/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Startsider
Fra : k_m_s
Vist : 873 gange
100 point
Dato : 10-06-09 10:05

God formiddag.

Sad lige og tænkte om man kunne lave forskellige genveje til Windows Internet Browser som hver åbnede med forskellige startsider.
Altså når man klikkede på det ene ikon åbnede browseren med 4 startsider med nyheder og når man klikede på det andet åbnede browseren med 5 edb sider f.eks.

Tror det er umuligt da det jo er ET program der bliver åbnet hver gang men måske nogle har nogen ideer med hensyn til det jeg mener.

Ha en god dag

Kim

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 10-06-09 10:34

det kan man da som logget ind på Google.dk, på den kan du sætte op mange links. Men det var måske ikke det du ville vide?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-09 15:51

Da det er samme program du henviser til: Internet Explorer ...vil det også være samme startside som vises med programmet.

( Det er jo 'kopier'/genveje til programmet du opretter i start-menu'en/på skriverbordet/i 'hurtigstart'-proceslinjen og disse starter progammet (IE) op !!! )

Hvorfor så ikke blot lave en lokal startside i XHTML, som indeholder link til dine udvalgte 'startsider', som derved vil kunne nås med et enkelt klik? ...i stedet for, at skulle en tur omkring 'Foretrukne'/'Favoritter' menu'en i browseren?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-09 15:55

Ps. Jeg benytter selv : about:blank som startside i ALLE browsere
Derved skal jeg ikke hvergang vente på 'load' af (start-)siden, blot fordi jeg åbner en 'ny' browser (...eller rettere: En 'ny' udgave af samme program )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 10-06-09 22:53

Her er hvad du skal gøre:

1. Find den side du gerne vil have som genvej.

2. Derefter finder du "favoritter" øverst oppe (der er 2 der hedder favoritter men du skal vælge den der er længst oppe) og trykker der med musen. Så finder du "føj til favoritter" og føjer den til favoritter ;)

3. Derefter trykker du på den anden der hedder favoritter og finder den favorit du lavede lige før.

4. Nu trykker du bare med musen på dit link (favorit) og holder den ned og trækker den ud på skrivebordet...

Så har du en hurtig genvej ;) Håber det hjalp

Kevizz =)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-09 15:41

Kevizz -> Genveje på skrivebordet skal dobbeltklikkes !

..flyt disse genveje til din 'Hurtigstart' (= Quicklaunch) på proceslinjen,
..så ska' der kun enkeltklikkes
..men hvis man nu er li' så 'doven' som k_m_s ..såeh?
..er en startside med 'foretrukne' links, der kun ska' enkeltklikkes, da langt, at foretrække
Disse links ka' jo evt. forsynes med 'sigende' ikoner/billeder ..efter eget valg: Smag og behag
..med alt=".." tekstparameteren kan der tilføjes yderligere information
..og lidt CSS lir kan gøre resultatet helt præsentabelt
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 11-06-09 19:49

Tak for svaret molokyle.

En lokal startside i XHTML lyder da som en rigtig god ide, der bestemmer man jo helt selv.

Tak for ideen.

Kim