/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Formatering i Word
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 10-06-09 11:29

Når jeg har scannet dokumenter, som jeg efterfølgende putter over i et andet word-dokument, får jeg problemer med formateringen. Markerer jeg et afsnit eller en linie og f.eks. fremhæver eller understreger denne del, bliver al teksten i dokumentet fremhævet/understreget. Hvad kan jeg gøre for at ændre dette?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 10-06-09 11:30

Det er Word 2007.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 10-06-09 11:44

I stedet for at bruge Ctrl+v til at indsætte, så gå op i "Rediger", vælg "Indsæt speciel" og vælg her "Ikke formateret tekst". Så bliver teksten indsat i samme format som resten af dokumentet.

Hvis dette ikke hjælper, så prøv at gå op i "Funktioner" --> "Ændringer" og se, om der er flueben ved "Fremhæv ændringer". Hvis der er, så slet det.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 10-06-09 13:11

De funktioner kender jeg. Men det er desværre kun i word 2003. Word 2007 ser helt anderledes ud.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-09 13:12

En nem måde at slippe af med gammel formatering af et dokument, er at kopiere hele teksten over i noteblok eller lagre den i txt format.
Herefter henter du teksten ind igen, og nu kan du selv sætte den formatering, som du syntes der skal være.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 10-06-09 15:25

Ja, hver gang der kommer en ny version, bliver det sværere for os stakkels brugere.
Er der ikke et eller andet sted, hvor man kan vælge at få programmet vist som en gammel version - det er der tit. Man kan i hvert fald hente et program, så man kan se 2007-dokumenter i de gamle versioner, for det har jeg gjort - før kunne jeg ikke åbne de 2007-dokumenter, jeg fik tilsendt. Men jeg kan desværre ikke huske hvor, og hvad det hed.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 17-06-09 11:20

Tak for svaret severino.