/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sony Hx1 vs. Sony H50
Fra : Sunnyman
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 12-06-09 19:05

Halløjsa,

Jeg er ved at købe nyt digitalt kamera, og har kigget på både Sonys Hx1 med 20 x optisk zoom, samt den lidt ældre H50, med 15x optisk zoom.

Jeg har ikke ret meget forstand på disse kameraer, så søger lidt hjælp...

Hvad skal jeg være specielt opmærksom på ?
Har hørt at et kamera med Cal Zeiss lens er noget af det bedste ?

Please, help me

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-09 20:24

15 eller 50 gange optisk zoom tyder på en dårlig linse.

Læg mærke til at ingen af de dyre og fine cameramærker møder op med sådan noget.
Linsekonstruktion er altid et kompromis mellem forskellige engenskaber, og der findes ingenlinser i denne verden, som er bedst på alle punkter.
Mange gange zoom vil uvægerligt gå ud over noget andet og vigtigere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-09 21:49

Carl Zeiss er et gammelt velrenommeret navn, som asiaterne har købt rettighederne til. Det de laver i det navn har intet med Carl zeiss gammeldags linser at gøre. Men reklameværdien af navnet udnytter de.