/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Spørgsmål vedr. DLS.
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1036 gange
100 point
Dato : 14-06-09 11:25

Hej alle medlemmer fra DLS.

Jeg har hertil morgen modtaget en mail med flg. ordlyd;
Citat
Dengang for mange år siden da jagtforeningerne blev sammenlagt til et forbund. Var der nogle fortrinsvis tillidsfolk i Jagtforeningen af 1923 som mente, at det nye forbund ville blive en mastodont, som ville kvæle den lille mands jagt. Hvorfor de indkaldte til en stiftende general forsamling for oprettelse af en alternativ landsdækkende forening. Den fik navnet Dansk Land og strand jagtforening.

Disse ildsjæle ( det var flere af dem virkelig ) fik efterhånden en forening med ca. 2000 medlemmer på benene, men interne stridigheder og hyppe formandsskift 12 i alt indtil nu. Samt det faktum, at Dansk Land og strand jagtforening er den eneste jagtforening i Danmark, der nogen sinde har ekskluderet medlemmer har gjort at foreningen i dag kun har ca. 600 betalende medlemmer og derfor er helt uden for indflydelse.

[B]Administrativt er den i dag mere eller mindre overtaget af en anden forening nemlig foreningen Kyst- Land og Fjord flere af foreningens ledere er også medlem af bestyrelsen i den forening eller kommer derfra. Det gælder f.eks. D.L.S.`s nuværende formand.[/B]

Ligesom foreningen har udviklet sig til efterhånden kun at bestå af jægere, som er utilfredse med et eller andet omkring jagtlovgivningen eller den måde, som Danmarks Jægerforbund forvalter tingene på og det er jo i sig selv godt nok med et alternativ. Hvis blot ikke de samme personer ville undlade til stadighed at fremture med deres rabiate meninger, såsom tilbage med blyhaglene, tilbage med de gamle regler for udsætning af ænder i ferskvands søer, forbud mod udsætning af mere end 1 fasan pr. HA, flytning af bukke jagten, flytning af jagten på råer og lignende for det er ikke til gavn for de Danske jægere.

Nu er det dog også sådan at tiden er løbet fra de herre. Kommune sammenlægningerne og de grønne råd har vendt helt op og ned på hvem, der har indflydelse på jagten i Danmark. Det faktum, at D.L.S. heller ikke har sæde i vildforvaltningsrådet gør også, at det er begrænset hvilken skade de kan forårsage i dag .

Jeg giver dig dog helt ret, der bør i et lille land, som Danmark kun være en jagtorganisation er man utilfreds, så arbejd med det i den lokale jagtforening, som man er medlem af og af hvis midte de personer, som sidder i de grønne råd og vildforvaldningsrådet vælges.

Der skal i dag professionalisme til for at vi som jægere kan begå os og få indflydelse i mod vore modstandere. Det oplevede vi sidst omkring due jagten.

Er medlemmerne fra DLS, enige eller uenige i ovenstående.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-09 11:39

Citat
Hej alle medlemmer fra DLS.

Citat
Er medlemmerne fra DLS, enige eller uenige i ovenstående.?

De 2 der måske findes her, kan du da skrive til privat

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-06-09 12:45

Kære Heidi Ho

Hvis du vil have svar på spørgsmålet, eller din ven som har mailet privat til dig kontakt DLS, her er et link
http://dls-jagt.dk/
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 13:18

Nå TRD skal det nu pludselig foregå i det skjulte. Du holder dig ellers ikke tilbage, når det drejer sig om, at svine mig til eller kræve, at jeg svare i al offentlighed, men nu hvor det gælder den lille forening, så skal det pludelig foregå hemmeligt...

Den indstilling viser hvad det er for nogle personer, der er medlem eller måske ledere af foreningen...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 13:50

Citat
Kære Heidi Ho

Hvis du vil have svar på spørgsmålet, eller din ven som har mailet privat til dig kontakt DLS, her er et link

Kære TDR.
Det var ikke meget værd det link du henviste til. Det gav f.eks. ikke svar på følgende;

Medlemstallet.??

Da formanden og flere bestyrelsesmedlemmer er hentet fra Kyst og Fjord, bliver DLS så styret af Kyst og Fjord.???

Hvor kan man se regnskabet.?

Såeee, TDR, det var en OMMER.!!!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-06-09 14:51

Kære Heidi Ho

Du lyder til at være en med omløb i hovedet, på linket kan du finde personer i DLS hovedbestyrelse som kan svare på alle de ting der er blevet stillet af din mail-ven
Jeg kan ikke svarer på det da jeg ikke er medlem af DLS eller har været det, så enkelt er det
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 15:42

Hej TDR.

Mange tak for komplimentet - og tilføjer, du lyder da også til at være en med omløb i hovedet.

Nårh for søren da, du er ikke medlem, siger du. Du er måske medlem af DJ.??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 15:51

TRD Jeg har ikke fået svar på, hvorfor debatten skulle foregå i det dunkle.
Hvad mener du DLS har at skjule????????????????????????????????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 15:53

For en god ordens skyld skal jeg lige meddele, at det ikke er mig, der har sendt H -H noget, men indlæget har været offentlig gjort på Jagtformidling.....

Og det er endda efter af jeg ifølge hylerne skulle være black listet der!!!!!!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-06-09 16:42

Kære Heidi Ho

Tak for komplimentet men du skriver
Citat
Nårh for søren da, du er ikke medlem, siger du. Du er måske medlem af DJ.??

Ja det er jeg blevet for et stykke tid siden, men fordi man er medlem af en forening behøver man bestemt ikke at være enig i alt hvad der sker.
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 17:15

Tillykke med medlemsskabet.
Nu kan du rigtig gøre brug af de gode kursustilbud der er hos DJ. Dem agter du vel at gøre brug af.?

Det er aldrig for sent at blive dygtigere for de ting man brænder for.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-06-09 19:26

Kære Heidi H0

Tak for det, men mellem os to kan man godt melde sig ind i DLS, jeg skal sige dig DLS har en langt bedre lokalforening end den lokale DJ forening, jeg har deltaget i mange ting, trods jeg ikke har været medlem af de to foreninger og her på egnen, føler jeg der er et bedre kammeratskab i den lokale DLS afdeling
Med min opvækst har jeg været meget previligeret, jeg er opvokset i en familie, hvor jagt var en stor del af min barndom og voksne liv, så DJ har ikke lige kurser som står mit hjerte nær, måske et kursus i hjemmeladning, da jeg går en del på riffeljagt specielt i Tyskland
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 19:47

Hej TDR.

Skal jeg forstå det såleddes, at du er medlem både af DJ og DLS samtidigt.?
Det er i og for sig genialt - sol og vind er ligeligt fordelt.

Men nu leder det mig så hen til mit første indlæg, burde du nu ikke vide, som medlem af DLS, hvordan, hvorledes osv....Altså sagt med andre ord; Burde du så ikke kunne svare på det jeg spurgte om.....eller vil du ikke.?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 19:49

Heeej TDR.

Glem mit indlæg, jeg fortolkede dit indlæg forkert.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-09 21:47

Hej Heidi-Ho

Hyggeligt du er her. Det borger for et godt grin.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-09 21:59

ÅÅÅÅÅHHHH Granner01, du er et sødt væsen - det har jeg sagt før, og jeg siger det igen.

Fortsat god dag, min ven.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 22:03

Ja, og heldigvis også det faktum, at nogle begynder at få et mere nyangseret syn på tingene og at Tombaneseren er blevet helt tavs og det er ikke så ringe enda....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-06-09 22:36

Tavs? Næh - Ballehyler. Men nogen af os bruger jo tiden på vores hobby - nemlig jagt. Jeg lurer såmænd bare på spørgsmålet, men har endnu ikke fundet ud af hvad det går på. Men det kommer nok. Nu skal jeg først have rengjort værktøjet. Det kommer foran alt andet.
Men foreløbig kan jeg se, at du heller ikke har forstået, hvad Hedi-Ho vil med sit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-06-09 22:38

Men jeg kan se, at det er Ballehyleren som har leveret "citatet" i Heidi-Ho`s indlæg. Jeg har nemlig en kopi - fra Ballehyleren.
Men, men, men - måske har Ballehyleren inviteret Heidi-Ho på jagt? Den fremgangsmåde er set før.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 23:07

Hvis du har en kopi fra mig med det indlæg som H-H starter denne tråd med, vil du så ikke godt ligge den ud på siden - ikke for min skyld, men for debattens....
At jeg godt kunne have skrevet det er en ting om jeg har gjort det er noget ganske andet...

Og lad så være med at forsøge på at bilde os ind, at jeg skulle havde tilbudt H.-H. noget som helst kender ikke manden,men er selvfølgelig ikke utilfreds med hans meninger omkring din person og D.L.S. og heldigvis er der andre, som også er begyndt at få øjnene op.

Skød du andet ind ryg og genvej oppe hos svigerfar? For jagt har du jo ikke selv noget af...
Så det kan du ikke tilbyde H.-H. som måske bor tættere på dig end mig.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-06-09 23:13

Inden jeg tørner ind:

Derudover er der ikke et sandt ord i klamamsen, som Heidi-Ho har fået tilsendt af Bb1. Det er 100% samme tekst, som jeg modtog for nogle pår siden. Blandt andet nævner Bb1 12 formænd. Manden må jo være bims. Vi har haft i alt 5 formænd. Hverken mere eller mindre.
DLS ejes ikke af foreningen Kyst Land og Fjord. Det er rent nonsens.
Derudover indeholder klamamsen fra Heidi-Ho kun Bb1´s tilbagevendende mistolkning af DLS.
Og hvis Heidi-Ho tillægger Bb1`s klamamse nogen troværdighed - så ham om det.

Men - endnu engang. Det er Bb1 som har kradset uhyrlighederne ned - og Heidi-Ho, du er ikke for smart, hvis du tror et eneste ord af "klamamsen". Derfor vil jeg udråbe et 3-foldigt skraldrende grin for enfoldigheden - og godnat.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 23:29

Du kan grine lige så meget du lyster,men er dog igen fanget i endnu en løgn:

Men jeg kan se, at det er Ballehyleren som har leveret "citatet" i Heidi-Ho`s indlæg. Jeg har nemlig en kopi - fra Ballehyleren. Citat fra E.B.B.

Hvor er den kopi? Bevis at det er noget jeg har skrevet!!! Kom nu igang du er vel ikke blevet utroværdig???

Jeg har tidligere skrevet at indlæget har været bragt på jagtformidling og det på et tidspunkt hvor D.L.S. hylerne påstår, at jeg er black listet, hvordan kan jeg så havde skrevet det????

Det er ligesom alle Jeres andre løgne om breve til Ry bogtryk og lignende. Du og D.L.S. toppen fyre en masse usandheder af om min person, fordi I er så naive, at tro, at I kan lukke munden på mig, men det sker ikke før der er to torsdage i den samme uge..

Jeg har flere gange i debatten også her på Kandu givet Jer en udstragt hånd, men har hver gang blot fået en gang gylle i hovedet og ved du hvad. Det finder jeg mig ikke i. Vil du fred også for den lille forening, så må der helt andre boller på suppen.

Nu har jeg endnu engang vist, at man ikke kan stole på DLS våbentekniske ekspert,som selv praler med at han har fået sæde i et ministerielt udvalg, fordi han bode nærmest---

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-06-09 00:18

Hej E.B. Berthelsen, rart at høre der er liv i dig. Indrømmet, jeg sku lige ved at være bekymret for om jeg havde ribbet for meget op i de gamle sår, ja dem du ved nok, fra dine "kronede" dage på henholdsvis Jagtformidlingen og Netnatur. Jeg sad forresten i formiddags og læste lidt flere af dine.....hmmmm...ubehjælpsomme indlæg. Stærke sager, Berthelsen, virkelige stærke sager.
Ikke underligt at du blev smidt ud af Jagtformidlingens og Netnaturs debatsider med fuld hornmusik og honnør.
Agerede du ikke engang i tidernes morgen "våbenekspert" på Jagtformidlingen.??? Jo du gjorde da.!! Vil du søde Berthelsen, fortælle de sikkert mange nysgerrige læsere af denne tråd, hvorfor denne "våbenekspertside blev lukket ned. Vil du selv fortælle det, søde Berthelse, eller skal jeg selv gøre det.? Nej, det må du hellere selv. Vi glæder os allerede til at høre din udlægning af sagen.

Hov for søren, det havde jeg da helt glemt. Tillykke tillykke med bukken. Skulle jeg kende dig ret, påstår du garanteret, at bukken blev skudt på en afstand af 275 meter med en perfekt bladkugle, over korn og kærv, og riflen var en Parker Hale cal. 6,5 x 55.
Jeg læste jo dine skriblerier i DLS-bladet, at du nu skyder uden kikkertsigte. Men hvad fa'en, Berthelsen, hvad skal du også bruge kikkert til.? Du skyder jo, når du selv skal fortælle det, formidabelt og aldeles fremraaaaagende.

Nå men til sagen, klokken iler jo og sengetiderne skal også passes.

Nej Berthelsen, det er ikke en skrivelse jeg har modtaget af bb1. Det var en skrivelse jeg fik tilsendt i morges. Afsenderen skrev endvidere, at skrivelsen havde været offentliggjort på Jagtformidlingens debatside. Fik du fat i det, Berthelsen ? Godt.!

Nu skriver du så, at du ikke fatter spørgsmålet.!!!??? Det havde jeg sådan set heller ikke forventet af dig, Berthelsen. Det var derfor jeg skrev om I, altså medlemmerne var enige eller uenige i skrivelsens ordlyd.?
Nu tror jeg godt du har forstået det..??? Eller hvad.? Vi tager den lige een gang til; Altså, er du enig eller uenig i skrivelsens ordlyd.?? Længere er den ikke.

Nu forventer jeg - og sikkert en hel masse andre, at der kommer bare et nogenlunde seriøs svar fra dig.

Nå, kanen kalder.....Godnat.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-06-09 22:25

"Nej Berthelsen, det er ikke en skrivelse jeg har modtaget af bb1. Det var en skrivelse jeg fik tilsendt i morges. Afsenderen skrev endvidere, at skrivelsen havde været offentliggjort på Jagtformidlingens debatside. Fik du fat i det, Berthelsen ? Godt.!"

Jeg har aldrig skrevet på Jagtformidlingen, såeehh du må lidt længere ud i periferien med dine fantasier.

Haidi-Ho, du er edermageme syg i roen, og jeg er kisteglad for at have afsløret dig. At påstå, at du ikke har haft Ballehylerens kendte klamamse som disposition, gør dig til løgnhals for altid. Du kalder DJ korrupt, men da du højst sandsynligt har takket ja til en jagtinvitation hos Balledrengen, så er du edermageme mere korrupt end de fleste. Det er til at skrige af grin over.

Dert er så tykt, at alle herinde kan gennmskue dig.

Du omtaler EBB´S exit fra Jagtformidlingen. Ja, han blev smidt ud - og jeg ved, at han tog det som en hædersbevisning.

Men hæng nu på - liderbasse, og jeg dukker op med den sande historie om Ballehylerens tid hos DLS. Der er lige nogle ting vi skal have klaret først - rent historisk. Det bliver spændende, næsten som en agentfilm med hemmelig aflytning, opklaringsarbejde og bedragerisk adfærd.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-06-09 23:42

Ja - bland du blot mig ind i det her også Kære E.B.B. Hvis du virkelig tror så lidt på dine medmennesker, så forstår jeg godt: Hvorfor du blev smidt ud som lære i det helligeland.
Smidt ud af din lokale jagtforening. Frosset ud af Danmarks Jægerforbund. Smidt ud af både Netnatur og Jagtformidling for at ende, som våbenteknisk ekspert hos D.L.S med møde ret på de bonede gulve, fordi du er det eneste medlem, de har i Københavns området ( egen udtaelse - du boede nærmest )

Nu forsøger du igen dit gammelkendte trix, nemlig at mistænkeliggøre de mennesker, som siger dig imod eller fortæller sandheden om dig.

Hvorfor skulle jeg invitere H.H. på jagt og hvilken jagt er den ikke lidt langt ude. Desuden så husker jeg, at du inviterede en ny jæger op på din svigerfaders jagt, fordi han skulle se fod af lejlighedsvis krydsende kronvildt. Du tog gibsafstøbning og lagde billedet ud på.Jagtformidling, hvor enhver kunne se, at det var naboens tyrkalv, som havde forvildet sig ind i din svigerfars have.

Hvad gjorde jeg: Jeg inviterede et hovedbestyrelsesmedlem af D.L.S. til at komme og se kronvildt og han så og fotograferede, så mundvandet løb ud af ham, disse billeder kan du stadig finde på jagtformidling. Og min hjemme side: www.bb-jagt.dk

Og sådan er de faktiske forhold - du er kun et lille sølle menneske, som ikke vil være dit navn bekendt, men her kalder dig tonganeseren, hvor du så end har fundet det navn.
Du hævder at have et advokat lignende job, med afhøring af kriminelle. Godt jeg aldrig får brug for det, med den evne du har til at lyve og svine andre mennesker til. Du skal huske dette her er ikke af ny dato, du og DLS har forsøgt i årevis, at hænge mig op og anmelde mig til snart den ene og snart den anden instands. Det er aldrig lykkedes for Jer og vil heller aldrig lykkedes af den simple grund, at I aldrig har kunne føre bevis for nogle af de sager i har ført frem og hvor mon så ikke det:

Ganske enkelt, enten er det ikke mig der er "forbryderen" eller også er det noget I selv finder på...

Du fremsætter igen trudsler "OK gamle fordrukne ven kom an" - jeg kan sagtens klare mosten - husk jeg har prøvet det før. Jagtformidling forlod jeg af egen fri vilje, simpelhend fordi jeg ikke kunne holde dig ud og fordi Jensen var så dum, at gøre dig til moderator,det har jeg igrunden fortrudt og det ved jeg også at han har, så denne gang får du ikke lov til at bestemme dagsordtnen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-06-09 01:20

Berthelsen har læst dit bavl - og har kommenteret det. Lad os nu se om jeg kan undgå disse morsomme "jeg" er. Egentlig er det spild af tid, fordi dit alkoholproblem åbenbart har antaget astronomiske størrelser:

Du skriver - og EBB kommenterer med fremhævet.

--------------------------------------------------------------------------------
Ja - bland du blot mig ind i det her også Kære E.B.B. Hvis du virkelig tror så lidt på dine medmennesker, så forstår jeg godt: Hvorfor du blev smidt ud som lære i det helligeland.
Smidt ud af din lokale jagtforening. Frosset ud af Danmarks Jægerforbund. Smidt ud af både Netnatur og Jagtformidling for at ende, som våbenteknisk ekspert hos D.L.S med møde ret på de bonede gulve, fordi du er det eneste medlem, de har i Københavns området ( egen udtaelse - du boede nærmest )

Ballegaard forsynede en vis KASU på Jagtformidlingen med falske oplysninger, og da jeg fik lagt udtalelser fra DJ, min politiske forening etc. ind på Jasgtformidlingen, undskyldte KASU og trak sig fra debatten. Udtalelserne fra DJ fortalte, at jeg meldte mig ud på helt normnal vis - under indtryk af krisen i forbundet. Jeg modtager stadig opfordringer til at melde mig ind i vores lokale jagtforening. Citat slut.

Nu forsøger du igen dit gammelkendte trix, nemlig at mistænkeliggøre de mennesker, som siger dig imod eller fortæller sandheden om dig.

Hvorfor skulle jeg invitere H.H. på jagt og hvilken jagt er den ikke lidt langt ude. Desuden så husker jeg, at du inviterede en ny jæger op på din svigerfaders jagt, fordi han skulle se fod af lejlighedsvis krydsende kronvildt. Du tog gibsafstøbning og lagde billedet ud på.Jagtformidling, hvor enhver kunne se, at det var naboens tyrkalv, som havde forvildet sig ind i din svigerfars have.

Ballegaard - du er uden for pædagogisk rækkevidde. Komplet vanvittig. Citat slut.

Hvad gjorde jeg: Jeg inviterede et hovedbestyrelsesmedlem af D.L.S. til at komme og se kronvildt og han så og fotograferede, så mundvandet løb ud af ham, disse billeder kan du stadig finde på jagtformidling. Og min hjemme side: www.bb-jagt.dk

Hold da helt op. Hvor har jeg skrevet, at jeg inviterede et hovedbestyrelsesmedlem til at se de krondyr, som færdes på mit revir?? Det var såmænd en af deltagerne på Jagtformidlingen. Han er lokofører på Gribskovbanen - og er medlem af DJ.
Bent - for Helvede mand. Du er rablende skør. Citat slut.

Og sådan er de faktiske forhold - du er kun et lille sølle menneske, som ikke vil være dit navn bekendt, men her kalder dig tonganeseren, hvor du så end har fundet det navn.
Du hævder at have et advokat lignende job, med afhøring af kriminelle. Godt jeg aldrig får brug for det, med den evne du har til at lyve og svine andre mennesker til. Du skal huske dette her er ikke af ny dato, du og DLS har forsøgt i årevis, at hænge mig op og anmelde mig til snart den ene og snart den anden instands. Det er aldrig lykkedes for Jer og vil heller aldrig lykkedes af den simple grund, at I aldrig har kunne føre bevis for nogle af de sager i har ført frem og hvor mon så ikke det:

Du blev anmeldt til politiet for dokumenterede falske anklager mod DL`s tidligere kasserer - fremført på DJ`s hjemmeside. Remember?? Citat slut.

Ganske enkelt, enten er det ikke mig der er "forbryderen" eller også er det noget I selv finder på...

DLS har stadig det brevpapir fra Kalø, som du havde stj¨ålet og misbrugt - med din underskrift. Citat slut.

Du fremsætter igen trudsler "OK gamle fordrukne ven kom an" - jeg kan sagtens klare mosten - husk jeg har prøvet det før. Jagtformidling forlod jeg af egen fri vilje, simpelhend fordi jeg ikke kunne holde dig ud og fordi Jensen var så dum, at gøre dig til moderator,det har jeg igrunden fortrudt og det ved jeg også at han har, så denne gang får du ikke lov til at bestemme dagsordtnen.

Skulle Jensen hav e udpeget mig som moderator??? Du er bimlende fuld af løgn - som tidligere. Jeg har squ aldrig fungeret som moderator. Du må altså holde op med at drikke. Citat slut.

Jeg håber, at alle deltagerne endnu engang får øjnene op for at vi her har at gøre med en rablende vanvittig mandsperson fra Bottrup. Han bruger samme teknik: Fremkommer med løgne - og håber så, at nogle svage sjæle tager dem fopr gode varer. Citat slut.

Men, men, men - Ballehyler og Vagtelmisbruger. Nu er jeg ved at skrabe alle faktuelle oplysninger sammen, og så skal læserne have den helt rigtige udgave. Glæd dig - drukmnås. Det kommer nok til at tage et par dage, men du slipper ikke.
Bare synd, at en forvildet sjæl har troet på blot et ord af dine sindsyge løgne.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-06-09 02:01

Men - Ballehyler! Vi ved jo alle, at brevpapiret kostede dig bijobbet som kursusleder på Kalø. Du blev sparket ud. Siden har du hadet manden, som førte gummistøvlen - og du udspredte efterfølgende lede rygter om hans person.
Men måske har du en anden forklaring på hændelsesforløbet. Lad os høre - Ballehyler. Var du et stort NUL (0) som hundeinstruktør, eller hvad skete der egentlig? Vi er meget, meget spændte på din forklaring.

Til alle:

Stol aldrig på Ballegaard. Hvis I rager uklar med fyren, så bliver I jagtet til den dag han stiller træskoene. Ballehyleren hader DLS, fordi han også her blev sparket ud. Han hader EBB, fordi denne ikke ville lege med på Ballehylerens hævntogt mod DLS. Han hader alle de, som ikke dansker efter hans pibe - og det er jo efterhånden mange. Ballehyleren er en færdig man i DJ - og det ved Ballehyleren. Ingen orienterer ham om noget som helst. De oplysninger Ballehyleren kommer med, har han hentet på nettet - ingen taler til ham. Derfor er Ballehyleren frustreret og mister enhver kontrol over sig selv og den sidste rest hukommelse han har i skallen.
Men fortæl aldrig Ballehyleren noget - hvis I ikke senere skal konfronteres med lø'gne og fordrejninger. Men jeg vender tilbage med historien om Ballehyleren, og der vil kun blive fortalt ting, som kan bevises.

Uha - Ballehyler. Du er langt ude.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-06-09 02:11

Først må vi igen slå fast Tonganeseren ER EBB og altså en person, som man ikke kan tages særlig seriøs fordi han ikke selvom, han er opdaget vil vedkende sit eget navn.

Ligeledes kan det slåes fast, at du stadig vrøvler, som kun en beruset person kan.

Kash eller hvad du kalder ham var ikke den eneste, der på jagtformidling skrev om dine meritter
I den lokale jagtforening og på skydebanen og sig nu ikke, at det er noget jeg har fra ORJ for han var ikke formand for DJ den gang. Derfor må jeg fastholde dig på og kræve bevis på, at jeg har fodret Kash med noget som helst. Igen kaster du blot en påstand ud i den blå luft!!

Det er dig selv der påstår, at jeg har inviteret H.H. på jagt- så bevis dog din påstand, men kan da ikke forlange at blive taget seriøst, hvis man ikke kan bevise det man påstår!

Læs og forstå hvad der skrives inden du slynger påstande ud. Er det ikke en del af dit job?
Jeg skrev, at jeg inviterede et medlem af Dansk Land og strandjagt forenings bestyrelse til at komme og se krondyr og at han fotograferede, som en gal og at nogle af billederne kan ses på jagtformidling og min hjemmeside.

Hvis jeg er blevet politianmeldt for syv år siden. Hvorfor er jeg så aldrig blevet afhørt af politiet?
Igen en påstand, som du må bekræfte..

Var du ikke våbenteknisk sagkyndig med egen side på Jagtformidling? Skal jeg da virkelig, som H.H. foreslår til at finde alle dine gamle indlæg frem? – det kan jeg sagtens.
En enkelt af dem var da du påstod at et haglgevær med et langt løb skød længere end et med et kort løb.
Det har du ALDRIG ført bevis for.
Du kan som sagt blot komme an – jeg giver mig ikke en tøddel denne gang.
Du bliver ved med dit vagtel pjat – bevis at jeg har udsat vagtler – det kan du nemlig heller ikke og sådan er det med alle dine historier. Det er digtning og halve vinde – du aner i virkeligheden intet om min person og hvad jeg laver og ikke laver. Historien om min indkørsel og om jeg er på jagt eller ej som du kan kontrollere fordi du køre her forbi hver dag er også en løjenhistorie.
Det er utrolig, at du selv kan tro, at alle andre mennesker er så naive, så de ikke kan se, at sådan noget er løgn, når du bor i Humlebæk og jeg i Østjylland.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-06-09 02:15

Citat fra EBB:

og der vil kun blive fortalt ting, som kan bevises. Citat slut.

Det glæder vi os alle til. For indtil nu er det ikke lykkedes for dig

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-06-09 02:24

Som altid var der inviteret en række gæster til Jægerforbundets repræsentantskabsmøde, og blandt de fremmødte var den tidligere formand for Dansk Strandjagtforening, Jørgen Vesterdahl, tidligere formand for Dansk Jagtforening,Gustav Rønholt, Jette Baagø fra Jagt- og Skovbrugsmuseet, Frank Skårup Hansen fra Dansk Falkejagtklub, forsvarsministeriets jagtbestyrer, Ulf Scheibye, Henrik Bertelsen der repræsenterer Dansk Landbrug i Vildtforvaltningsrådet, Niels Reventlow fra Dansk Skovforening og medlem af VFR samt rådets formand, Anders Lassen.

Hvorfor var du ikke med her EBB. som repræsentant for D.L.S. boede du ikke nærmest?????????

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 16-06-09 06:25

Knudsen du blander tingene sammen, eller så forstår du ikke ordet moderator. Moderator er ikke det samme som det du nævner her
Var du ikke våbenteknisk sagkyndig med egen side på Jagtformidling?
Du var også hundeekspert på Jagtformidling vil det sige du også var moderator? anyway ordet moderator betyder og nu kommer det, det er på vej og her er det
Citat
moderator, (lat. 'den, som holder måde, dæmper', af moderari 'holde måde', af modus 'måde'), materiale, som i termiske kernereaktorer benyttes til at nedbremse (moderere) de hurtige fissionsneutroner. Neutronerne nedbremses ved elastiske sammenstød med lette atomkerner. Som moderator anvendes fortrinsvis let og tungt vand samt grafit.

Frit oversat, en person som ansættes på f.eks en debatside til at styre eventueller debatlystne personager, hvor tingne koger over
Knudsen husk det er mig der er Sandhedsvidnet
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-06-09 07:54

Sanhedsvidne ordkløver: Har du din helt egen side på et debatforum så ER du din egen moderator...

Jo jeg havde også min egen side vedr. hundedebatten,men EBB ødelagde det i en sådan grad, så jeg frivillig forlod debat siden og bag John om slette det hele.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-06-09 09:27

Bendt Ballegård

Med fare for at blive forvekslet med Sandhedsvidnet af dig og for den sags skyld, Heidi-Ho, vover jeg det ene øje for at fortælle dig, at en moderator på godt simpelt dansk er en ORDSTYRER, så kan du komme med alle dine søforklaringer om, at "EBB ødelagde det i en sådan grad..." og at din salig mor havde krydslagte tæer og det er skyld i dine mærkelige opførsel !!!

Men hvorom alting er: Moderator er en ordstyrer.

Øjenvidnet (og ikke Sandhedsvidnet)

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-06-09 12:21

Ja og du er en ordkløver!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-06-09 13:09

Kære E.B. Berthelsen, ja jeg skev EE.B. Berthelsen, fordi, du kan ikke lyve fra dig fra at være løgnhalsen, storskryderen, fantasten, E.B. Berthelsen, him self - og om så du benægter at være E.B. Berthelsen, fra nu af og til juleaften år 2070, bliver du ved med at være E.B. Berthelsen.
Du kan bilde dine medløbere ind, at du er Tonganeseren, men ikke mig.

Men lad os lige kigge på hvad slags bavl du har flikket sammen.

"Nej Berthelsen, det er ikke en skrivelse jeg har modtaget af bb1. Det var en skrivelse jeg fik tilsendt i morges. Afsenderen skrev endvidere, at skrivelsen havde været offentliggjort på Jagtformidlingens debatside. Fik du fat i det, Berthelsen ? Godt.!"

Jeg har aldrig skrevet på Jagtformidlingen, såeehh du må lidt længere ud i periferien med dine fantasier.

Haidi-Ho, du er edermageme syg i roen, og jeg er kisteglad for at have afsløret dig. At påstå, at du ikke har haft Ballehylerens kendte klamamse som disposition, gør dig til løgnhals for altid. Du kalder DJ korrupt, men da du højst sandsynligt har takket ja til en jagtinvitation hos Balledrengen, så er du edermageme mere korrupt end de fleste. Det er til at skrige af grin over.

Korrupt.!!????? Skriver du guddødeme. Altså, du mener hvis man har modtaget en jagtinvitation så er man korrupt.? Så er der eddermugme mange korrupte jæger i Danmark.
Men rolig nu, E.Bæ Bæ, jeg har ikke modtaget nogen jagtinvitation fra bb1.
Og hvis jeg havde, så ragede det sku da heller ikke dig, Hr. E. Bæ Bæ

Dert er så tykt, at alle herinde kan gennmskue dig.

Du omtaler EBB´S exit fra Jagtformidlingen. Ja, han blev smidt ud - og jeg ved, at han tog det som en hædersbevisning.
Ja, men EBB er dig selv.
Om det er en hædersbevisning at blive smidt ud fra samtlige jagtforums.?Tja, den lader vi hænge i luften.

Men hæng nu på - liderbasse, og jeg dukker op med den sande historie om Ballehylerens tid hos DLS. Der er lige nogle ting vi skal have klaret først - rent historisk. Det bliver spændende, næsten som en agentfilm med hemmelig aflytning, opklaringsarbejde og bedragerisk adfærd.
Jamen gør du det. Det bliver spændende læsning.

Men i øvrigt, kan alle og enhver gå ind på jagtformidlingens debatside og læse omtale skrivelse vedr. DLS.

Og et lille PS.

Du er en uhøflig mand, E.Bæ bæ Jeg ønskede dig tillykke med bukken - og du siger ikke engang tak. ....... Eller skød du slet ikke nogen.???

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-06-09 14:22

Laad os kigge lidt på den skrivelse jeg fik tilsendt.
Nej, E.Bæ Bæ, den kom ikke fra bb1.

Citat
Dengang for mange år siden da jagtforeningerne blev sammenlagt til et forbund. Var der nogle fortrinsvis tillidsfolk i Jagtforeningen af 1923 som mente, at det nye forbund ville blive en mastodont, som ville kvæle den lille mands jagt. Hvorfor de indkaldte til en stiftende general forsamling for oprettelse af en alternativ landsdækkende forening. Den fik navnet Dansk Land og strand jagtforening.

Disse ildsjæle ( det var flere af dem virkelig ) fik efterhånden en forening med ca. 2000 medlemmer på benene, men interne stridigheder og hyppe formandsskift 12 i alt indtil nu. Samt det faktum, at Dansk Land og strand jagtforening er den eneste jagtforening i Danmark, der nogen sinde har ekskluderet medlemmer har gjort at foreningen i dag kun har ca. 600 betalende medlemmer og derfor er helt uden for indflydelse.

DLS er altså droslet ned fra 2000 medlemmer til ca. 600 medlemmer. Såe, succeskriteriet for foreningen er vel nærmest kaotisk, må man sige. Hvorfor mon.?

Interessant er det også, regnskabet kan man ikke få at se.
Da DLS ikke afholder kurser, ingen skydebaner at vedligeholde, ingen km. penge til de folk der kører i foreningens regi, ingen aflønninger, etc... kunne det være interessant at vide hvad kontingentmidlerne fra de ca. 600 betalende medlemmer bliver brugt til.??

Citat
Administrativt er den i dag mere eller mindre overtaget af en anden forening nemlig foreningen Kyst- Land og Fjord flere af foreningens ledere er også medlem af bestyrelsen i den forening eller kommer derfra. Det gælder f.eks. D.L.S.`s nuværende formand.

Okay, det er ikke ulovligt at have flere kasketter på hovedet, bare man husker at tage den rigtige på når der er møde - for foreningens interesser skal jo helst varetages.

Spørgsmålet må være; Evner DLS ikke, at varetage foreningens administrative poster selv.?
-Og hvorfor ikke.?

Men tænk, hvis Don Ø, også havde en bestyrelsespost hos Brøndby......

Citat
Ligesom foreningen har udviklet sig til efterhånden kun at bestå af jægere, som er utilfredse med et eller andet omkring jagtlovgivningen eller den måde, som Danmarks Jægerforbund forvalter tingene på og det er jo i sig selv godt nok med et alternativ. Hvis blot ikke de samme personer ville undlade til stadighed at fremture med deres rabiate meninger, såsom tilbage med blyhaglene, tilbage med de gamle regler for udsætning af ænder i ferskvands søer, forbud mod udsætning af mere end 1 fasan pr. HA, flytning af bukke jagten, flytning af jagten på råer og lignende for det er ikke til gavn for de Danske jægere.

Påstanden i citater må så være, at DLS består af rabiate personer med rabiate meninger.
Det kan jeg personligt ikke forstå, for når man læser de forskellige DLS's indlæg her på Kandus jagtdebatside, er det da ikke ligefrem den tanke man får....Eller....

Citat
Nu er det dog også sådan at tiden er løbet fra de herre. Kommune sammenlægningerne og de grønne råd har vendt helt op og ned på hvem, der har indflydelse på jagten i Danmark. Det faktum, at D.L.S. heller ikke har sæde i vildforvaltningsrådet gør også, at det er begrænset hvilken skade de kan forårsage i dag
.
Næ, det er muligt. Men når man f.eks. ser hvem DLS har sendt som repræsentant i Dyreetisk råd, så tvivler jeg lidt på citatets udmelding.
Hvem husker ikke E.B.Berthelsens udmelding i hundenedskydningssagen..Eller for den sag skyld, i krybskyttedebaten.

Citat
Jeg giver dig dog helt ret, der bør i et lille land, som Danmark kun være en jagtorganisation er man utilfreds, så arbejd med det i den lokale jagtforening, som man er medlem af og af hvis midte de personer, som sidder i de grønne råd og vildforvaldningsrådet vælges.

Der skal i dag professionalisme til for at vi som jægere kan begå os og få indflydelse i mod vore modstandere. Det oplevede vi sidst omkring due jagten.

Jeps, navnlig professionalisme

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-06-09 19:18

Citat
Kære NAN.
Jeg havde besluttet mig til at slutte på KRIGSZONEn, idet jeg finder det spils af tid at færdes her. Nu har jeg også opnået hvad jeg ville - og det er så det.
Nu ankommer du, en gammel afdanket soldat, som er vant til at spjætte højest for at blive set. At du nu samtidig opfører dig som klassen nye dreng på en kostskole, er nærmest ufattelig.
Nuvel, jeg er fuld af beundring over din lille bedrift i Bosnien, men den ært kunne enhver rutineret soldat velsagtens klemme flad.
Jeg synes derfor ikke, at du har megen ære af dit indlæg. Hvis du kan fremvise ukorrektheder i mine udsagn, så kom med dem.

Som du kan se EBB, har jeg fjernet de fleste af dine uværdige kloak udbrud, for dem har sidens læsere jo set utallige gange tidligere, når du har tabt tråden i dine indlæg. Selvfølgelig kan du følge den svage debattørs standard redningskrans: Er argumenterne svage, da hæv stemmen. Men en debat uden brug af svinske tillægsord og umodne bisætninger, ville nok have været mere passende for din alder.
Nå lad os kikke lidt nærmere på et par af dine ballistiske guldkorn:

EBB skrev 13-06-07:

Før et slag eller i forbindelse med en duel, i forrige århundrede, undlod man at spise aftenen før, for at holde tarmene slappe. Når en tung nogenlunde kugle gik ind i kroppen, ramte den derfor kun slappe tarme, som lod sig skubbe til side, så perforeringer blev undgået.

Jeg tror langt de fleste nybegyndere i ballistikkens snørklede kroge kan se, at der er noget rablende galt i denne ammestuehistorie. Når en rund kaliber .50 kugle rammer en soldat i maven, får han et meget alvorligt sår, der sandsynligvis slår ham ihjel på stedet, eller inden for nogle få minutter. For han skal jo nok ikke forvente et venligt samarbejde mellem en velopdragen kugle der på hyggelig vis finder vej mellem tomme og føjelige tarme, og derefter undskyldende forsvinder på den anden side!

EBB skrev 13-06-07

Tingene hænger sammen, og man skal ved hver eneste udformning have hastigheden med som faktor. Kunne man sætte en rund kugles hastighed op til samme hastighed som for en .30-06´er (også samme masse), ville man få den mest massive Permanent Cavity - sådan til sammenligning.

Som jeg allerede svarede samme dag, er der selvfølgelig ikke noget problem i at sætte en rund kugle op i en hastighed der svarer til en 30-06 SPR. Moderne rifler klarer ganske let opgaven, bortset fra at ingen vidende person ville kunne se nogen fordel ved at anvende en rund kugle.

Men lad os for sjov skyld sammenligne en rund kugle på 28gram, hvilket stort set svarer til en riffel i Cal .63 eller det Engelske gauge 16, nemlig ca. 16mm, altså en betragtelig kaliber uanset ens baggrund. Hvis vi skyder et bytte med en sådan kugle med en Vo på omkring 800m/sek laver den nok meget betydelig skade (tomme tarme eller ej!), men en blykugle med ca 10% antimony (hvilket ville være nødvendigt ved så høj Vo) vil i det store og hele beholde sin form, blot med en mindre udfladning på den ene side, så vi kan forvente at den kommer ud på den anden side af byttet med stort set samme diameter som den kom ind med.

Hvis vi til sammenligning søger en almindelig riffelkugle i næsten samme vægt, kunne vi vælge en .416Rigby på 26gram. Denne kugle har en begyndende diameter på kun 10,6mm, men Rhino’s kugler ekspanderer typisk helt op til tre gange den oprindelige diameter med en tilbageværende vægt på ca 92 til 95%. Også her skyder vi med en Vo på 800m/sek, hvilket er hurtigere en normalt, men let opnåeligt ved håndladning. Hvis vi nu er venlige og kun lader den ekspandere med to en halv gang, kommer den ud på den anden side med en diameter på 26,5mm altså næsten det dobbelte af den runde 16 guage!!
Der behøves ikke megen indsigt til at se hvilken af disse kugler laver det mest massive Cavity.

Hvis du ønsker flere eksempler på ”ukorrektheder i dine udsagn”, ligger der nogle stykker og venter.

NAN

Her ses tydeligt hvordan den store mester og "våbenekspert" EBB, bliver afklapset og derefter sat godt og grundigt på plads.

Endvidere måtte den store mester og "våbenekspert", telefonerer til anden skribent for at stikke ham en personlig undskyldning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 19:28

Citat
Om det er en hædersbevisning at blive smidt ud fra samtlige jagtforums.?Tja, den lader vi hænge i luften.

Nå det er derfor der er gået "jagt" i Kandu......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-06-09 19:39

Nej, diot store kvaj, Nan, det skrev EBB ikke - skulle jeg hilse at skrive (sige). Det var noget fra din egen hånd. He, he, du er edermageme lige så affældig hovedet som resten af dit kadaver.

Tingene hænger sammen, og man skal ved hver eneste udformning have hastigheden med som faktor. Kunne man sætte en rund kugles hastighed op til samme hastighed som for en .30-06´er (også samme masse), ville man få den mest massive Permanent Cavity - sådan til sammenligning.

Som jeg allerede svarede samme dag, er der selvfølgelig ikke noget problem i at sætte en rund kugle op i en hastighed der svarer til en 30-06 SPR. Moderne rifler klarer ganske let opgaven, bortset fra at ingen vidende person ville kunne se nogen fordel ved at anvende en rund kugle.

Men lad os for sjov skyld sammenligne en rund kugle på 28gram, hvilket stort set svarer til en riffel i Cal .63 eller det Engelske gauge 16, nemlig ca. 16mm, altså en betragtelig kaliber uanset ens baggrund. Hvis vi skyder et bytte med en sådan kugle med en Vo på omkring 800m/sek laver den nok meget betydelig skade (tomme tarme eller ej!), men en blykugle med ca 10% antimony (hvilket ville være nødvendigt ved så høj Vo) vil i det store og hele beholde sin form, blot med en mindre udfladning på den ene side, så vi kan forvente at den kommer ud på den anden side af byttet med stort set samme diameter som den kom ind med.

Hvis vi til sammenligning søger en almindelig riffelkugle i næsten samme vægt, kunne vi vælge en .416Rigby på 26gram. Denne kugle har en begyndende diameter på kun 10,6mm, men Rhino’s kugler ekspanderer typisk helt op til tre gange den oprindelige diameter med en tilbageværende vægt på ca 92 til 95%. Også her skyder vi med en Vo på 800m/sek, hvilket er hurtigere en normalt, men let opnåeligt ved håndladning. Hvis vi nu er venlige og kun lader den ekspandere med to en halv gang, kommer den ud på den anden side med en diameter på 26,5mm altså næsten det dobbelte af den runde 16 guage!!
Der behøves ikke megen indsigt til at se hvilken af disse kugler laver det mest massive Cavity.

Hvis du ønsker flere eksempler på ”ukorrektheder i dine udsagn”, ligger der nogle stykker og venter.

NAN

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-06-09 19:48

Nå, men nu nærmer tidspunktet sig for den stoooooooore præsentation af Ballehylerens indtog hos DLS.
For nu at komme Heidi-Hoerren i forkøbet, så får I - i første omgang, en mail fra et hovedbestyrelsesmedlem hos DLS, som har skrevet til EBB - som igen har mailet til mig. Der vil komme flere - evt. under en anden tråd.

Men først denneher:

Til Tonganeseren.

Hvem du så end er?? Du må føle dig beæret over at du bliver sammenlignet EB Berthelsen. DLS så udmærkede våbenskribent.
Nu er det ikke første gang Ballegaard skyder forbi, i lang tid var det en Fynbo K J Rasmussen der havde den ærefulde titel at være Tonganeseren
Hvad Berthelsen har lært om våben ved jeg ikke, derfor kan han godt kalde sig våbenskribent. Der er for øvrigt rigtig mange udmærkede håndværksmestre der er selvlærte, hvorfor så ikke en våbenekspert.
Tonganeser, jeg kommer til at gå i rette med dig angående formænd i DLS, der har været side og skrive tre plus en for en kort tid fungerende. Nuværende har været formand siden 2000.

Alt er Ballegaards forvrængede vrøvl, som så meget andet. Ballegaard har aldrig været medredaktør af DLS`s blad, om han har skrevet. Han har skrevet nogle artikler, kan så være, men en ting står helt fast: Ballegaard kan desværre ikke stave, eller skrive sammenhængende sætninger selv.

DLS hovedbestyrelses første kendskab til Ballegaard, var et forårsmøde på Tipperne hvor Ballegaard var mødt op, vel inviteret af hans gode ven Leif, hvor den herre mødte op i en nusset ternet habit - en efterligning af en Engelsk Lord. Ved nærmere præsentation, var der nogle der hurtig fandt ud af, hvad denne person indeholdt. Blandt andet præsenterede han sig som den store jagtherre på Løvenholdt. Han afholdt kurser for jægere om hunde våben og jagt – fortalte han. Om Ballegaard nåede og imponere nogen ud over sin gode ven Leif, var nok alt. Vi var flere der fandt ud af, at Ballegaard var en selvoptaget novice - faktisk som en nybegynder der har skudt sine første stykker vildt, som troede han viste alt.

Næste bekendtskab var på det meget omtalte Landsmøde, hvor Ballegaard havde udråbt sig selv som hundekoordinator. Ikke engang den lokalforening han tilhørte, ville lade sig repræsentere ved Ballegaard, så derfor havde Ballegaard ladet sig indskrive fra en anden lokalforening. Den gik bare ikke. Selvfølgelig var Ballegaard velkommen - som ethvert hver andet medlem til DLS landsmøde, dog uden stemme- og taleret. Det var dette Ballegård opponerede mod, hvor han udtalte han ville forlade mødet i protest, og det var dette der udløse en stor klapsalve. Siden den dag har Ballegaard hadet DLS og gjort alt for at skade forbundet.
Tonganeser, det er uforståeligt du bliver ved at forsvare en mand som Berthelsen som for længst har opgivet at debattere med oraklet Ballegaard.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-06-09 22:20

Altså EBB, alle dine tåbeligheder ligger frit tilgængelig på jagtformidlingens debatside.
Og du kan ikke, hvor meget du end prøver, ændre på dine een gang skrevne indlæg.

EBB, du er en uvidende tåbe, særligt når det drejer sig om våben og ammo.
Og jeg fatter stadig ikke, at du kan bruges til brevkasseredaktør.
Men DLS kunne vel ikke finde andre.

Men jeg kan da hurtig finde et par indlæg til.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-06-09 22:23

Citat
Til Tonganeseren.

Hvem du så end er?? Du må føle dig beæret over at du bliver sammenlignet EB Berthelsen. DLS så udmærkede våbenskribent.
Nu er det ikke første gang Ballegaard skyder forbi, i lang tid var det en Fynbo K J Rasmussen der havde den ærefulde titel at være Tonganeseren
Hvad Berthelsen har lært om våben ved jeg ikke, derfor kan han godt kalde sig våbenskribent. Der er for øvrigt rigtig mange udmærkede håndværksmestre der er selvlærte, hvorfor så ikke en våbenekspert
.
Mage til en gang selvopblæst nonsen skal man dog lede længe efter.

Jamen EBB, du er jo psykisk syg i knolden.

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-09 22:27

Det hovedbestyrelsesmedlem,som du nu påstår har skrevet til dig er en skamfuld gammel bitter mand fra Fyn og hans forsøg på at fremkomme med historiske fakta er lige så tynd, som dit forsøg på stadig at bilde os ind at du ikke er E.B.Berthelsen.

Nu er det ikke første gang Ballegaard skyder forbi, i lang tid var det en Fynbo K J Rasmussen der havde den ærefulde titel at være Tonganeseren

Det har jeg aldrig påstået, men Karl Johan Rasmussen har i årevis overdænget mig med Email fordi han også er en person, som er bange for offentligheden.

Alt er Ballegaards forvrængede vrøvl, som så meget andet. Ballegaard har aldrig været medredaktør af DLS`s blad, om han har skrevet. Han har skrevet nogle artikler, kan så være, men en ting står helt fast: Ballegaard kan desværre ikke stave, eller skrive sammenhængende sætninger selv.

Medredaktor eller ej Jeg har dog haft mine helt egen side i jagtbladet igennem to år og leveret et utal af artikler, men se dette her perosnfnidder er altså takken for det store arbejde. Jeg fik nemlig ikke en krone for det. Jeg har mange gange forklaret, hvorfor mit dansk ikke er perfekt,men jeg har da overlevet alligevel og de der ville forstå havd jeg skriver,har forstået.

Det indtryk Hr. Rasmussen fik fra mødet på Tipperne må stå helt for hans egen regning resten af de fremmødte var af en anden mening ellers havde de vel næppe anmodet mig om, at blive foreningens hundekoordinator. Forøvrigt blev jeg opfordret til at stille op til det næstkomne landsmøde, men jeg takkede venligst nej, fordi jeg havde en tillidspost i Danmarks Jægerforbund og ingen skulle kunne sætte en finger på det. Dog ville jeg gerne hjælpe D.L.S og det havde de virkelig behov for. Derfor fremlagde jeg på det kommende landsmøde en plan for hundearbejdet i D.L.S og den blev vedtaget på landsmøder. Derefter afholdte jeg et seminar,som også blev rost i høje toner, så altså igen Gamle nar du er ved at blive seniel.

Det landsmøde du sluttelig omtaler kom ført to år senere og sandheden er, at jeg var delegeret,men man nægtede mig mandat kort og det gjalt ikke kun mig men hele bestyrelsen af den pågældende lokalforening. Formanden hævdede simpelthend at bestyrelsen aldrig var blevet valgt, selvom han selv var med til at vælge mig og de andre ind. Han glemte blot at hans løgn kunne dokumenteres. Han havde fået udbetalt kørepenge til det pågældende opstillingsmøde. Formålet med, at jeg ikke måtte få tale og stemmeret var, at selvsamme formand og forretningsudval uden at hovedbestyrelsen var informeret havde ekskluderet foreningens stifter og redaktøren. Dette måtte ikke komme til diskution på Landsmødet. Jeg forsøgte at aflægge beretning, som foreningens hundekoordinator,havde i forvejen sendt min beretning til formanden, han læste den blot op og så var det jeg sagde: Hvis foreningen nu er sunket så dybt, så en udvalgsformand ikke må/kan afgive sin beretning, så har jeg ikke mere at gøre her også gik jeg. Det medførte at otte ti personer fulgte mig og tre lokalforeninger blev nedlagt....

Rasmussen,Rasmussen du er blevet senil eller også har du fået en gåes i hovedet......

Pas på, at du ikke bliver lige så skamfuld over dit indlæg igennem Tonganeseren/EBB som du blev over, at redaktøren var ekskluderet, da det gik op for dig- hvilket tab det var for foreningen.

Det vil ikke være noget tab - hvis du gik på pension......

Når jeg får tid vil jeg skrive alle formændene op,for igen er det galt med hukommelsen:
Tre plus en giver efter min regne bog fire. Jeg har allerede her på KanDu bevidst af der var mindst fem....

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-06-09 11:30

Tak for svaret bb1.

Desværre fik jeg ikke DLS-medlemmerne til at kommentere noget som helst vedr. skrivelsen.
Det må så fortolkes således, at skrivelsen står til troende.

Vedr. EBB =

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 12:12

Ja desværre H.H. sådan er det og sådan har det altid været bliver de klemt lidt, så blivr de tavse.

Selv her i dette forum er det skeet mange gange lige så snart de bliver presset lidt lukker de tråden eller sætter en anden person ind i debatten, som ikke har markeret sig så stærkt før.

I dette tilfælle blev det helt tydeligt Øjenvidnet. Men på en måde er jeg glad for, at du nu lukkede tråden, for jeg har faktisk brugt en time på, at gennemgå gamle papire for at finde ud af hvor mange formænd D. L. S. har haft og jeg kom i rigtig dårligt humør af den læsning i det to af mine bedste venner, som begge lavede et kæmpe arbejde for D. L. S. siden er afgået ved døden og det var sku`ikke så rart at blive mindet om dem, især den ene som under en kraft sygdom blev ekskluderet. Både hendes mand og jeg forsøgte at skjule det for hende, men et fjog sendte en mail så hun af den vej fik det at vide. Det glemmer jeg aldrig den person for!!!!

Med hensyn til E.B.B. så kunne han hvor mærkeligt den end kan lyder havde blevet min ven. Det der ødelagde det er udelukkende hans helt rabiate meninger og hans helt igennem usaglige skriverrier som kun har et formål, at vise hvor klog og god han selv er. Hvorfor han må være et meget lille menneske, når han er nød til at hævde sig på den måde.

Jeg kender hans halvbroder og han er helt modsat. Lidt speciel man han er aldrig nedladende og onskabsfuld og kan sagtens tage imod lærdom fra andre.

Hvis du ønsker det så send mig en PB og jeg vil sende dig en del af de mange bilag jeg har liggende omkring D.L.S. dengang foreningen havde en chance en chance som de selv smed væk bl. a ved at forsøge at svine mig til og sende brevet rundt, hvis indhold var direkte løgn agtig...
Siden 2002 har de også forsøgt at hænge mig op på forskellige lov overtrædelser, men det er ikke lykkedes for det kræver beviser og dem har de ikke.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-06-09 14:35

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret bb1.

Desværre fik jeg ikke DLS-medlemmerne til at kommentere noget som helst vedr. skrivelsen.
Det må så fortolkes således, at skrivelsen står til troende.

Vedr. EBB =

I lige måde du gamle. I stedet for at optræde som en skizofren stakkel på Kandu - kunne du så ikke finde ind på en side, hvor man dyrker seksuelle perversioner. Du opfylder ethvert krav for målgruppen.'

Endelig kan det konstateres, at du overhovedet ikke har fattet en bønne af hvad der foregår. Bæ.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-06-09 14:40

Det landsmøde du sluttelig omtaler kom ført to år senere og sandheden er, at jeg var delegeret,men man nægtede mig mandat kort og det gjalt ikke kun mig men hele bestyrelsen af den pågældende lokalforening.

Det skrev Ballesnuseren og kæresten.

Ballehyler - du var overhovedet ikke delegeret - og havde intet at skulle have sagt. Også her er du rylende fuld af løgn. Kom med dokumentaionen - og jeg melder mig ud af DLS.

Men, men, men - Ballehyleren forsøgte senere at chikanere DLS, ved at skrive på Kaløs papir til DLS`s trykkeri i Ry, hvor Ballehyleren påstod, at DLS var insolvent. Endvidere henvendte Ballehyleren sig på postkontoret i Horsens og påstod at han var DLS`s kasserer. Han ville have udleveret en adressefortegnelse over DLS-medlemmerne.
Endelig beskyldte Ballehyleren DLS`s daværende kasserer for at have taget af kassen. Det kostede en politianmeldelse til politimesteren i Silkeborg.
Ballehyleren er altså en helt igennem løgnagtig og utroværdig person - og i et senere indlæg, kommer jeg ind på nogle saftige detaljer.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-06-09 16:51

Citat
I lige måde du gamle. I stedet for at optræde som en skizofren stakkel på Kandu - kunne du så ikke finde ind på en side, hvor man dyrker seksuelle perversioner. Du opfylder ethvert krav for målgruppen.
'

Den var god E. bæ bæ

Meeeen, jeg husker dog dengang jeg skrev om Heidi og Masaien - for at tage lidt lidt gas på jer halvgamle. Da var du, EBB, vist meget godt tændt.
Såvidt jeg forstod på dig, sad du i de sene nattetimer og gned noget løs på den lille slatne potensløse gnalling. Så lidt har du fået ud af det.
Du blev godt nok også lidt sur da jeg fortalte dig, at det hele var bare en gang pis.

Så velkommen i målgruppen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 17:28

Så tager vi den lige engang til for EBB`s skyld: Først må alle huske at EBB var ikke medlem af D.L.S den gang, så han har kun sin viden fra andre!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------
Det landsmøde du sluttelig omtaler kom ført to år senere og sandheden er, at jeg var delegeret,men man nægtede mig mandat kort og det gjalt ikke kun mig men hele bestyrelsen af den pågældende lokalforening.

Det skrev Ballesnuseren og kæresten.

Ballehyler - du var overhovedet ikke delegeret - og havde intet at skulle have sagt. Også her er du rylende fuld af løgn. Kom med dokumentaionen - og jeg melder mig ud af DLS.

Nej, jeg havde intet at skulle have sagt,for det blev jeg jo forhindret, men jeg var stadig på dette tidspunk foreningens hunde koordinator og skulle aflægge beretning

Men, men, men - Ballehyleren forsøgte senere at chikanere DLS, ved at skrive på Kaløs papir til DLS`s trykkeri i Ry, hvor Ballehyleren påstod, at DLS var insolvent.

Forresten så havde Kalø ikke eget brevpapir den gang og jeg tror heller ikke de har det i dag

Ja,og D.L.S sendte brevet til politiet i Silkeborg, hvor det har ligget i de sidste syv år. Man skal være mere end naiv for at tro, at kunne det bevises, at jeg havde skrevet det, så var det kommet frem for længst - Nej, jeg skrev ikke dette brev, men jeg ved hvem det var

Endvidere henvendte Ballehyleren sig på postkontoret i Horsens og påstod at han var DLS`s kasserer. Han ville have udleveret en adressefortegnelse over DLS-medlemmerne.

Sådanne adresser kan ikke udlevers på Horsens Postkontor. De har sku`da ikke adresserne fra hele landet igen løgn og rygter, jeg fik tilendt adresselisten af en ven og hvor han havde den fra aner jeg ikke

Endelig beskyldte Ballehyleren DLS`s daværende kasserer for at have taget af kassen. Det kostede en politianmeldelse til politimesteren i Silkeborg.

Igen hvor bliver politi af syv år! så længe er de ikke om deres arbejde. Desuden så var det jeg påstod sandt, ikke om hun havde taget af kassen, for det har jeg aldrig sagt, men at hun havde et geveldigt rod i regenskaberne, det blev påvidst ved at opgive medlemstallet gange med kontingentet og så mange penge havde der aldrig været i hendes kasse ifølge hendes eget regenskab

Ballehyleren er altså en helt igennem løgnagtig og utroværdig person - og i et senere indlæg, kommer jeg ind på nogle saftige detaljer.

Igen slutter du af med trusler - for det er det eneste du kan,. Nej min ven meld dig blot ud,dermed ville du gøre dig selv og os andre en stor tjeneste....

Længere oppe i tråden lovede nogle kun, at sige sandheden, men sandheden den er som bekendt ilde hørt og når du nu skal have den fra tredie mand, så pas på. Det kunne jo være at det var mig, der snart skulle til, at overveje anmeldelser og trudselsbreve. Dog din seneste optræden både her og i det ministerielle udvalg, du er kommet ind har du heldigvis gjort arbejdet selv- TILLYKKE....