/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Kiggert
Fra : Jingle
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 11-06-09 01:35

Jeg fik i julegave en kiggert.
Den har ikke nogen justerings muligheder, men den stiller skarp på alt uanset om jeg har briller på eller ej. hvordan funker den. ??
Hvordan kan den det. ?
Jingle

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 01:40

Citat
Hvordan kan den det. ?

Den er meget klogere end DIG ! for den kan nemmelig nogen ting som du ikke kan ""derfor""

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-06-09 01:56

Hvad er en kiggert ???

Kommentar
Fra : Jingle

Dato : 11-06-09 02:01

Den hedder en 7*50
ellers en kikkert måske ?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 02:20

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Den hedder en 7*50

jeg kan godt forstå at du har problemmer 7 x 50 == 350 har du bære taske, eller løftevong med
når du bevæger dig rundt med den, for det må jeg sige det var noget af en kraft karl du der har,
jeg kan godt forstå ,?? at den er meget klog,
er det ikke rigtig Luffea

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-06-09 06:18

7X50 betyder bare, at den forstørrer 7 gange, og at de forreste linser har en diameter på 50 mm (i øvrigt en glimrende og lysstærk kombination, der gør kikkerten velegnet til brug også når det er halvmørkt) og har ikke noget at gøre med hvordan den selv stiller skarpt. Hvis det er det den gør?

Hvor tæt kan du gå med den og stadig få et skarpt billede? Hvis du kan komme ind på 5-7 meter, må der være en autofokusfunktion i kikkerten, ligesom på et fotoapparat, og så må der også være batteri i kikkerten.

Men ud over 7X50 har kikkerten vel et eller flere navne, med dem kan man finde ud af mere om hvad og hvorfor.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-09 07:11

Ryst den to gange og manuel fokus er aktiv

ryst to gange igen og autofokus aktiveres

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-06-09 07:52

Teil- Hop 2 gange ud fra rundetårn og du deaktiveres.. ( måske det er nok med 1 gang, men for en sikkerheds skyld skrev jeg 2 )

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-06-09 08:46

Den er med autofokus.
De fleste kameraer i dag har også autofokus, hvor linsen selv stiller skarpt inden du tager et billed.

hawaii7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-06-09 09:04

Har aldrig hørt om en kikkert med autofokus, og tror heller ikke på det.

Men der findes med fix focus. Det betyder fast indstillet til lang afstand.

Unge øjne især har jo en autofocus linse indbygget. Den kan kompensere for en del.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-06-09 09:26

>transor De findes åbenbart, selv om du ikke har hørt om dem

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B001QN5APA/shopzilcouk-21/ref=asc_df_B001QN5APA370491

Men ikke noget om hvordan den virker!

Kommentar
Fra : Jingle

Dato : 11-06-09 10:32

Det er en kikkert som den vagnr linker til, men hvordan virker den sådan rent teknisk set.
Den er uden batteri.
Jingle

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 11:28

Kiggert
Fra : Jingle er det en nat kikkert ??

kan du se i mørke med den, på samme måde som nu militæret har på deres skyde våben og tanks,????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-06-09 11:31

Citat
jeg kan godt forstå at du har problemmer 7 x 50 == 350 har du bære taske, eller løftevong med
når du bevæger dig rundt med den, for det må jeg sige det var noget af en kraft karl du der har,
jeg kan godt forstå ,?? at den er meget klog,
er det ikke rigtig Luffea

Hold da kæft....Render sådan en virkelig løst omkring. Jeg er lige ved at tro at vic2000 er den snotdummeste landsbytosse, som Kandu endnu har set og læst, og der har ellers været en del.

Kommentar
Fra : Jingle

Dato : 11-06-09 11:44

Ja klumme der må jeg medgive dig, det har du ret i.
Men stadigvæk hvordan tager den kikkert højde for den forskel der kan være på øjnene, og så fokusere på motivet.?
Jingle

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-06-09 12:44

Hvis jeg præcist vidste hvordan det sker, havde jeg fortalt dig det og ikke som idioten vic2000 bare hældt noget ligegyldigt nonsens af. Men hans hjernekapacitet rækker ikke engang til at vide hvad han ikke ved og derfor holder sin kæft.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 12:55

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-09 07:11

--------------------------------------------------------------------------------
Ryst den to gange og manuel fokus er aktiv

ryst to gange igen og autofokus aktiveres

Klumme og teil er det samme person, bare en dobbelt profil, ??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-06-09 13:10

Nej vi er ikke en og samme person, IDIOT

Kommentar
Fra : Jingle

Dato : 11-06-09 15:27

Hvorfor jammer i tråden.?
For det tilfælde at der var en seriøs person med et seriøst bud, gider vedkommende da ikke sidde og læse alt jeres nonsens, så hvem af jer der har mest tumult i pulten må stå hen i det uvisse, men en ting er sikkert i har ødelagt denne tråd TAK FOR DET.
Jingle

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-06-09 15:32

Ahhh mon dog. Nap en tudekiks og se om der ikke dukker et kvalificeret svar op alligevel.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-06-09 16:40

Jingle

det kanske fordi dit spørgsmål ikke er til at forstå, en KIGGERT hvad er det ???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-06-09 16:46

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 11-06-09 20:21

En KIGGERT er nok en kikkert.
Men ja hvordan funker den, det interessere egentlig også mig.
Højris

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-06-09 21:05

Højris

du er da heller ikke til at skjule noget for Højris, der er fan gang i hjernecellerne der.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-06-09 21:43

Når jeg kigger her http://www.binocularsguide.net/auto-focus-binoculars/ er autofokus for kikkerter åbenbart bare et fix-fokus-system, hvor øjets evne til selv at stille skarpt sørgere for at billedet ser skarpt ud fra 15-20 meter til uendeligt-

Så spørgsmålet til Jingle bliver igen, hvor tæt på ser du skarpt i kikkerten, og hvor gammel er du/hvorfor går du med briller? Alderen handler om hvor stor evne dit øje har til at stille skarpt på nære ting, en evne der normalt bliver dårligere med alderen, derfor har de fleste over 45-50 årige læsebriller, for at kunne stille skarpt på de nære ting!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-06-09 07:52

bibsami- Hvem mon gemmer sig bag alle de barnlige provokationer ??
Næsten ligegyldig hvad tråd du hopper ind i, så har du intet svar andet end en bemærkning om hvor dumme alle andre er..
Du bliver ikke sejere af at fortælle alle hvor dumme de er, specielt når du ikke kan svare på de spørgsmål som bliver stillet..