/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brugerkontokontrol i Vista
Fra : McBobo
Vist : 1392 gange
100 point
Dato : 13-06-09 12:03

Hej Kandu

Brugerkontokontrol i Vista Ulitimate 64 bit

Er der en måde man kan slå denne pop-up fra hver gang man åbner et program eller vil slette en fil... Man bliver nærmest spurgt 40 gange før man får lov til af installere/åbne/slette en fil/program.
" er du sikker" - "er du nu helt sikker".......o.s.v..... Hvorfor denne overbeskyttelse... fuck det er træls

Det er pisse træls på godt jydsk at hver gang man åbner et program popper denne medelse frem.

"Brugerkontokontrol"
Et uidentificeret program ønsker adgang til din computer.
--> Anuller
--> Tillad

Det samme sker når man vil slette en mappe/fil/program

Hvordan slår man denne funktion fra.? Hvad gør jeg. Tak

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 13-06-09 12:12
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-09 12:12

Prøv med den zip fil du kan hente her: http://vistaguide.dk/?Tweaks/SlaaBrugerkontrolUACFra/178

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-09 12:13

løsningen er ikke at slå den fra, men gøre den "lydløs" Winability har lavet et smart lille program som kan fikse det for dig

find det her:
http://www.tweak-uac.com/home/

Download det her:
http://www.tweak-uac.com/download/

Du vælger den midterste mulighed for at holde brugerkontokontrol aktiveret men lydløs, dvs. du vil aldrig blive belemret med små bokse du skal svare ja eller nej til, og hvis du endelig gør, så er det fordi det program du prøver at køre ikke har administrator rettigheder og kræver det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-06-09 12:22

Klik på Startknappen - skriv brugerkonto i søgefeltet - vælg den - klik på brugerkontokontrol til eller fra - fjern fluebenet ok.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-06-09 12:27

Når du nu har slået UAC fra som Fijala skriver, så skriv Sikkerhedscenter i søgefelt
her vælger du så måde som windows gør dig opmærksom på sikkerheds problemer,
så slipper du os for de påmindelser

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 13-06-09 14:34

Jeg skal lige tilføje at det smarteste er at holde brugerkontokontrol aktiveret af hensyn til sikkerheden, derfor mit forslag om at gøre den "lydløs"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-06-09 18:17

Det var så det næste jeg skulle skrive om klaudi, men jeg har lige været en tur i wellness spabad med fruen, så det nåede jeg ikke. Men du har fuldstændig ret.

Og jo jeg kan da også godt li ideen med at gøre den "lydløs" Den kendte jeg faktisk ikke til, så det må jeg se på

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 14-06-09 21:58

Noget af det første jeg gjorde i sin tid, var at slå brugerkontokontrollen fra (og den fejlmeddelelse som sikkerhedscentret derefter kommer med). Det har aldrig givet problemer.

Så mit råd vil være: Slå den fra og spar dig selv for en masse bøvl. Det kan ikke betale sig at bruge tid på en masse tweaks...

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 14-06-09 22:11

henrik59:
med mit tweak skal han kun gøre den ene ting, så hører han aldrig fra brugerkontokontrollen igen trods det den stadig er slået til og er aktiv, det er det bedste fra begge verdner så at sige

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 15-06-09 19:38

Tak for svaret kennybear. Det virker sku`

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 15-06-09 20:10

Min fornøjelse McBobo