/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
udbetaling pensionsopsparing.
Fra : asan
Vist : 1270 gange
200 point
Dato : 11-06-09 19:26

Jeg har i tidernes morgen tegnet en pensionsopsparing i et forsikringsselskab.
Og nu har jeg henvendt mig for at få opsparingen helt eller delvis udbetalt.

Efter megen venten og en del parlementeren med forsikringsselskabet (stort og anerkendt selskab) får jeg oplyst, at der er en ekspeditionstid på op til 8 uger på blot at få tilsendt udbetalingstilbud.
Hvor lang tid kan det så ikke tage til sin tid at få sendt en check???

Har nogen af jer kendskab til om det er ok? Eller er det blot et smart forsøg på at strække selskabets likviditet her i finanskrisen?

Hilsen
Asan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-09 19:28

Slå røv i a sæde, du kan ikke gøre andet.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-06-09 19:46

Ja, helst et sæde på deres kontor og brok dig højlydt når der kommer andre forsikrings kunder, så sker der MÅSKE noget!
De er sgu sjældent glade for at betale...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-09 19:50

Jep, den har jeg også været på...........udberegninger tager tid - siger de -

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 11-06-09 19:54

Du når det da nok-- du skulle ha' søgt om at få dem udbetalt for ½ år siden. så ville du ha' haft dem nu !!!!!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-06-09 19:54

De skulle have af samme skuffe, skulle de....

Bilen på værksted, 8 uger efter en pris på reparation. Ventetid på flere uger derudover før den bliver lavet.
Samme tur med håndværker besøg!

Kan man ikke melde sådan en hændelse til en TV udsendelse? Så sker der måske noget lidt hurtigere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-09 20:01

Du kan skændes med dem i de 8 uger, så bliver
ventetiden ikke så kedelig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-09 20:05

Jeg ville nok ikke brokke mig for meget, så risikerer man bare at komme bagest i køen

Kommentar
Fra : asan

Dato : 11-06-09 20:15

jeg har tænkt på finanstilsynet
men det er vel det samme som at sætte ræven til at vogte gæs..........

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 11-06-09 20:39

så-så- du skal nok få dine10.000 kr.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 20:45

Nej Forbrugerrådet / Forsikrings ankenævn , du har min velsinelse til at ryde i flæsket på dem,

Det skulle vel ikke være ""TRYG"", for så er jeg parat til at ville afløse dig inde på deres kontor,

Deres motto:: Betal din præmie med et smil, men du skal ikke forvente at få en krone af dem tilbage,

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-06-09 20:50

TRYK's tilbud til mig om at forsikre klassisk bil bortfaldt pludselig da regningen kom... Ja tak, DYR kaskoforsikring
De mistede mig så også som kunde dengang...

Hvis det er TRYG, så er de tunge at danse med... Men med stædighed kommer man langt!!!!
(hvis man ellers er i sin gode ret..)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-09 20:58

Citat
jeg har tænkt på finanstilsynet

Du tror på julemanden, finanstilsynet har en sagsbehandlingstid på
tre år.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-06-09 21:25

Hej
Du kunne da som modtræk spørge hvor lang tid det tager at tegne en ny forsikring.

Ædder mame surt, når man sådan bliver sat i venteposition til sine egne penge.

Fat mod - og spræl
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 11-06-09 22:43

Skal ikke forsvare nogen, og slet ikke nogen jeg ikke ved hvem er...

men der er del formaliteter, afhængig af hvilken investeringsform du har valgt og så videre..

der er afkastskat som skal behandles

MEN

Har du en bank du kender, så kan de vel CA se hvor meget der kommer til udbetaling og lægge penge ud for dig i mellemtiden...

Ellers skal du have meget brug for pengene, for udover skal på afkastet, så betaler du 60 % af den reterende saldo og får resten udbetalt...

Du vil tænke på dette den dag du bliver folkepensionist og gerne vil bruge pengene, og til den tid ca 40% skat

Jeg prøver at vare objektiv..og er ikke ansat i brachen.....men har været

bare lige lidt til eftertanke

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-06-09 22:46

Hej
Ja, jeg ved desværre også at når man hæver pensionspenge i utide kommer der yderligere administrationsgebyrer på,
Så måske skulle du overveje om du vil have dem udbetalt. Vi ved jo ikke, hvor gammel du er, men jeg kender da nogen, som senere har fortrudt at de fik pengene udbetalt.

Hilsen
Ingelein

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 200 point
Dato : 12-06-09 07:56

Hej asan.

Som udgangspunkt, så er der to muligheder, når en pension skal udbetales. Hvis hele pensionen skal udbetales, så kræver det et hvis regnestykke, men hvis det er til normal ophør, så er renteberegninger skat/afgift beregnet på forhånd.

Hvis en pension - eller kun en del af den skal udbetales i utide, er det et større regnestykke - selv i disse EDB-tide. Renteberegning og skatteberegning, er en meget kompliceret sag.

Otte uger syntes jeg dog, at er lige i overkanten, men det kan være, at et stor selskab har mange der vil have penge udbetalt i utide!

Kommentar
Fra : asan

Dato : 16-06-09 22:12

tak for bidragene.

Jeg havde nok forestillet mig, at det kun var et tryk på tastaturet, så var beregningerne foretaget.

Jeg må nok væbne mig med tålmodighed

Godkendelse af svar
Fra : asan

Dato : 20-06-09 08:50

Tak for svaret alka.

Som før nævnt troede jeg at regnestykkerne var rimelig hurtige at lave.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-06-09 10:06

Selv tak asan