/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Jordbær/rabarberolie
Fra : Fynboerne
Vist : 1069 gange
50 point
Dato : 12-06-09 14:01

Jeg har fået foræret et glas med jordbær/rabarberolie. Hvad bruges det til?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-09 14:07

Man udvinder ikke olie af hverken olie eller rabarber.
Jeg tror heller ikke på at disseprodukter er gode til at give smag til olie.

så tror du ikke der er brændevin i, som kan få det andet til at glide ned.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 12-06-09 14:10

Jeg har aldrig hørt om det før, men kunne man forestille sig en dressing lavet af denne olie, en smule eddike og noget flydende honning, som kunne bruges til en frugtsalat?

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-09 14:20

har heller ikke hørt blandingen før - men rabarberolie findes og bruges for eks til at lave visse former for japansk the

dette udfra at det er til madlavning - for der findes jo lotions etc med netop den blanding

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-06-09 14:29

På denne udenlandske side, sælges jordbær rabarberolie, som aroma/ duft til hjemmet
http://www.scentedcandleshop.com/online_store/heaven_scent_fragrance_oil_strawberry_amp_rose.cfm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-06-09 14:51

I gamle dage var rabarberolie noget med linolie tilsat rabarberpulver

Men der må laved olieudtræk af rabarber, for det bruges bl.a. som smagsstof ved fremstilling af bolcher, og der kan jeg ikke forestille mig der skal blandes linolie i

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-06-09 16:10

Prøv at se dette link.....linie nr. 9
http://www.scorshop.dk/sexlegetoej/oliecreme/massageolie
Så du skal bruge manden

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 15-06-09 13:31

Jeg tror med sikkerhed, at den jordbær/rabarberolie ikke er til brug ved leg, da det jeg fik var i en kurv sammen med madvarer, men iden var måske slet ikke så dum. *S*
Jeg kunne måske godt forestille mig, at den kunne bruges til dressing til en eller anden slags salat.
Måske den også ville være god i snaps.

Annuller spørgsmålet
Fra : Fynboerne

Dato : 16-06-09 07:20

Jeg har desværre givet forkerte oplysninger om produktet, det er jordbær/rabarbersirup og det har jeg selv fundet opskrifter på. Undskyld ulejligheden til dem der har arbejdet på, at finde løsningen til mig.