/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvad skal jeg vælge.
Fra : per_w
Vist : 503 gange
20 point
Dato : 24-10-01 22:16

Hej.

Jeg har en AMD Athlon 1200Mhz, men ingen AGP port. Jeg skal ha et nyt grafikkort med TV-Out og det må også godt kunne køre CS og andre spil af den kaliber. Hvilken af disse 2 ville i anbefale?? :

PixelView Geforce-2 MX200 PCI grafikkort, 64MB, m. TV-out (800 Kr.)
Eller

ASUS V7100 Geforce2 MX-400 Pro 32 MB SDRAM, TV-OUT, (1299 Kr)

Jeg mener er Asus kortet 500Kr mere værd??

Eller kan det betale sig at købe nyt bundkort, og i så fald hvilket et??

Håber I kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : jak

Modtaget 30 point
Dato : 24-10-01 22:22

bestemt er asus det klare valg,du vil ikke blive skuffet over det.det kørere bare.

Kommentar
Fra : per_w

Dato : 24-10-01 22:24

ASUS'et er forresten oså PCI. Men det ændrer måske ikke noget??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 21:27

Hvilket bundkort har du?

Kommentar
Fra : per_w

Dato : 24-10-01 22:47

Det ved jeg ikke. jeg ved bare at det er en AMD Athlonprocessor men uden AGP port.. hjælper det??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 02:34

køb aldrig geforce 2 mx 200 det sucks big time....

jeg ville foreslå et andet kort, på edbpriser er der, geforce 2 gts/pro til
samme pris som asus v7100. og jeg ville helt klart købe et gts/pro kort, da
de er meget hurtigere....

Hygge

"per_w" <per_w.news@kandu.dk> wrote in message
news:%fFB7.1656$BZ1.134521@news000.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Jeg har en AMD Athlon 1200Mhz, men ingen AGP port. Jeg skal ha et nyt
> grafikkort med TV-Out og det må også godt kunne køre CS og andre spil af
> den kaliber. Hvilken af disse 2 ville i anbefale?? :
>
> PixelView Geforce-2 MX200 PCI grafikkort, 64MB, m. TV-out (800 Kr.)
> Eller
>
> ASUS V7100 Geforce2 MX-400 Pro 32 MB SDRAM, TV-OUT, (1299 Kr)
>
> Jeg mener er Asus kortet 500Kr mere værd??
>
> Eller kan det betale sig at købe nyt bundkort, og i så fald hvilket et??
>
> Håber I kan hjælpe.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 05:38

> Jeg har en AMD Athlon 1200Mhz, men ingen AGP port.

Intet AGP slot så bør du anskaffe dig et nyt bundkort! De penge du stikker i
et grafikkort vil være spilt uden et AGP kort!

Jeg skal ha et nyt
> grafikkort med TV-Out og det må også godt kunne køre CS og andre spil af
> den kaliber. Hvilken af disse 2 ville i anbefale?? :

Jeg har et GF3 fra ASUS med TV in/out kører fremragende men er lidt "host
tidskrævende = $$$$$" men igen er det afhængigt af bundkort og det styre
system(OS) du benytter? hvad benytter du??

> PixelView Geforce-2 MX200 PCI grafikkort, 64MB, m. TV-out (800 Kr.
> ASUS V7100 Geforce2 MX-400 Pro 32 MB SDRAM, TV-OUT, (1299 Kr)

vælg under ingen omstændegheder, om muligt et PCI kort!!

> Eller kan det betale sig at købe nyt bundkort, og i så fald hvilket et??

Asus er nomalt et godt valg har netop selv bestilt og modtager idag et ASUS
A7V266-E det kan håndtere XP CPU men det kører med DDR RAM, ellers tag et
kig på A7V serien, god kvalitet!

Til CS alt efter den opløsning du vælgerat spille med vil du skulle se hvad
opløsning din monitor kører med til et nyt bundkort hvad power suply 250
/300 Watt ? Need INFO !!

Feed US!!

M.v.h.

Rx

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 07:59

Hej

Jeg har et GF2 MX200 PCI kort som ligger i en 400Mhz AMD maskine. Jeg
har endnu ikke set noget som kortet ikke har magtet, men ville i dag nok
investere i de ekstra 500 kroner. MX400 er ca dobbelt så hurtigt som MX200.

mvh
Karsten Feddersen

per_w wrote:

> Hej.
>
> Jeg har en AMD Athlon 1200Mhz, men ingen AGP port. Jeg skal ha et nyt
> grafikkort med TV-Out og det må også godt kunne køre CS og andre spil af
> den kaliber. Hvilken af disse 2 ville i anbefale?? :
>
> PixelView Geforce-2 MX200 PCI grafikkort, 64MB, m. TV-out (800 Kr.)
> Eller
>
> ASUS V7100 Geforce2 MX-400 Pro 32 MB SDRAM, TV-OUT, (1299 Kr)
>
> Jeg mener er Asus kortet 500Kr mere værd??
>
> Eller kan det betale sig at købe nyt bundkort, og i så fald hvilket et??
>
> Håber I kan hjælpe.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 23:30

Et bundkort der kan køre en 1200 Mhz AMD UDEN AGP, det lyder lidt
usandsynligt, det har jeg aldrig hørt om før. Men okay hvis den virkelig
ikke har AGP. så ville jeg nok vælge ASUS GeForce 2 pro da det kører rigtig
godt sammen med AMD Athlon.

Men lige, hvad for et bundkort har du?

MVH
Suffo

"per_w" <per_w.news@kandu.dk> wrote in message
news:%fFB7.1656$BZ1.134521@news000.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Jeg har en AMD Athlon 1200Mhz, men ingen AGP port. Jeg skal ha et nyt
> grafikkort med TV-Out og det må også godt kunne køre CS og andre spil af
> den kaliber. Hvilken af disse 2 ville i anbefale?? :
>
> PixelView Geforce-2 MX200 PCI grafikkort, 64MB, m. TV-out (800 Kr.)
> Eller
>
> ASUS V7100 Geforce2 MX-400 Pro 32 MB SDRAM, TV-OUT, (1299 Kr)
>
> Jeg mener er Asus kortet 500Kr mere værd??
>
> Eller kan det betale sig at købe nyt bundkort, og i så fald hvilket et??
>
> Håber I kan hjælpe.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-01 00:08

Suffo wrote:

> Et bundkort der kan køre en 1200 Mhz AMD UDEN AGP, det lyder lidt
> usandsynligt, det har jeg aldrig hørt om før. Men okay hvis den virkelig
> ikke har AGP. så ville jeg nok vælge ASUS GeForce 2 pro da det kører
> rigtig godt sammen med AMD Athlon.
>
> Men lige, hvad for et bundkort har du?
>
> MVH
> Suffo
<snip>

Det lyder ikke helt så usandsynligt for en, der som jeg, har haft den
særdeles tvivlsomme fornøjelse at servicere Compaqs Presarioer...

Lær at quote og meget andet på http://www.usenet.dk/netikette

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/H d++ s: a-- c++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o? K? w--- O M+ V? PS++
PE- Y+ PGP t+ 5+ X R tv- b++ DI++++ D+ G++ e+>++++ h--- r+++ y+++
</geekcode> Registered Linux user #168164, http://counter.li.org

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-01 00:18

Okay tak, nu har jeg aldrig haft en Compuaq åbnet (kun en bærbar da den
skulle bruges smadret som rekvisit

Tak for linket havde helt glemt den side fandtes.

MVH
Suffo

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message
news:3bd89c27$0$221$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> Suffo wrote:
>
> > Et bundkort der kan køre en 1200 Mhz AMD UDEN AGP, det lyder lidt
> > usandsynligt, det har jeg aldrig hørt om før. Men okay hvis den virkelig
> > ikke har AGP. så ville jeg nok vælge ASUS GeForce 2 pro da det kører
> > rigtig godt sammen med AMD Athlon.
> >
> > Men lige, hvad for et bundkort har du?
> >
> > MVH
> > Suffo
> <snip>
>
> Det lyder ikke helt så usandsynligt for en, der som jeg, har haft den
> særdeles tvivlsomme fornøjelse at servicere Compaqs Presarioer...
>
> Lær at quote og meget andet på http://www.usenet.dk/netikette
>
> MVH
>
> Thomas A. Frederiksen
> --
> <Geekcode> Version: 3.12
> GED/H d++ s: a-- c++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o? K? w--- O M+ V? PS++
> PE- Y+ PGP t+ 5+ X R tv- b++ DI++++ D+ G++ e+>++++ h--- r+++ y+++
> </geekcode> Registered Linux user #168164, http://counter.li.org