/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dele en mappe på 3 computere
Fra : PeterPeter
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 09-06-09 21:06

Hej Hej
Jeg har 3 computere stående i kontoret..alle med Win XP - Dansk
Installationen er standard..

Jeg skal have kopieret nogle store filer fra den ene pc til den anden !!!
Så har jeg delt en mappe, så jeg kan se den på en af de andre pc'er.
Så mener jeg, at jeg blot går ind på netværkssteder, så kan jeg se den delte mappe og kopiere der fra !!!

Men den kan jeg ikke !!!

Jeg kan ikke se de delte mapper på de andre computere !!!!

Hvad gør jeg galt ??

Er der nogen der kender en nem guide, til lige at få dette til at virke ???

Tak - Mange Tak

/Peter

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-06-09 21:26

http://www.kandu.dk/spg136202.aspx

På dette link blev der givet mange gode råd om at dele mapper. Det vil dog koste dig 5 point at låse spørgsmålet op.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-06-09 21:27

Glemte at skrive, at det nok er de 5 p værd

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 09-06-09 21:43

Hmm.... Det syntes jeg da ikke !!!
Jeg skal ikke dele filer op i flere stykker !!!

Skal bare kunne se og kopiere filer fra en computer over på en anden via mit netværk !!!

Alle 3 computere tilsluttet via netkort og ledning og router...

Troede faktisk det var ret nemt !!!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-06-09 22:18

Citat
Skal bare kunne se og kopiere filer fra en computer over på en anden via mit netværk !!!
Jeg er 50/50 % sikker på, at du vil finde svar i linket. Jeg synes, du skal prøve.
PS!! Hvis du finder svaret der, så skal du IKKE give mig point, men bare annullere spørgsmålet, ok?
Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-06-09 22:20

Jeg lider sgu af ham altshejmer . Du lader dig narre af "delarkiv" i linket. Det skal du ikke.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 09-06-09 22:26

Har kigget ...
Det hjælper intet !!!

Jeg tror ikke mit problem er så stort !! - Er der andre der kan hjælpe ??

Tak - og fortsat god dag.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-06-09 22:31

PeterPeter.

Du må altså meget undskylde, at jeg nu fremturer med, at jeg dæleme ikke kan se, at du har låst det omtalte spørgsmål op .

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 09-06-09 22:39

Jeg ved ikke hvad du mener !!!
Jeg har været inde og se det spørgsmål du henviser til - at der står intet jeg kan bruge til noget....
Desværre...
Fortsat god dag - Håber andre kan hjælpe

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-06-09 22:40

Det kan være noget forbandet besvær at dele filer - sådan hedder det- i windows.

Du skal ikke bare gøre dem delelige, du skal også lade vedkommende hacve rettigheder til at læse og evt skrive dem.
firewall kan også drille.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-06-09 22:45

Det jeg mener er, at når jeg klikker på linket, står der stadig
Citat
Svaret til dette spørgsmål er blevet accepteret, og er derved blevet låst.
Det er dog muligt at købe svaret af kivi for 5 ledige point, som dermed får refunderet en del af de point, der er givet ved oprettelsen af spørgsmålet.
Så derfor kan jeg ikke forstå, at du har kunnet læse alle svarene . Det var bare det .
Og god nat

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 09-06-09 22:46

Hej Transor
Tak for dit svar.... Ja, det er også nogle af de ting jeg har prøvet.....
Kender du en form for checkliste man kan gå igennem ???

Fortsat god aften...
/Peter

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-09 03:18

Du skal lige have oprettet dit netværk, før du kan dele filer og mapper.
Klik på Start og på Netværkssteder, hvis ikke du har Netværkssteder under start, så klik på Denne computer, nu kan du klikke på netværkssteder ovre i venstre menu, når du er i Netværksteder, så skal du igen over i venstre menu, der klikker du på Opret et hjemme eller mindre kontor netværk, du følger bare guiden, du behøver ikke klikke på de link der er undervejs, du har det som er nødvendig til et netværk, du skal lige se på de navne som Windows vælger til computer og netværk (arbejdsgruppe) computerne skal have forskellige navne og arbejdsgruppen skal hedde det samme, hvis du ændrer navn på arbejdsgruppen, så brug STOR BOGSTAVER og ingen Æ Ø Å når vi snakker netværks navne, du bestemmer selv om du vil bruge en diskette/usb memory til slut i guiden, jeg bruger den ikke, det eneste den mulighed gør, er at åbne guiden på de andre computere, vælg at afslutte guiden når du kommer dertil, og kør samme guide på de andre computere.
nu er dit netværk klar og du kan sætte mapper eller hele drev til deling, højre klik på de mapper du vil dele og klik på fanen Deling, der skal markering ud for: Del denne mappe på netværket, mappen skal have et dele navn (sharenavn) og hvis du vil flytte eller ændre filer og mapper på de andre computere, så skal der også være markering ved: Tillad andre brugere at ændre mine filer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-09 03:21

Hvis du bruger en anden firewall end den som er indbygget, og har valgt at sætte firewall til deling, så skal du ind og slå Windows firewall fra, det gælder KUN hvis du har en ekstra firewall!

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 10-06-09 08:15

Hej OVN

Præcis !! Det er lige sådan en guide jeg leder efter.....
Mange af de ting du påpejer syntes jeg, at jeg har prøvet - men nu prøver jeg lige at gøre det hele slavisk....
Tak for hjælpen - jeg vender tilbage når jeg har testet

Tak

/Peter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-09 11:33

De andre computere med deres delte mapper vises under Netværkssteder, når er færdig med at sætte netværk op på alle computere, så prøv at åbne Netværkssteder.
Hvis ikke du kan se de andre, så prøv evntuel at genstarte computeren, eller kør guiden en gang til på alle computere, det er nemlig muligt at du har lavet en lille fejl, hvis du har ændret i det som Windows foreslår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-09 11:36

Citat
jeg dæleme ikke kan se, at du har låst det omtalte spørgsmål op
heller22 du må altså selv til lommerne hvis du vil læse et accepteret spørgsmål, andre kan ikke købe det og give dig adgang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-09 11:40

Bruger du Winsdows egen firewall ? Og du sagde ja til firewallen skulle sættes til deling ?
Hvis du bruger en anden firewall, så skal du måske give tilladelse i firewallens opsætning

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 10-06-09 12:05

Jeg bruger Windows egen !!!
Skal den da konfigureres specielt ??
Tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-09 12:09

Nej du lader prikken blive i den øverste mulighed: Sæt Windows firewall til deling, så sker det automatisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-09 01:11

Er der hul igennem til de andre computere ? Du kan køre guiden igen, måske en lille fejl som rettes når du kører indstillinger en gang mere.
Eller du kan prøve at søge på en af de andre computere, efter at du har kørt netværks guiden på computerne, gå til Kontrolpanel og dobbeltklik på Netværksforbindelser, højre klik på dit netkort og klik på Status, der kan du se hvilken IP adresse computeren har, gå så over til en af de andre computere og åben for eksempel Denne computer, oppe i adresse linjen skriver du (det jeg skriver nu er til en D-Link router, men du kan se ideen i eksemplet, og du skal skrive den IP adresse som din computer har) jeg skriver: \\192.168.0.103 og trykker på Enter, når jeg vil se delemapper på den Vista computer der er på mit netværk, den anden XP computer har adressen \\192.168.0.101

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-09 01:14

De 2 modsatte skråstreger og IP adressen, efterfulgt at et tryk på Enter, åbner dele mapper, ellers har du skrevet noget forkert undervejs

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-06-09 22:03

Når det driller med deling af mapper på netværket så hent denne her:
http://www.softperfect.com/products/networkscanner (downloadknappen er nede til højre)
den gør det lidt nemmere at se om der er hul igennem
Den viser også straks om der er skriveadgang i en delt mappe

Nåe ja, jeg glemte helt at sige: programmet er GRATIS

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 13-06-09 23:36

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-09 00:07

Selv tak - du fik løst problemet og kan dele filer mellem dine comutere?