/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Load billede (addChild)
Fra : Angband
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 15-06-09 13:19

Hej

Jeg forsøger at loade et billede i actionscript 3, men jeg forstår ikke helt hvad addChild laver.
Jeg har en billede class
Kode
package {
   import flash.events.*;
   import flash.net.URLRequest;
   import flash.display.Loader;
   import flash.display.Sprite;

   public class Billede extends Sprite{
      var url:URLRequest = new URLRequest("1.jpg");
      var loader:Loader = new Loader();

      dynamic public function Billede()
      {
       configureAssets();
      }
      private function configureAssets():void
      {
loader.load(url);
         loader.contentLoaderInfo.addEventListener(Event.COMPLETE, loadComplete);

      }
      function loadComplete(event:Event):void
      {
       trace("Complete");
         addChild(loader);
      }

Og jeg har en fla
Kode
import Billede;
var ikon:Billede = new Billede;
addChild(ikon);

Det undrer mig at jeg både er nød til at bruge addChild(ikon) og addChild(loader), så jeg er bange for at jeg gør noget forkert.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-06-09 13:46

Jeg kan desværre ikke actionscript 3 Angband, og der er rimelig stor forskel på AS2 og AS3

Jeg vil dog foreslå dig at spørge herinde http://flashforum.dk/ opret dig som medlem det er gratis og stil dit spørgsmål.