/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hashkage
Fra : Dipsey
Vist : 19021 gange
25 point
Dato : 10-06-09 09:22

Nogen der har en super god og udførlig opskrift på hash småkager??
Jeg skal en tur på Roskilde festival ;)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-06-09 09:39
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-06-09 09:42
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-09 09:55

Lige en historie, som ikke har noget med festival at gøre

For nogle år siden hold "vores" gymnasium fødslesdag, eleverne skulle selv medbringe mad mm

Nogle opfindsomme elever havde bagt hashsmåkager, og delt ud til forældre og lærer... den fødselesdag bliver der stadig snakket om

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-06-09 10:00

Ja og man skal ikke styrte rundt efter et "tissehus".... men foretrækker nu en fadbamse - trods alt. Jeg er blevet for gammel til alt det der fynsk havehæk

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 10:13

Synes bare kun jeg kunne finde opskrift på alm kager eller muffins. Ville jo være rart hvis der var en opskrift nogen faktisk havde prøvet. Regner med at bruge 5 gram i alt, så skal lige finde ud af hvor meget det svarer til.- Er bange for at komme for lidt eller for meget i.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 10-06-09 10:20

Trille?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-09 10:23
Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 10:50

Det er bare ikke småkager. Det skal være nogle der kan holde i et stykke tid, da vi jo ikke kan bage på festivallen-

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-09 10:55
Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 11:09

Tak for linket. Lader den lige stå i håb om, at nogen har prøvet nogle de vil anbefale :)

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 10-06-09 11:24

Lav en go´e gammel dags Sandkage....og drys lidt af det fjollede i...Noget af det bedste

Og Det Virker

her er opskriften, minus det sjove:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=7890

Tager under en time

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-06-09 11:34

Hvad med at kigge på de link vi henviser dig til... der er opskrifter (søg & du skal finde)... men du er måske tyvstartet
Hvis det er for svært... så er der en flok opskrifter her:

HASH KAGE !
-Hashkager-

Kanelsnegle

½ portion Basis wienerbrødsdej
50 g Hampesørmør
50 g Sukker
1 spsk Kanel
Æg
Sukker

Dejen rulles ud i ½ cm tykkelse.

Hampesmør, sukker og kanel røres sammen og smøres på dejen og den rulles sammen som en roulade.

Den skæres i 2 cm tykke skiver, der lægges på (alm)smørsmurte plader, pensles og drysses med sukker.

Sneglene efterhæver til ca. dobbelt størrelse og bages i forvarmet oven

Bages ved 225° i 15 minutter

Pynt de afsvalede snegle med glasur tilsat lidt chokol
______

MAGISKE PANDEKAGER

Ingredienser

(3-4 personer)

5 dl Mel
1/2 l Mælk
1/2 ts Salt
2 ss Sukker
3 stk Æg
3 ss Olie

1/2-1 gram Hash pr. person, alt
efter hvor hærdet personerne er

Opskriften kan ændres efter behag.
Det inbyrdes forhold mellem ingredienserne
skal bare overholdes.

Fremgangsmåde

1. Bland mel, salt og sukker.
2. Pisk mælk og æg sammen.
3. Halvdelen af væsken blandes i melet,
og dejen piskes jævn.
4. Resten af væsken og olien tilsættes.
5. Dejen sættes til at trække. Imens...
6. Ca. 4 ss olien hældes ud på en varm pande.
Det smulrede hash smeltes i olien.
7. 'Hash-massen' blandes i enten hele dejen
eller kommes eventuelt kun i nogle få af
pandekagerne(PowerPancakes).
5. Bages som små, tynde pandekager.
______
Stoney Brownies

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-06-09 11:36

NB:
Taget herfra: http://www.arto.com/section/blog/ViewEntry.aspx?id=3113404&EntryID=4269725
og der er en lllaaannnggg liste med FLERE opskriftet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-09 13:23

Da alle småkager er tilsat margarine, var det så ikke snart det nemmeste at lave hampsmør, så kan du vælge lige den småkage du har lyst til??

Hampsmør-

Hampsmør (luxus)

Det er nemt at lave sit eget hamp smør. Her er opskriften, som er beregnet til at blive brugt, som erstatning for alm. smør.

500 g. alm. smør
25-30 g. tørret skunk skud eller ca. 50g tørret (gode) potskud

Smelt smørret landsomt i en gryde. Sigt hampen omhyggeligt ned i gryden, og hold smøøret flydende i 20 min indtil smørret får en grønlig farve. Det må endelige ikke brænde på. -

Tag gryden af bluset og lad det stå og trække 1 time - Varm meget langsomt smørret op igen og hold smøret flydende i 30 minutter

Hæld gryden på skrå og pres så meget smør ud af bladmassen som muligt. Si smørret. Gem bladmassen.

Hæld smørret i en skål med låg og stil den i køleskabet. Når den er blevet kold - så del den op i 100g stykker og smid dem i fryseren

Hampesmør 2

Har man en masse gamle skud - trim/blade liggende så brug denne opskrift

500g smør
2-3-400g Pot/trim/blade
ca. 1 - 1 1/2 liter kold vand

Find en stor gryde og hæld vand og smør i - varm langsomt op mens du lidt efter lidt smider hampen i under omrøring

Hampen skal være dækket af vand - så hvis det er nødvendigt så hæld en sjat kold vand i

Lad smør/vand/hampen koge let op under omrøring - så skru ned på et lavt blus og lad det hele simmer i mindst 4 timer - kik forbi regelmæssigt løft på låget og rør rundt (må ikke koge)

Så hiver du låget af gryden og lader så meget som muligt af vandet dampe af - ned gennem en fin si og gem resterne til din chai -

Smørret smider du i en fryser - og tager frem til dine kager

Når man så får lyst til en stak pandekager eller et par cookies - så har man altid lidt smør Brug evt. bladmassen til din potchai eller lav
en kop te med mælk.

______________________________________________________________________

Hamp Smør3

Forberedelses tid: ca. 20 min
Tilberedelses tid: 24-36 timer
Ventetid efter kogetiden: 45 min
Ting du skal bruge: En stor gryde
Usaltet smør
Blender
Tupperware eller andre plastic bøtter
Opvaske eller bare gummi handsker
En meget fin hullet si
Og ja så kommer vi til vores dejlige ganja: tag 200 gram fint hakket grenede og 200 gram Usaltet smør, Du kan jo også vælge at bruge mere eller minder det kommer jo and på hvor meget du vil lave.

Ok nu sætter du den store gryde over et kogeblus på middel varme.
Skar smørret i minder stykker og smid det ned i gryden, bring smørret
Lidt i kog ikke bulder koge men bare lidt. Put nu dit ganja i blenderen,
Hak det godt (dette hjælper thc molekylerne med at komme ud i smørret)
Put så dit godt hakket ganja ned i gryden med det kogen smør, lig låget på gryden
Bring det nu lidt i kog mens du røger GODT!!! Rundt i det gør det i ca. 10 min.
Set så blusset ned på 1 og lad det stå i 24-36 timer med låget på. (røg rundt i smørret en gang imellem)
Lad smørret køle ned til lige over stue temperatur og tag så sien og pres smørret ned i plastic bøtterne.
Lig det i fryseren og tag det frem nå du vil bare en god kage. (note: vis du bruner smørret af nå du laver pandekager, bliver det lidt mere kraftigt

http://www.cannabis-opskrifter.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=604542&side=&webside=4090409

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 13:35

Jamen køber kun 10 gram hvoraf de 5 af dem blir røget og 5 i kager

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-06-09 14:11

Nordsted1.... det ender sgu' (sorry my French) med vi skal ud og bage dem for Dipsey
Dipsey x (gang/multiplicer) og : (divider) til opskriften passer - lav dit "smør" efter opskriften på:
http://www.arto.com/section/blog/ViewEntry.aspx?id=3113404&EntryID=4269725
over and out herfra...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-09 14:31

Clan... ska' vi ???

Altså ha en alm. småkage i den ene hånd, og fjolletobakken i den anden, skyl efter med en øl

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 14:32

Haha sorry jeg er tung at danse med. Vil bare ikke gøre noget forkert. Det er jo ikke de billigste kager at lave ;)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-09 16:14

Altså:

1.) Først brunes smørret let på en pande.

2.) Tilsæt det varme smør den 'rette' mængde hash/cannabis/pot, så det lige netop 'syder' og 'bobler' op.

3.) Lad smørblandingen nedkøle.

4.) Nu kan det 'aktiverede' smør tilsættes lige netop den (kage-)opskrift du lyster

Selv foretrækker jeg kokos-toppe med chokolade-bund

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 16:18

Jaaa, lige det jeg ønskede på skrift :) Mangler så bare at vide hvor meget man bruger til en normal portion fra fx førex :)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 10-06-09 17:05

Med alle disse profiler der her har givet deres gode RÅD, så for man jo den opfattelse, os der er totalt stoffri, AT KANDU er en stor HASH BULE komplot, ???

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 10-06-09 17:06

Prøvede at lave en hashkage for nogle år siden med nogle venner, da vi var en tur i sommerhus..
Det var en dobbeltportion sandkage og ca. 5-6g. af den go´e Det skal dog siges,at tjalden havde en meget gennemskærende smag,og ødelagde lidt den dejlige sandkage. så jeg ville gå efter en chokoladekage-opskrift.

Men hold da op hvor blev vi skæve.. Der gik lige en 45-50min. før den sparkede ind,men den virkede perfekt og vi havde verdens bedste weekendtur i det sommerhus =)

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 17:07

du skulle ta at prøve det ;)

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 17:08

okay, super fedt. så 5 gram til dobbelt portion? Min ene veninde kan bare ikke lide chokoladekage. Øv

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 10-06-09 18:03

Depsey
Citat
Jamen køber kun 10 gram hvoraf de 5 af dem blir røget og 5 i kager

Du snakker hele tiden om hvor dyrt det nu kan blive,
kontakt dyre passeren i kbh, Zoo Elefantpasseren du kan da ikke gøre noget bedre og få en hel trailer fuld Elefant lort ingen tilsætning,s stoffer af nogen art, det er de rene vare, du kan skære dem ud i tern , pak dem ind i staniol så de ikke tørre op, der ren fortjenste lige ned i foret, og dem der får det kan sq nok ikke smage forskel, og kan de så giv dem lidt rabat med en ekstra stopper.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-06-09 19:29

Bager Du dem som sprøde småkager kan de holde sig længe, blot de bliver holdt under tætsluttende låg.Småkager bagt lige før julen kan jo holde sig et godt stykke ind i det nye år.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 19:33

Ja, også derfor jeg laver dem som småkager :)

vic2000, hvorfor overhovedet svare? Jeg har nævnt en gang, at det ikke er en billig kage at lave.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-09 21:20

Småkager baseret på f.eks 100 gr.'hash-smør' (..med ca. 5 gr. 'aktivitet' indbygget?)

Jamen, så er der kun at sige: HAVREGRYNSKAGER !!!

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/313/Bagvaerk-opskrifter/Havregrynskager

Hurtigt, nemt ..og kan i en kagedåse, holde sig velsmagende og vederkvægende i ca. 100 år

..eller i 10 minutter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-06-09 21:23

Dvs 100 gram smør med 5 gram hash i som bruges til den opskrift?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-06-09 11:08

Ohhhhhh my good
Ryg lortet... det er vist lettere for dig

Hampsmør (luxus)

Det er nemt at lave sit eget hamp smør. Her er opskriften, som er beregnet til at blive brugt, som erstatning for alm. smør.

500 g. alm. smør
25-30 g. tørret skunk skud eller ca. 50g tørret (gode) potskud

Smelt smørret landsomt i en gryde. Sigt hampen omhyggeligt ned i gryden, og hold smøøret flydende i 20 min indtil smørret får en grønlig farve. Det må endelige ikke brænde på. -

Tag gryden af bluset og lad det stå og trække 1 time - Varm meget langsomt smørret op igen og hold smøret flydende i 30 minutter

Hæld gryden på skrå og pres så meget smør ud af bladmassen som muligt. Si smørret. Gem bladmassen.

Hæld smørret i en skål med låg og stil den i køleskabet. Når den er blevet kold - så del den op i 100g stykker og smid dem i fryseren

Hampesmør 2

Har man en masse gamle skud - trim/blade liggende så brug denne opskrift

500g smør
2-3-400g Pot/trim/blade
ca. 1 - 1 1/2 liter kold vand

Find en stor gryde og hæld vand og smør i - varm langsomt op mens du lidt efter lidt smider hampen i under omrøring

Hampen skal være dækket af vand - så hvis det er nødvendigt så hæld en sjat kold vand i

Lad smør/vand/hampen koge let op under omrøring - så skru ned på et lavt blus og lad det hele simmer i mindst 4 timer - kik forbi regelmæssigt løft på låget og rør rundt (må ikke koge)

Så hiver du låget af gryden og lader så meget som muligt af vandet dampe af - ned gennem en fin si og gem resterne til din chai -

Smørret smider du i en fryser - og tager frem til dine kager

Når man så får lyst til en stak pandekager eller et par cookies - så har man altid lidt smør Brug evt. bladmassen til din potchai eller lav
en kop te med mælk.

_________

Hamp Smør3

Forberedelses tid: ca. 20 min
Tilberedelses tid: 24-36 timer
Ventetid efter kogetiden: 45 min
Ting du skal bruge: En stor gryde
Usaltet smør
Blender
Tupperware eller andre plastic bøtter
Opvaske eller bare gummi handsker
En meget fin hullet si
Og ja så kommer vi til vores dejlige ganja: tag 200 gram fint hakket grenede og 200 gram Usaltet smør, Du kan jo også vælge at bruge mere eller minder det kommer jo and på hvor meget du vil lave.

Ok nu sætter du den store gryde over et kogeblus på middel varme.
Skar smørret i minder stykker og smid det ned i gryden, bring smørret
Lidt i kog ikke bulder koge men bare lidt. Put nu dit ganja i blenderen,
Hak det godt (dette hjælper thc molekylerne med at komme ud i smørret)
Put så dit godt hakket ganja ned i gryden med det kogen smør, lig låget på gryden
Bring det nu lidt i kog mens du røger GODT!!! Rundt i det gør det i ca. 10 min.
Set så blusset ned på 1 og lad det stå i 24-36 timer med låget på. (røg rundt i smørret en gang imellem)
Lad smørret køle ned til lige over stue temperatur og tag så sien og pres smørret ned i plastic bøtterne.
Læg det i fryseren og tag det frem nå du vil bare en god kage. (note: vis du bruner smørret af nå du laver pandekager, bliver det lidt mere kraftigt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-06-09 11:09

NB: Med andre ord... du har STADIG ikke ulejliget dig med at læse linket (henvist tidligere)
http://www.arto.com/section/blog/ViewEntry.aspx?id=3113404&EntryID=4269725

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-09 11:23

Citat
NB: Med andre ord... du har STADIG ikke ulejliget dig med at læse linket (henvist tidligere)
http://www.arto.com/section/blog/ViewEntry.aspx?id=3113404&EntryID=4269725

Nææ og heller ikke den samme opskrift her

Citat
http://www.cannabis-opskrifter.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=604542&side=&webside=4090409

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-06-09 11:56

der er nok "kun" ½ gram tilbage

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-09 15:50

CLAN -> Nope !

Dét har jeg nemli' ...li' røget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 14-06-09 11:59

Det eneste jeg behøver at vide er, hvor mange gram dej der skal til 5 gram hash, så jeg ikke putter for meget eller for lidt i,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-09 20:47

Eks. : Pandekagedej !

5 gr. 'hyf' til 20 pandekager : http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=23964

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 16-06-09 00:03

Dipsey du gør dette som de mest erfarne hasrygere jeg gør kender.

det er halvfarligt det med varme og hash da det kan forbrænde osv og sætte sig i kagen ødelægge smagen osv.

du tager den ønskede kage(jeg ved godt du helst vil have småkager, men stykker kage kan købes på roskilde eller evt en pandekage:P) og så noller du ca hvor meget du plejer at ryge i en joint, og bare presser de små nollede stykker tjald ind i kagen:) og så spiser du :) så er der heller ikke nogle der føler sig snydt fordi der var nogen der trak million stykket og nogle der trak nitten af kagemixet.

:) Jacob

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-09 18:13

Tavish -> Du oversér en vigtig ting :) Jacob ...

..nemlig, at der sker en kemisk reaktion mellem fedstoffet og 'hyffen'/'potten' under opvarmning, som gør; at der trækkes/extraheres THC ud i ren form.
..og ren THC virker stærkere
..end, når THC'en er bundet i andre plantedeles proteiner.

Derfor: Hjemmelavet HASH-SMØR ..til sjove kager

</MOLOKYLE>