/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvor kan jeg købe denne rødvin?
Fra : Franksp
Vist : 967 gange
75 point
Dato : 09-04-03 22:35

Hej til alle

Er der en af jer, der ved hvor jeg kan købe denne pragtfulde rødvin?
Jeg var så heldig, at vinde 3 flasker hos Toyota, men de ved desværre ikke hvor den er købt. Den smager pragtfuldt, så både min kone og jeg, håber at få hjælp her.
Du kan se etiketten på flasken her på dette link.

http://www.franksp.k-nettet.dk/main/custom.asp?wid=3256&customID=3375

Med venlig hilsen
Frank

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 85 point
Dato : 09-04-03 22:43

Hej... håber nogle af disse links kan hjælpe dig. Ellers må du ringe til importørene og høre ad. Christina, der selv elsdker et godt glas rødvin!

Kendall-Jackson Zinfandel, Vintner's Reserve, California, USA 1997
99,95 kr., Amka Vinimport, tlf.: 86 41 96 00
Ret let og delikat rødvin på Zinfandel-druen, der jo kan optræde i så mange forklædninger. Her med nogle få procent Syrah og med tilpas diskret fadlagring. Vinen har god frugt, en aroma af sorte bær og pebber og en fin sødme, og den er umiddelbart drikkelig.
Zinfandel.DK

Zinfandel timeline in California ( By ZAP ). George Gibbs, planteskoleejer fra Long Island, importerer flere vinstokke fra "The Imperial Collection" i Wien, en af dem var Zinfandel ... vinsort, at være unik i USA. 1999. Første vin lavet i "the Zinfandel Heritage Vineyard", årgang 1997, bliver ...
www.zin.dk/timeline.asp

Zinfandel
The complete on-line source for quality wines & spirits. We offer a wide selection of wines, spirits and cigars, as well as gifts and accessories.
www.internetwines.com/wines-zinfandel.html

Nyheder for uge 42, 1998
... du alle vinene på druen Zinfandel. Siden 1850'erne har Zinfandel været ... Vins et Domaines de France 1999. 26 vinhuse er ... Beaulieu Vineyard Cabernet Sauvignon, California Coastal 1995. ...
www.vinavisen.dk/vinavisen/website.nsf/pages/nyheder_1998-42

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-04-03 22:47

Hej Christina

Det er en skam det sidste link du sender (vinavisen) ikke virker med de link der er inde i avisen.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-04-03 22:48

gør det ikke? Hm!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-04-03 23:03

Delicato

Som supplement til artiklen om den fremragende, californiske Delicato Family Vineyards, er oktober måneds vine hos H.J.Hansen Delicato Blue Label månedens vine til kr. 80 og Monterravinene månedens vinkældervin til kr. 140. Blue label sælges som Chardonnay, Merlot, Zinfandel, Cabernet Sauvignon og Shiraz. Monterrra som Chardonnay, Cabernet Sauvignon og Syrah.

2001 Zinfandel er ved åbningen ganske frisk, stram, fremragende vinøs. Efterhånden som den får luft bliver den blødere, federe. Duften er sødmefuld krydret, smagen saftig med perfekt modne solbær/blåbær.

2000 Cabernet Sauvignon har en duft, der er utrolig ren og nuanceret med solbær og chokolade. Smagen er meget sødmefuld, meget præget af modne bær. Vinen er fed, flødeagtig blød med tydelig Cabernet Sauvignon-karakter.

Det jeg kan tolke mig til, er at H.J. Hansen importerer zinfandel... prøv ham! Du får lige et link til der hvor jeg har hentet udsnittet... det er en skidegod side!!!

Ugens Vine
2000 Bickel-Stumpf Classic Silvaner Franken har en ekstrem stram struktur. Det er en kødfuld vin. Tør med blød eftersmag med mandel og en fantastisk, flot blomsteragtig smag med præg af terroir. Fylde/sødme i eftersmagen. ... 1999 Bach Viña Extrisíma Tinto lavet på 55% ... 1999 Anselmann Pfalz, Dornfelder trocken, modnet i Barriques, ... afprøv min påstand. 1999 Mormoreto fra Frescobaldi, er pragtfuld ...
www.vinguiden.dk/ugevin/ugevin3.html

Prøv...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-04-03 23:11

2. Vinens Verden: www.vinens-verden.dk
3. Christensens Vinhule: www.solaia.dk
4. Vinprisguiden: www.vinprisguiden.dk
5. Vinguiden: www.vinguiden.dk

Ak ja, jeg gør mit bedste... prøv her....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-04-03 23:18

http://www.hjhansen-vin.dk/

Han har ihvertfald et par zinfandler, men det er ikke den rigtige...
ring til ham!

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 09-04-03 23:26

Skjold Burne (ikke sikke på stavemåden) er en rigtig fin fin vinhandel. Hvad de ikke har, skaffer de, og endda til fair priser.
God jagt.....og skål

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-04-03 23:28

Stavningen er ti-fire

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 09-04-03 23:33

Ved at søge på google fandt jeg denne forretning

http://www.tusindfryd.net/Vin/vin_californisk.htm

Mvh

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-04-03 15:03

Hej Frank

Den er på tilbud for 110,- ved http://www.parkwine.dk/
Benyt http://www.parkwine.dk/soeg/soegvin.aspx og skriv Zinfandel og Rødvin i søgefelterne

Hygge...
Søren (på jobbet)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-04-03 15:10

Import / netkøb:
http://www.bevmo.com/productinfo.asp?sku=00000027393&area=wine&category=20180070&sid=03&catname=Zinfandel

Min første kommentar var på en Kendal Jackson... og 'det er jo ikke din Nathanson Creek Zinfandel

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-04-03 16:03

Skulle i øvrigt blive meget forundret hvis du ikke kan få den igennem Kjær & Sommerfeldt http://www.kjks.dk/cvkogs.htm

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-04-03 16:53

Zinfandel er identisk med den Kroatiske drue Crljenak
Bare så i ved det.
Emesen.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 30-04-03 19:32

Prøv at kontakte Kenneth. Vin og Ost i Bagerstræde 6 1654 Kbh V. Han har fantastiske vine og mange fremmede vine. Hans vin smagninger er vildt populærer, de er billige og rigtig hyggelige. :->

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-04-03 21:16

Hej Gisele

Tak for din kommentar. Det er lidt besværligt, da jeg bor på Fyn, men du kan godt ha' ret, så jeg vil prøve at besøge forretningen, næste gang jeg kommer til København, da denne forretning lyder rigtigt spændende. Her i Odense, hvor jeg bor, kan man også finde spændende vine, både i oste- og fiskeforretninger. Er det en forretning du selv handler i?
Grunden til, at jeg tror du har ret er, at jeg har fået oplyst, af en Vinklub, som specialiserer sig i Californiske vine, at den kan købes i en osteforretning i Helsingør.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 30-04-03 22:33

Hej Frank

Ja jeg handler selv i forretningen, da det er min mor som udlejer lokalet til ham. Hun har en frisør salon lige ved siden af. Jeg ved at han kender en hel del til Californiske vine. Jeg har lige talt med ham og han har lige præcis den vin du søger/søgte. Jeg har et tlf nr. 28 44 15 60, hvis du bliver interesseret i en af hans vinsmagninger, så skal man bestille i nogenlunde god tid. Hils ham fra mig.

Venlig hilsen
Gisèle :)

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 01-05-03 22:05

Tak for svaret Christina. Du har gjort et rigtigt godt stykke arbejde og givet mig mange gode links til god rødvin, "LIVET ER FOR KORT TIL DÅRLIG RØDVIN" .
Jeg har allerede gjort brug af et par stykker af dem. Både min kone og jeg selv, holder meget af god rødvin. Vi kører gerne land og rige rundt, for at få den rødvin vi gerne vil ha'. Nu kan jeg ikke huske hvor du bor - jeg mener at kunne huske, at det er et sted i Jylland, så hvis du engang imellem kommer til Tyskland/Flensburg, kan jeg varmt anbefale Calle's Vinlager, som ligger lige efter Danfoss, og før Calle v/benzintanken.
Iøvrigt kan jeg fortælle dig, at TOYOTA ringede til mig, her i eftermiddag, og meddelte, at jeg i morgen kunne hente 12 flasker af den rødvin jeg har eftersøgt. Det er jeg rigtig glad for, fordi jeg har har fødselsdag på søndag, og der kommer nogle gode venner, som også elsker god rødvin.
Christina Husk nu at sætte lys i vinduerne. Den tradition går jeg meget op i, da jeg er født den 4. maj 1945. (Danmark's - og min mor's befrielse)
Hvis Gisele læser dette indlæg, opretter jeg et spørgsmål, der hedder Gisele.
Du har fundet vinen, som jeg søgte. Du har også gjort et rigtigt godt stykke arbejde, så jeg vil også gerne give dig nogle point.
Jeg ringer til forretningen, i nærmeste fremtid, og aftaler et besøg.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-03 10:45

Franksp
Jeg fik ikke rigtigt fat i det - skal vi selv ha' glas med til prøvesmagning.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-05-03 11:13

Ja, Eyvind, det er nok det sikreste, da jeg tror der kommer mange

Mvh
Frank