/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Forbindelsesspec DNS-suffix
Fra : natasja0
Vist : 2433 gange
180 point
Dato : 14-06-09 18:53

Hej alle,

Jeg er endt i den situation, at adressen på min netudbyders server optræder som det forbindelsesspecifikke DNS-suffix.

Jeg er lidt noob på området, men inde i CMD kan jeg se, at udbyderen Jaynet er suffixet på min trådløse LAN forbindelse.

Dermed ender alle forsøg med at komme på nettet inde på deres startside.

Jeg har stort set prøvet alt, repartion af Vista, nulstilling af netkortet, genskabelse af tidligere versioner, tænd/sluk på routeren (Belkin).

Hvordan retter man i suffixet, og hvad skal der stå i stedet?

Håber, nogen kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 14-06-09 21:28

Hey,

Der skal egentlig helst stå det navn du selv angiver inde i indstillinger inde i routeren...

Er det trådløst internet ?
Hvis du logger ind på routeren og giver den en adresse og et navn... 192.168.0.xxx + navn.

Så finder Routeren, som også fungere som DHCP-server selv ud af at konfigurere automatisk:

Dynamic Host Configuration Protocol.

God aften...

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 14-06-09 22:23

Kan du ikke disable suffix på din trådløse forbindelse? Det plejer man at kunne.....

Kommentar
Fra : natasja0

Dato : 15-06-09 08:22

Hej igen,

Jeps - det er trådløst netværk.
Jeg kan slet ikke logge mig på min router - det plejer at fungere med 192.168.2.x, men Internet Explorer kan ikke vise hjemmesiden. Altså kan jeg slet ikke tilgå routerens indstillinger.

Har prøvet at release inde i CMD ipconfig/ - men systemet siger, at man skal have adm. rettigheder, hvilket jeg mener, jeg har.

Hvordan kommer jeg ind og disabler suffix på den trådløse forbindelse?

mvh
Natasja0

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-06-09 09:00

Hvis du skal have hjælp til sådan nget må du fortælle mere om systemet.

Det er f.eks strengt nødvendibt at vide hvilket styresystem der er tale om , og hvilken router,

Kommentar
Fra : natasja0

Dato : 15-06-09 09:05

Hej igen,

Jeg kører Vista Ultimate (64 bit), og mere nøjagtigt er min router en Belkin Wireless G Plus.

I går sent prøvede jeg at overrule det trådløse netværk ved at bruge kabel direkte mellem router og pc. Efter lidt tid skete det samme - Forbindelsesspecifikt DNS-suffix blev Jaynets server.

Har prøvet at sætte kabel direkte i modem - ingen forbindelse.

Suk - jeg kan ikke engang geninstallere, da det kræver stabil netforbindelse.

håber, nogen har det rigtige tip

Kommentar
Fra : natasja0

Dato : 15-06-09 17:45

Hej alle,

En rigtig lowtech-løsning.
Fik nulstullet routeren med en papirclips, og det gjorde det magiske trick

Tak for jeres indput...

Natasja0

Annuller spørgsmålet
Fra : natasja0

Dato : 15-06-09 17:49

Fandt selv løsningen trods flere gode forslag.