/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Probl. med opstart af win98 efter format~
Fra : 1000fryden
Vist : 380 gange
20 point
Dato : 10-04-03 09:57

Hej.

Vi har en switch mellem vores 2 computere. Efter at have formateret c-drevet på begge computere, har vi nu problemer med den ene computer. Efter installation af win98 får vi stadig fejlmeddelelser, og der er således nogle dll-filer, som mangler. Hvordan kan der stadig være fejl, når man har formateret c-drevet? Kan det have noget med startdisketten at gøre?

Derudover mangler vi desværre en del drivere til forskellige programmer. Hvordan får man fat på dem, når man ikke kan logge på internettet? Den anden computer, hvor win98 virker, kan heller ikke logge på nettet, selvom netværkskortet er installeret. Kan det skyldes switchen - og at begge computere skal fungere, før man kan logge på internettet?

Ja, jeg er lidt lost. Alle gode forslag modtages med tak.

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 30 point
Dato : 10-04-03 10:13

Drivers til programmer? Så er det jo ikke en formatering du har lavet, men en geninstallation af win98. Virkede nettet med computerne godt nok inden "formateringen"? Og hvilken form for net er det du har?

Kommentar
Fra : 1000fryden

Dato : 10-04-03 10:29

Til Misteryman:

Altså, først lavede vi en format c, og derefter geninstallerede vi windows98. Ja, nettet (explorer) virkede, inden vi formaterede (dog med en masse ulovlige handlinger - derfor formateringen).

Vi har ADSL.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-04-03 10:33

køre i med router , eller har i et adsl modem?

Kommentar
Fra : 1000fryden

Dato : 10-04-03 10:47

Altså (kvinder og edb) .. Jeg troede det hed en switch, men det må jo så være en router.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-04-03 10:56

oki, jamen så sæt computeren op til at have en fast ip og subnet maske + en gateway. Derefter skal du have fat i dine dns'er. hvis du skriver 192.168.1.1 i en explore, så skulle du gerne kunne komme ind i din router*s*

Kommentar
Fra : 1000fryden

Dato : 10-04-03 11:15

Ehm *G* .. ja, jeg er vist stadig lidt lost. Cybercity har sagt, at jeg blot skal installere netværkskortene, så skulle de andre ting selv falde på plads (mht opsætningen af ip-adresse m.v.), men det VIRKER jo bare ikke *S*. Kan det være fordi den anden computer IKKE virker endnu?

Jeg har nemlig installeret netværkskortet på min computer, men kan bare ikke logge på (endnu) *S*.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-04-03 11:18

det skulle ikke have en dadel med den anden computer at gøre. bare en af dem virker, har installeret kort rigtigt og at kablet er sat rigtigt til din router, så er du ganske rigtigt på vej. Det kan godt være at du ikke skal skriver noget, efter cybercitys mening, men jeg har nu ofte været ude for andet. har du prøvet at skrive det jeg skrev?

Kommentar
Fra : 1000fryden

Dato : 10-04-03 11:35

Nej, ikke endnu. Er først hjemme i aften *S* men .. om ikke andet, så 1000 tak for hjælpen. Det er mit første besøg herinde, så det var jo rart at blive modtaget så godt *S*

Godkendelse af svar
Fra : 1000fryden

Dato : 10-04-03 11:36

Tak for svaret Misteryman.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-04-03 11:41

det var så lidt. og held og lykke med det. om ikke andet kan du skrive til kim0507@hotmail.com hvis du har brug for mere hjælp

Kommentar
Fra : 1000fryden

Dato : 10-04-03 11:42

tak det kan godt være, at jeg benytter mig af det