/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken sang?
Fra : hyldeborg
Vist : 4529 gange
100 point
Dato : 15-06-09 21:26

Hej!

Jeg søger en sang hvor der synges "Og det var i grunden ikke så galt - det var i grunden ikk' så galt".

Hvad er det for en sang og hvem har lavet den? Er der nogen derude der kan hjælpe mig?

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-06-09 21:30

Jeg kender ordene som en sætning fra H.C Andersens Konen med æggene - her kan du se den på vers
http://www.rimogremser.dk/digte/andersen.php

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-06-09 21:36

Dræsinebanden har indspillet sngen Konen med æggene, prøv at hør den her

http://www.artistdirect.com/nad/window/media/page/0,,4354422-9863673,00.html

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-09 21:59

Noget siger mig, Sebastian.... er ikke sikker.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-09 22:02

Næj, nu ved jeg det: Loveshop/Unmark!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-09 00:59

Jeg er overbevist om, at det er en gammel sang med TV2, men jeg kan bare ikke komme på hvilken det er

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 04:06

HelleBirgitte har ret ( Det er konen med æggene,) men den er der lavet flere Revy og Spøg & Skæts sange over, jeg mener PER Pallesen også brugte den,

jeg kan huske bla, at Varde Friluftsteater de havde mange aften forestillinger som gik på melodien,
og så et hav af kurve med æg i, ( det var en fest aften man ikke vil glemme)

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-09 07:26

Gruppen er "Mænd i Blåt"......kan ik huske hvilken titel

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-06-09 07:51

Shubidua har også lavet en fortolkning af Konen med æggene
http://da.wikipedia.org/wiki/Shu-bi-dua_18

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 16-06-09 09:31

Jeg kan sige så meget, at det nummer jeg søger ikke har noget med "Konen med æggene" at gøre.

Jeg hælder til forslagene med Loveshop eller Mænd i blåt - men jeg kan stadig ikke finde nummeret da jeg ikke kender titlen.

vh
hyldeborg

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 16-06-09 11:24

Tak for svaret ziggy99.

Jeg har også fundet titlen nu, og det er "Pigen og cyklen"

Vh
hyldeborg