/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
hvide pletter på maven
Fra : mbc208
Vist : 1477 gange
40 point
Dato : 15-06-09 17:17

hej.. jeg har gået i sol her i et styk tid, og nu har jeg fået hvide pletter på maven..
har læst meget om det og hvad det er for noget..
men der står ingen steder hvordan/hvornår man får det væk, nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-09 17:32

De hvide pletter, er de steder hvor huden ikke tager imod farve - pigmentfejl

Du kan læse mere om det her

http://www2.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?QID=145332&CID=51&p=4

Du skal tage til din læge, og hos ham/hende få en henvisning til en hudlæge, det er vanskeligt at helbrede, men tal nu med lægen og se om du ikke kan få lidt hjælp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-09 17:47

Lægebesøg, det kan være farligt, meget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-06-09 18:30

Du skal en tur til lægen. Det behøver ikke at være noget alvorligt, men jo længere tid du venter med at gå til lægen, jo mere vil det sprede sig.

Hvis det er små pletter, så vil du få flere af dem, som så vil falde sammen med andre pletter og blive til ret store hvide pletter.

Du har taget for meget sol.

Det kan være en svampeinfektion i huden, som kan behandles med salve (afhængigt af hvor meget det har bredt sig) eller piller.

Det kan kun hudlægen afgøre.

Om du så læser flere sider på nettet, så kan du ikke der finde din diagnose.