/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Smidt af sites pga adblocker!
Fra : henrik59
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 13-06-09 10:46

Jeg bruger Firefox med Adblock for at slippe for de blinkende Flash-reklamer mm. Nu er flere sites begyndt at blokere mig, jeg får en meddelelse om, at de har detekteret en adblocker, og at jeg derfor nægtes adgang.

Er der en vej omkring dette? Jeg vil nødig tilbage til IE og blinkes i fjæset af alle de irriterende reklamer...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-09 10:51

Right-click the ABP icon in toolbar, go to Options and uncheck Collapse blocked element

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-09 10:57

ps ovennævnte brugt på bt -

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-06-09 10:59

Alle de blinkende og irriterende reklamer financiere det du læser. Måske skulle du læse et andet sted

Det er fordi der er kommet den nye aid halløj ting, hvor et firma går ind og stjæler reklamepladsen - det har fået mange til at reagere. En ting er at man nasser (ved ikke at tillade måden siden drives på), en anden er at man tyvstjæler.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-09 11:07

gemius og deres spioneri
hvis man er i tvivl om hvem der står bag så kan der læses lidt her:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=294&highlight=gemius

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-09 11:11

gemius har opnået et helt sindsygt samarbejde med FDIM desværre -

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-09 11:21

Prøv Flash Block i stedet for AdBlockerPlus: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/433
du slipper for de blinkende reklamer, der hvor reklamen er, der står der et f som du kan klikke på for at se rekamen

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 13-06-09 11:21

-> miritdk: Det hjælper fx ikke på berlingske.dk

-> jomfruane: Jeg ved godt, at intet er gratis, og at reklamerne finansierer siderne. Jeg kan sagtens leve med reklamer som sådan, men jeg distraheres voldsomt når det blinker med Flash på alle sider af den tekst, jeg prøver at læse. Jeg har godt læst om tyveriet fra Aidonline, og det kan jeg kun tage afstand fra.

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 13-06-09 11:25

o.v.n., jeg bruger også Flashblock. Løsningen er, såvidt jeg kan se, at slå Adblock plus fra på den pågældende side. Flashblock er i hvert fald ingen hindring for adgang.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-06-09 11:53

Brug en hostsfil i stedet for, den kan de ikke blokere. Brug evt Hostsman http://www.snapfiles.com/get/hostsman.html

Installer MVPS hostsfile og Mike Lowe`s Adservers list, og husk at aktivere Hostsserver. Væk er reklamerne. God fornøjelse.