/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
"Gør det selv" udlejer(opfølg)
Fra : Toupie
Vist : 744 gange
200 point
Dato : 13-06-09 22:59

Som opfølgning på http://kandu.dk/Spg124517.aspx som desværre nåede at blive annuleret inden sagen var overstået..

LLO tog sagen og gjorde et godt stykke arbejde. Sagen røg i bolignævnet, der afviste sagen som forventet. Sagen røg derefter videre til deres advokat (som "kun" skal have 1500,- i timen). Desværre havde LLO lavet nogle "små" fejl der gjorde, at advokaten ikke kunne bruge guld-argumenterne - så lige nu ligger vi i forhandling med retten som mellemled. Forhandlingen ligger nu på 12.000 ,- med indskuddet oveni - og vi venter svar fra sagsøger.

Endnu engang tak for hjælpen i første tråd

Toupie

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 13-06-09 23:10

Hold da helt op, er den sag ikke afsluttet endnu

Øv, hvor ærgeligt at LLO har lavet fejl, men hvorfor kunne i ikke bruge jeres agumenter?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-06-09 23:16

Hej Nordsted

Ja den sag køre endnu Fordi LLO ikke havde været opmærksomme på det og det nu er for sent at anfægte det -og i andre tilfælde havde accepteret ting som måske ikke liiiiige skulle være accepteret, og jeg med min manglende viden om sådanne sager troede alt var i sin skønneste orden Vil ikke gå i detaljer herinde, man ved aldrig hvem der læser med

Toupie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-09 23:21

Ok, men det er sgu da møj hamrende ærgeligt, specielt når du skal betale ca. kr 700 for at de ikke udfører deres arbejde ordentligt

Selv om de "forkerte" skulle læse med, så kan det da være det kan sætte gang i sagerne.

Jeg har lige haft problemer med et boligselskab, de ville simpelthen ikke give sig, men da beløbet ikke var så stort som dit, så ville jeg ikke bruge LLO. Jeg skrev til vagthundende på ekstrabladet, og sendte en kopi af det til boligselskabet... jeg fik pengene tre dage efter... og der var det ikke engang kommet i avisen, men det hjalp åbenbart bare med truslen

Håber i snart kan få den sag ud af verden - til jeres tilfredshed

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-06-09 23:25

Flot klaret Nordsted, så kan de lære det ka de

Jeg håber også snart sagen er overstået så vi kan få lidt ro på

Toupie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-09 23:37

Ja, jeg havde det også rigtigt godt da jeg stod med checken i hånden, jeg havde meget lyst til at køre til boligselskabet, for at få den indløst

Den timeløn til advokaten, det er vel ikke på jeres regning?? Har i søgt fri proces eller hvordan hænger det sammen??

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-06-09 05:28

1500 kr i timer er en ret normal timeløn for en "avekat". Man kan så diskuterer om de er pengene væ.rd, men ikke i dit tilfælde, hvor du selv kan ordne sagerne.

hawaii7

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-06-09 06:35

Nordsted
det er penge vi selv skal betale.... der er søgt fri proces men reglerne er sådan, at den fri proces dækker de udgifter der er forbundet med omkostningerne i retten og den tid advokaten bruger i retten, men den tid han bruger udover retten skal vi selv betale.

Havaii7
ja jeg kunne reelt godt selv have kørt denne sag men jeg er sikker på det har en bedre effekt når det er en advokat, brevene kommer fra (de skriver også bedre end mig )
Og helt klart; de penge er godt givet ud, for jeg slipper for en masse gruplerier og skriverier

Toupie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-09 08:01

Jeg kan ikke helt forstå at i kommer til at betale for advokatens arbejde

http://da.wikipedia.org/wiki/Fri_proces

Jeg ved godt at hvis man benytter ens egen forsikring, er der gratis retshjælp, hvilket betyder at sagen skal i retten, og derved bliver gratis, men at man skal betale som jer, altså for advokatens arbejde, da det hedder advokatbistand

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-06-09 19:44

Tja Nordsted det kan jeg ikke svare på, det var kun hvad ham advokaten fortalte mig

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-07-09 11:09

Udlejer har afvist vores forlig og står fast på at de skal have 34.000, så nu hedder der retten - håber det giver det bedste resultat
Lukker tråden nu, inden Kandu gør det....

Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 10-07-09 11:10

Tak for støtten Nordsted1

Toupie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-07-09 12:17

Hvor er det surt-----------han skal fadme ned med nakken ------ i retten