/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox åbner ikke fanblade.
Fra : scrubber
Vist : 917 gange
100 point
Dato : 15-06-09 15:45

Hej !

har pludselig fået et lille problem. Jeg surfer med firefox og gør det at jeg altid har rigtig mange faneblade åben på 1 gang, da jeg ofte er igang med at undersøge mange ting på 1 gang.

Jeg plejer så at lukke firefox med jobservice. Foredelen ved dette er at jeg næste gang jeg går på Pc'eren kan starte hvor jeg slap. D.v.s alle mine faneblade popper op igen.

Men lige pludselig kan det ikke lade sig gøre mere. Den står bare og indlæser og indlæser med der sker ikke noget jeg kommer ikke ind på de gamle hjemmesider mere ?

Bruger AVG til beskyttelse når jeg surfer.

med venlig hilsen

scrubber

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-06-09 19:05

At lukke Firefox (eller andre programmer) med "jobservice" er en dårlig ide! Og med firefox er der absolut ingen grund til at gøre det.

Jeg kan ikke læse ud af dit spørgsmål om du ikke kan starte firefox op, eller at den bare ikke åbner de "gamle" sider mere.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 15-06-09 21:47

Den åbner ikke de gamle sider når jeg har haft computeren slukket. Kan godt starte firefox op. Men de sider den skulle åbne, står der hele tiden indlæser men der sker ikke noget !

Hvad er alternativet til at bruge jobservice.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-06-09 22:14

Hvis du bare lukker firefox (f.eks. ved at trykke på X oppe i hjørnet) spørger den om den skal huske fanebladene, det siger du bare ja til, og sætter flueben i "spørg mig ikke igen", så skulle den gerne åbne fanebladene næste gang den starter.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 15-06-09 22:43

Det har jeg lige prøvet og den spørger mig ikke om den skal huske fanebladene, den lukker bare og så er de væk for altid

mvh scrubber

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-06-09 22:55

Prøv at åbne siden: about:config Du får en advarsel, hvor du skal love at passe på.

Find så linien browser.tabs.warnonclose og check at der står true, check også browser.tabs.warnonopen, den skal også stå til true.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 15-06-09 23:50

Denne about:config skal den ligge på min pc'er eller skal jeg søge denne på nettet ?

er vist ikke helt med !

mvh scrubber

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-06-09 00:08

Du skriver bare about:config der hvor du ellers skriver adressen, dvs der hvor der står http://www.kandu.dk/spg136991.aspx lige nu.