/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med Windows Movie Make
Fra : findovia
Vist : 832 gange
500 point
Dato : 13-06-09 11:55

Jeg forsøger at overføre en video-optagelse fra et analogt video kamera ind i computeren ved hjælp af Windows Movie Maker, men lyden kommer ikke med, hvorimod selve videoen overføres fint.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-09 12:27

Tilslutte det KORREKT - eller i det mindste skrive HVAD du har gjort....

Du kan ikke putte et analogt signal ind i komputeren uden et videokort (det skal optages påny) - så HVAD er det lige du gør ?????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-09 11:24

Nemlig. For at du kan overføre filer til pc skal de være digitaleog da de er analoge skal du tilslutte i et tv kort eller anden konverter.
Læs her

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=1&conference=167&posting=438417

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 14-06-09 12:01

Ja, jeg indrømmer, at mine oplysninger ikke er tilstrækkelige, så her kommer en nærmere forklaring:

1. Video-kameraet et ældre analogt kamera: Sony Handycam Video 8.

2. Jeg tilslutter det til min computer, hvis styresystem er Windows XP, via en Plextor Converter med et USB-stik.

3. Når jeg så henter videoen fra kameraet med Windows Movie Maker, så fungerer det fint nok, bortset fra, at lyden ikke kommer med.

4. Jeg har testet videoen på en vens TV, og det virker fint med lyd, så videoen på kameraet er der ikke noget i vejen med.

5. Jeg har også prøvet at hente videoen med programmet Prestol Digital Converter. Her virker lyden, men når jeg vil recorde videoen, så får jeg fejlmeldingen: Record error.

6. Jeg har checket diverse lydindstillinger, men jeg kan stadigvæk ikke få lyden med i Windows Movie Maker.

7. Jeg har også prøvet forskelllige USB-indgange, men det gør ingen forskel.

8. Det helt besynderlige er, at jeg for et års tid siden brugte det samme kamera og den samme konverter med samme tilslutning uden problemer.

9. Måske skulle jeg prøve at opdatere Windows Movie Maker?

Jeg håber, disse oplysninger er tilstrækkelige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-09 12:29

Jeg tror problemet ligger i MovieMaker...

Det er et lille program der ikke egner sig til den slags...

Importer/optag fra det analoge kamera med et andet videoprogram - derefter kan du så overføre det til MM hvis du absolut vil bruge det....

Du kan jo prøve et mere proff program - ganske vist ikke gratis - men prøv det gratis inden....

http://sony-vegas-video.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-09 13:04

Her er der lidt om hvad der kan gøres

Citat
Overfør fra et analogt videokamera til pc'en
Hvis du har et ældre analogt videokamera, er du ikke helt fortabt. Der er mange måder at få filmene fra et analogt kamera over i pc'en. En billig – men dog begrænset – løsning er at købe Pinnacle Studio v.9 til 675 kr. Der medfølger et special-kabel, der forbinder videokameraets audio og videostik til pc'ens USB-port. Du behøver hverken FireWire-kort eller anden hardware. Pakken inkluderer også et simpelt, men relativt kraftigt program, der kan fange, redigere og oprette videoer. Programmet kan gemme i tre forskellige fil-formater: AVI, Real og MPEG. (Real- og MPEG-filer er populære til brug på nettet.)

Som med alle video-redigeringsprogrammer lader softwaren dig vælge klip fra båndet og redigerer dem sammen. Du kan indsætte titler, overgange, specialeffekter og musik eller tale oven på den lyd, der i forvejen er på båndet. Det eneste problem er, at for at få dataene gennem USB-porten hurtigt nok, skal du komprimere dem. Og det betyder, at billedet mister opløsning og kan se mindre godt ud. Det er stadig helt i orden, hvis du har tænkt dig at se din film i et lille vindue på din skærm, uploade den til nettet eller sende den per e-mail, hvor du alligevel får brug for at komprimere filen. Men du risikerer at blive skuffet, hvis du vil se din produktion i fuld skærm-visning eller på et almindeligt tv. Det er dog stadig en meget god måde at starte på video-redigeringen til en overkommelig pris.

En dyrere – men langt mere elegant – løsning er Digital Video Creator 150 (DVC-150) fra Dazzle til 1.560 kr. Denne kombination af hard- og software virker under Windows 98, Windows Me, Windows 2000 og Macintosh, men det kræver en FireWire-port på din pc. (Du kan tilføje FireWire til en stationær computer for omkring 200 kr.)

Citeret fra dennne side.
http://pc-for-alle.dk/?Billedligt_talt%3A_Scannere%2C_digitalkameraer_og_video-optagere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-09 13:09

Blot lige en "warning"....

Pas på med Pinnacles progranner...

De forsøger stille og roligt at overtage ALT hvad der hedder billedbehandling på din komputer...

Deres programmer er udmærkede, men som sagt lidt for aggressive efter min mening...

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 14-06-09 14:35

Foreløbig tak til refi og Fijala.

Jeg har downloaded Sony-Vegas programmet som foreslået af refi. Det ser ud til at være et meget professionelt program, som jeg forhåbentlig kan få glæde af med tiden. Det kræver dog lidt af et studium. Desværre vil det heller ikke hente videoen fra kameraet.

De hjæpefunktioner, der er i programmet, er for komplicerede til, at jeg lige på en studs kan finde en løsning. Det må desværre vente, til jeg har mere tid til rådighed.

Jeg har Pinnacle Studio programmet på en gammel computer, så måske skal jeg prøve det, men så skal den jo først kobles op, og det orker jeg ikke lige nu.

Jeg vender tilbage, når jeg har eksperimenteret videre med jeres forslag. Der går nok en uges tid eller så.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-09 14:37

Du ewr da velkommen....

PS..

Du kunne jo også prøve NERO - det er heller ikke så ringe....