/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Stemme i overgang??
Fra : Kevizz
Vist : 2644 gange
31 point
Dato : 10-06-09 22:12

Heiii alle

Min har nu været i overgang i næsten et år.. Jeg går i 8.klasse og er 15 år og jeg er den eneste?? Kan man gøre noget??

hilsen Kevizz ;)

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 10-06-09 22:52

Nej det kan du desværre ikke. Det er noget som vil ske for alle teenagere i større eller mindre grad.

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 31 point
Dato : 10-06-09 23:30

for at finde ud af om din pubertet snart er slut, kan du lade din læge vurdere det. Hvis du er ude af puberteten, men stadig har stmmeproblemer, kan en talepædagog måske hjælpe

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 01:33

Citat
Stemme i overgang??
Fra : Kevizz

Det skal du ikke finde dig i, == Besøg 3 x gange daglig MAC Donnalld og stop alle de fitter ind i kæten du kan, afføring går du så ud i skoven med og graver ned, efter ca, en uge så synger du OPERA uden problemer, og kan så prale igen sammen med dine kammerater, og køre på knallert 45,
men nyd det, min ven,

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-06-09 01:39

vic2000 - enten er du ubegavet eller også er du ondskabsfuld.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-06-09 02:09

Få lidt selvtillid og lad være med ligefrem at vente på at stemmen knækker over, så gør den nemlig, Få en rolig vejrtrækning og undgå at råbe.

Og vent på at en af kammeraterne kommer ud for det samme.

Jeg sang i skolekor inden det skete...............og har ikke kunnet synge siden

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 02:33

Citat
eller også er du ondskabsfuld

Stor geniet luffea::

ved du hvad det betyder, ?? for jeg tør ikke og spørge vedkommende, ??

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-06-09 03:13

Citat
vic2000 - enten er du ubegavet eller også er du ondskabsfuld.

Meget taler for det første!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-09 10:40

Kevizz, du kan desværre kun vente på, at det går over af sig selv

Og så lige til
vic2000

Citat
Det skal du ikke finde dig i, == Besøg 3 x gange daglig MAC Donnalld og stop alle de fitter ind i kæten du kan, afføring går du så ud i skoven med og graver ned, efter ca, en uge så synger du OPERA uden problemer, og kan så prale igen sammen med dine kammerater, og køre på knallert 45,
men nyd det, min ven,

Hvad er det for en gang bræk at fyre af til et spørgsmål hvor en spørger forventer at få et seriøst svar.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-06-09 10:54

Det er meget naturligt... ta' den med ro, og har du det skidt med det, så tal men din læge
Fra http://www.netdoktor.dk/ er her et eksempel på en med det modsatte af dig... men historien er den samme
Citat
Ved pubertetens start påbegyndes en hormonelt betinget vækst af strubebrusken, med dannelse hos drenge af et såkaldt Adamsæble. Stemmebåndene bliver længere (hos drenge ca. 10 mm og hos piger ca. 3 mm), tykkere og bredere. Stemmen ændres således, at den efterhånden bliver mørkere og dybere.

En hyppig forstyrrelse udviklingsmæssigt hos drenge, er en fortsat lys ”fistelstemme”, hvor stemmen ligger i det toneleje drenge og kvinder taler, d.v.s. en oktav for højt. Denne tilstand skyldes især en abnorm strubeindstilling, som er af stor betydning ved dannelse af de høje sangtoner, men ganske svær at anvende som talestemme.

I dit tilfælde tyder det på, at du er i en overgangsfase på vej til at afslutte din pubertet, også hvad angår din stemme (og i øvrigt også din længdevækst), idet du anfører at stemmen ind imellem bliver dyb. Du kunne naturligvis lige se tiden an ½-1 år m.h.p. færdigudvikling af din pubertet og dermed din stemme. Men jeg kan dog foreslå, at du taler med din egen læge, som kan skønne om du har overstået puberteten, og evt.henvise dig til en talepædagog, som hurtigt kan lære dig at anvende din stemme på normal vis.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 11:46

til dova

Citat
Hvad er det for en gang bræk at fyre af til et spørgsmål hvor en spørger forventer at få et seriøst svar

har du ikke selv haft børn som har været ude for det samme, drengen her siger er 15 år,

skulle det så ikke være så mange hjemme at han selv ved hvor han får den bedste hjælp, enten ved sine forældre eller som der bliver hentydet til hans læge, jeg spørger bare, mine egne to drenge havde det på samme måde, og det har du vel også været igennem, mor og far vel og mærke at man har sådanne, men som 15 årig så har drengen kenskab til at han har en læge,
og ikke flok hungrende kanduer som kun tænker på point, med alle sine dobbelt profiller,

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-09 12:08

Vic2000

Citat
og det har du vel også været igennem

Næ, den slags er vist forbeholdt drenge/mænd

Og sådan generelt kan man sige, at uanset spørger her måske havde andre steder at få svar på sit spørgsmål...så berettiger det jo sådan set ikke dig til at vurdere om spørgsmålet er useriøst, og ud fra det mene du kan tillade dig at komme med et "morsomt" svar.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-06-09 13:17

Citat
Næ, den slags er vist forbeholdt drenge/mænd

go daw do

Dova er det længe siden du har været uden for en dør, og snakket med andre end kanduer,

pt bare for at du kan tage det med i dine næste overvejelser og rådgivnings pogram , så desvære dova for at det ikke skal være løvn , så har min nabo,s datter samme problem, så der er sq smuttet noget dova, hun er blevet undersøgt for virus infektion, som hærger uden for din dør dova, men det er det heldigvis ikke dova,

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-06-09 14:03

Har vic2000 haft børn? Stakler.....

Jeg troede, h*n SELV var et barn........

vic2000's "taknemmelighedsvitser" hører da til i kategori "teenage-dreng"..

Kevizz, --som andre nævner, så kan en talepædagog hjælpe dig.
Talepædagogen kan du enten betale selv, eller du kan bede om at komme til en talepædagog i skolen.

Du kan også bare vente. Stemmeproblemerne går altså over igen. Og dine jævnaldrende kammerater har de samme problemer...

En anden mulighed er at begynde at gå til sang. En sanglærer vil sikkert også kunne hjælpe dig med at træne din stemme på en skånsom måde, så du får styr på din nye stemme.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-09 15:27

Citat
Dova er det længe siden du har været uden for en dør, og snakket med andre end kanduer,

pt bare for at du kan tage det med i dine næste overvejelser og rådgivnings pogram , så desvære dova for at det ikke skal være løvn , så har min nabo,s datter samme problem, så der er sq smuttet noget dova, hun er blevet undersøgt for virus infektion, som hærger uden for din dør dova, men det er det heldigvis ikke dova,

Ved du hvad, jeg synes fandme du er dum at høre på...ikke bare i denne tråd, men også en tråd med noget aversion mod tyskere.

Måske på tide at indgive en klage til Kanduteamet.

Det plejer at virke

Godkendelse af svar
Fra : Kevizz

Dato : 11-06-09 15:59

Tak for svaret skytten49.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-06-09 16:02

selv tak Kevizz