/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Integration i Europa
Fra : PeterTheisen
Vist : 516 gange
20 point
Dato : 14-06-09 09:51

1. I Holland havde man 140.000 immigranter i 2008. I dag har man en million med islamisk baggrund. For 100 år siden var tallet under 100.

2. I hele Europa lever der i dag 50 millioner muslimer. Om få årtier er dette tal det dobbelte.

3. I 2025 vil en ud af tre børn, der fødes i Europa, have muslimske forældre.

4. For få år siden blev 80 % af forbrydelserne begået af immigranter, hvoraf de fleste var muslimer.

5. I Holland viste en undersøgelse, at en ud af tre unge muslimer ville indføre sharia.

6. I Storbritannien viste en undersøgelse, at 30-40 % af de muslimske studerende ville afskaffe demokratiet. De ville i stedet for indføre kalifatet eller sharia.

7. I Danmark har 70 % af de indsatte i fængslerne islamisk baggrund.

8. I Europa er folk fra Algeriet og Marokko overrepræsenteret blandt kriminelle.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-06-09 10:07

Summa summarum:

Ud med dem før det er for sent.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-06-09 10:13

jeg er af den simple overbevisning at hvis man ønsker sharia elign så kan de sku flytte ned til somalia elign. og lade være med at liste det ind af bagvejen men selvfølig hvem er så de kloge og hvem er de dumme
vågn nu op vi kan ikke tage til et muslimsk land og opføre os som eks. kristene eller spise gris det tillader de ikke

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 14-06-09 10:14

De intellektuelle og ‘eliten’ i Europa + de venstreorienteret i Danmark er så arrogante at de vitterligt tror på at de kan gøre det som ingen anden kultur eller samfund har formået hidtil: At integrere islam

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 14-06-09 10:35

KRIG er lig Nul som Mogens Glistrup sagde for 35år tilbage,

Men han sagde også at faren i stedet for krig krudt og kugler er muslims indførsel i den vestlige
verden

Der skulle pt sættes en dims op 4000 meter før den dansk tyske grænse som fortæller, at nu kommer der krudt og kugler, det vil sige at dimsen fortæller at de kan tage næste ausfart og vende
snotten hjem igen hvor de kommer fra, for Holland ønsker dem nok heller ikke,

Mogens Glistrup sagde også at de føder flere unger som rotterne gør, og gu dømme om det ikke er rigtigt

ud - ud - ud og det skal være nu venner,
kjeld

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-09 10:57

Glistrup sagde, Glistrup gjorde, Glistrup mente..... har du slet ikke selv en mening? Ikke fordi din betyder har noge betydning, da den ubeset kun kan være lige så snotdum som du selv er. Men når nu muslamerne smutter, kan du så ikke lige fise med, så vi samtidig slipper af med dig. det ville være herligt. Landsgennemsnittets IQ vil stige betragteligt i samme øjeblik du har forladt Kongeriget. Så kan du måske osse finde et sted at være, hvor de kan forstå hvad du siger og specielt skriver LOOOOL LANDSBYTOSSE

Bortset fra det Peter, så har du desværre uhyggeligt ret. Det er tragisk skræmmende at tænke på hvad mine børnebørn vil blive udsat for, og jeg kan ikke fri mig fra tanken, om at det er godt jeg ikke skal opleve det. Tænk at vi kan takke vores egne demokratisk folkevalgte politikere for at have ødelagt et godt lille kongerige med den slags rakkerpak i globaliseringens og det multikulturelle samfunds hellige navn.

Bare et enkelt eksempel...Den store snotdumme socialdemokratiske ko til Birthe Weiss, som synes det er så bedårende, at hun kan shoppe rundt som om hun var på et marrokansk loppemarked i Danmark. Vor Herre på lokum. Hvis man har lyst til et sådan marked kan man sgu da rejse derned, men fri os for deres 3. rangs lortevarer med det som følger af kulturelle pestilenser særkrav kvindesyn, for slet ikke at tale om deres deres elskede regimepolitik, med snak om kalifat og sharia.

For flertallets vedkommende er det 3. rangs rakkerpak, som ikke kan klare sig i deres hjemland, og derfor måtte rejse. De er grove, dumme, grimme, indavlede proletarer som tilhører en gruppe i et samfund, som vi i Vesteuropa slap af med for 100 år siden.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-06-09 11:15

Peter Thiesen

Flere af dine tal passer ganske enkelt ikke hvor har du dem fra ?

Hvad med dette tal : I løbet af de sidste 11 år er 80 000 af dem der er kommet ind på det danske arbejdsmarked personer med ikke europæisk baggrund altså primært muslimer. Det danske arbejdsmarked er dybt afhængig af disse mennesker.

Den religion der er hurtigst voksende i Danmark er katolicismen og det er polakkerne der er den hurtigst voksende gruppe på kontanthjælp.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-09 11:23

Hvor har du dine tal fra JH

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-09 11:28

Jeg gider ikke pindehugge om tallene, men fordi vi har brug for dem pt. betyder det da ikke at de skal have permanent opholdstilladelse og familiesammenføring, med fri ret til grotesk opformering af rakkeryngel. De kan komme herop på et arbejdsvisum, og når vi ikke mere har brug for dem, så er det ud af kiosken igen.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 14-06-09 12:09

Uden at have checket tallene fra PT, er der i hvert fald en ubehagelig trend med muslimer i Europa, hvor vi i Dk kan se, at 2. og 3. generation stort set ikke er bedre integreret end 1. G.

Sådan er billedet ikke i USA, hvor langt de fleste muslimer er velintegrerede og hvor det store kriminalitetsproblem er negre (kommer fra negro, sort på portugisisk). Op mod 30% af muslimerne er negre der er konverteret til Islam, ofte i fængslerne.

Og så kommer det jeg syntes er interessant, hvorfor fungerer muslimer typisk bedre i USA end i Europa?

3 gæt, og det er bare mine gæt.

Værdifællesskabet mellem muslimer og andre indbyggere er større i USA, mere machokultur, hvor vores er mere en offerkultur. I Usa får indvandreren en lille hjælp i starten, derefter "you're on your own", derudover er der ingen mindsteløn mv., så alle der gider kan arbejde, bare de går for meget lav løn.

Der er i USA en større tradition for kulturel og religiøs forskellighed end i Europa, ingen forveneter du taler perfekt amerikansk, bare du passer dit arbejde og klarer dig selv er du accepteret.

I og med du betaler det meste selv, føler befolkningen ikke det ør så meget at der kommer nye grupper til, for de betaler ikke over skatten, som vi jo gør, ikke mindst herhjemme.

Det kunne jo tænkes, at de forskelle fører til. at de stærkeste indvandrere tager til USA og tilsvarende lande, mens de svageste tager til Europa!

Men der kan (og er) sikkert mange andre mulige forklaringer.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 14-06-09 12:34

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-06-09 13:56

Selv tak, PT.

Som jeg har nævnt før, syntes jeg det er ærgerligt du lukker så hurtigt, jeg ville syntes det var interessant at få respons på mit indlæg, som jo netop kun er mit gæt på nogle mulige forklaringer.

Men der dukker sikkert snart et andet spm. om etnere op, de er jo ingen sjældenhed!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-09 14:35

Din teori er ikke helt ved siden af Vagn. De svageste og ringeste muslimer vil selvfølgelig søge derhen, hvor de kan komme ind. Og da vi dengang havde et kor af hjernedøde socialdemokratiske politikere, som stod og kyssede dem velkommen, blev smørhullet Danmark snart fyldt til bristepunktet med det afskum som ingen andre nationer vil have. Nu har vi problemerne med deres yngel og deres yngels yngel og vi slipper aldrig af med dem igen.

Multikulturelt samfund og min bare....... De politikere som bærer ansvaret for denne nedbrydning af Danmark og hvad der er dansk, skulle stilles for en rigsret og anklags for højforræderi. Så kan alle disse muslimelskere som ikke kan se katastrofen nærme sig, komme med deres sædvanlige bavl om at Danmark altid har været multikulturel qua vores import af kartoffeltyskerne, de polske roeplukkere og de hollandske grøntbønder....

Yes de kom osse udefra, men det som skiller dem og de værdiløse muslimer afgørende fra hinanden er, at muslimerne har en helt anden kulturel baggrund og på ingen måde har en specifik viden som hollænderne, tyskerne og polakkerne havde, foruden at disse sidstnævnte ligner vores egen kultur til forveksling. De blev her og er 100 % integrerede i samfundet.

I historisk tid har vi importeret folk fra asien - kinesere og vietnamesere - og disse asiater, som med deres karakteristiske grillbarer / restauranter, klarer sig selv 100 %. En ærekær befolkning som sætter en ære i at klare sig selv og derfor ikke ligger vores samfund til last. Det er ikke netop de ord man kan bruge om den muslimske flodbølge af sociale tabere.

For at foregribe begivenhedernes uundgåelige bøvser fra muslimelskere og andre fejlsporede, så JA....jeg kender osse muslimer, som ikke ligger landet til last, som har fast arbejde, som tager sig af deres børn, som er 100 % velintegrerede, som dyrker deres religion i stilhed og ikke fordømmer andre, som ikke kræver særydelser og tiltag, er ustraffede, som ikke arbejder sort, som ikke stjæler, som ikke lyver, som ikke nedgør kvinder, som er gode kammerater og som taler et absolut brugbart dansk. Men det er ikke de 2 % som vi diskuterer...... det er de resterende 98 %

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-06-09 15:09

Hvad skal vi gøre med de over 300 000 muslimer som er en vigtig del af det danske arbejdsmarked og dermed det danske samfund ?

Er bande konflikten i virkeligheden et tegn på at indvandrene er begyndt at blive så godt integreret at de opfører sig lige som vore egne kriminelle ?

Skal Danmark til at stoppe med at hjælpe flygtninge hvis de har muslimsk baggrund?

Vagn prøv at kig lidt på betingelserne for indvandring i USA kontra DK og vi har faktisk ikke mindste løn i DK. Endelig er vi villige til at se på at folk er hjemløse og tigger uden at kunne få hjælp i vores samfund ?

Der var måske grund til at kigge på hvorfor det går mennesker med arabisk baggrund så markant dårligere når det går galt. De skal ikke have særlig hjælp men de skal lære at hjælpe sig selv og tage et ansvar for det samfund de er en del af.

PS Det var den borgerlige regering i firserne der slog portene op.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-09 15:37

SURPRICE SURPRICE (til vic2000 så betyder surprice overrasket) Virkelig uventet at det netop var denne "lilla-ble make love not war" Haugård som kom ind. Men jeg gider ikke engang kommentere dette BirtheWeissbavl, ud over dette

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-09 16:40

http://www.bt.dk/article/20090613/krimi/90613011/

Sparkede til sin søn på 3 år som lå på gulvet. LOOOL Prøv at spørge mig, om jeg er overrasket!!! Der ER tale om 2 forskellige verdener. O jeg tror han gjorde det fordi han er muslim..næææ det siger artiklen jo ikek noget om, men noget kunne tyde på, at lidt indavl har gjort sig gældende med hensyn til begavelsen. Men indavl af den slags som man typisk ser hos muslimer, kunne godt give et fingerpeg om, hvilken religion han bekender sig til

Bevars han kan da være kristen, kopter, katolik, buddist, hindu, ateist, nudist...... men lur mig, om han ikke er muslim LOOL De har så mange unger, at en fra eller til ikke betyder så meget

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-06-09 16:56

>Thomas.Haugaard

Vores forskellige sociale ordninger, kombineret med modregning af egenindtægt og skattetryk giver en effektiv mindsteløn for arbejde (hvidt, ihvertfald) da der jo ikke er meget fornuft i at arbejde uden at få en gevinst ud af det.

Men jeg er enig i, at de mange indvandrere der faktisk er på arbejdsmarkedet (og heldigvis stiger andelen løbende, ikke mindst for kvinderne, selv om den kurve sikkert ser anderledes ud under krisen) ville være svære at undvære, da de jo traditionelt har taget mange jobs gammeldanskerne ikke er glade for.

Tanken bag min kommentar var mest, at der må være andre faktorer end religion/etnicitet der påvirker integrationen, når der nu er så stor forskel på situationen i Europa og Usa.

>Klumme, en overraskelse på engelsk staves surprise, men du er ikke alene (i Dk) med vildfarelsen, de første 20 hits på surprice er alle fra Dk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-09 18:10

Citat
en overraskelse på engelsk staves surprise
Ja selvfølgelig...og tak, men jeg er så vant til i øjeblikket at skrive til vic2000, til hvem det er komplet ligegyldigt om bogstaverne er rigtige og i hvilken rækkefølge de kommer. Men endnu engang tak for at føre mig ud af vildfarelsen.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-06-09 19:22

@Vagn spørgsmålet er om det i virkeligheden har noget med integration at gøre.

Størstedelen af de muslimer der er indvandret til USA er mennesker med arbejdserfaring fra andre lande, folk der er vant til at klare sig selv.

Prøv at tage en tur til Lolland der har man nu begrebet 3 generations kontanthjælps modtagere, pære danske. Chancen for at børnene i disse familier får sig en uddannelse eller bare et job er meget meget lille.

Hvis man vokser så tager man de rollemodeller der er nærmest.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-06-09 20:54

>ThomasH

Ja, som jeg altid plejer at sige (uden at det er min opfindelse) det vigtigste valg man træffer i livet er valget af forældre

Men i forhold til Usa's og Europas muslimske indvandrere, og graden af integration tror jeg mange ting spiller ind. Usa har altid udvalgt indvandrere og flygtninge ud fra hvem de mente kunne bidrage positivt, Europa ( ikke mindst os i Dk) udvalgte handicappede mv. Ingen tvivl om jeg syntes vores model er mere human, men resultaterne er ikke overbevisende.

Måske handler det også om, hvem rollemodellerne for nye etnere er. Når de første vietnamesere i Dk klarede sig goståådt, var det sikkert dem man så op til i den gruppe osv., men de blev så også modtaget med åbne arme.

Jeg tror der er meget få i dag, der ikke ville ønske at man allerede for 30-40 år siden havde stillet rimelige, og konsekvente krav til vores indvandrere/flygtninge, såsom at lære sproget, få et arbejde/uddannelse mv., men det gjorde man som bekendt ikke, det var jo gæstearbejdere, der ville rejse hjem igen......

Sven Burmeister, højtstående dansk ping i FN/verdensbanken el lign, blev stærkt kritiseret da han engang gjorde opmærksom på, at en dansk bistandsmodtager fik en højere løn end Tyrkiets præsident. Men det var dengang, nu kan man jo ikke behandle etnerne for dårligt, ligegyldigt havd man siger eller gør.

Jeg havde gerne set at pendulet var stoppet et sted midt i mellem

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-06-09 23:00

Vagn

Til dit udsagn med at resultaterne ikke er overbevisende, så er jeg ikke sikker på at jeg vil give dig ret.

Det er som om det er blevet en del af den politiske virkelighed at sige at integrationen ikke virker når faktum er at størstedelen af vores indvandrede faktisk forsørger sig selv, en større og større del af dem tager uddannelse osv osv.

Vi er nede på en mellem 40.000 og 50.000 fra ikke vestlige lande der skal i arbejde før der er fuld beskæftigelse, det er faktisk ret godt gået lige meget hvilket lande vi sammenligner os med.

At der er enkelte individer som er et problem er da så sandt men faktisk er det faktum at man ser mange etniske kvinder på krisecentre faktisk også et udslag af at integrationen virker. De ville ikke være kommet for 20 år siden.

At Klumme tror man kan få virkeligheden til at forsvinde ved at lade være med at forholde sig til den er hans problem.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-06-09 06:34

>Thomas

Jeg er ikke uenig når det gælder den arbejdsmæssige del af integrationen, men jeg syntes det er bekymrende, at den holdningsmæssige del nærmest går baglæns.

De nye generationer er ofte mere religiøst og holdningsmæssigt konservative end 1. generation, henter stadig ofte uuddannede ægtefæller i deres bedsteforældres hjemland, så integrationen starter forfra i næste generation osv.

At vi (danske medier og i et vist omfang etnerne selv) så, selv om mange af etnerne ikke føler sig repræsenteret af dem, lader rabiate mullaher og imamer (der ofte ikke kender meget til Dk) stå som eksponenter for alle etnerne er kun med til at forstærke dem og os følelsen!

Men som du skriver, vi har fået dem ind i landet og her bliver de. Det må være en opgave for begge parter at finde en eller rettere mange forskellige veje fremad, hvor jeg i hvert fald syntes pigernes stigende uddannelsesniveau er noget af det mest positive for øjeblikket

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-06-09 10:02

Det kan godt være, at alle tallene ikke er korrekte, Thomas.Haugaard, da de kommer fra den hollandske islamkritiker, Geert Wilders, men publikationen 'Indvandrere i Danmark 2008' fra Danmarks Statistik cementerer, at vi har kæmpe problemer med integrationen i Danmark:

1. Kun hver tredje 16-64-årige indvandrer fra Somalia, Libanon og Irak er beskæftiget. I modsætning har to ud af tre indvandrere fra Kina, Vietnam og Thailand et arbejde, mens fire ud af fem personer med dansk oprindelse er i job.

2. Blandt de 20-29-årige kvindelige indvandrere fra Somalia, Libanon, Pakistan og Afghanistan er mere end halvdelen hverken i beskæftigelse eller under uddannelse. For kvinder med dansk oprindelse drejer det sig om 11 pct.

3. To ud af tre indvandrere har ikke taget en uddannelse i Danmark. Den tredjedel af indvandrerne, som har afsluttet en uddannelse i Danmark, har højere beskæftigelse end øvrige indvandrere.

4. Mandlige indvandrere og efterkommere fra Libanon (hovedsageligt statsløse palæstinensere) er mest kriminelle, mens mænd fra Kina og USA begår færrest lovovertrædelser i Danmark.

5. Andelen med førtidspension er med 12 pct. dobbelt så høj blandt 25-59-årige mandlige ikke-vestlige indvandrere som for mænd med dansk oprindelse. Det er især flygtninge, som har høje andele med førtidspension.

Kilde: http://www.dst.dk/asp2xml/puk/udgivelser/get_file.asp?id=13434&sid=indv

Kalder du disse tal for en succes?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-06-09 10:50

Peter Theisen

De tal du nævner fortæller ingenting i sig selv.

Det der betyder noget er udviklingen i tallene og den udvikling er faktisk positiv.

Vi kan da alle godt være enige om at problemerne er mange og udfordringerne store men vi skal altså også huske at se på at tingene går frem ad.

Hvad er dit problem med muslimer Peter ?

Vi lever i en tid hvor nationalstaten som vi kendte den er under afvikling, den fjerde største befolkningsgruppe i Danmark er pludseligt polakker og så tæller man endda ikke de kontraktansatte med. Hvis krisen i øst europa skærpes vil vi se end syndflod fra alle disse lande, der er allerede væresteder der er begyndt at afvise østeuropæere.

I stedet for at jamre så må man forholde sig til den tid man lever i, fokusere på hvad der virker og så bruge mere af det.