/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tak dos-man
Fra : Eyvind
Vist : 565 gange
200 point
Dato : 12-06-09 20:46

Tak for den nye Hirens 9.9
Den er hentet og brændt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 20:49

Oj oj der mangler jo et link.

http://www.kandu.dk/tip19779.aspx

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-06-09 20:58

Det er da ikke Sankt Hans aften endnu

Accepteret svar
Fra : dos-man

Modtaget 210 point
Dato : 12-06-09 21:34

hej eyvind

takker og jeg vil håbe at at folk nu bruger den med omhu , og også lære at bruge ghost ikke for at forklejne tippet http://www.kandu.dk/tip19778.aspx
men hvad ville der ske hvis man overhovdet ikke kan komme ind på sin HD , jo der har man Hirens 9.9
som den måske sidste mulighed.

DOS is still working

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 12-06-09 21:37

sorry jeg var da lige hurtig nok med en kommentar lige før
jeg læste lige http://www.kandu.dk/spg136891.aspx

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 12-06-09 21:43

men hvis det er kun til at kopierere og gendanne hvorfor ikke bruge windows egen backup program
nemlig start > kør >ntbackup
det gør det den skal og ikke mere og man kan enda planlægge et job

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-06-09 22:08

Fordi vi er mange nørder, der absolut skal finde alle mulige (og umulige) alternativer til alting.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-09 10:09

Tak for svaret dos-man.
At arbejde med partitioner / backup skal efter min mening helst foregå "udefra" med DOS eller DOS lignende styresystemer.
Desværre laver både min elskede Partition Magic og Drive Image ballade så de er tildels droppet.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 13-06-09 18:45

Eyvind

jeg personligt bruger norton GHOST og technet pmdos
ikke fordi jeg kender technet personligt ( jo det gør jeg vi er kollegaer hos MS )
men han er sg smart og lave den i dos , men norton ghost er det eneste der virkelig virker hvis man vil lave en image af sin HD .

og så lige en pointe mere og det er norton ghost explorere , så har man jo den mulighed at gøre med sin backup så man lyster

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-09 19:42

Yes - technet er ikke så tosset - er han stadig i US.
Jeg har flere af hans PMDOS udgaver.............en er endda lavet til en CD udgave.

Jeg brugte Partition Magic og Drive Image i en del år.
Men den var ikke altid tilfreds med partitions tabellen, og ville rette, hvor efter Win ikke ville starte.
Jeg har læst et sted at en tidligere medarbejder hos PowerQuest fandt og ville rette en fejl, men blev stoppet da programmet skulle glide ud. Sikkert i forbindelse med at symantec skulle overtage, og det var Ghost som skulle frem.

Jeg har brugt Ghost en del, men bruger nu Acronis.

Jeg har endnu ikke afprøvet Partition Image som ligger med i Parted Magic fra ubuntu.
Jeg er spændt på om den kan håndtere min win 7 dk

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 14-06-09 09:06

yes han er i US og kommer nok ikke til DK mere jo måske på ferie .
og skulle hilse har lige modtaget en mail.
Partition Image kan godt håndtere win7 dk på en af mine maskiner

Ghost - Acronis - eller anden drive image er jo en temperamentssag , bare man får taget backup og kan genskabe igen.