|
| Startproblemer Peugeot 206 HDI Fra : Ortman | Vist : 8620 gange 115 point Dato : 13-06-09 12:47 |
|
Jeg har de sidste par uger haft problemer med start af min peugeot 206 1,4 HDI.
Den er fra 2006 og har kørt 80.000 km.
Problemet består i, at den nogle gange går i stå lige efter start, hvis man ikke trykker let på speederen. En enkelt gang har jeg også prøvet, at motoren ikke reagerede ved tryk på speeder. Dvs. selv om bilen var i frigear, steg omdrejningerne ikke trods tryk på speeder.
Jeg skal selvfølgelig have den forbi et værksted snarest. Men kunne godt tænke mig at have en idé om problemets art før jeg skal til at betale arbejdstimer til kreative mekanikere...
Mvh.
Ortman
| |
| Kommentar Fra : Ortman |
Dato : 13-06-09 12:58 |
|
Jeg kan tilføje, at motoren aldrig har problemer under kørsel, hvor den kører perfekt. Har aldrig prøvet at gå i stå.
Jeg har selv tænkt på skift af brændstoffilter, men den har næsten lige været til service?
| |
| Kommentar Fra : Larsigne |
Dato : 13-06-09 13:10 |
| | |
| Kommentar Fra : vic2000 |
Dato : 13-06-09 15:59 |
|
Smid da for hunden sådan en FRANSK SARDIN dåse til produkt handleren, er der nr, på så får
du 1800 spir med dig, det halve går måske til en Taxa, men så kan du da sige at du har oplevet moget den dag,
med det antal de producere så er det jo kun de halve de beregner som kan holde et års fødselsdag.
Fransk mænd og så deres biler skal man holde på meget lang afstand, så er du sikker på ikke at ryge på måsen ren økonomisk,
du må gerne få flere gode tips vis du vil, for dem har jeg mange af vedr, franske produkter,
kjeld
| |
|
det er højest sandsynlig din egr ventil der hænger pga sod.
det der sker er at den lukker for meget udstødnings gas in i indsugningen og så kan man kun starte bilen ved at holde lidt på speederen
og jeg vil fraråde dig selv at skifte brandstoffilter hvis du ikke får det luftet ordenligt ud kan du ødelægge indsprøjtnings systemet og det koster ca 25000 kr at få lavet
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 14-06-09 09:27 |
|
Hvis problemet kun er ved koldstart, kan du være ret sikker på at problemet ikke er filteret.
Tror bedre på noget med indsprøjtningsventiler , motorventilerne , eller elektronikfejl.
Service betyder i følge ordbogen en gratis ydelse pr kulance. I moderne bilverden er det bare noget man betaler. Derudover skal man betale ,når der viser sig fejl, som burde være opdaget ved et ordentligt vedligeholdelseseftersyn.
Justerin og kontrol af motorventiler er rigtig besværligt, og ikke så tit nødvendigt. Så det snydes der tit for ved "service".
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 14-06-09 23:18 |
|
det lyder meget sandsynligt at det kan skyldes EGR ventilen,.. som 'hejhejdikal' er inde på,
jeg ved der er mange der er ved at få grå hår over hele kroppen over den ventil,
mange værksteder kan / vil ikke finde fejlen, (måske fordi den er ustabil,. "periodefejl")
én (ford-kører),.. var på to aut. ford værksteder, + flere andre ikke ford værksteder,
efter at ha' brugt 25 - 30.000 kr. blev han træt af det 'sjov'
han fulgte dette link : http://www.i-s.dk/Guides/egr/egr.htm
nu kører bilen fint igen,.. og det kan laves for få kr. hvis du selv gør det,
(få evt en bekendt til at hjælpe hvis du ikke selv kan,.. mekanikeren gør det nok ikke)
ps. hvis dit brændstoffilter er stoppet, giver det jævnlig problemer,.. (ved alle omdr.)
IKKE KUN ved tomgang, eller lave omdr.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|