/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
dørlås med fingeraftryk
Fra : lillegubbi
Vist : 1555 gange
100 point
Dato : 16-06-09 10:42

Jeg vil høre om der er nogle der har erfaringer med dørlåse med fingeraftryk i stedet for nøgle.
Jeg har set nogle fra birkegaarden A/S.
Vi tænkte det var nemmere, end hvis børnene skal have en nøgle og passe på.
Er der nogen der har erfaring med dem? Ved I om de er godkendt af forsikringsselskaberne?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-09 11:37

Jeg ser lige for mig, snottede, mudrede og al slag møg på ungernes fingre.

Hvordan det kan fungere ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-09 11:38

Der findes lås med en kodet nøgle du holder mod låsen.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 16-06-09 12:39

den virker ganske udemærket, du skal bare passe på du ikke saber fingeren eller kommer tilskade så der kommer et sår eller forbindeng på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-09 12:48

Citat
på du ikke saber fingeren

? ? ?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 16-06-09 12:56

Teil unskyld stavefejlen det skal være TABER

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-09 12:57

OK Tim så er jeg med, troede det var slang eller sms sprog.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-09 12:57

stavefejl Kim

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 16-06-09 13:54

Man kan vel kode låsen så den virker på en finger på hver hånd, så man er mere sikker,

Gadvide om det også virker med en tå?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-06-09 16:10

Det er ikke en gode ide....
Ruko lås er bedst

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-09 16:28

Fordelen er jo at ungerne ikke skal have en nøgle med ud, som let kan tabes.

Der findes jo en anden type også, irisgenkendelse.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-06-09 19:15

Lås børnene inde - så har de ingen brug for en nøgle. Der sker alligevel ikke noget spændende udenfor.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-06-09 06:41

Da børn jo har mobiltelefon fra de kan gå må der være et låsesystem der er udviklet til at reagere på en bestemt tast ( flere taster ) på mobilos-ellers var det på tide at få det lavet.