/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Efteruddanelse hos DJ
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 819 gange
50 point
Dato : 14-06-09 12:48

Foranlediget af nogle lidt bizarre oplevelser her på Kandu, vil jeg gerne vide, om diverse instruktører (f.eks. riffel og hundeinstruktører), modtager tilbud om efteruddanelse inden for de felter de nu er specialiserede i ? Er det frivilligt at deltage, eller stilles der krav om, at aktive tillidsmænd- og kvinder SKAL deltage ?
Jeg ser frem til nogle seriøse svar.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-06-09 13:11

Kære Øjenvidnet4

Der er kun to kurser hos DJ, der kræver fornyelse hvert femte år og det er flugtskydning og riffelinstruktør-uddannelsen
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 13:36

TRD.

Igen udtaler du dig i mod bedre vider - hvem er du egentlig en lille snot hvalp, der indnu ikke er blevet tør bag ørene og derfor ikke har lært, hvad det hele drejer sig om.

Eller en gammel sur starut, som engang har været medlem af D.L.S. bestyrelse og der har lært, at omtale er en god reklame for foreningen og at det blot drejer sig om, at skabe en debat, selvom den ingen KØD har på eller det er løgn fra ende til anden

Du skriver, at kun to kurser hos DJ kræver ekstra kurser Det er en direkte løgn, der er minumum to til som direkte kræver endnu et eller flere efteruddannelses kurser for at vedkommen kan blive ved med at være instruktør på det pågælden felt - hvilke?

Det vil jeg lade dig selv få chancen til at finde ud af. For kan du udtale dig så skråsikker omkring det ene kan du også selv finde frem til de andre!!!!!

Jeg kan indvidere fortælle dig, at tillidsfolk i DJ meget ofte indkaldes til forskellige kurser ved en personlig skrivelse fra forbundet. Det er også en form for efter uddannelse. Så stop dit hylerri og fortæl lige os allesammen hvad kan D.L.S. tilbyde af kurser? Og hvad kræves der af D.L.S. medlemmer for at de må kalde sig instruktører? Vi har lige læst at det er nok blot man er den eneste der bor i nærheden af, hvor der er brug for en!
Hvordan efteruddanner man sig: Ved at flytte adresse

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 14:08

Kære Øjenvidne4.

Igen har du bragt et uhyre interessant emne på banen, nemlig spørgsmålet om efteruddannelse.
Da jagten i Danmark er repræsenteret af 2 forbund i Danmark, DJ og DLS, kunne det derfor være også være interessant at få at vide, hvordan og hvorledes forholder det sig med efteruddannelsen i DLS regi.
Her får så de jægere der overvejer at melde sig ind - enten hos DJ, eller hos DLS, en rettesnor om, hvad der tjener den enkelte jæger bedst med hensynet til medlemsskab, og evt. efteruddannelse hos de respektive forbund.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-06-09 14:24

Har man overvejet Al Quida træningslejr ??

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-09 15:04

Kære Bent Knudsen

Det er da en forfærdenlig tone du bruger, men igen er du forkert indformeret, eller du prøver at indformere andre om ting du ikke ved ret meget om, så derfor kommer der et link, hvor du kan læse og få opdateret din viden
TRD
http://webshare.schultz.dk/jaegerforbundet/INTERNET/PDF/Internet211.pdf

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 14-06-09 15:25

Knudsen er det lang tid siden du er blevet efteruddannet som riffelinstruktør
Nå medens vi venter på svar så kan jeg da lige oplyse dig om at den sten du har foran din indkørsel ER en møllesten, møllesten og kværnsten er en og samme sag.
http://www.bornholmsmuseer.dk/melstedg/Mollesten.pdf
Har du fået kogt knopbukken af?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-06-09 15:26

Bendt Ballegård

Jeg bad allernådist om seriøse svar fra mennesker der må formodes at vide noget om spørgsmålet !
Hvorfor angriber du TRD, blot fordi han svarer mig - hvis ikke hans svar er rigtigt, hvorfor kan du så ikke nøjes med at fortælle mig svarene ? Er det fordi du ikke kender dem alle ? Eller er det blot igen uhøflighed ? Hvis ikke du kan lide de mennesker der svarer på de forskellige kommentarer eller deres holdninger, hvorfor lader du så ikke bare være med at svare - det er egentlig såre enkelt.
Iøvrigt er det mig der har stillet spørgsmålet og derfor også mig der skal have svar!!
Men både bb1 og Heido-Ho begynder igen at spørge ind til DLS - hvis jeg havde ønsket svar vedr. DLS, havde jeg sagt det! Er det da så svært at forstå ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 15:44

Øjenvidne du skal lade være med at stille sådanne spørgsmål, hvis ikke du kan tåle at alle aspekter kommer frem i lyset.

TRD er en novise, som ingen ting ved,men han vil så gerne være kloge Åge. Han kunne ikke svare så her er svaret:
For fortsat at kunne være jagthundeinstruktør, skal man deltage i opfølgningskurser! - Det du spørger om.
For fortsat at kunne være jagttegnslære skal man deltage i opfølgningskurser...
For fortat at være schweishundeføre skal man deltage i opfølgningskurser....

For at være i blandt eliten i jagthornsblæsning skal man deltage i opfølgningskurser...

For at være vildopdrætter skal man deltage i opfølgningskurser..

Til din orientering kan jeg oplyse dig om følgende: Jeg var selv medtil at oprette JÆGERSKOLEN Kalø
dengang jagtforeninger blev til Danmarks Jægerforbund. Jeg har selv i en lang årerække afholdt kurser i praktisk jagt i dens regi ( se min hjemmeside under foto ) Jeg har selv deltaget i et utal af kurser.

Jeg forsøgte at overfører en del af uddannelsen til Dansk Land og strandjagtforening i sin tid, men de fattede ikke, at ville de gøre sig gældende blandt danske jægere, så var det netop på det punkt at de skulle udvikle sig. Jeg viste dem det ved at afholde det eneste jagthunde seminar foreningen nogensinde har afholdt.

Så kom ikke og sig, at jeg ikke ved hvad jeg skriver om, for det gør jeg.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 15:55

Citat
Men både bb1 og Heido-Ho begynder igen at spørge ind til DLS - hvis jeg havde ønsket svar vedr. DLS, havde jeg sagt det! Er det da så svært at forstå ?

Hej Øjenvidne.

Næ, det er såmænd ikke så svært at forstå.

Men hvorfor så ensporet.?
Du har måske ingen interesse i DLS's kursusvirksomhed.?

Jeg mener da, i disse finanskrisetider er det altid rart at vide hvad man får for sine surt tjente kontingent kroner.

Såeeee, set ud fra de betragtninger, mener jeg da at mit spørgsmål var yderst relevant

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-06-09 16:46

Kære Bent Knudsen
Læs nu det her link, før du skriver igen
http://webshare.schultz.dk/jaegerforbundet/INTERNET/PDF/Internet211.pdf
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-06-09 17:01

Bendt Ballegård

Tak for dit svar på mit spørgsmål - det gjorde da ikke ondt, vel ?
Men hvor ville det klæde dig at undlade disse "angreb og konstateringer", i dette tilfælde på TRD - hvorfor skal alle andre have disse hadske kommentarer ? Hvorfor skriver du ikke til TRD for at få "renset" luften, i stedet for at involvere mig - jeg har sgu' ikke noget med ham at gøre !

Til Heidi-Ho vil jeg sige, at jeg på Tonganeseren kunne forstå, at DLS's økonomi ikke tillader mange svinkærinder, så derfor regnede jeg ikke med at det kunne være aktuelt p.t. - men jeg er heller ikke interesseret i medlemsskab af DLS.
Du skriver noget om, at det er rart at vide hvad ens kontingent-penge går til. Deri har du ret, men har du en anden dagsorden end du umiddelbart giver udtryk for - forleden kunne du ikke drømme om medlemsskab af nogen jagtforening, medmindre en helt ny blev en realitet, eller er det forkert opfattet ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 17:11

Hej Øjenvidnet.

Min dagsorden var såmænd at få belyst begge foreninger.

Læg mærke til ordstillingen i sætningen;
Citat
Jeg mener da, i disse finanskrisetider er det altid rart at vide hvad man får for sine surt tjente kontingent kroner

Jeg skrev sine og ikke mine.

Men apropos dagsorden; Nu, selvfølgelig ikke mig, men andre, som læser dit spørgsmål, kunne måske opfatte dit spørgsmål som om, du havde en anden dagsorden......???

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 17:43

Øjenvidne forhold dig venligst selv til dit spøgsmål...

Du har fået svar på det du spurgte om. DJ har et meget vel udviklet uddannelses system til gavn for de Danske jægere, som alle kan benytte sig af også medlemmer af D.L.S. De skal blot betale noget mere i deltagelses gebyer og det er da helt ok, når de ikke igennem kontingentet til DJ har været med til, at betale til Jægerskolens drift.

Ligeledes så har vi fået dokumenteret at D.L.S. ingen overhovedet ingen uddannelsespolitik har og at de derfor ikke kan tilbyde deres medlemmer noget som helst også kan man jo godt samtidig prale med at kontingentet er lavere end til DJ. Ikke engang en ejen skydebane har de, de må lukreer på det andre har skabt, men de har en våbensagkyndig, som de har sendt ind på de bonede gulve og han praler endda selv med det...

Det er sku` det rene vandvid og det skulle du forholde dig til.....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-06-09 18:40

Heidi-Ho

Jeg kan glæde dig med, at jeg ikke har nogen skjult dagsorden, håber du så er glad !

Bendt Ballegård

Jeg har fået svar og takket dig - hvad mere ønsker du ? Hvis det er stillingtagen til DLS, så glem det. Om du har fået dokumenteret noget omkring DLS' kursusvirksomhed må stå for din egen regning, det er i alle tilfælde ikke dét jeg har udtalt mig om, men udelukkende udtalt min opfattelse af de udtalelser som Tonganeseren har gjort omkring DLS's økonomi. Lad dog i himlens navn denne forening i fred - blot fordi du engang er blevet smidt ud af den, er vel ikke ensbetydende med at andre ikke kan have nytte og glæde af den. Med din alder, skulle man sgu' da tro du er blevet voksen, ellers er det ikke for tidligt !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-06-09 19:31

Citat
Øjenvidne forhold dig venligst selv til dit spøgsmål...
Det er sku` det rene vandvid og det skulle du forholde dig til.....

Det var så det Bent Knudsens indlæg handlede om
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 19:39

Hej Øjenvidne4.
Jeg tror lige du misforstod hvad jeg skrev.

Jeg skrev;

"Men apropos dagsorden; Nu, selvfølgelig ikke migmen andre, som læser dit spørgsmål, kunne måske opfatte dit spørgsmål som om, du havde en anden dagsorden......???"

Jeg er kun glad for, at vi får belyst DJ's kursusvirksomheder.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 21:57

Kære øjenvidne.

Iøvrigt er det mig der har stillet spørgsmålet og derfor også mig der skal have svar!!

Den sætning skrevet af dig skulle du virkelig tage til dig og bruge selv, hvor ofte er du ikke selv faret ud og har "blandet" dig i en tråd???
Ligeledes er det meget påfalende som D.L.S. nu skal pakkes ind i vat af både dig og TRD kan I ikke tåle at høre sandheden, så er det Jer der har et problem.

Dansk Land og strandjagtforening føre sig stadig frem, som i deres velmagtsdage da de havde noget at tilbyde deres medlemmer og da medlemstallet indikerede, at de måske med tiden kunne blive et virkeligt alternativ til DJ.

_ men sådan gik det ikke og det skal frem i lyset, specielt når de nu pludselig ud af den blå luft får sæde i et ministerielt udvalg, hvis konklusion måske kan få indflydelse på den fremtidige jagtpolitik i Danmark..

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 14-06-09 22:43

Knudsen det er nok den største løgnhistorie du har fortalt ind til dato, er du strækt medicineret
Til din orientering kan jeg oplyse dig om følgende: Jeg var selv medtil at oprette JÆGERSKOLEN Kalø
dengang jagtforeninger blev til Danmarks Jægerforbund. Jeg har selv i en lang årerække afholdt kurser i praktisk jagt i dens regi ( se min hjemmeside under foto ) Jeg har selv deltaget i et utal af kurser.

Du har ikke været med til at oprette noget som helst hverken i DJ eller DLS, du er blevet smidt ud fra Kalø som ekstern kursusudbyder og det er et faktum
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-06-09 22:52

Dansk Land og strandjagtforening føre sig stadig frem, som i deres velmagtsdage da de havde noget at tilbyde deres medlemmer og da medlemstallet indikerede, at de måske med tiden kunne blive et virkeligt alternativ til DJ.

Altså: Det Bb1 prøver at sige er at DLS mistede 90% af medlemmerne, da han blev sparket ud af DLS.

I øvrigt fører DLS sig ikke frem. De lever en stille og rolig tilværelse, og det skyldes kun Bb1, at foreningen i det hele taget nævnes på denne hjemmeside.

I øvrigt faldt der en gammel buk i dag. En lidt slunken gammel herre, som havde 2 stænger på 18 cm - sylespidse. Forud gik 2 timers pürsch, og nu skal der knaldes brikker. Man er jo en gammel mand på snart 67.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 23:15

Om det lige var 90% skal jeg lade være usagt, men flere end mig udvandrede fra det landsmøde dengang og fire lokalforeninger lukkede. Det er sandheden, men de fleste medlemmer forsvandt nok da Næstved og Varde afdelingen lukkede, men hvor skulle du EBB vide det fra du var jo ikke medlem den gang. Den gang var du "kun" læserbrevsskribent i Jæger, hvor alle efterhånden var lige så trætte af dine løgnehistorier, som de har været det på NetNatur, Jagtformidling og nu er ved at være det her også, så pas du blot din søvn. Hvor er det i øvrigt påfaldende, at du har samme alder som Tonganeseren. Det er måske derfor i skriver så ens

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-06-09 06:15

Knudsen et simpelt spørgsmål, du har oplyst mange gange både hint og her, du beklæder tillidsposter i DJ, hvorfor var du ikke her i week-enden med til repræsentantskabsmødet, jeg så dig ikke, eller så gemte du dig godt
shv

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-06-09 09:08

Så blev det endnu engang "personfnidder" og DLS der prægede denne tråd, og ikke så meget det spørgsmålet drejede sig om ! Tusinde tak til bb1 fordi du igen ødelagde en tråd - visse andre debatører var ikke sene til at følge op på bb1's dagsoden.
Jeg vil opfordre til, at bb1 og Tonganeseren opretter en tråd der omhandler deres uvenskab og diverse fuldstændige tåbelige postulater - så kan I more jer, men husk at ophæve jeres blacklister over for hinanden, så er der nemlig en chance for, at andre tråde kan få lov at debatere andre ting i fred, uden utidig indblanding om ingenting!!

P.g.a. ufuldstændige oplysninger i svaret om tråden fra bb1, går mine sølle 50 point til TheRealDeal da han havde gjort sig den ulejlighed at finde et link til Jægerskolen - underligt at ikke bb1 kunne henvise til den, skønt han har været primus motor i oprettelsen i sin tid.

Øjenvidnet4

k.w.nielsen

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-06-09 09:10

Tak for svaret TheRealDeal.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-06-09 09:23

Citat
Kære Bent Knudsen

Det er da en forfærdenlig tone du bruger, men igen er du forkert indformeret, eller du prøver at indformere andre om ting du ikke ved ret meget om, så derfor kommer der et link, hvor du kan læse og få opdateret din viden

Tak for svaret, TDR, skriver øjenvidnet Ja, det var sandelig et oplysende svar på spørgsmålet om DJ's kursusvirksomhed.

Øjenvidne4, Her gik lille jeg og troede at du var upartisk.
MEEEEN, øjenvidne nr. 4, jeg havde dog alligevel gennemskuet dig, idet jeg fra første færd opdagede noget besynderligt ved dine indlæg/spørgsmål.???
Kan du gætte hvad det var.??
Du har de samme syntaxfejl som Sandhedsvidnet.!!!! Underligt ikke.???
Nej, nej, jeg tror ikke du har dobbelt profil - jeg påstår det sku.!!! Hr. Sandhedsøjenvidne nr. 4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-06-09 14:14

Heidi-Ho

Med hensyn til DJ's kursusvirksomhed, har du jo ej heller bidraget med noget, så hvorfor blive sur over dét ?
Jeg ved ikke hvad du mener med "upartisk" - udtryk dig klart og tydeligt, så man er i stand til at svare dig - men det er måske heller ikke meningen at skulle kunne gennemskue dig ?
Det er muligt at jeg har syntaxfejl, men hvad kan du bruge det til ? Din påstand om, at jeg skulle være identisk med Sandhedsvidnet er, undskyld mig, en sygelig trang a la bb1 til at mistænkeliggøre ærlige mennesker !
Bedre held næste gang med dine gætterier.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 15-06-09 14:57

Kære Øjenvidnet4+1

Tak for point, jeg kan se Heidi Ho har været på kursus hos Bent Knudsen, i at gætte mulige sammefald af profiler
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-06-09 18:40

Citat
undskyld mig, en sygelig trang a la bb1 til at mistænkeliggøre ærlige mennesker !

Citat
Tak for point, jeg kan se Heidi Ho har været på kursus hos Bent Knudsen, i at gætte mulige sammefald af profiler

Hvor er i gode.........

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-06-09 23:48

Ja, næsten eminente, man skulle tro de havde været i lære hos EBB.