/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gratis program til backup
Fra : Eyvind
Vist : 536 gange
50 point
Dato : 12-06-09 19:27

Og jeg er lidt spændt på hvordan den backup kommer ind på en ualokeret harddisk.
For på en ualokeret ligger der jo ikke noget "GFI" program.

Men måske laver den en rescue CD.

Så lad høre når den er afprøvet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 19:29

Sorry her er programmet jeg taler om.
http://www.kandu.dk/tip19778.aspx

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-06-09 19:33

,,,,,,,, spændende det skal jeg da lige følge med i

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-06-09 19:34

spændende = spænnende

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 60 point
Dato : 12-06-09 19:53

Eyvind, jeg tror du har misforstet det. Det er ikke et program lige som f,eks Acronis, der laver et image af styresystemet. Det her kopierer bare de filer du vælger over på et sikkert sted, separat harddisk, CD eller lignende. Der fra kan du gendanne det hele, hvis systemet skulle gå ned. Så skal du bare installere programmet igen, og så følge vejledningen til gendannelse af mail, dokumenter osv. Det står i hjælpefilen hvordan du gør.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 20:05

Ok - så er det jo en helt anden sag.
Måske var det lige den metode man skulle suplere med, så det blev gjort lidt tiere.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-06-09 20:13

Jeg tager et image en gang om ugen, og så kører jeg den der hver dag. Jeg har den i en version der hedder Titan backup, som formentlig nu er solgt til GFI.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-09 20:17

Det er nemlig som stl_s skriver, ingen hokus pokus, bare en "hjælp" til at få lavet en backup (som jeg ser det) som skrevet i tippet: Programmet er nyt for mig og jeg har meget lidt erfaring endnu, tænkte bare at nogle måske kunne bruge en sådan lille program, den kan forøvrig sættes til at starte egelmæssig med Planlagte opgaver, som er i Kontrolpanel på en XP computer, så husker man sin backup

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 20:23

Tak for svaret stl_s. Det er altid godt at blive lidt klogere.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-06-09 20:37

Selv tak Eyvind. I den mail du fik efter download, er der iøvrigt et link til en film der viser det hele.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 20:50

Jo tak men jeg har ikke hentet den endnu. Men det gør jeg.