/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Varer til salg på nettet
Fra : hansen9
Vist : 1329 gange
500 point
Dato : 12-06-09 20:18

Når jeg færdes på QXL og andre steder, kan jeg se at folk tilbyder varer til de meste latterlige priser. Jeg har selv købt nogle: DK-skilt med fri tekst, Kortlæser all round, micro usb-læser o.s.v. Og tilbudene holder jo vand, man får nærmest varerne i nakken - fra 1 kr.
Mir spørgsmål er, hvor får folk de varer fra?? Det synes jo som en god forretning hvis man bruger lidt tid på det. Men jeg synes ikke jeg kan finde de tilvud på internet. Jeg har prøvet på QXL at søge på "varepartier", men det er jo slet ikke de priser.
HJÆLP!!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-09 20:20

QXL auktioner starter ofte med et lavt bud 1 kr.
det betyder jo ikke at salgpsrisen er 1 kr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-09 20:22

og en lav pris opvejes ofte af høj fragt, det ses jævnligt

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 12-06-09 20:24

Ja, men du ser også ting, som f.eks. knæklys - bare et eksempel - som sælges lang under hvad du kan købe dem engros. Og så er det "køb nu" altså ikke engros. Jeg har lige købt en kortlæser for 39 kr. Jeg har søgt på nettet,og den billigste pris jeg fandt for samme varer var 119. Men sælger havde dog 25.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 22:30

Hvis det er ekstremt billigt, så er det ofte hælervarer. Politiet finder mange "skurke" på de sider

Så pas på når du køber der

Jomfruane, har lige haft et tip, til hvad man skal være påpasselig med når man handler på nettet,
jeg finder lige hendes tip og lægger det ind her

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 22:31
Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 500 point
Dato : 13-06-09 04:45

Der er naturligvis en mening med ‘galskaben’
ingen kan i længden sælge varer med ’underskud’

når det drejer sig om auktioner som QXL,.. Ebay, mm.
så bygger et godt salg, og en god pris på tillid,

tilliden opbygger du ved at besidde et ”pænt” antal ’stjerner’
jo flere ’stjerner’,.. positiv omtale, og tillid du har som sælger,
jo lettere er det at sælge en vare.
det er princippet i disse former for auktion,

for at få mange stjerner, er du nød til at sælge / købe et ’pænt’ antal varer,
det kan gøres på mange måder,.. og samtidig mere eller mindre bevidst,

hvis du fx bevidst har i baghovedet, at du på et senere tidspunkt, vil / skal,
komme i "besiddelse" af en ”helt ny Italiensk designet læder hjørnesofa”
til en ”værdi” af 35.000 kr. og desværre har ”fortrudt” købet,
og derfor vil sælge den til halv pris,
så kan det jo fint betale sig at sælge 20 – 40 varer,
med et beskedent underskud,

når du så har fået pengene for sofaen, lukker du kontoen,
sofaen,… den eksisterer ikke,.. og har aldrig gjort det,

andre har slået sig sammen i grupper,.. herefter ”sælger” de ”ting”
til hinanden til én krone (1 kr.).. indtil de har stjerner nok,

det er bare et par eksempel ud af rigtig mange,
klager du til QXL support (kundeservice) kan de ”desværre ikke lige hjælpe dig,
hvis du vil vide / lære noget om QXL, så har de et forum,
hvor medlemmerne (de hæderlige) kan udveksle erfaringer,

derfor har jeg næsten altid personligt afhentet hvad jeg har købt på QXL.

der findes skam også hæderlige sælgere på QXL,
altså dem der sælger billigt skrammel til få kr.

de kan naturligvis heller ikke sælge varer med underskud, gennem længere tid,
i de fleste tilfælde har de købt et større parti varer, (samlet)
for at få ”varepartiet” til den ’rigtige’ pris,.. er det en blanding af godt og skidt,
de ’gode’ varer,.. det kan fx være DVD afspillere, TV, foto mm,..
kan de fx udmærket sælge hjemme i deres butik,

resten,.. det kan være alt fra plast etuier, engangslightere, o.lign.
ting der bare skal væk,… det sælger de på QXL,.. også med underskud,
fordi samlet set giver 'hele pakken' overskud,

det kan du også gøre,.. det er selvfølgelig ikke let,..
det kaldes ofte containersalg, partivarer, mm.

det kræver mod, erfaring, og ikke mindst penge,.. mange penge,
du kan ikke nøjes med at købe et par DVD maskiner, 2 -3 par sokker,
og lidt andre småting,.. alene fragten overstiger en evt. fortjeneste,
der skal mange flere penge på bordet,.. 50 – 100.000 kr. eller mere
samtidig skal du være indstillet på at du sagtens kan tabe både
10 – og 20.000 kr.

omvendt hvis du har ’handelstalent’,.. kan du tjene 50 – 100%
men det er altså ikke for ’forsigtige tøsedrenge’
her er et par eksempler fra Ebay:
http://cgi.ebay.co.uk/LARGE-LOAD-TOY-PALLETS-WHOLESALE-LOT-CONTACTS-LIST_W0QQitemZ110399361052QQcmdZViewItemQQptZUK_WSJL_Wholesale_GL?hash=item19b450901c&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1688%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50

http://cgi.ebay.co.uk/WHOLESALE-CLEARANCE-MARKET-BUSINESS-PALLETS-GIFT-STOCK_W0QQitemZ250124958124QQcmdZViewItemQQptZUK_WSJL_Wholesale_GL?hash=item3a3c9bf9ac&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1688%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A2%7C294%3A50

på Ebay auktioner er det meget mere kompliceret,
her er ”svindlerne” især asiater,.. ofte HongKong,
de opretter profiler som vi andre skifter toiletruller,

de skifter adresser jævnligt,
bor ofte i en ”sovekabine” på et motel,.. eller har blot en postbox,
(så de hurtigt kan skifte adresse)

når de har opbygget tilstrækkeligt tillid, (fået ’stjerner’ nok)
ved at sælge billige vare til få kr. stk… som fx ham her :
http://shop.ebay.co.uk/merchant/chance2save-money

http://shop.ebay.co.uk/merchant/chance2save-money_W0QQQ5ftrkparmsZ65Q253A12Q257C66Q253A2Q257C39Q253A1Q257C72Q253A1683QQ_trksidZp3911Q2ec0Q2em14?_pgn=3

bemærk,.. alle varerne koster under 5 DK. kr. incl porto (Kina – Danmark)

herefter sælger de lige pludselig et større parti ’defekte’ 32 GB USB flash drev,
til 4-500 kr. stk. … og tjener 20 – 30 - 50.000 kr.
herefter starter de en ny profil, osv. osv. (sådan har det 'kørt' i flere år)

på et tidspunkt var jeg med i en gruppe af Ebayer,.. som forsøgte at få dette
”Hongkong” svindel stoppet, men det er nærmest håbløs,

her er en der forsøger at advare andre mod ’falske’ sælgere, :
http://cgi.ebay.co.uk/TEST-4-hacked-fake-16-32Gb-USB-flash-drive-memory-HELP_W0QQitemZ140326510069QQcmdZViewItemQQptZUK_Computing_FlashDrives_SM?hash=item20ac1c9df5&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1690%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50

men du kan starte med at undersøge vare og priser her :
http://www.alibaba.com/

her sælges billigt,.. til gengæld kan du kun købe 100 - 1.000 eller 100.000 stk.
fx :
http://www.alibaba.com/product-gs/232772550/MP4_player_with_camera.html?promotionId=200003243

min. 100 stk.
er du dygtig nok kan du fordoble,.. eller tredoble din indsats, (who knows)

husk også,.. som køber er du også ansvarlig,…
du kan ikke regne med at loven ubetinget beskytter dig,
uanset hvor letsindig du bærer dig ad,

og uanset der er 14 dages returret, mm.
så hjælper det ikke meget hvis sælger intet ejer,

når du fx køber et ”ægte” tæppe hos en sigøjnerfamilie,
skal du ikke regne med meget hjælp, eller trøst,

jeg kunne næsten skrive en hel bog om ”emnet”
men prøv at studere teksten, og især de forskellige links,
håber det ’rækker’
ellers spørg igen,

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 13-06-09 06:01

Teil har ret - det er ofte fragten, der "trækker" pengene hjem. og tit står der ikke hvad fragtprisen er, og der skal man holde sig væk! Jeg har prøvet at give 100 kroner i fragt for en lille ting, der ikke vejede mere end et frimærke til 14,50. Og jeg havde vundet auktionen med 40 kroner - så bli'r det altså pludselig dyrt! Derfor kan det jo svare sig, at købe flere varer fra samme sælger, så det hele kan sendes i én pakke.

Derfor: hold altid øje med fragtprisen, og hvis den ikke står på siden, skal man lige skrive til sælger og spørge om det.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-06-09 10:52

Hej, ja det er jo "mit emne" for tiden.

Hvis du tjekker dem der sælger de meget billige elektronikvarer, ser du ofte at de har gennemført i tusindevis af salg.
Min fornemmelse er at der er tale om "hjemmeiværksættere" der har læst en bog De lever nok ikke af det.

Elektronik købt i langbortistand koster meget lidt, særligt hvis den første importør gik konkurs og har solgt det i kasser til spotpris.
Ofte er varerne meget gamle, emballagen har været udsat for fugt eller anden behandling, der gør at det ikke kan sælges i en butik hvor man går ind og ser varen fysisk, før man køber.
Der kan godt i nogen tilfælde være tale om større firmaer, der bare skal have solgt ud fra varelager - og så er man godt stillet.

Ofte er det sådan at de helt billige vare trækker kunder til de dyrere - eller man handler i større mængder.

Min primære pointe må være - lad være at forvent at købeloven gælder. Dvs, nej du kan ikke returnere - Hvis du er heldig får du en faktura, men den er ikke meget værd, hvis firmaet ikke kan kontaktes ud i fremtiden (det har jeg prøvet med SD kamerakort).

Man kan så heller ikke være sikker på at få netop den vare der vises i auktionen, men nu sidder jeg og gentager alt jeg har skrevet i min blog på http://netauktioner.blogspot.com Så vil du ikke være sød at kigge der i stedet

Fragtpris skal ALTID være noget af det første man spørger om, men hvis den mangler synes jeg bare man skal defilere videre... den er generelt gal hvis oplysningen mangler, og det er købers ansvar at spørge (negativ karakter til sælger bliver slettet hvis dette er årsagen til den).
Fragpris kan nogen gange være mange hundrede kroner, fordi der er tale om dropshipping fra et andet land.

Hvis det nu er et firma man handler med, så er det vel ok at de tager 10kr for boblekuverten, 10kr for at pakke og udskrive en faktura og lidt arbejdsløn til gutten der stopper det hele i kuverten og sætter navn og adresse på... Problemet er kun, at de ikke skiver det.

Vil lige sige, at jeg selv køber det meste af den slags småting på qxl - fx mobilopladere - når de koster mellem 20-50kr er jeg ligeglad med hvor længe de holder (i forhold til hvor meget jeg har sparet over et på alle mine køb), jeg VIL dog vide om det er et kopiprodukt og jeg VIL have en faktura (så jeg ikke støtter hæleri).

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-06-09 10:55

Hov jeg kom til at svare på den retning tråden havde taget - du spurgte jo hvor du kunne finde varene. Sorry

Søg efter konkursvarer og varepartier - du får ikke ret mange til at afsløre hvor de selv får deres godter fra

Du kan også se et afsnit om varepartier til salg på QXL.

Ellers skal du sætte dig ind i import - der bliver solgt mange importlister på QXL, det er nok derfor der er så mange ens varer

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-06-09 13:11

Citat
Teil har ret - det er ofte fragten, der "trækker" pengene hjem. og tit står der ikke hvad fragtprisen er, og der skal man holde sig væk! Jeg har prøvet at give 100 kroner i fragt for en lille ting, der ikke vejede mere end et frimærke til 14,50

Nixen bixen,.. den går bare ikke i længden, på QXL

Jeg har været medlem hos QXL i over 3 år,.. både købt og solgt
og ved udmærket hvad det drejer sig om,.

Hvis du laver den slags ’numre’,.. med overdreven porto,
får du 99% sikker negativ karakter,

og hvis køber klager til QXL kundeservice, får sælger en kraftig påtale,
ved gentagelse, bliver sælger ’smidt ud’ af QXL,

medmindre det er en ”qxl ambassadør”,.. det er QXL-medlemmer
som har til opgave at kontrollere at alt går ’rigtig’ til,

det forhindre naturligvis ikke at der bliver ’snydt’ og ’svindlet’

ved handel på net auktioner,.. gælder samme ’regler’ som al anden handel,
du kan blive snydt, uanset hvor, og hvad der handles med,
(LÆS altid hvad der står i annoncen, eller papirerne)

som oplagte eksempler kan nævnes,
bank / aktiemarkedet,
køb /salg af fast ejendom,
om / tilbygning,.. murer / tømrer arb.
brugte,.. og nye motorkøretøjer,
mobil tlf. + abonnementer,
kort sagt,.. ALT mellem himmel og jord,

virkelig mange Danskere er ufattelig naiv / blåøjet,
de gider ikke engang læse teksten,

jeg har ofte været ude for at en køber spørger om varen er ny,..
til trods for det er det første ord der står i beskrivelsen,..

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 14-06-09 21:54

Tak for svaret EA_HS. Det var et meget indgående svar. Jeg synes nu også, som du selv er inde på, at det er Jomfruanes spørgsmål, så jeg lægger lige point ud til hende også