/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista med egen dagsården
Fra : Højris
Vist : 618 gange
200 point
Dato : 14-06-09 12:44

Når jeg starter op i vista, går den igang med sin egen dagsården.

Konfigurerer opdateringer
lukker tjenester
computeren lukkes
og starter så op påny

Efter den så har fået fixet skrivebordet og efter en rum tid med timeglasset kommer der en meddelelses box.

Microsoft.net framework
der opstod en ikke afviklet bla,bla,bla (denne gør så ikke nogen forskel på noget som helst)
fortsæt afslut

og så nogen tid senere
CLSched Module blev afbrudt og lukket

(det gør så denne derimod, bland andet uret går helt i klyt
idag blev uret sat til 29 dec.23-10 uge 52 og årstallet til 1899)

Når jeg så efterfølgende booter op i ubuntu chekker den driverne og justere uret så det går korekt igen.

Hvordan tæmmer jeg den vista. ???

Systemet er en HP pavilion

Jeg har prøvet at rense med ccleaner og genopret til osv. men det varer kun kort tid så er den gal igen
Højris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-09 12:47

stavekontrol

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-06-09 12:56

CLSched Module hører til HP driver diagnostics (muligvis noget andet, men det er nok den) http://www.file.net/process/clsched.exe.html

Prøv at fjerne det program

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 14-06-09 12:59

Problemet kan have noget at gøre med om du bruger ordbøger på din pc. Det er ikke fordi du staver forkert, men afviklingen af ordbører der driller. Det er det Teil hentyder til.
Læs her
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/37511/#283164

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-06-09 13:03

Tjaeh, det kan også være Cyberlink skramlet

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-06-09 13:17

stl_s det bliver da en dyr omgang med 25 euro eller gør jeg noget forkert. ?

En fri canning er ok men så lige 25 bobs for at fixe det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-06-09 13:22

Jeg tænkte nu ikke på nogen scanning. Hvad er det for en scanning du mener? Jeg foreslog at fjerne HP driver diagnostics og/eller Cyberlink

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-06-09 13:26

Jeg kigger igen, det var dit link jeg var inde på.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-06-09 13:30

Nåeh den? Det var bare for at vise dig processerne. Den scanning skal du ikke køre.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-06-09 13:38

Hvordan finder jeg den ?
har forsøgt med revo uninstaller og søgning i systemet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-09 14:02

kig i Tilføj/fjern programmer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-09 14:03

Undskyld i Vista kigger du i Kontrolpanal - Fjern eller rediger et program

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 14-06-09 16:25

Tak for svaret Fijala.
Nej den finder intet, men tak for det link.
der vil jeg prøve at løse problemet.
Højris