/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
DJ vs DDR
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 1805 gange
20 point
Dato : 11-06-09 19:22

Hvor er det beskæmmende når mennesker er/bliver så focuserede på én løsning på alle problemer,
at de fuldstændig mister overblikket og geråder sig ud i slagsmål med alt og alle. Hvorfor skal jægere absolut være medlem af én bestemt forening for at blive betraktet som ligeværdige borgere?
DJ har skam da nogle udmærkede mærkesager på programmet, men hvem siger at ikke også DLS har nogle udmærkede synspunkter på mange ting ! Mangfoldighed er et plus ! Det er jo for nogle nærmest at begå en forbrydelse at have en anden mening end den der er afstukket af DJ - personligt mener jeg, at DJ fungerer som regimet i det heldigvis hedengangne DDR med stikkere o.lign., og de gammeldags fagforeninger her i landet ! Det er åh så demokratisk, men sandheden er at nogle få ledere sidder på flæsket, som dikterer hvad der er godt for alle - dét ikke alle kan få, skal ingen have ! Undtaget er dog pamperne! Individuelle synspunkter bliver kvalt. At DJ har alt for meget magt i alt hvad der er jagtrelateret, er jeg bestemt ikke ene om at synes. Så sent som forrige uge, kunne man af dagspressen forstå, at LO forbundene er på hastigt tibagegang, hvorimod de frie fagforeninger er på fremmarch. Det samme billede vil forhåbentligt tegne sig inden for jagtorganisationerne inden for overskuelig fremtid, da de lokale afdelinger fungerer fint udenfor DJ. Man hører ofte hvordan lokalforeningerne føler sig presset af DJ.
Det er bestemt ikke altid positiv læsning og hvisken i krogene, man hører om DJ. - Man skulle nødig komme i den situation igen, at medlemmerne skal have deres informationer fra vor ven SafariJensen i Sydafrika, som under sidste "krig" kunne levere de oplysninger man ikke kunne få i det tillukkede DJ! Hvis DJ fremover skal være toneangivende og bestemmende vedr. jagten i DK, skal der helt andre boller på suppen. Den gammeldags opbygning af hele organisationen, trænger til en gevaldig revision/løft, som er tillempet vor tid. Det bliver en hård tørn som vil koste blod, sved og tårer. Det bliver ikke gjort på kort tid, så jo før man kommer i gang med fornyelsen, jo bedre for alle. Ud med alle sortseere og bedrevidende, som ikke tåler andre end sig selv. Ingen nævnt - ingen glemt !
Hvad mener danske jægere ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 11-06-09 19:34

Kære Øjenvidnet4

Tak for dit glimrende indlæg, jeg kan kun give dig ret, DJ opbygning ligner i stor grad det gamle DDR opbygning og også den danske fagbevægelses måde at organisere sig på derfor er der kun en ting at gøre, der skal en anden ledelses struktur til i DJ, for ellers går det sådan at man om føje år har en organisation der bliver ret så tanløs, så derfor giver jeg dig ret i at nytænkning er vejen frem.

SHV

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-06-09 20:04

Hej Øjenvidne 4

Du har nogen interessante betragtninger, må jeg dog sige.

Men, du skriver;
Citat
Hvis DJ fremover skal være toneangivende og bestemmende vedr. jagten i DK, skal der helt andre boller på suppen
Er der andre jagtsammenslutninger der kan tage over.?
Nej, lad nu være med at nævne DLS. Danmarks jægere har jo bortdømt DLS - kan man se på DLS's medlemstal, som er ca. 1000 - 1200 ud af ca. 190.000 jægere.

Og jeg er så ked af, at du får nævnt Safari Holger som den eneste saliggørende oplysningskilde.
Safari Holgers eneste mission udi jagtsagen, er et privat hævntogt imod DJ. Det er ikke for de danske jægeres blå øjne skyld, Safari Holger kører vendetta i mod DJ - tro endelig ikke det.
Safari Holger, er en lille "lav" mand i mine øjne.

Hvis DJ skal åbnes op, så må det være medlemmerne der skal lave revolutionen - men det tør de åbenbart ikke - ellers havde de vel gjort det.?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-06-09 20:37

Det er tydelig at se hvem der har bukserne på!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-09 21:54

Netop - Heidi-Ho. Safari-Jensen er en spøjs fætter med humristisk sans, men at han kører sin egen vendetta mod DJ er hævet over enhver tvivl. At han så bruger klovne som Ballehyleren, skaber dog en vis underholdningsværdi.
Men nogen revolution bliver der ikke tale om. Danske jægere henetes fra alle befolkningslag med de forskelligheder den slags skaber rent politisk. Der er altså tale om en uhomogen (ikke noget frækt - Ballehyler) masse, som ikke alle kan nåes politisk, fordi alle partier er repræsenteret blandt medlemmerne.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 11-06-09 23:06

Kære Heidi H

Du skriver
Citat
Hvis DJ skal åbnes op, så må det være medlemmerne der skal lave revolutionen - men det tør de åbenbart ikke - ellers havde de vel gjort det.?

Det har du så inderligt ret i, men det sker først når de danske jægere begynder at opleve jagtforbud på vildtarter eller mærkbare indskrænkninger på jagt i Danmark, når det sker, så først der vil man begynde at lave oprør, men så er jeg bange for det er forsent.
Vedrørende Safari Jensen så er det en person mange elsker at hade, men havde det ikke været for ham, tror jeg aldrig vi havde fået hele revisionsrapporten at se

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-06-09 23:24

Til Hylerne med speciel adresse til Tombaneseren:

http://www.youtube.com/watch?v=G8afGI5Fsnc&feature=related

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-06-09 23:29

Grunden til jeg ikke bryder mig særlig meget om Safari Holger, er, at det er let nok at sidde i Afrika og udråbe sig sig selv som en stor mand udi jagtrejser - fint nok med det.
Men, der hvor kæden ryger af, er han så samtidig nedgør alle andre jagtrejseselskaber, som også har destinationer i afrika - så er man sku lav.
Hans private "udråbning" + foto af en stakkel fra Jylland, som han kalder landsbytosse på sin hjemmeside, det var under lavmålet fra en så "stor mand" - i mine øjne endda meget lav.

Men skide være med Holger, ham skal jeg ikke købe jagtrejser af alligevel - jeg køber forøvrigt heller ikke jagtrejser af andre.

Men Øjenvidnet4, med den svada til danske jægere som du har lagt for dagen, synes jeg du skulle smide din anonymitet og se at komme igang med "revolutionen" der er sikkert mange der melder sin ind under dine faner - og hvem ved, måske gør jeg.?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-06-09 23:45

Hej bb1.
I stedet for al det personfnidder som du kommer med i dit ovenstående indlæg, kunne det være dejlig forfriskende for een gang skyld, at høre hvad du havde at byde på.
Du har påstået mange gange, at du har "fingerne på pulsen" når det drejer sig om DJ*s top.

Er du enig, eller uenig med øjenvidnet4.?
Kom med noget argumentation og lad os få en fornuftig diskussion ud af det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-06-09 07:56

Heidi-Ho Kloge og forstandige kone! Safarihøvdingen,der ikke engang er stor imellem pygmæer.
Det er sku rigtig så lille en gnom er ham!!! Rigtig glem ham....

Med hensyn til øjenvidnet4 har du også ret - hvis han vil træde frem og fægte med åben pande så skal jeg gerne kommentere, men en debat med anonyme skurke og hylere,som ikke vil stå ved det de skriver eller blot deres eget navn, gider jeg ikke bruge min tid på...

Desuden er "tonen" i hans indlæg så let genkendelig,så jeg er sikker på, at han er en af Hylerne og deres dagsorden er jo ikke at få et bedre DJ, men at fremme DLS som jo, som du også har skrevet nu har haft tid nok til, at vokse sig stor og stærk, så de kunne have været et alternetiv, men de forspildte allerrede for mange år siden, deres chance ved at være den første og eneste jagtforening i Danmark, der ekskludere folk og skiftede formand, som vi andre skifter skjorte. Lige indtil de fandt en, som er så annonym, så ikke engang alle de nuværende ca.800 betalende medlemmer ved hvem han er. Mange af dem er heller ikke klarover, at et flertal i foreningens bestyrelse kommer fra en anden forening, nemlig Kyst-Land og fjord. Denne forening har totalt sat sig på Dansk land og strandjagt. Så der efterhånden intet er tilbage af det, som fremsynede mænd og kvinder (de ekskluderede ) tillidsfolk fra jagtforeningen af 1923 skabte da de stiftede D.L.S. da DJ, jagtforeningen af 1923 og standjagtforeningen blev sammenlagt til Danmarks Jægerforbund.

Man skal have historien med når man vil bedømme en udvikling - det glemmer man ofte..

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-06-09 08:53

Hvor er det dejligt at se, at debatlysten er til stede. Tak til The Real Deal for dine synspunkter. Til Heidi-Ho vil jeg gerne sige:
Der er jo desværre ikke andre jagtorganisationer der kan tage over - DLS skal naturligvis også have indflydelse, hvorfor påstår du, at "Danmarks jægere har bortdømt DLS" ? Ud af ca. 170.000 jagttegnsløsere (og ikke 190.000), siger du at DLS har ca. 1000-1200 medlemmer. Hvis du trækker dem fra jagttegnsløserne, så har vi stadig ca. 168.000 tilbage, Af disse, er ca. 90.000 medlemmer af DJ - rest ca. 76-78.000 jægere uden tilhørsforhold ! Kunne man forestille sig, at der blandt disse er nogle mennesker der er villige til at forsøge at opstille et alternativ til det bestående ?
SafariJensen, som jeg ikke kender andet end fra det der er skrevet, er åbenbart den store "skurk", men ikke desto mindre var han dén der fik sat gang i optrævlingen af svindel og humbug-uden ham havde man ikke fået optrævlet kammerateriet og pengeforbruget i DJ - det er en kendsgerning ! Hvad din egen personlige mening er om Jensen, er aldeles irrellevant. Hvorfor er alle debatører, med meget få undtagelser, i dette forum anonyme? Incl. dig selv ? Jeg er ikke spor anderledes end alle I andre hvad dét angår, så derfor ! Jeg har ønsket denne debat, ikke fordi jeg hverken skal være bannerfører eller tovholder, men det kunne være der er andre forstandige mennesker som har evnerne, viljen og tiden til at slå et slag for en bedre jagtverden for danske jægere.
Bendt Ballegård er et kapitel for sig, så hvis ikke han har mere fornuftige ting at sige end den sædvanlige smøre, så .............

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 10:01

Ja, okay, det faktuelle tal er 175.500 jagttegnsløsere i Danmark.

Ud af disse, er ca. 90.000 medlemmer af DJ. Og ca. 800 - 1200 er medlemmer af DLS (her kunne det være interessant at få at vide hvad det rigtige antal medlemmer var.)

Restgruppen på 76 -78.000 er hverken medlem af DJ eller DLS.

Hvorfor er denne gruppe på 76 - 78.000 så ikke medlem af DJ - eller DLS.??
De mener vel ikke, at DJ vareteger deres interesser - og omvendt mener de så heller ikke, at DLS gør det. Altså her har 76 - 78.000 jægere bortdømt både DLS og DJ.

De 90.000 DJ medlemmer må have bortdømt DLS, ellers var de vel ikke medlemmer af DJ.

Det store spørgsmål er så, hvordan vil du få "råbt" restgruppen på de 76 - 78.000 jægere op.?
Ny forening.???
Gøre DLS/DJ mere "spiseligt" ???

For mig at se, skal revolutionen startes i DJ, da de har flest medlemmer, således at du kan få fat i DLS medlemmerne + restgruppen på 76 - 78.000 jægere.

Nu vil jeg helst ikke diskutere Safari Holger. Han fortjener det kan enkelt ikke.

At han oplyste revisionsrapporten gør ham ikke til Robin Hood - tværtimod.
Grunden til han oplyste revisionsrapporten var hans egen private vendetta imod jægerforbundet - og især mod Kristian Raunkjær.
Med sådanne slige bagtanker i bagagen, er man en meget lille forkølet hævngerrig snothvalp.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-06-09 11:04

Heidi-Ho

Lad os ikke diskutere, om det er nogle få tusinde mennesker mere eller mindre - tallene er kun ca. tal. Dine opgørelser frem og tilbage er vi ikke uenige om, dog tror jeg der er nogle der har dobbelt-medlemsskab.
Hvis nogen er interesserede i at danne en ny forening eller gøre DJ/DLS mere spiselig, er ok med mig. Hvis der dannes en ny forening, er der rigeligt med medlemmer at rekruttere fra, både fra DJ-DLS samt den store gruppe udenfor ! Hvis en ny forening bliver bygget op med direkte valg til ledelse o.lign., tror jeg på, at flere især yngre jægere finder det spiseligt. - Den med, "at revolutionen skal startes i DJ, da de har flest medlemmer" er derimod dødfødt på forhånd. Hvorfor skal DJ være i spidsen blot fordi de er størst ? Det er sådan en form for vanetænkning vi skal bort fra !
Jeg er enig med dig i, at vi ikke skal diskutere SafariJensen - men det er en kendsgerning, at uden ham havde vi formodentlig stadig haft en korrupt og inkompetent ledelse, specielt dens daværende formand !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 11:26

At "revolutionen" skulle startes i DJ er ikke for mig afgørende.
Men det var en naturlig tankegang for mig, fordi der er flest medlemmer - og utilfredsheden størst.

Men hvis vanetænkningen skal væk, det kan jeg fornemme på dig at det skal den, så mener jeg, at et helt nyt forbund må stables på benene. På denne måde bliver samtlige "lig i lasten" fra DJ - og evt. "lig i lasten" fra DLS elimineret og det nye forbund har derfor, undskyld udtrykket, ren røv at trutte i.

Men iøvrigt var det en kæmpefejl at Ole Roed blev valgt som formand. Jeg havde da også helst set Samuelsen.

Men lad os høre dine planer, Øjenvidne4. Jeg vil som sagt gerne deltage.....hvis og såfremt....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 12:22

At DLS er en lille organisation skyldes bl.a. at dets medlemmer stadig bliver mobbet væk fra jagttegnsprøver og skydebaner, når de forsøger at gøre reklame for forbundet.

Hidtil har DLS ingen indflydelse haft, men for første gang nogensinde har Dyreetisk Råd skåret igennem og har indbudt Ole Roed(DJ) og E.B.Berthelsen(DLS) til deres møderække om dyreetiske spørgsmål - som f.eks. fasanopdræt, træning af gravhunde på "fast ansatte" ræve, udsætning af agerhøns, misbrug af levende vagtler til hundetræning etc. . Det er et skridt i den rigtige retning, og det er squ sjovt, at det er Dyretisk Råd og ikke DJ og Vildtforvaltningsrådet som har begået initiativet. Det siger noget om kvaliteten i DJ og Vildforvaltningen. Senest har Ole Roed modsat sig, at en kompetent kvinde fra DJ fik plads i Friluftrådet, noget som klart beviser, at der for øjeblikket sker noget, som endnu ikke kan gennemskues.

Kan vi undvære DJ som høringspartner? Naturligvis ikke. Man må trods alt formode, at der i DJ`s organisation sidder nogle fornuftige mennesker, som ved klar argumentation kan påvirke vildtforvaltningens afgørelser.

Men at tro, at man kan bruge DJ som en politisk magtfaktor, er direkte naivt. I DJ findes arbejdere, funktionærer, direktører, gedehyrder, chauffører, håndværkere og montører - alle med hver deres forventninger til hvad politik er for en størrelse - hvis de i øvrigt magter at klargøre sig dette. Jeg har f.eks. ikke samme interesse som en arbejdsgiver,og derfor vil jeg ikke bruge min stemme på jagtlig politisk pression fra DJ - dertil er landets politisk/økonomiske situation for vigtig.

Det, der er galt med DJ er, at forbundet ustandselig forsøger at tage magten fra lokalafdelingerne - blandt andet ved at tage et alt for stort beløb fra medlemskontingenterne -nøjagtig som kampen mellem stat og kommune. Hele organisationen skal laves om, og helst så jeg en helt ny, som tog udgangspunkt i direkte valg af formanden.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 12:47

Hvis den her tråd skal være et "medieshow" for at fremhæve DLS versus DJ, så står jeg af lige her og nu, og vil ikke i fremtiden deltage i jeres "mediestunts" for at fremhæve DLS.

DLS magter ikke, kan ikke, og har ikke opbakningen til at blive større.
DJ er for korrupt til mig.
Altså må et nyt forbund stables på benene.

At Roed har sæde i dyreetisk, det forstår jeg, i kraft af at han er formand for DJ.
Men at E.B. Berthelsen skulle have en plads.....??? Det forstår jeg så ikke.
Hvad er det der kvalificerer Berthelsen til et sæde i rådet.???? Er han formand for DLS.?

Til Tonganeseren.

Gør mig lige en tjeneste, lad være med at fremhæve DLS som værende den forening der har løsningen på alt. Den er og bliver en lille græsrodsbevægelse for strandjagten - og al ære og respekt for det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-06-09 13:10

Øjenvidnet4 skrev citat: SafariJensen, som jeg ikke kender andet end fra det der er skrevet, er åbenbart den store "skurk", men ikke desto mindre var han dén der fik sat gang i optrævlingen af svindel og humbug-uden ham havde man ikke fået optrævlet kammerateriet og pengeforbruget i DJ - det er en kendsgerning ! Citat slut.

Når du ikke kender safari høvdingen, hvordan kan du så påstå, at det var ham der har optrævlet noget som helst omkring "Forbundssagen" Det er dog en påstand, som på forhånd kræver en forklaring og den skal du gerne få af mig:
En ansat på Højnæsvej stjal nogle (for Kristian Raunkjær ) belastende papire de kunne ikke offentlig gøres i Danmark på grund af lovgivningen. Derfor blev de sendt til safari Jensen,for i Syd Afrika er lovene anderledes. En anden ansat fik en fyresedel og underskrev, at han ikke ville/måtte offentliggøre fortrolige oplysninger om forbundet. Dette brev endte også i Sdr. Afrika.

Derfor er sandheden kære vidne at safari Høvdingen er en forbryder og ikke nogen helgen, som har frelst de Danske jægere eller gjort dem noget godt. Han har KUN melet sin egen kage.

Jeg har tidligere bevidst at han uretmæssigt ( I følge registerloven ) har købt adressekartoteket over mange Danske jægere og uretmæssigt overdænget os med uønskede reklamer i årevis. Det er forbudt i det vi i Danmark har en lovgivning, der siger, at vi kan sige nej til reklamer, men det kan man ikke hvis de sendes fra Syd Afrika....

Så kære vidne sæt dig mere ind i tingene inden du fremsætter påstande og Ja, jeg fik igen ret reklame for Dansk land og strandjagt var blandet i denne tråd....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 13:27

--------------------------------------------------------------------------------
Hvis den her tråd skal være et "medieshow" for at fremhæve DLS versus DJ, så står jeg af lige her og nu, og vil ikke i fremtiden deltage i jeres "mediestunts" for at fremhæve DLS.

DLS magter ikke, kan ikke, og har ikke opbakningen til at blive større.
DJ er for korrupt til mig.
Altså må et nyt forbund stables på benene.

At Roed har sæde i dyreetisk, det forstår jeg, i kraft af at han er formand for DJ.
Men at E.B. Berthelsen skulle have en plads.....??? Det forstår jeg så ikke.
Hvad er det der kvalificerer Berthelsen til et sæde i rådet.???? Er han formand for DLS.?

Til Tonganeseren.

Gør mig lige en tjeneste, lad være med at fremhæve DLS som værende den forening der har løsningen på alt. Den er og bliver en lille græsrodsbevægelse for strandjagten - og al ære og respekt for det.

Det klæder dig ikke, Heidi-Ho, helt bevidst at lave ballade - og det er det du helt målrettet går efter -lige nu. Sprøgsmål: Hvor i mit indlæg antyder jeg, at DLS har løsningen på alt??? Hvis du blot antydningsvist kan bevise det - så har jeg udtrykt mig forkert. Tvært imod har jeg nu - og tidligere - fremhævet DJ som firhjulstrækkeren i dansk jagt. Det har du også selv kommenteret - tidligere. Jeg synes ikke, at du optræder skidefint lige nu.

At det blev E.B. Berthelsen skyldtes, at han var den der boede nærmest. Sådan er vi - i DLS - her spekuleres der ikke ikke så meget i status etc. . Vi handler kollektivt - Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-06-09 13:38

Heidi-Ho

Vi kan ikke blive uenige om, at et nyt forbund er at foretrække, men at udelukke de eksisterende er sgu for langt ude. Jeg er heller ikke medlem af DLS, men tankerne er da sådan nogenlunde frie her i landet. Men som jeg før har skrevet, så må andre yngre og fremsynede mennesker forsøge sig med en ny slagkraftig forening - jeg støtter gerne.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 13:38

Og - Heidi-Ho. Du skriver at DJ er korrupt. Kom lige med et par links - tak?

DJ er er organisation som så mange andre. Og når tillidsmændene i en forening får adgang til kroner, som ikke deres egne, så begynder de at tænke kreativt. Den slags finder du overalt, lige fra de små husmødreorganisationer til vore politikere og ministre. Jeg finder det dybt forkasteligt, at en folkevalgt henfalder til småplat, ved at købe ludere, pornofilm og cigaretter for skatteydernes penge. Det er for lavt. Hvad vil du helst være - Heidi Ho? Et lille røvhul eller et stort røvhul?? Skulle jeg tænke på mit eftermæle, så ville jeg personligt i mit eftermæle have indføjet, at Tonganeseren var et stort røvhul. Men nu kan du jo selv vælge.

Ole Roed er en klart bedre formand en salig Raunkjæ, som var et 0 (nul). Desværre er Ole ikke den skarpeste kniv i skuffen, men korrupt er han ikke.
Lige nu buldre man løs omkring nogle problemer med Schweisshundeforeningen, hvor DJ i årevis har tilbageholdt et beløb, som retteligt tilhører Schweisshundeførerne. Det er sket, fordi Ole Roed har gået rundt med lukke øjne og ører. Men det vender vi nok tilbage til.

Men, men, men - Heidi-Hodiliho. Det ser ud til at regnen gør dig frustreret. Såeeeeee, hvad med lige at klappe hesten. Vi behøver ikke balladen.

Men enige er vi på et punkt. Safari-Jensens korstog skyldtes ikke de ædleste motiver.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 13:46

Prrruhhhhhhh.....så hugger vi lige bremsen i, Tonganeser.

Citat
At DLS er en lille organisation skyldes bl.a. at dets medlemmer stadig bliver mobbet væk fra jagttegnsprøver og skydebaner, når de forsøger at gøre reklame for forbundet.

Nå man udtrykker sig således, må det være fordi man angler efter lidt sympati fra omverden, fordi storebroder stjæler alt opmærksomheden.

Citat
Det klæder dig ikke, Heidi-Ho, helt bevidst at lave ballade - og det er det du helt målrettet går efter -lige nu

Pjat med dig, Tonganeser. Jeg opsøger ikke ballade. Men tro mig, der kan ikke lave en ny forening hvor den nuværende bestyrelse fra h.h.v. DJ og DLS får sæde. Begge bestyrelser skal yt. Kun på denne måde kan der laves en ny forening.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-06-09 13:47

Kære Tonganeser

Bliv du blot ved med at skrive din mening, det er derfor denne tråd er oprettet. Hvis der findes personer, som ikke kan "holde sangen ud", ja så må de blive herfra - sådan må det være !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 13:50

Hei-Heidilihohohoho.

For god ordens skyld:

Du var faktisk den første i tråden, som nævnte de 3 små bogstaver: DLS.
Hvad er egentlig din dagsorden????

"Nej, lad nu være med at nævne DLS. Danmarks jægere har jo bortdømt DLS - kan man se på DLS's medlemstal, som er ca. 1000 - 1200 ud af ca. 190.000 jægere?.

Debatten startede omkring strukturen i DJ, og da jeg selv først var medlem af LJ 23 og senere DJ, så har jeg lidt kendskab til forbundet.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 13:54

Citat
Og - Heidi-Ho. Du skriver at DJ er korrupt. Kom lige med et par links - tak?

Njaah, dem leverer du jo selv.

Om regnen gør mig frustreret.??? Tjae hvis man bedømmer dine indlæg, så må vi være 2 der er frustreret.

Hvis du ikke kan se at dit sidste indlæg er balladeskabene, tja, så er du mere naiv end jeg først antog dig for at være.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 13:55

Heidinereseren skrev:

Prrruhhhhhhh.....så hugger vi lige bremsen i, Tonganeser.
Det er nok noget vi alle er med til at bestemme.

Citat
At DLS er en lille organisation skyldes bl.a. at dets medlemmer stadig bliver mobbet væk fra jagttegnsprøver og skydebaner, når de forsøger at gøre reklame for forbundet.

Det er en konstatering - ikke løse rygter.

Nå man udtrykker sig således, må det være fordi man angler efter lidt sympati fra omverden, fordi storebroder stjæler alt opmærksomheden.

Pjat med dig - Hediliho. Det er din udlægning. Jeg har altid, her på siden, fremhævet DJ som tovholder, og derfor klæder udsagnet dig ikke. Fyda.

Citat
Det klæder dig ikke, Heidi-Ho, helt bevidst at lave ballade - og det er det du helt målrettet går efter -lige nu

Pjat med dig, Tonganeser. Jeg opsøger ikke ballade. Men tro mig, der kan ikke lave en ny forening hvor den nuværende bestyrelse fra h.h.v. DJ og DLS får sæde. Begge bestyrelser skal yt. Kun på denne måde kan der laves en ny forening.

Det kunne være en mulighed. Men DLS gør ingen skade. Vi passer os selv.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 13:57

Citat
Og - Heidi-Ho. Du skriver at DJ er korrupt. Kom lige med et par links - tak?

Njaah, dem leverer du jo selv.

Om regnen gør mig frustreret.??? Tjae hvis man bedømmer dine indlæg, så må vi være 2 der er frustreret.

Hvis du ikke kan se at dit sidste indlæg er balladeskabene, tja, så er du mere naiv end jeg først antog dig for at være.

Tag et par kiks - og læg dig på sodaneseren. Du vrøvler.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 13:58

Heidiliho - inden du tørner ind, så svar lige på mit sprøgsmål:

Citat
Og - Heidi-Ho. Du skriver at DJ er korrupt. Kom lige med et par links - tak?

Er du blevet berøringsangst??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 14:02

Til Heidiliho:

Du skrev fornærmet følgende:
"Njaah, dem leverer du jo selv".

Hvad mener du egentlig med den sætning???

Du må godt vente med at svare til du er udsovet. Og så knalder vi brikker.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-06-09 14:08

Bendt Ballegård

Igen forsøger du som bedrevidende at forklare mig og dermed også de øvrige debatører, hvorledes "DJ-sagen" forløb - prøv dog for fanden at forny dig ! Vi kender udmærket forløbet af hele denne triste sag, trist for danske jægere og afslørende for toppen af den tidligere bestyrelse og ledelse - lad være med at trætte os med dét ! Jeg er stadig af den overbevisning, at hvis ikke SafariJensen havde haft mod og mandshjerte til at offentliggøre bl.a. revisionsrapporten, så var der ikke sket en pind. At du som privatserson har et problem med Jensen, kommer ikke andre ved, men vi er mange der har grinet vildt og voldsomt over dine åbenbare tåbeligheder.
Der er ikke nedlagt forbud mod at nævne DLS ejheller DJ - så spar dine små dumme bemærkninger.
Forøvrigt: I en tidligere tråd påstod du, at registerloven ikke gjaldt dig - men nu gør den det pludselig i.f.m. SafariJensen - underligt, ikke ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-06-09 14:14

Citat fra Tonganeseren: At det blev E.B. Berthelsen skyldtes, at han var den der boede nærmest. Sådan er vi - i DLS - her spekuleres der ikke ikke så meget i status etc. . Vi handler kollektivt - Heidi-Ho. Citat slut.

Det er da en indrømmelse, der vil noget, men sender ikke den mest kvalifiserede,men blot den der bor nærmest til møde på de bonede gulve.

Der har vi så også forklaringen på hvorfor EBB faldt to talt igennem og nærmest blev leet bort, for de rabiate meninger han fremførte om udsætning af fasaner....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 14:19

En ting er sikkert - Ballehyler - du har intet hørt fra mødet, hvor kun Ole Roed var til stede fra de jagtlige organisationer. Og hvis du påstår - endnu engang, at Ole Roed har lækket oplysninger, så har han beskeden indefor en halv time.
I øvrigt kiommenterede hverken Ole Roed og E.B.B. den film, som Dyreetisk Råd viste. Ingen af de to er vel idioter.
Endnu engang er du fuld af løgn. Kan du andet end at lyve??? Hr. vagtelfänger??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-06-09 14:20

Øjenvidne du vrøvler gevaldigt også hælder du personfnider ud. Det duer ikke så glem det.

Du udråber safari høvdingen som jægernes frelser - bevis det!!!

Jeg har bevis det modsatte og det er sagens kerne ikke om jeg i anden sammenhæng har skrevet, at jeg i en given sag ikke kan rammes af registerloven - for skal man dømmes for en lovovertrædelse skal der beviser til og dem har hverken du eller de andre hylere kunnet levere!!!

Beviserne imod safari høvdingen har han selv leveret - deri ligger forskellen husk det.......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 14:20

Kære Tonganeser.

Nu ved ikke rigtigt hvad det er der har gjort, at du lige pludselig er blevet til en led satan.
Var det fordi, jeg spurgte om hvorfor Berthelsen skulle have sæde i Dyreetisk råd ??

Grunden til jeg forespurgte om det kunne være rigtigt, at denne personage til Berthelsen, virkelig var medlem af Dyreetisk råd i kraft medlemskab af DLS, det var fordi jeg synes, at det var den dårligste repræsentant man kunne finde blandt jeres medlemmer.

Jeg håber ikke du forlanger jeg skal uddybe det nærmere.

Men ellers vil jeg da bede dig om at læse tråden start ad igen, så vil du kunne se at navnet DLS bruger jeg i en naturlig sammenhæng.

Tonganeser, nej jeg er ikke berøringsangst overfor noget som helst - hverken for DJ, DLS eller for den sags skyld overfor dig. Og hvis du fortsætter din lede fremgangsmåde overfor mig, som du har gjort det i de 3 - 4 indlæg, så vil du opdage hvor lidt berøringsangst jeg er overfor dig.

Du skal ikke tage det som en trussel, det er blot en konstatering

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 14:21

Rettelse:
En ting er sikkert - Ballehyler - du har intet hørt fra mødet, hvor kun Ole Roed og E.B.Berthelsen var til stede fra de jagtlige organisationer. Skov- og Naturstyrelsen var heller ikke til stede. Så hvis du fastholder din kommentar, så får Ole et citat aldeles omgående.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 14:24

Jamen - Heidiliho

Detv tager jeg som en kærkommen udfordring fra din side. Det lader til at vi har fået en velformuleret udgave af Bent Ballehyler.

Kom an - Heidiliho.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 14:28

Men Heidiliho.
Nu har du udråbt DLS til at være en krrupt maskine. Ok, du brugte ikke ordet "maskine", og med en så bombastsisk udmelding, må der squ da føres beviser.

Du ville hellere have haft en anden end Ole Roed. Hvorfor??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 14:35

Du kalder mig en led satan. Tak skal du eller have. Egentlig burde jeg være stolt.

Citat:
det var fordi jeg synes, at det var den dårligste repræsentant man kunne finde blandt jeres medlemmer.

Jeg er helt enig - Heidiliditteliho. Jeg er også nyt medlem og det burde have været formanden. Desværre har formanden langt til Kjøvenhavn - og pengene er få i vores lille forbund. Men intelligensniveauet i vores forening er rimelig homogent, og man kunne udmærket have sendt andre. Sagen er bare den, at jeg er eneste medlem i Hovedstadsområdet.
Men, hvis du nu skal være helt ærlig, er det så ikke smukt af foreningen, at de sender et nyt medlem - i modsætning til DJ, som altid har holdt de menige medlemmer borte fra enhver indflydelse?? Smukt. Den slags er et produkt af en ægte demokratisk tankegang. Tsk. tsk.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 15:11

Og - endelig - for at skære det ud i pap. Jeg har altid skrevet - også på denne side, at DLS under ingen omstændigheder vil være i stand til at løfte en opgave som overstiger forbundets muligheder for nuværende. Derfor vil det være galimatis at påstå den slags - hvilket ingen i øvrigt har gjort før.
Tvært i mod så har du selv - på denne hjemmeside - tidligere "rost" undertegnede for min måde at fremhæve DJ`s enorme arbejde for at gøre noget ved anskydninger etc. .
Et nyt forbund er ikke nødvendigt, men kun en strukturændring, med direkte valg af formand, vil kunne ændre den kedelige tendens til centralisering. Du burde vide, at det i virkeligheden er i de lokale foreninger, at aktiviteterne pågår. Derfor skal lokalafdelingerne have større andel i medlemskronerne, og forbundet skal decimeres til at være et rådgivningscenter.
Når der skal forhandles med det offentlige, så er det naturligvis formanden der møder frem, og sådan en fætter skal kun gøre det han bliver bedt om. Det skal være en mand med overblik - ikke nødvendigvis en afdanket skytte eller fasanopdrætter. Ole Roed er på sin vis en udmærket formand, med stor viden om såvel jagtlige spørgsmål som forhandlingsteknik. Men der findes andre, som givetvis ville kunne gøre det bedre, og derfor skal det menige medlem have direkte indflydelse på hvilken formand der vælges - altså ved urafstemning.
Hvis DJ ikke kan indse denne selvfølgelighed, så er et nyt forbund måske en nødvendighed. Som jeg ser det, så er det stadig en elendig HB som klynger sig til deres taburetter.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 15:36

Kære Tongahutlihuttuttut.

Nu spreder mystikken sig. Hvad mener du med denne sætning.??
Citat
Jeg er helt enig - Heidiliditteliho. Jeg er også nyt medlem og det burde have været formanden. Desværre har formanden langt til Kjøvenhavn - og pengene er få i vores lille forbund. Men intelligensniveauet i vores forening er rimelig homogent, og man kunne udmærket have sendt andre. Sagen er bare den, at jeg er eneste medlem i Hovedstadsområdet.

Og navnlig ordene;
Citat
Sagen er bare den, at jeg er eneste medlem i Hovedstadsområdet;

Påstår du hermed, at Berthelsen og Tonganeseren er en og samme person...?????
Forklar, forklar Jeg er lydhør overfor en god forklaring.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 15:53

Hej søvnige Tongahutlihutneser.

Citat
Men Heidiliho.
Nu har du udråbt DLS til at være en krrupt maskine. Ok, du brugte ikke ordet "maskine", og med en så bombastsisk udmelding, må der squ da føres beviser
.

Hvor har jeg dog skrevet det.????

Mon ikke du skulle tage dig en lur på sodaneseren
Og kom igen når du er udsovet

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 16:08

Påstår du hermed, at Berthelsen og Tonganeseren er en og samme person...?????
Forklar, forklar Jeg er lydhør overfor en god forklaring.

Næh, det er såmænd ikke en og samme person. Men jeg sidder her og formidler Berthelsens mail til mig, og så smutter der undertiden en anden form ind. Det er sket før.

Til dit spørgsmål: Hvor har jeg dog skrevet det.????
Her er dit indlæg - Heidi-Ho.

"Hvis den her tråd skal være et "medieshow" for at fremhæve DLS versus DJ, så står jeg af lige her og nu, og vil ikke i fremtiden deltage i jeres "mediestunts" for at fremhæve DLS.

DLS magter ikke, kan ikke, og har ikke opbakningen til at blive større.
DJ er for korrupt til mig.Her - min ven.
Altså må et nyt forbund stables på benene.

At Roed har sæde i dyreetisk, det forstår jeg, i kraft af at han er formand for DJ.
Men at E.B. Berthelsen skulle have en plads.....??? Det forstår jeg så ikke.
Hvad er det der kvalificerer Berthelsen til et sæde i rådet.???? Er han formand for DLS.?

Til Tonganeseren.

Gør mig lige en tjeneste, lad være med at fremhæve DLS som værende den forening der har løsningen på alt. Den er og bliver en lille græsrodsbevægelse for strandjagten - og al ære og respekt for det. "

Og for god ordens skyld: Det var sætningen i kursiv der pissede mig af. Der mistolkede du vistnok noget meget vigtigt, idet jeg aldrig har ytret noget i den retning.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 16:24

Godmorgen Hr. Tongatut.

Du er stadigvæk ikke vågen, kan jeg se.
Men jeg prøver igen igen

Hvor har jeg skrevet at DLS var korrupt. ????Og lad nu være med at henvise til det indlæg hvor jeg skrev at DJ var det.

Nu må selv vælge - skal jeg grine eller skal jeg græde.?
Du skriver;
Citat
Næh, det er såmænd ikke en og samme person. Men jeg sidder her og formidler Berthelsens mail til mig, og så smutter der undertiden en anden form ind. Det er sket før.
TSK,TSK,TSK TongaBerthelsen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 16:33

He, he - den var fin. 1-0 til dig. Men så kan du måske begrunde hvorfor du synes DJ er korrupt??? Det er en meget alvorlig anklage at rette mod en så magtfuld organisation, som givetvis har en masse dygtige advokater til at forfølge den slags alvorlige beskyldninger. Men jeg sladrer ikke.

Nej, jeg er ikke den berømte Berthelsen. Han skriver ikke på hjemmesider. Det er kun vi - junkier, som ikke kan lade være.
Men Berthelsen må trods alt til orde - når han svines til, og så må jeg agere skriverkarl. Når jeg så sidder der og læser hans mails, så sker det, at jeg skriver direkte af. Du må altså selv finde en grimasse der kan passe.
TongaBerthelsen? Skidefint øgenavn. Særklasse.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 16:35

DLS kan umuligt være præget af korruption. Indtægterne er så små, at regnskaberne kan overskues på 1 stk. A-4 papir.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 16:41

"Der har vi så også forklaringen på hvorfor EBB faldt to talt igennem og nærmest blev leet bort, for de rabiate meninger han fremførte om udsætning af fasaner...."

Hej Bent.

Jeg vil godt have, at du lige forholder dig til ovenstående indlæg på Kandusiden. Nu får du chancen for at trække udtalelsen tilbage på Kandu.
I modsat fald sender jeg denne mail til såvel Ole Roed samt Dyreetisk Råd. Hvis Ole Roed, som var den der førte ordet, har plantet en løgn til dig, så vil jeg bede Dyreetisk Råd om at skride ind. Jeg vil ikke affinde mig med, endnu engang, at blive svinet til af dig.
Hvis du taler sandt, så må Dyreetisk Råd drage omsorg for, at Ole Roed får en næse.

Mvh.
Erik B. Berthelsen

Ovenstående er en mail fra TongaBerthelsen til mig, for nu er Berthelsen blevet godt sur i skralden. Han fortæller, at til mødet var Dyreetisk Råd, Ole Roed og så Berthelsen.
Nu får Ballehyleren mulighed for at undskylde - indenfor 24 timer, og gør han ikke det, så modtager såvel Ole som rådet denne mail med motivering. Svaret bringes naturligvis på denne side - skulle jeg huske at sige.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 18:59

Som skrevet i et tidligere indlæg
Jeg er heller ikke berøringangst når der gælder DJ, og som sådan er jeg faktisk ligeglad med hvor mange advokater de hyrer. Advokater kan heller ikke lave sort om til hvidt.
Derfor er og bliver min påstand; DJ er korrupt.

Om DSL er det, kan jeg ikke udtale mig om - og har heller aldrig gjort det.

Den eneste person jeg har hørt om i DLS regi, er før omtale E.B. Berthelsen.
Jeg kender ikke manden personligt - det vil så sige, at jeg heller ikke kender dig.
Jeg har læst masser af indlæg fra Berthelsen, både på Netnaur og på Jagtformidlingen.

Hvis og såfremt, denne Berthelsen har fremturet i Dyreetisk råd, son han har fremturet på føromtalte debatfora, ja så tror jeg på, at han er blevet leet ud ad forsamlingen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 20:01

Tjae. Jeg husker såmænd din entre på Jagtformidlingen - og der var da nogle som syntes, at du vistnok havde t alvorligt psykisk problem.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-06-09 20:02

Citat fra EBB som igen truer med bål og brænd: Rettelse:
En ting er sikkert - Ballehyler - du har intet hørt fra mødet, hvor kun Ole Roed og E.B.Berthelsen var til stede fra de jagtlige organisationer. Skov- og Naturstyrelsen var heller ikke til stede. Så hvis du fastholder din kommentar, så får Ole et citat aldeles omgående. ( Hvem er det der fastholder en kommentar - det er Heidi-Ho du svare )

Nåe i din personlige mail giver du mig eller 24 timer, men min "Gode penneven" du kan vride dig og gøre lige hvad der passer dig. Jeg har IKKE citatet fra ORJ Det har jeg skrevet tidligere, så du gør dig blot endnu mere til grin, hvis du prøver at koge suppe på den her historie. Jeg er i besidelse af en mail, som fortæller, at to andre personer end ORJ opfattede dig, som en dårlig repræsentant for de danske jægere, ligesom jeg har en mail fra dig, hvori du praler om din egen optræden på de bonede gulve.

Det er fatalt, at du glemmer det. Desuden skal du huske i hvilken grad du her i debatten har svinet mig til. Det tæller heller ikke til din fordel og slet ikke når Tomganeseren nu endelig melder ud, at han er det eneste medlem af DLS, som boer i nærheden af København - hvad var det du skrev sidst bustet-bosted-eller busted Nåeee måske er du blot forpustet, for svare den skønne kvinde Heidi-Ho kan du jo heller ikke.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 20:08

Nu, hvor der endelig er lidt ro, synes jeg, vi skulle gå tilbage til øjenvidnet4's indlæg.
Han skriver;
Citat
Heidi-Ho
Vi kan ikke blive uenige om, at et nyt forbund er at foretrække, men at udelukke de eksisterende er sgu for langt ude. Jeg er heller ikke medlem af DLS, men tankerne er da sådan nogenlunde frie her i landet. Men som jeg før har skrevet, så må andre yngre og fremsynede mennesker forsøge sig med en ny slagkraftig forening - jeg støtter gerne.

Øjenvidnet4

Nej selvfølgelig skal der ikke udelukkes nogen fra DJ eller DLS - kun den bestyrelse der sidder pt.
Der skal vælges en helt ny og dadelfri bestyrelse.

Jeg vil lige fremhæve;
Citat
Men som jeg før har skrevet, så må andre yngre og fremsynede mennesker forsøge sig med en ny slagkraftig forening - jeg støtter gerne.

Og jeg som troede projektet skulle være dit.? Jeg havde ellers fået den opfattelse af, at du var en visionær person.
Nu skuffer du mig - er gassen gået af ballonen.?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-06-09 20:08

Var det Heidi-Ho der blev smidt ud fra jagtformidling efter at have ødelagt debatten i en sådan grad, så jeg frivilligt gik min vej- NEJ DET VAR DET IKKE Det var en hvis HR. våbenteknisk sagkyndig i D.L.S. E.B.Bertelsen, som er foreningens eneste repræsentant i nærheden af københavn.

Historiske kendsgerninger kan man ikke løbe fra....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 20:14

Ja, jeg husker også dig, E.B.B.
Dine psykiske problemer var bare en anelse værre end mine - for dine var så store, at du blev smidt ud, både fra Jagtformidlingen og fra Netnatur, samt pevet ud af riffelforummet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 20:15

ORJ opfattede dig, som en dårlig repræsentant for de danske jægere,

Ballehyler! har du overvejet hvad den sætning kommer til at betyde???

Du er edermageme dum. Etisk Råd består af højt uddannede akademikere, som du ingen kobntakt har med. Men jeg har lige hørt i min øresnegl, at du ikke behøver at bekalge din løgn. De 24 timer er gået.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 20:23

Nej selvfølgelig skal der ikke udelukkes nogen fra DJ eller DLS - kun den bestyrelse der sidder pt.
Der skal vælges en helt ny og dadelfri bestyrelse.

Ja, det skriver Heidihuttelihut squ.

Hvaaaaaaaed? Er du havnet i et anfald af sommerkådhed - eller hvad? Vi er sandeligt glade for at medlemmerne af DJ og DLS kan få lov til at blive optaget i en ny forening. Mussolini har ikke levet forgæves.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 20:24

Jeg er i besidelse af en mail, som fortæller, at to andre personer end ORJ opfattede dig, som en dårlig repræsentant for de danske jægere, ligesom jeg har en mail fra dig, hvori du praler om din egen optræden på de bonede gulve.

Ved du hvad Ballehyler. Du har ikke en skid.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 20:39

Hvaee...Berthelsen, lider du af strømsvigt til hjernekassen.?
Du skriver;
Citat
Hvaaaaaaaed? Er du havnet i et anfald af sommerkådhed - eller hvad? Vi er sandeligt glade for at medlemmerne af DJ og DLS kan få lov til at blive optaget i en ny forening. Mussolini har ikke levet forgæves.

Ja selvfølgelig kan der optages medlemmer fra DJ. Medlemmer kan jo klandres fordi der er en "uheldig" bestyrelse.
Værre ser det ud for DLS, hvis man udelukker bestyrelsen - udelukker du og medlemmerne..???
Fordi, der er ikke flere medlemmer end lige bestyrelsen....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 20:42

rettelse til ovenstående indlæg "Ja selvfølgelig kan der optages medlemmer fra DJ. Medlemmer kan jo klandres fordi der er en "uheldig" bestyrelse"

Der skal selvfølge stå; Medlemmerne kan jo ikke klandres fordi der er en uheldig bestyrelse

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 20:46

Se, nu har jeg fået en mail fra Berthelsen, som jeg vil lægge ind på siden her. Bare for at demonstrere hvor kompelt vanvittige et par debattører opfører sig. At Balledingeleren tumler rundt, kommer ikke som en nyhed, men at den lidt specielle Heidi-Ho søger mage, er stadig lidt af en gåde. Men hvad, selv afvigere skal jo kunne trives på denne jord.

Balledingleren skrev, at DLS-repræsentanten blev leet ud. Heidi-Ho supplerede i et eller andet anfald, fordi de to kumpaner har forestillet sig, at etisk råd udgøres af de tumpede typer fra DL eller andre jægerkredse, som besidder integritet. Der er tale om akademikere, som har demonstret en enorm viden om jagtlige forhold.

ballehyleren gør det han er bedst til: Han slynger et par postulater ud - vel vidende at det er løgn det hele - og i håbet om at et eller andet fjols bider på. Det skete også denne gang.

Nu kunne man jo formode, at hvis en vis Berthelsen opførte "svanens død" på mødet i Justitsministeriet, så ville det være nat med Berthelsen fremover.

Men nu har Berthelsen sendt mig en mail fra Dyreetisk Råd: Den ser således ud:

Sent: Wednesday, June 10, 2009 11:12 AM
Subject: Opfølgning på mødet i Det Dyreetiske Råd 9. juni

> Kære Erik,
>
> Tak for besøget i går. Rådets medlemmer havde bestemt stort udbytte af
> mødet. Og som du ved ser jeg frem til at kunne trække på dig i det
> videre forløb, når drøftelserne bliver mere konkrete.
>
> Du havde et notat med til mødet, som både medlemmerne og jeg rigtig
> gerne vil have lov at lade indgå i baggrundsmaterialet til de videre
> drøftelser. Jeg kunne forstå, at du gerne lige ville redigere lidt i
> det inden. Vil du være sød at sende det, når det er klar? Vores næste
> møde er i september, så det ville være fint, hvis det kunne ligge
> klar inden da.
>
> Med venlig hilsen,
> Stine

Hvad siger I så - brd. Ballehyler og heidi-Ho? Ligner det noget fra et råd, som tvivler på Berthelsens viden og samarbejde???

Satans også . . . ikke sandt?

Men da Balledrengen igen har fyldt mediet her med løgn, så sender den rare Berthelsen en mail til Ole Roed og Dyreetisk Råd, Det kan ikke være rigtigt, at Ole Roed bagtaler en samarbejdspartner. At Ballehyleren nu er på vej retur, er kun et udtryk for ren og skær skræk. Du har noget at forklare din formand - Ballehyler.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-06-09 21:00

Tonganeseren EB Berthelsen din gamle NAR. ORJ deltog slet ikke i mødet den 9. juni.....

Han var forhindret og sendte i stedet for en anden....

Som du kan se er jeg ganske godt informeret og ved nogle ting, som er gået din næse forbi. Har du fået renskrevet det referat,som ikke var godt nok i første omgang?

Skriv du blot til ORJ - han skal nok svare dig hvis han har tid, men det forandre ikke ved den kendsgerning at du har kvajet dig....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 21:07

Bent, nu har jeg luret dig. Du kører bare derudad med dine løgne - i håbet om at få oplysninger.

Og jeg kan garantere dig for at Ole Roed var til stede - endda i hele 6 timer inklusive frokost, kaffe og det hele.. Dit "indlæg" viser med al ønskelig tydelighed, at du intet får at vide fra DJ. Men det vidste jeg på forhånd. Ingen regner med dig.

Du er dermageme mere end sindsyg.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 21:09

Tonganeser/Berthelsen.

Du styrer rundt i den ene selvmodsigelse efter den anden.
Hvor har jeg påstået, at du blev leet ud af Etisk Råd.?
Jeg skrev;
Citat
Hvis og såfremt, denne Berthelsen har fremturet i Dyreetisk råd, son han har fremturet på føromtalte debatfora, ja så tror jeg på, at han er blevet leet ud ad forsamlingen
.
Ser du, du blinde mand uden den hvidestok, der er lidt foskel på dit citat, og så mit.

Iøvrigt er jeg ikke kompagnon med bb1 - han kører sit løb og jeg kører mit.
Men læg mærke til een ting, Berthelsen, det er dig, og kun dig der har ødelagt en ellers interessant tråd fra øjenvidnet -scroll bare op til begyndelsen af tråden, der vil du forhåbentlig få øje på hvordan du ødelagde hele tråden med dine beskidte bemærkninger.

Og gør os alle en tjeneste, lad være med at kalde dig Tonganeseren, kald dig den person du er, nemlig, Berthelsen - E.B.Berthelsen.

Der er sku ingen på denne jord der er så tumpet, at sende dig mail, vedr. hvad du nu skal skrive og hvad du ikke skal skrive.
Berthelsen dog, du er gennemskuet.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 21:15

Citat
Og jeg kan garantere dig for at Ole Roed var til stede - endda i hele 6 timer inklusive frokost, kaffe og det hele.. Dit "indlæg" viser med al ønskelig tydelighed, at du intet får at vide fra DJ. Men det vidste jeg på forhånd. Ingen regner med dig.

"Tonganeser", det var dog utroligt hurtigt du lige fik konfereret med "Berthelsen"
Eller er I, i besiddelse af telepatiske evner.?

For helvede "Tonganeser" dog. Kan du ikke selv se hvor småt begavet du er.?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 21:19

Heidi-holladiodida.

Uanset hvad du end skriver, så kan du ikke ændre på fakta. Scroll du selv op på siden og nyd din måde at ødelægge en interessant tråd på. Det var udelukkende på grund af dit "underdogstatement", at tråden gik agurk. Og derudover er jeg ligeglad med din opfattelse af hændelsesforløbet. Du begik en fejl, kan ikke tåle den slags - og gik grassat. Såre menneskeligt- men ikke særlig smrt, hvis man skal behoolde et image, som ikke hænger godt fast.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 21:28

Heidi-Ho.
Er du kun en dresseret abe?? Du skrev faktisk:

Tonganeser/Berthelsen.

Du styrer rundt i den ene selvmodsigelse efter den anden.
Hvor har jeg påstået, at du blev leet ud af Etisk Råd.?

Tidligere skrev du:

"Hvis og såfremt, denne Berthelsen har fremturet i Dyreetisk råd, son han har fremturet på føromtalte debatfora, ja så tror jeg på, at han er blevet leet ud ad forsamlingen.

Kære heidi-Ho: Du er squ ikke selv så godt begavet, som du gerne vil fremture. Når fernissen pilles af, ser det ikke så godt ud.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 21:31

"Tonganeser", det var dog utroligt hurtigt du lige fik konfereret med "Berthelsen"
Eller er I, i besiddelse af telepatiske evner.?

Det skrev Hedi-Ho.

Nej, men min og Berthelsens motorik fejler ikke noget - og vi er begge på - online.

Tsk. tsk.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-06-09 21:49

EBB gamle penneven hold nu op Dyretisk råd består af følgende medlemmer:

Det Dyreetiske Råd arbejder i øjeblikket på bl.a. følgende opgaver:

Udtalelse om jagt
Kommende opgaver omfatter bl.a.:

Udtalelse om sammenhæng mellem import og forbrug af animalske fødevarer
Sammensætning

Professor, dr.phil. Peter Sandøe (formand)

Professor Pia Haubroe Andersen

Gårdejer Bjarke Christiansen, Landbrugsorganisationerne

Vicedirektør Bengt Holst

Proprietær Per Bach Laursen, Landbrugsorganisationerne

Kontorchef Cristina A. Gulisano

Adm. direktør Peter Mollerup, Dyrebeskyttelsesforeningerne

Dyrlæge Ingeborg Mølbak, Dyrebeskyttelsesforeningerne

Pens. bankfuldmægtig Bent Olufsen, Forbrugerrådet

Dyrlæge Anne Sørensen

Journalist Gorm Vølver

Alle er udpeget for perioden 15. maj 2007 til 15. maj 2010.

D.L.S og DJ var kun inviteret fordi rådet ville se på dyre velfæren i forbindelse med jagt.

ORJ deltog i det første møde jagten, men var forhindret i at deltage i det andet møde den 9.juni og sendte derfor en anden og jeg skal nok finde hvor jeg læste det og linke det ind her. For når du er sådan en lille stømper, som gang på gang kun forsøger, at gøre mig til løgner, så må du finde dig i at blive afsløret, som du er blevet det den ene gang efter den anden, med god hjælp fra dig selv, for i din evige rødvins brannart kan du ikke huske fra herodes til pilatus, selvom du har været lære på en kristen friskole i det hellige land...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 22:39

Heidi-Ho.
Er du kun en dresseret abe?? Du skrev faktisk:

Citat
Tonganeser/Berthelsen.

Du styrer rundt i den ene selvmodsigelse efter den anden.
Hvor har jeg påstået, at du blev leet ud af Etisk Råd.?

Tidligere skrev du:

"Hvis og såfremt, denne Berthelsen har fremturet i Dyreetisk råd, son han har fremturet på føromtalte debatfora, ja så tror jeg på, at han er blevet leet ud ad forsamlingen.

Kære heidi-Ho: Du er squ ikke selv så godt begavet, som du gerne vil fremture. Når fernissen pilles af, ser det ikke så godt ud

Nu er der vel forskel på, "At vide" og så "at tro"

Det må du da vide, Berthelsen.
Ellers kan du finde nogle af dine egne indlæg frem fra h.h.v. Jagtformidlingen og Netnatur.
I disse indlæg blev du hurtigt sat på plads i forhold til dine udtalelser, vedr. at tro noget - og vide noget.

Hvad mener Dyreetisk råd ellers om dine udtalelser vedr. nedskydning af hunde.?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-09 22:46

Citat
Nej, men min og Berthelsens motorik fejler ikke noget - og vi er begge på - online.

Tsk. tsk

Berthelsen, med ovenstående udtalelse in mente, vil jeg ikke kalde dig for naiv, men direkte snotdum. Og det værste, du tror også vi andre er det.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 23:13

En temmelig uskøn omgang - Heidi-Ho. Når facaden falder af, er du blot en ganske almindelig kværulant, med hang til at syne mere end du gør. Sådan er det med dresserede aber. Dem man lære at flyve - hvis man bliver ved længe nok.

Med hensyn til hunde og nedskydninger, så er der vist noget du har misforstået. Jeg har aldrig beskæftiget mig med den slags, og kommer nok aldrig til det - håber jeg da.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 23:21

Åh - din tumpe - Ballehyler.

Som sædvanlig tumler du rundt i de faktuelle forhold.
Der blev såmænd aftalt 4 møder, og den gode Ole Roed sendte sin næstformand ved møde nummer 2.

Til din orientering er det 4. møde nu blevet afholdt, og her var Ole Roed lige så nærværende - som su er fraværende.

Fat det nu - tumling.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 23:25

ORJ deltog i det første møde jagten, men var forhindret i at deltage i det andet møde den 9.juni og sendte derfor en anden og jeg skal nok finde hvor jeg læste det og linke det ind her. For når du er sådan en lille stømper, som gang på gang kun forsøger, at gøre mig til løgner, så må du finde dig i at blive afsløret, som du er blevet det den ene gang efter den anden, med god hjælp fra dig selv, for i din evige rødvins brannart kan du ikke huske fra herodes til pilatus, selvom du har været lære på en kristen friskole i det hellige land...

Ja, det skrev Ballehyleren squ.

Nu glæder jeg mig oprigtigt til din beklagelse, når du har fundet ud af, at Ole Roed var tilstede ved det 4. møde den 9. juni 2009. Men lur mig, om du nævner det, når du igen er blevet afsløret som en gemen løgner.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 23:29

Heidi-Hodilihej skrev:

Den Nu er der vel forskel på, "At vide" og så "at tro"

Sådan taler en "mand" der er helt ude i hampen. Og så er mit navn stadig ikke Berthelsen - men du kan jo sende dit navn og din adresse på en privat mail - og du skal få mine data.

Og forresten! Hvad er der med de navne? Alle på siden optræde med pseudonymer, og hvorfor er det så vigtigt at kende idenditeten på deltagerne? Lider du af samme sygdom som Ballehyleren, som indplacerer alle i 2 kategorier?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-06-09 23:36

Men du har anklaget DJ for at være korrupt. Hvad skyldes dit indædte had mod en forening, som i virkeligheden gør et stort arbejde for tumper og normalt begavede? Som så mange andre meldte jeg mig ud af DJ under indtryk af slendrianen, men mig bekendt er der ikke nogen der er blevet dømt for noget. Nuvel, der var en advokat som tabte en sag om erstatning ved landsretten, men han har heller aldrig forstået hvad det hele drejede sig om. Til gengæld taber han næsten alle de sager han beskæftiger sig med. Til gengæld har han vistnok travlt med at tage kørekort igen.

Men kom nu med en god forklaring. Hvorfor så berøringsangst? Du har hængt DJ ud for at være en korrupt organisation. Det er squ temmeligt alvorlige anklager du kommer med. Pas nu på at du ikke kommer i klemme. Du burde vide bedre.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-06-09 00:06

selvom du har været lære på en kristen friskole i det hellige land...

Ja, det skrev Ballehyleren squ. Nu har jeg aldrig været lærer (sådan staves det) men jeg har lige været i forbindelse med Berthelsen, som du holder så meget af. Siden du stadig ikke forstår dansk, så beder TongaBerthelsen mig meddele følgende, når du nu nærer en så fantastisk interesse for han erhverskarriere.
Faktisk ved han ikke hvasd det er for en kristen friskole du taler om, fordi han var folkeskolelærer dengang, og forrettede tjeneste ved Kragelund Skole, hvor en vis førstelærer Hede dengang var skoleleder. Med dine evner - Ballesmælder - må du kunne finde frem til nogen som husker bukken TongaBerthelsen. Du må kunne grave noget sladder op - det er jo det du beskæftiger dig med til daglig. Bare en skam, at du ikke kan huske hvad folk fortæller dig.Han fortæller, at han kørte rundt i en Citroen 2 CV, hvilket i sig selv var mistænkeligt på egnen. Sådan en forbandet hippie, som lyttede til rockmusik og som ikke gik i kirke i Øster Snede. Faktisk var TongaBerthelsen ikke i kirke i de par år han underviste på Kragelund Skole. Han boede i førstelærerboligen, som ligger ved siden af brandammen, som jeg jævnligt kommer forbi. Bemærk nu, at jeg skrev "jeg".
Kom nu igang - og vær så venlig at demnetere endnu en af dine løgne. TongaBerthelsen er squ sur over, at du beskylder ham for at have været lærer på en kristen friskole. Det ville jeg også blive sur over.
Men lad os nu se. Berthelsen må have nogle papirer, som han kan sende til dig. Jo, det har han. Du får squ ansættelsespapirerne i kopi - underskrevet af en eller anden fra Hedensted Byråd - skulle jeg hilse at skrive. Bemærk igen, at jeg skrev "jeg" - endda 2 gange. Men det er altså mig der skriver.

Så - Ballehyler Vagtelfänger. Når du nu har fundet ud af, at Ole var i justitsministeriet den 9. juni - og at TongaBerthelsen (lækkert navn) ikke har været lærer på en kristen friskole - så forvnter jeg da, at du meddeler dette her i tråden. Så kan alle se - endnu engang - at du er fuldstændig forvildet. Stakkels mand.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-06-09 00:10

Øh - Ballehyler. TongaBerthelsen og jeg sidder og griner til hinanden over Windows Messenger, som du måske kender. Han ligner en flækket træsko - og viser et ansættelsesbevis og en anbefaling fra førstelærer Hede. Dem skal du få, når han har sendt dem. Han skal lige have bortretoucheret personnummeret - fordi du jo har det med at lege hemmelig agent.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-06-09 00:24

Citat
Med hensyn til hunde og nedskydninger, så er der vist noget du har misforstået. Jeg har aldrig beskæftiget mig med den slags, og kommer nok aldrig til det - håber jeg da.

Skriver en mand der ikke vil være sig selv bekendt.
Hvilket jeg i øvrigt godt kan forstå.
Og så var der lige den med at skyde efter krybskytter.

Der er flere ting der indikerer at du er Berthelsen.
De 2 ting jeg tidligere har påpeget. Hvis du kan huske det.?
Citat
men du kan jo sende dit navn og din adresse på en privat mail - og du skal få mine data

Her har vi et rigtigt Berthelsen udsagn. Giv mig din mail....bla, bla, bla, og hik og helledusseda.

Det er dog mærkeligt, at du ikke har truet mig med advokat endnu - men den kommer nok også en af dagene.
Berthelsen, du er en narhat, der ikke kan huske fra næse til mund.
Gør dig selv, og os andre en tjeneste. I morgen formiddag, når du er vågnet op, læs hele tråden igennem engang til, nu vil du opdage hvor latterlig du i grunden er. Kig så på dig selv i spejlet, og du vil opdage et sært syn, nemlig, at dine ører er ildrøde af skam.

Men nu gider jeg ikke at bruge mere tid på dig i dag, Berthelsen.
Godnat.!
Du skulle forresten også skrubbe i seng og få sovet lidt.
Ud fra dine indlæg at bedømme, så er du en kronisk træt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-06-09 02:41

Citat fra EBB han er den eneste af dem,der debattere her,der kan have den viden:

--------------------------------------------------------------------------------
Åh - din tumpe - Ballehyler.

Som sædvanlig tumler du rundt i de faktuelle forhold.
Der blev såmænd aftalt 4 møder, og den gode Ole Roed sendte sin næstformand ved møde nummer 2.

Til din orientering er det 4. møde nu blevet afholdt, og her var Ole Roed lige så nærværende - som su er fraværende.

Fat det nu - tumling. EBB`s citat slut

Hvad skrev jeg? Hvad skrev du?

Du skrev at jeg kun fiskede, men jeg kunne da oplyse, at ORJ ikke havde deltaget i alle møderne, at der var afholdt mere end de to,som rådet selv har annonseret kunne jeg ikke vide indrømmet...
( i modsætning til dig indrømmer jeg gerne en fejl ) også selvom den er uden betydning.

Med hensyn til dine skole meritter så er hovedstaden i "Det helligeland" netop Kragelund og 99% af de mennesker,der bor der tilhøre en indremissionsk gren, som hedder de gamle stærke. Det burde du vide og med hensyn til dine papire, så var person nummer registret vel ikke indført dengang og selv om det var. Så er alle papir i din hånd intet vær, for med din eminente evne til at lyve kan du pynte på alt til egen fordel.

Det er ufatteligt at du ikke vil indrømme, at du er Tonganeseren. At du måske til at begynde med kun fodrede ham med oplysninger om, hvad han skulle skrive er en mulighed, som jeg ikke helt vil udelukke, men snart tog du helt over. Tænk på hvor længe dette her har stået på. Ingen selv ikke en kendt kennel ejer, som ikke vil indrømme at ham bruger strøm i opdragelsen af sine hunde, har hjerne nok til at skrive nøjagtig, som dig.

Men for nu at afslutte dette her engang for alle, så offentlig gør jeg i næste indlæg. Den mail du har sendt mig for et par måneder siden..( med mindre du holder inde nu og her )
Så kan alle ved selv syn se hvad du indeholder og hvad det er du forsøger, at prakke medlemmerne af dyreetiskråd på. Det er netop stærke sager, der helt klart viser dine evner, f.eks. at du nu ønsker, at vi skal til at regulere råvildt når de ingen opsats har og på et tidspunkt af året, hvor de er trængt af vinteren. Det er virkelig hvad du selv skriver, så du kan ikke påberåbe dig,at jeg har det fra andre eller blot fisker. Gud bevare jagten i danmark for hverken du eller D.L.S. kan...

Med hensyn til din debat omkring nedskydning af hunde og skyde vinkler ved afgivelse af "Varselsskud" for krybskytter, så er vi mange der stadig husker den debat på Netnatur og jagtformidling og at du af den grund blev smidt ud derfra.

Sov du nu - jeg har fri og køre på bukke jagt om lidt. Så kan du jo kontrolere om min bil holder i indkørslen eller om møllestenen er på sin plads.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-06-09 02:58

Øh - Ballehyler. TongaBerthelsen og jeg sidder og griner til hinanden over Windows Messenger, som du måske kender. Han ligner en flækket træsko - og viser et ansættelsesbevis og en anbefaling fra førstelærer Hede. Dem skal du få, når han har sendt dem. Han skal lige have bortretoucheret personnummeret - fordi du jo har det med at lege hemmelig agent.

Jeg behøver sku` da ikke lege hemmelig agent overfor EBB han er for mig en helt åben bog lige så åben, som de bøger han skylder mig for og selvom han nu er under pres fyre han ondt af om andre mennesker. Om en advokat skriver han: Han er hvis ved at tage kørekort igen. Så dan kan kun EBB skrive. Svine enhver til der modsiger ham det mindste - hvor er det typisk.

Men hvad man kan kun have medlidenhed med sådanne personer. For hvor må de have det svært med dem selv og deres omgivelser.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-06-09 07:24

æhhhhhhhhhh svende var det ikke et nyt forbund vi skulle debatterer og ikke dyreetisk råd
Knudsen "just for the record" jeg kender ikke noget til dit postulat om at jeg skulle bruge strøm til min hund, men her på KANDU har du truet mig med at du vil tage det op på DMK generalforsamling, så det håber jeg du gør
Men altså skal vi have et nyt Jægerforbund eller bare en ny formand?
SHV

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 20 point
Dato : 13-06-09 10:53

Efter nattens maratondebat kan man spørge hvem f.... hvem
http://www.youtube.com/watch?v=sZzNW6m9OFA
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-06-09 11:26

Du har intet at bidrage med Sanhedsvidne,så hold dig uden for hvem der er hvem er tydelig nok. Den ene skriver sit navn. Den anden er et sølle skavt, der ikke vil vedkende sig sit. Undtagen hvis han skal prale....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-06-09 11:31

Efterhånden er jeg nok mest stemt for en ny formand for DJ.
Bare alene tanken om et nyt forbund med E.B. Berthelsen/Tongatut, som bestyrelsesmedlem, kan få det til at løbe iskoldt nedad ryggen på mig.

Når man skimmer de tråde igennem hvor E.B. Berthelsen/Tongatut har optrådt på slap linje, ja så forstår man da bedre og bedre hvorfor, DLS har så svært ved få nye medlemmer til at indmelde sig -endda har svært ved at holde på de resterende medlemmer.

At så samtidigt, denne E.B. Berthelsen/Tongatut, har sæde i Dyreetisk Råd, er mig endnu mere ubegribeligt.
Min forespørgsel vedr. hvad der kvalificerer denne E.B. Berthelsen/Tongatut, til at have sæde i Rådet, var svaret da også, "Han bor nærmest" Ja.!!!! Svaret var, han bor nærmest...!!!!??????
Jeg var noget forundret over at man forlangte så "store kvalifikationer" som at bo nærmest.

For halvanden års tid siden havde E.B. Berthelsen/Tongatut, et indlæg på jagtmediet Netnatur, hvor E.B. Berthelsen nok så frejdigt berettede om "lovligheden" i at nedskyde hunde, der af vanvare havde forvildret sig ind på ens jagtareal og var i gang med at jagte et evt. stykke vildt - f.eks en krage eller andet. Opdagede man som jagtlejer af jagtarealet dette, kunne man med sindsro nedskyde hunden, uden dog først at ha' advaret i den lokale presse først.
Jeg skynder mig dog lige at tilføje, at dette indlæg medførte også en masse protester blandt skribenter. Enden på hele historien blev da gudske lov også, at en ung jurastuderende gik ind i seancen og fik stoppet disse af E.B. Berthelsens/Tongatuts rabiate udtalelser.
Men E.B. Berthelsen indrømmede aldrig at han tog fejl - han blev forinden, smidt på røv og albuer ud ad forummet.

Det er den Herre, DLS har sendt til Dyreetisk Råd.....jeg skal lige synke et par gange.... som repræsentant, fordi han var i besiddelse af de "store kvalifikationer" som at bo nærmest.

Såee, mon ikke vi bare skal vælge en ny formand for DJ......

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-06-09 11:34

Nu ikke sur Knudsen, er du stadig lidt øm bagi

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-06-09 11:44

Næee måske lidt i benene og armene efter at have slæbt bukken ud af skoven til en vej, hvor jeg kunne hendte den med bilen..
- men hvad har det med tråden at gøre. Læs du hellere H.H.`s indlæg. Det kan man blive klogere af.
En anden historie fra den gang er, at EBB opfordrede sin søn til, at stille op formandsvalget i DJ, men da han heldigvis kun har det halve antal gener fra EBB så var han klog nok til ikke at følge fadersvilje, nå man sådan er der så meget, hvis man ellers kan huske det

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-06-09 14:22

Igen er Ballehyler Bent Knudsen på glatis. Han har en hjerne med yderst begrænsede midler, og især hukommelsen er ved at være udløbet. Deriomod er løgne-genet veludviklet.
Næh, det var såmænd direktørstillingen jeg opfordrede ham til at søge. Drenegn er jo cand.Merc medr speciale i kommunikation.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-06-09 14:29

Den kroniske løgner - Bent Ballehyler, skriver følgende:

"Men for nu at afslutte dette her engang for alle, så offentlig gør jeg i næste indlæg. Den mail du har sendt mig for et par måneder siden..( med mindre du holder inde nu og her )
Så kan alle ved selv syn se hvad du indeholder og hvad det er du forsøger, at prakke medlemmerne af dyreetiskråd på. Det er netop stærke sager, der helt klart viser dine evner, f.eks. at du nu ønsker, at vi skal til at regulere råvildt når de ingen opsats har og på et tidspunkt af året, hvor de er trængt af vinteren. Det er virkelig hvad du selv skriver, så du kan ikke påberåbe dig,at jeg har det fra andre eller blot fisker. Gud bevare jagten i danmark for hverken du eller D.L.S. kan... "

Godt, dit skvat, kom med dine mails - så vi kan sammenligne dem med det du skriver her.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-06-09 14:36

Heidi-Ho, da du arriverede på denne hjemmside, sket det med en gentagelse af den samme vamle historie om din "neger". Jeg lurede lidt på den, og fandt ud af, at det blot var en gentagelse fra Jagtformidlingen, hvor du gjorde dig temmeligt bemærket.

Man kan spørge sig selv, om hvorfor en mand skriver som du gjorde det - med en lind strøm af perversioner og "frække" ord. Nogle af deltagerne syntes dine indlæg var morsomme, men på den anden side, så var dine udskejelser lidt for mærkelige - altså set med mine normale øjne.

Når jeg nu sammenligner med din stil - før og nu, så forstår jeg bedre, hvorfor du skriver som du gør.

I samme sekund du bliver klandret for at bringe en debat i uføre, bliver du led og Ballehyleragtig.
Hvem er du egentlig? Fortæl lidt om dig selv, så kan jeg vise dit svar til en af mine samarbejdspartnere. Det bliver spændende læsning. Helt normal er du nemlig ikke.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-06-09 14:45

Ballehyler og vagtelmisbrutger - Bent Ballehyler skriver:

Du skrev at jeg kun fiskede, men jeg kunne da oplyse, at ORJ ikke havde deltaget i alle møderne, at der var afholdt mere end de to,som rådet selv har annonseret kunne jeg ikke vide indrømmet...
( i modsætning til dig indrømmer jeg gerne en fejl ) også selvom den er uden betydning.

Nej - dit fjols. Det var ikke det du skrev. Du skrev oprindeligt dette her:

ORJ deltog i det første møde jagten, men var forhindret i at deltage i det andet møde den 9.juni og sendte derfor en anden og jeg skal nok finde hvor jeg læste det og linke det ind her.

Det der er galt med dig - Ballehyler, er, at ingen gider orientere dig om noget, fordi de ved, at du misbruger alle oplysninger - og lyver om resten.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-06-09 14:51

Heidi-whopperen:

Jeg kan forstå på dig, at du ikke ønsker at fortælle os andre, hvorfor du anklager DJ for at være korrupt. Men det falder godt i tråd med den opfattelse, jeg har fået af dig. Lidt af en tøsedreng.

Det var så det. Jeg håber inderligt, at nogle fra DJ har bemærket dine indlæg.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-06-09 17:05

Åh godmorgen, E.B.Berthelsen alias Tongatut 0 komma dut.

Da du stod op hen ad middagstid fik du så set hvor røde dine flapører var blevet.?

Du skriver at jeg ikke er helt normal.
Hvor er jeg glad for, at det er dig der skriver det, E.Bæ Bærthelsen.

Husker du dengang, da du underholdte jagtformidlingens sagesløse læsere, med dine løgnehistorier om dengang du var blevet skudt 4 gange på forskellige steder på kroppen

Eller, da du ville bilde folk ind, hvis man blev skudt i maven var det bedst man ikke havde spist.? Jo fordi så var tarmene så slappe, at der ikke skete nogen skade
Jeg læste det i formiddags.... Jeg hulkede ad grin

Så stop du bare med at kalde os andre for unormale, E. Bæ. Bærthelsen.
Du er som ikke for klog selv.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-06-09 17:41

Ærligt talt, så aner jeg ikke hvad du skriver om. Men Herrens veje er, som tidligere nævnt, meget uransagelige.
Bortset fra det, så prøver jeg blot, med alle min viden om psykologi, at forstå, hvorfor en ellers velformulerende (tsk tsk) mand bliver ondskabsfuld, fordi han modtager berettiget kritik. Den slags har som regel noget medt med karakterbrist at gøre. Men så tænker jeg tilbage på din entre her på siden, og så tegner der sig et billede af en mand, der vil ud af skabet. Det er squ da ikke normalt, at en mand lever sig så meget ind i et fiktivt forhold til en neger. En af vor tids gamle provokatører - Nash, oplevede engang noget, som i neddroslet form minder om dine fantasier. Han og et par venner sad på Vivex i Tivoli. Pludselig rejste han sig og skreg "røv". Det vakte jo nogen uro, og for den tids normer, var det en fantastisk provokation.
Du ligger åbenbart og roder med nogle tabuforestillinger, hvor du kun kan udleve dig selv, ved at bruge nogle ord, som nok ikke burde kunne læses på en hjemmeside, hvor også kindreårige kommer på besøg.
Men jeg ønsker dig held og lykke fremover med dine problemer.

Bortset fra det, så mangler jeg lige svar på hvorfor du hænger DJ ud for at være et korrupt foretagende. Nu ikke så knibsk. Du bedes derfor - endnu engang - forklare hvori DJ gør sig skyldig i korruption. Den slags er jo strafbart - altså kriminaliteten i forbindelse med korrruption.
DJ er heller ikke min livret, men at beskylde forbundet for korruption - er squ for meget, med mindre at du kan fortælle lidt om, hvori korruptionen består. Also Jungs - ud af busken - eller skabet.

Endelig: Skyldes dit had til DJ måske at du er blevet sparket på porten???

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-06-09 18:36

E.Bæ Berthelsen hvor du dog kan - det der med psykologi. Men okay, du har også kvaliteterne i orden - du bor tættest på.

Du aner ikke hvad jeg skriver om, påstår du. Nu vil du vel ikke have, at jeg skal kopiere dine uintelligente indlæg og smide dem op på siden her.?? Nej vel.!!???

Med hensyn til DJ...........Pist, læg øret ind til skærmen ....................nej tættere på endnu....sådan ja.! E.Bæ. Bærthelsen, kan du holde på en hemmelighed.???
Nej, jeg er ikke smidt ud af DJ.
Og ved du hvad, Bærthelsen, du må meget gerne fortælle Ole Roed hvad jeg har skrevet.
En evt. retssag ser jeg fremtil med sindsro.

E. Bæ Bærthelsen, du skrev i et tidligere indlæg -godt nok i en anden tråd, at du ikke havde bestået riffelprøven. Fastholder du de udtalelser.??

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-06-09 19:13

Til alle.

Vil specielt Bendt Ballegård, Heidi-Ho og Tonganeseren virkelig være bekendte at udlevere sig selv på denne fuldstændige tåbelige måde, og så kalde sig voksne og seriøse ? BB1 er, som andre tidligere har fortalt, helt uden for normal rækkevidde, Heidi-Ho starter fornuftig, men eksploderer så pludselig over en bagatel og Tonganeseren svarer egentlig pænt og fornuftigt, men "tænder" så fuldstændig af ! Det er ikke underligt, at der er krig og ufred i verden, hvis der ikke skal mere til at skabe ballade - vorherre bevares!
Tråden var såmænd blot et oplæg til diskusion, men udviklede sig så helt bizart med private bøllebank imellem de tre.

Øjenvidnet4

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-06-09 19:18

Tak for svaret Sandhedsvidnet.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-06-09 20:16

Godaw Øjenvidnet tak for de mange point, det var alt for meget, nu er det vel ikke sådan du må gå fra hus og hjem, på grund af din ødselhed
SHV

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-06-09 20:43

Rigtigt set, Øjenvidne.

Jeg er også ked af, vi ikke fik gjort denne, i starten vigtige diskussion færdig.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-06-09 23:28

Citat: Igen er Ballehyler Bent Knudsen på glatis. Han har en hjerne med yderst begrænsede midler, og især hukommelsen er ved at være udløbet. Deriomod er løgne-genet veludviklet.
Næh, det var såmænd direktørstillingen jeg opfordrede ham til at søge. Drenegn er jo cand.Merc medr speciale i kommunikation.Citat fra Tonganeseren.

Vil du virkelig påstå, at dette ikke er skrevet af andre end E.B. Berthelsen? ikke engang hans halv broder kunne finde på sådan noget, selvom han har halvdelen af de samme gener.

Ligeledes så afsluttes tråden meget belejliget for hylerne, netop hvor de igen er blevet Busted.......