/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
-tændrør
Fra : soufyane
Vist : 280 gange
20 point
Dato : 13-06-09 13:30

Hvor meget skal man dreje på tændrøret så det sidder godt ind?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-09 13:33

med en forlænger på 2 meter og alle kræfter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-09 13:53

Til det er skruet i

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 14:10

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-06-09 16:43

Det stæår ofte på pakken med tændrøret eller på fabrikantens hjemmeside.

for et nyttændrør med frisk kobberpakning er det typisk således.
Det skrues i med let hånd til det lige sidder an med pakningen. Derefter spændes en kvart omgang
som klemmer pakningen.

med et brugt tændrør er pakningen allered en gang klemt og hård.

Dert skruet i og strammes let til , ikke mere end med kvindehånd uden at tage i nøglens tværstang.

Alt for mange amatører spænder hårdt og ødelægger gevindet i et alutopstykke.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-06-09 16:13

Jeg ville også gerne selv vide det.

Prøv at check : http://www.ngk.de/fileadmin/e_learning/menu.html?lang=en
Check under SPARKPLUGS -> FITTINGS INSTRUCTIONS

Jeg syntes bare ikke det holdt i virkeligheden for mig.

Jeg har læst at der er forskel på om topstykket er lavet i aluminium, støbejern og hvad det ellers hedder.

Personligt vil jeg hellere spænde for lidt end for meget. Det skal selvfølgelig sidde fast men hvis du skader gevindet i topstykket så det noget lort.