/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvor blev Kristine Marie Julia
Fra : 2601
Vist : 981 gange
400 point
Dato : 16-06-09 13:00

Hvor blev Kristine Marie Juliane Larsen af?.
Hun forsvinder for mig. Det sidste jeg har på hende er fra 1896 hvor hun boede Falkoner Alle 37, København.

Hun var født 15. september 1878 i Ulbølle sogn i Sallinge herred, Svendborg amt.
Døbt 27. oktober 1878 i Ulbølle Kirke, Ulbølle sogn i Sallinge herred, Svendborg amt.

Jeg har ikke fundet hendes Konfirmation. Hendes brøder og søster er konfirmeret i Vester Skerning Kirke og i Ulbølle Kirke.
Hendes fader var Søren Larsen og moder var Henriette Caspersen der ved FT 1901 boede Helgesvej 3 a. 2 sal på Frederiksberg og da oplyste at de var flyttet til København 1893 fra Vester Skerninge.

Jeg har set i Sck. Lukas for at finde Søren Larsen eller Henriette Caspersen døde så jeg kunne se deres skifte men udenat finde dem.
Ligeledes har jeg set i Sck. Lulas for at finde hendes vielse uden at finde hende.

Nogle der er stødt på hende?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 16-06-09 13:30

Hej

I Fkt 1901 får du en oplysning om hvor mange levende/døde børn de har. Kan hun være død inden? eller er hun blevet i fødesognet? prøv at tage på stadsarkivet i København og kig evt. i begarvelsesprotokollerne.

Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 16-06-09 13:49

Til LisBJensen.

Tak for din hjælp. Jeg har været på Stadsarkivet og hun er ikke død inden 1923.

Fra anden side som ikke er bevist skulle hun være gift og bo i Brønshøj, men jeg har set i Brønshøj kirkebog uden at se nogle børn efter hende så om det er sandt ved jeg ikke.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-06-09 14:21

Du skriver FT 1901?

Hvis du mener det bor de der også i 1906!!!
Helgesvej 3 opslag 10

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 16-06-09 15:13

Til Modersvilje

Du har ret det er hendes fader og hoder samt deres barnebarn efter deres søn Søren Henrik Larsen og de arbejder hos deres søn Slagtermester Carl Chrstian Larsen.

Med venlig hilsen og tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-06-09 17:53

Hej Igen
Du finder Carl Larsen
Vesterbrogade 14 1906 AO opslag 36

Har du prøvet at finde Carl`s vielse/børnenes dåb
Måske optræder søsteren Kristine Marie Juliane Larsen
ved en eller flere af disse kirke-handlinger!!

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 16-06-09 19:51

Til modersvilje.

Hun optræder ved sin broders Slagtermester Carl Christian Larsens andet barns dåb den 19. april 1896 i Frederiksberg Kirke, Frederiksberg sogn i København, Københavns amt.
Frederiksberg Sogns Kirkebog side 243 nr. 19.
Her opgives hun som boende "Fadder: Christina Marie Juliane Larsen, Falkoner Alle 37"

Derudover optræder hun ikke ved nogle børns dåb.

MVH.

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 16-06-09 19:58

Er du opmærsom på at man i begravelsesporotokollerne på Københavns stadsarkiv
ikke kan se dem der er afgået ved døden i Frederiksberg kommune. Her er der kun den seje vej
gennem kirkebøgerne.

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 16-06-09 20:23

Frederiksberg er kirkerne : Frederiksberg kirke fra 1677. Solbjerg fra 1908.
Lindevang fra 1926. Godthåb fra 1909. Mariendal fra 1905. Sankt Lukas fra 1905.
Sankt Thomas fra 1898. Sankt Marcus fra 1902. De Clasenske boliger fra 1879 til 1909.
Du kan aldrig være 100% sikker på at folk benyttede den kirke de hørte under.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 16-06-09 20:45

Til lasseemil.

En af døtrene blev gift i Sankt Lukas i 1901.

Men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-06-09 14:48

Til Til lasseemil.
Undskyld det var i 1912 at en af døtrene blev gift.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 400 point
Dato : 19-06-09 10:25

Hej 2601
Hvis 2601 er dit postnr.?
Kan du da "hurtigt lige" smutte til:

Frederiksberg Stadsarkiv

Åbningstid:
mandag-onsdag 10-14,
torsdg 14-18 og fredag: 10-13
Rådhuset, DK-2000 Frederiksberg

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-06-09 10:35

Til Modersvilje.

Tak fot tipset. Har de dødeprotokoller ligesom på Københavns Stadsarkiv?

MVH

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-06-09 14:50

Til modersvilje.

Så har jeg været derinde og fandt hendes far og mor døde. Ifølge begravelsesprotokollen skulle de være begravet på Solbjerg Kirkegård, MEN jeg fandt faderen Søren Larsen død 5 oktober 1913 på Bogøvej 2, 2 sal, Mariendals sogn i København, Københavns amt og begravet 10 oktober 1913 på Fasan Kirkegård, Solberg sogn i København, Københavns amt.

Jeg har ikke fundet hans hustru Henriette Larsen, født Caspersen endnu. Hun skulle være begravet 11 april 1915.

Jeg har set i Solberg, Frederiksberg og Mariendals Kirkebøger uden at finde hende. Men nu må jeg på Landsarkivet og finde skiftet efter Søren Larsen for derigennem at finde Kristine Marie Juliane Larsen .

Men det er da et fremskidt.

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-06-09 16:36

Jeg søger på de 3 andre sogne i Frederiksberg efter Henriette Larsen, født Caspersen.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 20-06-09 20:59

Tak for svaret modersvilje.

Jeg har nu søgt i alle kirkebøger efter Henriette Larsen født Caspersen, der skulle være begravet 11. April 1915 og bisat på Solberg Kirkegård. MEN jeg har ikke fundet hende og det er mærkelig for hendes mand har jeg fundet død i Bogøvej 2, 2 sal, Mariendals sogn i København, Københavns amt.
Mariendals Kirkebog side 233 nr. 36.

Det er mærkelig at de ikke står i Solberg Kirkebog.

Da jeg ikke kan komme vidre vil jeg slutte nu og da du gav mig Søren Larsen og hans hustru begravelsesdatoer får du de 400 Point og en tak for hjælpen fra mig.

Med venlig hilsen