/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vil flere ram hjælpe.
Fra : thedeuce
Vist : 599 gange
60 point
Dato : 11-06-09 09:35

Minmor har fået en lettere brugt Medion pc. Der er en Atom processor i og 512 mb ram. Der er Laaaaangsom. Specielt opstart tager en krig. Vil det hjælpe mærkbart at putte flere ram i eller skal vi købe en bedre ?

Søren

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-06-09 09:38

Normalt ja, men hvad er hastigheden på processoren i Ghz?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-06-09 09:39

%12Mb mere + en oprydning vil gøre underværker.

Kommentar
Fra : thedeuce

Dato : 11-06-09 09:43

Tak for svarne. Det med hastigheden aner jeg ikke, men jeg vil køre derhen nu og tjekke. Kan man ikke bar åbne dyret og ser hvad der sidder i af ram og så købe nogle magen til ?

Søren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 10:07

Du må kigge i manualen for at se hvilken type ram der sidder og om der er plads til mere.
(rør ikke kontaktfladerne med fingrene og pil batteriet ud ved udskiftning/tilføjelse)

Men der er stor chance for at de ram sidder i bunden bag et dæksel.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-06-09 10:34

Øhhh! Med mindre det er for sjov/udfordringen... kan det så i det hele taget betale sig at rode med computere af ældre dato. "Leger" selv... men som hobby, men skal man ha' sig en PC der sparker rø. (undskyld mit fransk), ja så er priserne altså i bund + meget nyt "lige om hjørnet" - er selv ved at hoppe på vognen med SSD diske og quad processore osv. osv. osv. men for +/- 2.000 kan man SAGTENS finde en go' hverdags PC... som er nogenlunde up-to-date.
Hvis SSD har interesse... så se:
http://www.youtube.com/watch?v=96dWOEa4Djs
http://www.youtube.com/watch?v=pJMGAdpCLVg&feature=related
samt flere på samme side
Hvad angår ram grænser... så siger man p.t. 128 GB
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778.aspx
Hygge...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-06-09 10:37

NB: De fleste køre 32-bit... så måske lidt misvisende med 128 GB (64-bit) - her er det 4 GB (32-bit)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-09 13:01

Du kan få min erfaring i morgen, jeg har lige modtaget en helt ny blok på 512 MB, men har ikke tid til at afprøve nu, skal på arbejde om lidt, i forvejen har jeg 2 blokke på hver 128 MB i computeren, som har Windows XP (og Linux Ubuntu) den har en processor på 700 Mhz

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 11-06-09 16:52

Det´ jo lige nok til at køre XP...
Så derfor Ubuntu...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 12-06-09 01:05

Du får så ikke min erfaring om det hjalp på min computer, den vil sgutte starte bundkortet skulle ellers kunne klare den størrelse, måske bliver jeg selv nødt til at stille et spørgsmål, om hvad jeg kan gøre

Godkendelse af svar
Fra : thedeuce

Dato : 12-06-09 08:04

Tak for svaret o.v.n..
Jeg opgav. Satte ram i men det gik ikke. Den teede sig underligt. Som en skriver tidligere. Køb en ny. Jeg giver ham helt ret. At ligge og rode med gamle computere, det er ikke umagen værd, med mindre man er it nørd.

God somer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-06-09 08:39

HUSK at RAM blokke skal være af samme type, model, mærke... ellers er man i 90% af tilfældene dømt til fiasko
Besøg evt. bundkortproducentens hjemmeside, se hvad de anbefaler / har erfaret.
Held og lykke med at "hygge"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-09 12:17

Tak jeg tager dem som trøste point, jeg hjalp dig jo ikke, og vil nu selv arbejde videre, om jeg kan få min computer i gang