/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det tilladt.
Fra : bb1
Vist : 969 gange
100 point
Dato : 16-06-09 08:10

Kan det virkelig være tilladt, at to forskellige foreninger har samme kasser?
Er det ikke uhensigstmæssigt og meget uheldigt økonomien og medlemsregisteringen i en forening er dog noget vigtigt?

Spørgsmålet rejses fordi det er et faktum at: Dansk Land og strandjagtforening og foreningen Kyst Land og Fjord har samme kasser Asta Poulsen Tarm.

Kilde: De to foreningers hjemmesider.....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-09 08:16

Citat
Kan det virkelig være tilladt
Ja det kan det godt, medmindre at lovene siger noget andet.

Men man kan sige at det ikke er hensigtsmæssigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 08:31

Med kasser mener du vel kasserer

Den samme kan da være kasserer i 50 forskellige foreninger....

HVOR skulle problemet være ???????

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-06-09 08:40

en revisor har da også mere end een kunde. det er vel ikke så mærkeligt.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-06-09 08:51

Selvfølgelig er det tilladt, med mindre der står noget i deres vedtægter om at dem i bestyrelsen ikke må være medlem af en anden forening af samme slags.

Det kan være meget uheldigt hvis samme person er kasserer i 2 forskellige fodboldklubber i samme by. Så kan vedkommende jo tage noget fra den ene forening med hensyn til medlemskartotek m.m
I sådan et tilfælde tror jeg heller ikke at en forening vil vælge en person som er kasserer i en anden konkurrende forening.

For at svare kort på dit spørgsmål er svaret: JA.

hawaii7

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-06-09 09:14

Bendt Ballegård

Hvad er problemet for den konstellation de to foreninger har indgået aftale om ? DLS er, om du så kan lide det eller ej, en jagtforening og Kyst, Land og Fjord er ikke en jagtforening. Det er da yderst fornuftigt at man bruger de samme personer i visse interne jobs.
KLF's målsætning siger:" Den del af Danmarks befolkning der boer i landdistrikter og ved kyster og fjorde, skal sikres ret til på bæredygtig måde, at udnytte de erhvervs og fritidsmuligheder det lokale område giver mulighed for. Derfor skal organisationen arbejde for at amter og kommuner skal være medbestemmende om de regler og bestemmelser, der vedtages og indføres i lokalområderne.
Disse skal forhandle med lokale foreninger og organisationer, før der træffes beslutninger.
Efterfølgende skal de godkendte regler og bestemmelser forvaltes af amter og kommuner."
Mig bekendt står der ikke i foreningernes vedtægter noget om, at det er ulovligt.
Tillid, kære Ballegård, tillid, det er forudsætningen for et godt samarbejde også på tværs af interesseorganisationer - husk dét ! - Nu lærte du også noget nyt i dag.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 10:32

Citat
Det kan være meget uheldigt hvis samme person er kasserer i 2 forskellige fodboldklubber

Det kan sandelig også være en FORDEL hvis de ikke ligefrem konkurrerer med hinanden....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-06-09 12:20

Ja og mange medlemmer af Kyst land og fjord er også jægere og der står i DLS vedtægter at man ikke må have tillidshverv i andre foreninger....
- men det har øjenvidnet tilsyneladende ikke fundet ud af...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-06-09 15:13

Bendt Ballegård

Det er rigtigt, at KLF har mange jægere blandt deres medlemmer, men det gør da ikke foreningen til en jagtforening, hvilket også fremgår af deres vedtægter.
Jeg skrev:"Mig bekendt står der ikke i foreningernes vedtægter noget om, at det er ulovligt" - men hvis jeg har overset eller fejlfortolket DLS's vedtægter, beklager jeg. Men vil du venligst fortælle mig, hvor din påstand står! Hvilken paragraf, hvilket stykke ?? Også jeg kan lære og jeg ser frem til at modtage et svar fra dig.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-06-09 15:20

Hvis bb1 udmelding står til troende vedr. ordlyden i DLS's vedtægter......Øhhhhh, så har DLS noget af et forklaringsproblem.

Det er et helt klart brud på den af foreningens højeste (generalforsamlingen) myndigheds fastsatte regler.

Gudved om det er derfor, der er blevet ekskluderet så mange formænd - 12 stykker ialt - dertil lægges alle div. medlemmer + det løse.
Er det montro derfor, at DLS kun har ca. 600 medlemmer i dag.??
Skulle DLS virkelig have ekskluderet 1400 medlemmer - sådan i runde tal.?
Mon ikke, DLS skulle stoppe eksklusionerne ellers bliver der da kun E. Bæ Berthelsen tilbage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 15:36

Citat
og der står i DLS vedtægter at man ikke må have tillidshverv i andre foreninger....

Nej - det står der IKKE - der står du ikke kan være DELEGERET

Citat
6. Medlemmer, der beklæder et tillidshverv inden for en anden jagtorganisation, kan ikke vælges som delegeret.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-06-09 18:19

Det er et fedt, kan du ikke få adgang som delegeret, så kan du jo heller ikke vælges til nogen tillidspost.

Undlad at ordkløve det forvirre blot tingene.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 19:35

Citat
Undlad at ordkløve det forvirre blot tingene.....

Det er DIG der tilsyneladende ikke kan kende forskel....

Dit spørgsmål gik på om man kunne være kasserer flere steder

JA - DET KAN MAN

Kasserer er en tillidspost - tillidsposter kan du have i FLERE foreninger - også af samme type, men det bevirker vedkommende IKKE kan være delegeret til landsmøder... (men det var jo ikke det du spurgte om )

Længere er den ikke....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-06-09 19:54

Heidi-Ho

Hvis jeg var dig, ville jeg skifte læremester og ikke tro på hvad bb1 forsøger at bilde dig ind vedr. DLS's vedtægter. Refi har nemlig helt og aldeles ret i det han skriver, som stammer fra §6 stk. 6 der omhandler repræsentskabet. Jeg havde troet du var klogere end som så, men du er som en åben bog, som kun venter på, at andre gør arbejdet - formatet ejer du ikke !

Bendt Ballegård

Hvorfor svarer du ikke på dét du bliver spurgt om - har du igen udtalt dig om noget du ikke har forstand til at se enden af ? Refi har helt præcis fundet teksten som ovenfor nævnt, så alt dit snakken udenom kan du ligeså godt holde inde med ! Læs, lær og forstå er enkle råd at følge, men du blander alt for meget sammen og får en hel spand uspiselig misk-mask ud af tingene. Samtidig slynger du om dig med bedrevidende og ofte direkte løgnagtige ting. Desværre er der nogle svage sjæle som indimellem tror på dig, for så ofte at blive "dolket" i ryggen hvis ikke "de makker ret" !
Utiltalende !!
Prøv at søge professionel hjælp for din sygdom - det skylder du både dig selv og dine omgivelser.

Øjenvidnet4+1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-06-09 21:44

Øjenvidne torsk tænk dig om, hvorfor vil du dumme dig den enegang efter den anden?????

Refi giver selv svaret så tydeligt som det næsten kan gives også holder vi os til det!!!!!!!!

Kan en person ikke deltage som delegeret til et landsmøde fordi hun har en tillidspost i en anden forening - hvordan kan hun så vælges til kasser???

Hvordan kan en kasser aflægge regenskab på landsmødet, hvis hun ikke har adgang og det har hun altså ikke efter foreningens love.
Hverken som jeg fortolker dem eller som I selv fortolker dem...

Så Igen Busted-Busted.....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-06-09 22:05

Kære Øjenvidne nr 4.
Du skriver;
Citat
Heidi-Ho

Hvis jeg var dig, ville jeg skifte læremester og ikke tro på hvad bb1 forsøger at bilde dig ind vedr. DLS's vedtægter. Refi har nemlig helt og aldeles ret i det han skriver, som stammer fra §6 stk. 6 der omhandler repræsentskabet. Jeg havde troet du var klogere end som så, men du er som en åben bog, som kun venter på, at andre gør arbejdet - formatet ejer du ikke

Og når du skriver sådan, må det enten være for, pkt. 1; du har ikke læst hvad jeg skrev.
Eller, pkt 2; Du kan ikke læse.

For jeg skrev;
Citat
Hvis bb1 udmelding står til troende vedr. ordlyden i DLS's vedtægter......Øhhhhh, så har DLS noget af et forklaringsproblem.

Det er et helt klart brud på den af foreningens højeste (generalforsamlingen) myndigheds fastsatte regler.

Gudved om det er derfor, der er blevet ekskluderet så mange formænd - 12 stykker ialt - dertil lægges alle div. medlemmer + det løse.
Er det montro derfor, at DLS kun har ca. 600 medlemmer i dag.??
Skulle DLS virkelig have ekskluderet 1400 medlemmer - sådan i runde tal.?
Mon ikke, DLS skulle stoppe eksklusionerne ellers bliver der da kun E. Bæ Berthelsen tilbage

Læg mærke til de første 10 ord i indlægget. Hvad mon de ord betyder.?
Ja, de betyder såmænd, oversat til alm dansk, "hvis det er rigtigt det bb1 siger"......etc.....
Altså, jeg har ikke påstået noget -vel.!!????

Ergo, må det være dig der mangler lidt format, øjenvidne nr. 4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 22:33

Citat
Hvordan kan en kasser aflægge regenskab på landsmødet

Hvor kommer det nu ind i billedet...

DIT SPØRGSMÅL

Citat
Dansk Land og strandjagtforening og foreningen Kyst Land og Fjord har samme kasser Asta Poulsen Tarm.

SÅ JA - vedkommende kan være kasserer begge steder men ikke være delegeret - hvilket heller IKKE var det du spurgte om....

Du roder rundt i DINE EGNE ord - Der har ALDRIG været tale om vedkommende kunne være delegeret i LANDSMØDE....

Vedkommende kan SAGTENS deltage - men IKKE være delegeret (og er det sikkert heller ikke)

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-06-09 00:00

Heidi-Ho

Ting går stærkt nu om dage - du er jo allerede under stærk påvirkning af bb1.

Bendt Ballegård

Det hedder stadigvæk KASSERER og ikke kasser.

Igen kan tingene ikke udtrykkes bedre end den forklaring som Refi endnu engang forsøger at bibringe dig, ovenikøbet kort og præcist !

Tak til Refi for korrekte svar - som talt ud af min mund

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 00:21

Refi du aner ikke hvad du taler om, man har ikke umidelbart tale og stemme ret på D.L.S. Landsmøde og hvis vedkomne ikke kan vælges til delegeret på landsmøde. Kan hun jo heller ikke aflægge et regenskab - hvorfor er det så svært at forstå??

Øjenvidnet har for længst vist, at for ham drejer det sig kun om personfnidder, så han er ude i grøften og der kan han få lov til at blive liggende....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-06-09 06:30

Kære Bendt Ballegård

Læs, lær og forstå ! Det har jeg skrevet før i denne tråd.

Dit spørgsmål er blevet besvaret fuldt og helt af Refi - jeg tilslutter mig 100%. Men typisk dig, er det alle andre der er idioter og skvaddermikler, der ikke har forstået nogetsomhelst. Når du stiller spørgsmål, må du lære at formulere dig - det er aldrig for sent !!

Øjenvidnet4+1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-09 07:08

Citat
hvis vedkomne ikke kan vælges til delegeret på landsmøde. Kan hun jo heller ikke aflægge et regenskab - hvorfor er det så svært at forstå??

Fordi de 2 ting INTET har med hinanden at gøre....

Og glem så det landsmøde - det var IKKE det du spurgte om....

Det hjælper ikke at gå til slagteren og købe toiletpapir...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 07:33

Det hjælper heller at tro man modtager et ekko hvergang man råber.

Jeg stillede et spørgsmål - du blanede dig - derfor er det ikke et spørgsmål om hvad du spurgte om!

Men det faktum,at D.L.S og Kyst land og fjord HAR samme kasser og at det ifølge D.L.S. egne love ikke er tilladt.

Kyst land og fjord, Danmarks Naturfredningforening, Dansk ornitologisk forening,Dyrenesbeskyttelse og dyreetiskråd har alle en stor indflydelse på jagten i DK. Derfor må disse organisationer betegnes som "Jagtlige" og en sammenblanding organisatorisk må betegnes, som yderst uheldig, specielt omkring økonomi og medlemsregistring..

Dette var emnet og det syntes jeg du skulle forholde dig til - resten er blot spam......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-09 07:41

Citat
Men det faktum,at D.L.S og Kyst land og fjord HAR samme kasser og at det ifølge D.L.S. egne love ikke er tilladt.

Det står der INTET OM ikke skulle være tilladt....

Det er da ufatteligt du ikke kan læse indenad

Det er DIN udlægning af nogle regler der IKKE eksisterer - der er INTET i lovende der forbyder vedkommende at være kasserer i flere foreninger....

FAT DET DOG...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-06-09 08:28

bb1

Hvorfor stiller du egentlig spørgsmål på Kandu ? Man må sgu' da formode, at du ønsker et svar eller at debatere med andre ! Derfor er det en flabethed at skrive til Refi, at "du blandede dig" - hvis ikke du alligevel er interesseret i en mening, forstår jeg ganske enkelt ikke, hvorfor du optræder her på Kandu eller andre steder - nå nej, der er du jo udelukket
De 4 organisationer du nævner ovenfor og betegner som "jagtlige", kan de så ikke lige så godt fusionere med DJ og DLS - det vil da gøre tingene meget nemmere ?? Eller ??

Øjenvidnet4+1+1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 11:37

Øjenvidnet 4+1+1 hvad betyder dine tal? Sad lige og så nogle gamle indlæg igennem på NetNatur, der var der også et Øjenvidne, som svinede alle andre til, hvis de havde en anden mening end ham selv, ved at gå efter manden istedet for bolden, det var måske også dig...

Jeg har stillet dette spørgsmål. Så må jeg også have lov til at sige fra hvis nogen ikke kan holde sig til emnet og du er en af dem.

Jeg gentager gerne for dig: D.L.S. har samme kasser, som Kyst Land og Fjord og det kan i aller højeste grad siges, at være kretisabel i og med at foreningens love dømmer personer ude, hvis de har en tillidspost i en anden forening..

Så glem du også dit personfnidder kan du ikke svare på spørgsmålet, så bliv nede i sandkassen hos de andre....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-06-09 12:38

Bendt Ballegård

Til dit første spørgsmål, hvorfor "+1+1" er med, er svaret simpelthen: Du har kaldt mig Sandhedsvidnet (det første 1-tal) og også Torsk (det andet 1-tal).
Dit andet spørgsmål, om jeg er identisk med "Øjenvidne" fra Netnatur, kan jeg sige at det ikke er mig! - Det er netop grunden til, at jeg har valgt et tal efter navnet, for ikke at blive forvekslet med "Øjenvidne".
Jeg og andre har jo netop holdt os til emnet, dvs. dit spørgsmål er blevet besvaret indtil flere gange. At du vælger at mistolke de svar du har fået, er dit eget problem.

Du er den fødte kværulant - bliv ved med dét, så alle efterhånden kan få et indtryk af en psykisk syg mand. Sygdom er alle mands herre, men vi har som mennesker pligt til at forsøge at gøre noget ved det, ikke mindst af hensyn til omgivelserne. Det råd har du fået flere gange fra forskellig side - hjælp dig selv - livet bliver så besværligt ellers !

Øjenvidnet4+1+1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 13:56

bla.bla.bla.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-09 18:03

Citat
Jeg gentager gerne for dig: D.L.S. har samme kasser, som Kyst Land og Fjord og det kan i aller højeste grad siges, at være kretisabel i og med at foreningens love dømmer personer ude, hvis de har en tillidspost i en anden forening..

Det bliver IKKE rigtigt af du gentager....

VIS os dog HVOR i lovene der står du IKKE må have tillidsposter andre steder....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-06-09 20:06

Refi

Du er et tålmodigt menneske - jeg tror ikke bb1 fatter hvad han selv skriver og har dermed også svært ved at forstå at læse !
Man kan FORTÆLLE ham tingene, men ikke FORSTÅ dem for ham. En næsten umulig opgave !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 20:44

Refi du er mig noget tung i optrækket. Det står i D.L.S. Love §6 stk 6

Øjenvidne du er stadig uden for en hver form for debat- hold dig til emnet, hvis du ved noget om emnet så sig frem ellers find noget andet at lege med!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 07:25

Citat
Love §6 stk 6

Kniber det med at LÆSE

Citat
6. Medlemmer, der beklæder et tillidshverv inden for en anden jagtorganisation, kan ikke vælges som delegeret.

Det er NETOP lavet fordi man GODT kan have tillidsposter i andre foreninger......

Man kan bare ikke være delegeret for FLERE foreninger....

Men er IKKE delegeret fordi man er kasserer

Der må da også findes danskkurser i DIT område

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 12:43

- og her kunne det være interessant hvis den gode refi, vil definere ordet "delegeret" for os.

Jeg f.eks., ved ikke hvad ordet betyder.????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 13:53

Det er folk der KUN bruges i forbindelse med lansdmøder og repræsenterer den enkelte forening (til afstemninger o.lign.).....

Og der må hver forening have 2

Disse må så IKKE have tillidsposter i mere end 1 (EEN) forening - så f.eks. omtalte kasserer kan IKKE blive delegeret da hun har tillidsposter i 2 foreninger... men hun kan stadig være kasserer begge steder.... (eller i 5 foreninger for den slags skyld)

Havde hun derimod KUN været kasserer i EEN forening - kunne hun også vælges som delegeret...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 13:55

Sagt på en anden måde....

Grunden til hun IKKE kan være delegeret er at hun så ville repræsentere 2 foreninger - og det må hun ikke....

Så kunne man jo risikere at hun pludselig repræsentere ALLE foreningerne og holt landsmøde med sig selv Med DIKTATUR som følge.....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 16:41

Tak, refi. Nu er jeg blevet meget klogere

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-06-09 17:22

Hura hura endelig efter laaaang tid og uendelig mange forsøg begyndte refi at forstå!!!

Når man ikke kan vælges som deligeret på D.L.S. Landsmøde fordi man har en tillidspost i en anden forening, Så har man ingen tale ret på Landsmødet også kan man heller ikke aflægge beretning og dermed sit regenskab

Nøjagtig den samme § man anvendte, da man forhindrede mig i at afgive min beretning i 2002.

At D.L.S. så bitter har fortrudt det nu i dag p.g.a. af den fine omtale jeg kan give af foreningen er så en helt nden historie.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 17:40

Citat
Så har man ingen tale ret på Landsmødet også kan man heller ikke aflægge beretning og dermed sit regenskab

Sikke dog en gang vrøvl

Taleret og stemmeret har INTET med hinanden at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 17:43

Men IGEN...

Det var IKKE det du spurgte om...

Dit spørgsmål er besvaret for længst

Jeg er da fløjtende ligeglad med hvad der overgik dig i 2002

Spørgsmålet var om MAN KUNNE VÆRE KASSERER I FLERE FORENINGER...

OG JA DET KAN MAN - COMPRENDE

Der er INTET i vedtægterne der forbyder dette....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 17:45

Og endnu en....

TALERET og AFLÆGGE BERETNING er IKKE det samme

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-06-09 12:58

Bendt Ballegård

Nu hvor der formodentligt ikke er flere kommentarer til dit spørgsmål, synes jeg det ville klæde dig at give en uforbeholden undskyldning til debatørerne for udvist tålmodighed og samtidig beklage, at du har formuleret dit spørgsmål forkert, i forhold til det svar du ønskede - dét du spurgte om, er blevet besvaret indtil flere gange og dermed punktum fra mig !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-06-09 13:44

af hvem???????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-09 16:22

Der MÅ være "læsekurser" i DIT område....

At du ikke fatter det der bliver skrevet er så bneklageligt - men det kan vi nok ikke ændre på

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-06-09 19:09

I lige måde, men jeg kunne altså ikke give dig point. For du gad jo ikke finde svaret, men ville hellere drage mit spørgsmål i tvivel indtil du fik sandheden kastet i hovedet:
§6 stk. 6 i D.L.S. egne love. Som skal ses i sammenhæng med, at kasseren/hovedbestyrelsen helt kan bestemme hvem, der har tale og stemmeret på landsmødet!!!!

Det er der heller ikke blevet lavet om på hos D.L.S. siden 2002

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-09 19:14

Citat
Det er der heller ikke blevet lavet om på hos D.L.S. siden 2002

Og du har tilsyneladende heller ikke lært at læse siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-09 19:15

PS...

Pointene kan du bruge som betaling til "læreren"

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-06-09 20:04

Bendte Ballegård

Nu skylder du kun Refi en stor undskyldning - han har nemlig svaret på dit spørgsmål den 16-06-09
kl. 15:36 - dernæst har jeg svaret Heidi-Ho og dig 16-06-09 kl. 19:54 - samt Refi igen 18-06-09 kl. 07:25. Refi har desuden forsøgt at forklare dig sammenhængen hele tiden, men som sædvanligt fatter du ikke det skrevne ord og bliver uforskammet !
Du er et overordentligt stupidt og utiltalende menneske, selvhævdende, storskrydende og voldsomt løgnagtigt - perfid og totalt uden for pædagogisk rækkevidde - det er det skudsmål man hører alle steder om dig !!

Jeg havde ellers sagt farvel og tak i dag kl. 12:58, men så snotdum som du opfører dig, specielt over for Refi, synes jeg ikke man bare skal sidde overhørig !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-06-09 20:37

Kunne du ikke gøre alle en tjeneste og sige farvel igen..

Dette skrev refi 16-09-09: Kasserer er en tillidspost - tillidsposter kan du have i FLERE foreninger - også af samme type, men det bevirker vedkommende IKKE kan være delegeret til landsmøder... (men det var jo ikke det du spurgte om )

Længere er den ikke....

Savr fra mig: Måske ikke, men er man ikke delegeret har man ikke taleret på D.L.S landsmøde, så hvordan kan man aflægge regenskab??

Dette skrev refi 17-06-09: VIS os dog HVOR i lovene der står du IKKE må have tillidsposter andre steder.....

Jeg svarede ham: §6 stk 6 Det vidste refi ikke, derfor svarede han på noget han ikke har sat sig ind i.....

Altså igen refi har ikke svaret på mit spørgsmål, for han vidste ikke at D.L.S. havde den lov§

Derfor Øjenvidne dit indlæg er helt ude i tovene endnu engang og fri os snart for det her inde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-09 21:11

Citat
Jeg svarede ham: §6 stk 6

Det fortalte jeg dig for 3 dage siden

Citat
6. Medlemmer, der beklæder et tillidshverv inden for en anden jagtorganisation, kan ikke vælges som delegeret.

Citat
derfor svarede han på noget han ikke har sat sig ind i

Det er dig der ikke aner HVAD du spørger om....

Pludselig snakker du landsmøder og alt muligt andet der IKKE var i dit spørgsmål

Jeg har HELE TIDEN fortalt dig at man kan være kasserer i alle de foreninger man lyster - kasserer er en tillidspost - men er man det i mere end 1 forening kan man ikke vælges til delegeret (som du tilsyneladende IKKE aner hvad betyder)

Skal jeg gentage HVAD du spurgte om
Citat
Kan det virkelig være tilladt, at to forskellige foreninger har samme kasser?

Svaret er JA JA JA JA JA Fat det dog....

Om du har taleret på landsmøder var overhovedet ikke på tale - det ævlede du først om bagefter...

At det så også er forkert at du dermed mener vedkommende IKKE kan lægge beretning, er så en anden historie....

At aflægge beretning og at have TALERET er IKKE det samme

Men jeg opgiver inden du påstår at 2 og 2 ikke er 4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-09 21:20

Citat
Dette skrev refi 17-06-09: VIS os dog HVOR i lovene der står du IKKE må have tillidsposter andre steder.....

Jeg svarede ham: §6 stk 6 Det vidste refi ikke, derfor svarede han på noget han ikke har sat sig ind i.....

Der står INTET om du ikke må have flere tillidsposter - tværtimod

Der står at du IKKE kan blive DELEGERET hvis du har det

Og det var som sagt IKKE det du spurgte om

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-07-09 05:58

Jeg har HELE TIDEN fortalt dig at man kan være kasserer i alle de foreninger man lyster - kasserer er en tillidspost - men er man det i mere end 1 forening kan man ikke vælges til delegeret (som du tilsyneladende IKKE aner hvad betyder) citat fra Refi.

For sidste gang: Hvorfor vil du ikke fatte den dybere mening med det hele?

For at have stemme og tale ret på Dansk Land og strandjagt landsmøde, skal man være valgt, som delegeret! ( Kan vi blive enig om det ? )

Opfylder man ikke kravet som delegeret. Hvordan kan man så have tale og møde ret på landsmødet?

Jeg ønsker at oplyse alle om denne skævhed omkring kasserer posten i Dansk Land og strandjagt og jeg har virkelig noget at have det i. Fordi man brugte den samme & i mod mig i sin tid...

Altså kan det slåes fast: Kasseren har en tillidspost i en anden forening,nemlig Kyst Land og Fjor
Derfor er det i mod Dansk Land og strandjagtforening egne love, at kasseren også er kasser for Dansk Land og strandjagt - kan det være enklere???????????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-07-09 06:21

For helhedens skyld:

Jeg glemte lige dette citat fra Refi: Det er NETOP lavet fordi man GODT kan have tillidsposter i andre foreninger...... ( & 6 siger jo det stik modsatte - så hvad mener du egentlig )

Det er så din fortolkning af Dansk Land og strandjagts love,men det er altså ikke den fortolkning foreningen selv bruger!!!

Deri ligger beviset på, at det der forregår er ulovligt i følge foreningens egne regler og love!!
Så kan du kalde det en gummi&, som kan bruges efter for godt befindende, men så har D.L.S. da stadig et problem..

Som man spørger får man svar, det har jeg lært, men når nogle svare forkert, så har alle vel ret til at uddybe. Det har du selv gjort, så dit svar: Det spurgte du jo ikke om er en gang kryben uden om, at dimentioner!!!!!
Er det fordi du selv har en tillidspost i foreningen og tror du kan skjule fadæsen - så tager du fejl.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-07-09 16:39

Bendt Ballegård

For første gang i umindelige tider, har du foretaget dig noget fornuftigt: Skrevet kommentarer om natten/morgenen inden varmen har taget over. Men indholdet i dine seneste to kommentarer er stadig de samme hadefulde ting du beskæftiger dig med. Har varmen alligevel fået tag i dig ?
I dag kl. 06:27 skriver du:" Som man spørger får man svar, det har jeg lært" Det er der ikke meget der tyder på at du har, med alle de svar du har modtaget på dit spørgsmål ! Man kan FORKLARE dig sammenhængen, men ikke FORSTÅ den for dig - dét problem må du selv slås med !!
Det er synd for dig, at ingen gider reflektere på dine tråde, men skal det absolut gå ud over fornuftige, sagesløse borgere ???
Tag du nu stille og roligt på ferie, du trænger til at blive afkølet lidt ! Alle dine "legekammerater" er taget afsted, men de kommer hjem igen, så kan du jo glæde dig til dét.

Med ønsket om en god sommer til alle, forbliver jeg

Øjenvidnet4+1+1+1

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 03-07-09 17:03

Ballegaard Knudsen.

Gå nu til den læge for at få noget for den allergi virus du lider af mod DLS, inden det bliver helt galt, måske trænger du mest af alt til pygisk behandling. Du har nu engang fået sparket af DLS og hvad end så der har været årsagen, et og andet må du have gjort dig uheldig bemærket med?
Tænk hvis DLS ikke har haft en gyldig årsag? Det kan da ikke have været for manglende kvalifikationer. Husker jeg rigtigt har du skrevet engang var du redaktør på deres blad hundeudvalgs kordinator riffelindstruktør jagtunderviser med meget andet. Jeg har gjort mig mine tanker, har dine initatiation været at blive Landsformand, der havde jo været mange formænd før i tiden.
Vi har forstået det nager dig, en klog mand ville havde sagt til sig selv, det var så det, og siden ladet det gå i glemmebogen og fundet andre græsgange hvor du har kunnet udnyttet din store klogskab og viden, fremfor stadigt at bære et stort nag.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-07-09 18:03

Fordi man oplyser om, at noget er helt galt. Er det da ikke nødvendigt at hade. Jeg hader ingen heller ikke de to tre mennesker i D.L.S. som forsøgte at skade mig ved f.eks. at sende et brev til min daværende arbejdsgiver (Jægerskolen, Kristian Raunkjær) fyldt med løgn, men som tilfældigt lige var vand på en anden persons mølle, fordi han ville tilrane sig alt magt selv.
Det fik han dog ikke lov til. Da der kom en ordentlig styring i D.J.Han blev fyret på grådt papir. Jeg er heller ikke hadefuld over at D.L.S. medlemmer har svinet mig til her i debatten, mange af dem er nye, som slet ikke ved hvad der foregik dengang, incl. E.B.Berthelsen, men derfor er det netop også påfaldende, at de føre sig frem, som om de vidste noget og bliver ved med, at finde små ting, som de kan hænge deres hat på..

Det er også påfaldende, at jeg kaldes hadefuld når jeg skriver noget negativt om D.L.S.
- men er det omvendt så er tingene helt legale....... Forstå det hvem, der kan..

Jeg har lige været ude at bade, sammen med hunden vi nød det begge....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-09 18:12

Citat
Jeg har lige været ude at bade, sammen med hunden vi nød det begge....

I er forhåbentlig IKKE i samme forening, for så må I ikke bade sammen i DK - kun i udlandet

Forstå det hvem der vil

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 03-07-09 18:34

Kære Ballegaard Knudsen.

Det hjalp gevaldig med en afkøling, du kan godt skrive pænt. tak fod det, vi finder måske en dag kammer tonen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-07-09 23:15

Refi du har stadig dine problemer med det kan jeg forstå - men prøv engang at spørge dig frem hos nogle, der er klogere end dem du tidligere har spurgt til råds,måske det kunne få dig til at fatte!!

Jo, da hunden og jeg er da skam i samme forening. Hunden er medlem og jeg betaler kontingentet!

Men havde denne forening en kasser med en dobbelt rolle, så fik de ikke mine surt tjente penge...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-09 07:13

Du har stadig ikke fattet en pind af DIT EGET spørgsmål

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 18-07-09 04:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Det kan vel heller ikke støde nogen da det kun er refi - der ikke har forstået spørgsmålet og det uheldige i at D.L.S. har samme kasser som Kyst land-og Fjord.

Det er kasseren der føre medlemskartoteket - hvad sker der når der ansøges om midler fra jagtegnsmidlerne ( alle jægeres penge? ) Eller fra friluftsrådet ? Tælles så begge foreninger medlemmer med - hvem gider lige komtrollerer det?

Tilskudet for 600 medlemmer kan vel næppe betale for bladet?