/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
lukke computer på netværk
Fra : ralo
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 14-06-09 12:24

Hej Alle.

Jeg sidder som administrator på en skole og har fundet ud af at skolen bruger ca. 7000 kr. i standby strøm om året. Jeg tænkte at der må findes et program, hvor jeg kan slukke alle computere på skolen når jeg går hjem om eftermiddagen, så jeg slipper for at gøre det manuelt.

Er der nogen der kender noget til et sådan program? Jeg ved at man på netcafeer har fx smartlaunch liggende, hvor man nemt kan slukke for computerne, men et sådan program koster kassen og har en masse features som jeg ikke skal bruge.

På forhånd tak

Ralo

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-06-09 12:50

Bed lærere og elever om at slukke efter sig, den lærdom må da kunne indpasses i pensummet.....især i miljøtimerne.

Husk også alle trafoer til routere og anden extern hardware.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-09 13:20

Du kan selv lave en batch-fil og bruge Planlagte opgaver til at køre den ved lukke tid, billigere kan det vist ikke være, eksempel med Windows XP: åben Notesblok og skriv
Kode
SHUTDOWN -s -t 01
og gem filen som sluk.bat 01 i slutningen giver 1 sekund forsinkelse, det kan du ændre hvis du ønsker, gem filen på C drevet på alle computerne og åben Planlagte opgaver og sæt den til at køre når i er gået hjem.
Jeg gætter på at den bat fil også kan slukke en Vista computer, men har ikke prøvet

Accepteret svar
Fra : Falcham

Modtaget 200 point
Dato : 14-06-09 16:56

Prøv dette program, det skal godt nok installeres på den enkelte computer.

http://www.slawdog.com/products/smartsd/index.aspx

Falcham

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-06-09 19:47
Godkendelse af svar
Fra : ralo

Dato : 15-06-09 22:01

Tak for svaret Falcham.

Kommentar
Fra : ralo

Dato : 15-06-09 22:02

og i andre. Falcham får pointene.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 16-06-09 18:00

Velbekommen