/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Et politisk spørgsmål...
Fra : Westwod9830
Vist : 1021 gange
50 point
Dato : 11-06-09 09:46

Hvilke politiske tiltag tages i brug for at ændre/justere vores adfærd som forbrugere?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 09:49

Forbruger ministeriet

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 11-06-09 10:04

Jeg skal bruge en bredere forklaring

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 10:12

Citat
Hvilke politiske tiltag tages i brug for at ændre/justere vores adfærd som forbrugere?

Læser du ikke aviser eller hører nyheder ?????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 10:14

Skatteregulering.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 10:15

Citat
Hvilke politiske tiltag tages i brug for at ændre

er det så det du mener,

jamen det er da forbrugerne som skal give deres menning til kende over for vores forbrugerminister, bankke han i hovedet og sige at han har bare at lave en lov som giver dig ret til at må købe det du nu går ind for

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 10:23

fra refi

Citat
Læser du ikke aviser eller hører nyheder ?????

refi er du ikke klar over at ude på KARL Tyndskids mark der findes hverken lydbølger --Aviser--
telefon det har de heller aldrig hørt om,
refi har du aldrig været derude??

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 11-06-09 10:23

Jo læser og ser nyheder flere gange om ugen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-06-09 10:38

Hva' med forventet afgiftsstigning på cigaretter ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 10:55

KARL Tyndskids mark.
Karl har ingen mark.
Men det har hans bror Lars.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-09 11:01

Citat
Men det har hans bror Lars.

Ja - og den er flyttet til fælledparken....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-06-09 12:13

Primært ændringer i skatter og afgifter.

Men indimellem forsøger man sig jo også med adfærdsændringer hos forbrugerne via kampagner. F.eks. at introducere smiley ordningen via medierne.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 50 point
Dato : 11-06-09 22:25

Jakob Axel Nielsen vil gerne hæve prisen på cigaretter til 50 kr pakken, for at mindske rygning.

Eller sagt på en anden måde, ved at hæve priserne på de ting, vi -efter politikernes mening- ikke bør bruge så meget af, forventer´man at kunne sænke forbruger, mærkeligt nok vil de samme politikere eikke sænke moms på frugt og grønt for at få os til at købe mere, markedskræfterne virker kun, når det politiske flertal er enige.

Når sagerne ikke er så vigtige/V. K & O vil bare hejse flaget, nøjes man med en ligegyldig reklamekampagne, der ikke koster ret meget, ikke ændrer nogetsomhelst, men ser ud som om man gør noget!

Man kunne jo også sætte stærekasser (fotofælder) op 1000 steder, og tvinge trafikanterne ned i fart, men det er kun et forsøg.

Kort sagt, det er mere signaler end realitet, de rigtig hårde midler tages sjældent i brug

Godkendelse af svar
Fra : Westwod9830

Dato : 15-06-09 10:06

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-06-09 11:21

Selv tak, Westwod9830