/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det en ekspert.
Fra : bb1
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 13-06-09 23:44

Det ser ud til at nogen roser mine faste artikler i DLS-bladet - og nævner mit navn. Glimrende reklame. Men jeg aner ikke hvem der gemmer sig bag pseudonymerne.
Ellers går det helt fint. Jeg får afskudt en masse råvildt, mens jeg ikke rigtig har haft tid til fasanerne. Jeg har fået sæde i ekspertudvalget i Dyreetisk råd - sammen med Ole Roed. Altså de eneste repræsentanter fra DF og DLS. Rådet har afholdt et møde i Hørsholm, og vi var på jagteksursion på Kongskilde og mangler nu en rævejagt i januar. Dernæst foregår resten i ministeriet, hvor der nok følger en regulerinf af jagttider etc. . og ikke mindst jagten på udsatte fugle. Den slags bifalder rådet ikke. Noget andet er så, at såvel agerhøns og fasaner uddør, hvis der ikke udstættes mere end der skydes. Det vil jeg i hvert fald postulere. Jeg er enig i at bukkejagten skal væk i foråret/sommeren, idet det ikke er smart, at man bortskyder de bedst egnede individer, før de når at forplante sig.
Derfor bør bukkejagten først begyndes d. 1. september og køre hele februar ud. Jagten på råer skal ændres til fra 1. november til 15. januar - hvis jeg får noget at skulle have sagt. Det bliver spændende at se, hvordan rådet forholder sig til det.
Har du læst Råvildtforeningens vanvittige forslag om et forsøg - med start i 2009? Rablende sindsygt at bortskyde råer for eksperimentets skyld. Hvis man ikke kan forstå, at lammene ikke kan klare sig ved beskydning før 1. november, er man skudt i "roen".
På mit revir så jeg i søndags en rå med 2 små lam, som givetvis klarer sig med moderdyrets hjælp - mens de vil dø, hvis hun bortskydes nu. ( datoen for denne email til mig er den 12-01 bemærk venligst den sidste linje )
Mvh.
EBB
Lad indlæget tale for sig selv - E.B.Berthelsen har ikke ville stoppe med at skrive under navnet Tonganeseren, så jeg vil heller ikke stoppe med at påstå, at skolelæren fra det hellige land, som har en tante, der var gift med en af egnens rigeste mænd. E.B. Berthelsen som køre forbi min indkørsel hver dag og kan kontrolere om jeg er hjemme eller ej, selvom han bord i Humlebæk og hvis hjælpere kan se, hvilken slags buk jeg skød i morges uden at have været tilstede.
Jo, Dansk Land og strandjagtforening kan vi sandelig forvente os ekspert udtalelser fra.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-06-09 00:47

Og dit spørgsmål er?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-06-09 01:41

Det står aller øverst : Er det en ekspert,siddende i et ministerielt nedsat udvalg, der kan udtale sig sådan, som E.B.Bertelsen her gør?????????????????????????????????????????????????

Eller skal foreninger have en hvis størelse, for at kunne udpege sådanne personer?????

At foreningen vil spare kørepenge og udpeger, den der bor nærmest. Kvalifikasere vel ingen og med de meninger, Han selv ligger for dagen her. Kan det vel næppe være en særlig god repræsentant for jagten i Danmark?????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 14-06-09 07:12

Citat
Er det en ekspert.
Fra : bb1

Er du ikke selv en af dem ?????? For alle her på kandu elsker da at overgå hinanden.?????
med BLÅ lindk og hvad der til høre, og ikke mindst dig din IDIOT det ved du ikke en ski om.??
eller gør man, ??

Kan man så ikke kalde det over E x P e R t E r I e R, ?? KAN polyt Ingenting, eller kan man ikke,

kjeld

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-06-09 08:36

For at være et spørgsmål bør det afsluttes med et ? og ikke et .

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-09 08:50

Hold nu din dumme kæft vic2000...Hver eneste gang du åbner din stupide kæft vælter der blot noget ligegyldigt usammenhængende ævl ud. Du aner ikke hvad polyt betyder og så er der i øvrigt d i cand STJERNEIDIOT

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-09 20:21

Ekspert og ekspert........trala la la la la, og et tjulihej for mig og et for dig.

Jo, tag nu f.eks. EBB, better known as(s) E bæ Bæ.
Ja det lyder fransk, men det er pæredansk og betyder afføring, altså E. afføring afføring.
Når man så har siddet og lavet nogen ordentlige E. bæ bæ'er, skal man jo huske at tørre sig - nu hedder det sjovt nok, E. aftørring aftørring

Nå, det var ikke det der blev spurgt om - det var våbenekspert.
JOW.!!!! vores omtalte ven, ham bæ bæ, mener jo, når man ved hvor aftrækker og bundstykket sidder på en Parker Hale, så er man våbenekspert.

OG.!!!!!!!! Når E. afføring afføring siger det, SÅ passer det kraftstejleme.!!!!!!!!!!
Han har nemlig talt med sin ven, der forøvrigt er anklager, og hans ven siger, at han, EBB, har en klokkeklar sag.

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 02-07-09 09:32

Tak for svaret Heidi-Ho.