/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Progressiv scan
Fra : jangchr
Vist : 676 gange
225 point
Dato : 13-06-09 20:38

Jeg har lige købt en Philips dvd-afspiller og den skulle havde Progressive scan, men for ikke så lang tid siden købte jeg denne plasma-skærm http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=010104&categoryId=010104&parentId=0101&modelCodeDisplay=42PQ2000&model=NOTHING

Men nu til spørgsmålet, jeg er kommet i tvivl om min plasmaskærm har progressive scan, der er fordi når jeg skal indstille dvd`en siger manualen at jeg skal kontroller at tv`ets progressive scanningstilstand er deaktiveret(eller aktiver interlaced-tilstand), jeg synes at jeg har gået tv`et manual igemmen, men kan ikke rigtig finde noget om de 2 ting

Er der nogen der kan hjælpe

DVD`EN er den her
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000aYJpI9r5?ProductID=BhjD4QFHkuEAAAEflGk_QgOg&CatalogCategoryID=tJDD4QFHrcsAAAEOCxA03xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 13-06-09 21:13

Model name
42PQ2000
Resolution
1365x768p

p står for progressive

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 13-06-09 21:16

Citat
p står for progressive

Ok, men hvor dælen finder jeg det under config eller indstilinger ??

PS:Skal lige siges at jeg har forbundet dvd`en og skærmen med en HDMI-kabel,så det skulle ikke være nødvendig med andre kabler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-09 09:11

Citat
Skal lige siges at jeg har forbundet dvd`en og skærmen med en HDMI-kabel,så det skulle ikke være nødvendig med andre kabler

Så GLEM alt om progressive scan....

Det er KUN i forbindelse med component/phono-kabler....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 14-06-09 09:57

refi

Det vil så sige at for at kunne bruge progressive scan så skal jeg til at invester i component/phono-kabler også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-09 10:05

Nej nej....

Men dit spørgsmål gik på hvordan du slog det fra på TVet.... Og det behøver du som sagt IKKE bekymre dig om ved brug af HDMI....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 14-06-09 10:09

refi
Så vil det sige at det ikke kan blive bedre end med et HDMI-kabel

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 225 point
Dato : 14-06-09 10:17

Egentlig ja.....

Men Philips påstår jo at DET HELT IDEELLE er med component/phono da det SLET IKKE giver tab....

Jeg tvivler dog på det kan SES - højst måles

Dine øjne vil ikke registrere det

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 14-06-09 10:25

Tak for svaret refi.

Det var bare fordi at jeg havde købt fodbold-dvd`en "Og det var danmark" og jeg synes bare at det så ud af helvede til, men du kunne vel også være fordi mange af klipperne er af ældre dato

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-09 10:30

Selv tak...

Og ja - dengang var teknikken ikke hvad den er idag....

Det er ikke let at få Chaplin til at fremstå i superopløsning...