/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Nokia 7650 m/Blootooth
Fra : Denpete
Vist : 495 gange
20 point
Dato : 10-04-03 11:12

Hvad skal man bruge af tilbehør (software/hardware) til en stationær PC, for at kunne anvende Nokia-7650 mibilens Bluetooth-funktion?

VH
Denpete

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-04-03 11:51
Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-04-03 12:46

technet, den var lidt billigt sluppet du*G* Du skal bruge det der hedder en bluetooth dongle, eller er bluetooth pci kort. Donglen, er nok at fortrække (har den selv) Da du har mulighed for at tage den med dig og evt. bruge den til en bærbar også (endnu engang som jeg selv gør). derefter skal du bare slå din bluetooth til i telefonen og vupti så er du igang. den billigste er på http://www.thansen.dk/product.asp?c=134613392&n=648665175&pn=648665847

for lidt flere points kan jeg henlede til en side med nogle blæreprogrammer til styring af pc fra mobilen osv.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 11-04-03 01:29

Hey Misteryman...

Ja, som du skriver til 'technet' - den software til PC-Suite følger jo li'som med telefonen....
Hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok er jeg i tvuvl om de andre 'småting' jeg skal bruge for overførsel af info...
Misteryman: Vi det sige jeg skal bruge et pci-kort til at installere i min PC, og så bruge hvad? en Bluetooth til USB'en - eller hvad? (Bluetooth dogle/Bluetooth-pcikort - hvad er forskellen?)

Jeg er lidt usikker på, hvad du mener helt præcist... Kan jeg nøjes med at købe en Bluetooth-USB dongle og sætte den i en USB-port - så virker lortet - eller skal der anden hardware ind i PC'en??? (Som nævnt har jeg installeret Nokia PC Suite på min PC)...

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 11-04-03 21:16

du skal bare have en af delene. Usb-donglen er en klar favorit, da der ikke er så meget pis med den og at du kan tage den med over alt. Og ja, det er det eneste du skal bruge, altså en bluetooth donglen og weeeee, så er du med på bluetooth trenden

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 20 point
Dato : 11-04-03 21:17

så vidt jeg husker, er der ikke pc-kontrol programmer med til fonen

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 12-04-03 01:50

Hey Misteryman...
Det var vist hvad jeg skulle vide - tak for det.
M.h.t pc-kontrolprogarm (sofrware?) har jeg fået et program leveret med telefonen (PC-Suite), som skulle kunne formidle forbindelsen mellem mobilen og pc'en - enten via Bluetooth, infrarød reciever eller COM-port stik.

Tak for hjælpen...

Denpete

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 12-04-03 01:50

Tak for svaret Misteryman.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 12-04-03 22:00

Ja, men pc-control er et program hvor du direkte styre din computer fra telefonen. Det vil sige at du fx. får en playliste op, fra winamp, på din telefon. eller at du kan styre din mediaplayer via telefonen. Siden du finder det på er: http://www.christersson.org/software_pccontrol.asp

Happy hunting