/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Racistiske udtalelser
Fra : frieda
Vist : 911 gange
100 point
Dato : 09-06-09 19:35

Er der ikke nogle regler her på Kandu´om brugen af racistiske udtalelser?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 19:37

Jo da - og det gælder ikke bare Kandu - men hele DK.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-09 19:42

Men Kandu er mere "large" end loven

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-06-09 19:43

Hvor kan man henvende sig herinde for at få nogen "banned"?

Jeg ved godt, jeg kan blackliste, men jeg vil gerne bede om at få "vic2000" fjernet.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-09 19:43
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-06-09 19:45

http://www.kandu.dk/contact.aspx mail er servicekandu.dk men om de reagerer er noget helt andet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-09 19:46

De kan vist roligt fjerne 95% af de profiler der er kommet indenfor de sidste par år.....

Det er alle dobbeltprofiler....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-09 19:47

Citat
Det bringer os til, hvad der er tilladt på kandu.dk. Selvom at vi fra tid til anden går vi ind på grupperne, og kigger på alle sendte indlæg i vores emner, påtager vi os intet ansvar eller erstatningspligtighed for indholdet på disse sider. Vi påtager os heller intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, ærekrænkelse, fejltagelse, fornærmelse, bagtalelse, forsømmelse, løgne, obskønitet, pornografi eller blasfemi der muligvis må medfølge når du besøger disse steder hos kandu.dk. Og lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag. Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.
næh lige den har de glemt - af ukendte/uransagelige grunde

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-09 20:00

Citat
og uafsluttet Livets skole

I allerhøjeste grad.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-06-09 20:07

freida: Kunne du ikke bare ignorere de indlæg du føler dig stødt over - eller du er måske sådan en slags "internet-moral-politibetjent"? Så længe du ikke trædes personligt over tæerne gentagne gange - så slap dog lidt af!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-06-09 20:09

Du kan jo prøve her:

Hvis du derimod har problemer med din konto eller lignende, så kan vi kontaktes på denne adresse. service@kandu.dk

Henvendelse her ført til udelukkelser...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-06-09 20:11

Citat
Er der ikke nogle regler her på Kandu´om brugen af racistiske udtalelser?

Nu er det ytringsfrihed i danmark.
alimak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-06-09 20:12

Hvis det er p.g.a. udtalelserne i denne tråd http://www.kandu.dk/spg136773.aspx

så får du ikke vic2000 fjernet, der skal meget mere til.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-06-09 20:19

Den tråd indeholder da ingen racistiske udtalelser!?!?!?!?

Racisme har noget med race at gøre - heraf navnet

Almindelig forskelsbehandling eller hån af folk fra et andet land er IKKE racisme! Synes måske bare du burde passe dig selv fremfor at udnævne dig selv som smagsdommer! Klaphat!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 20:21

Frieda - hvis det er tråden som Ans henviser til.
Så er Tyskere ikke en race men et folk i en nation/et rige.
Men en svinsk talemåde det er det da.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-06-09 20:22

Helt ærligt... Hvis det er nok til at bringe folks pis i kog, så tør jeg da slet ikke tænke på hvad der sker hvis nogen fortæller en Århusianer vittighed!!!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 20:25

Citat
Hvis du derimod har problemer med din konto eller lignende,[U] så kan vi kontaktes på denne adresse.
[/U]
Skal det forståes at her har vi en af kandu temaet, medarbejder, eller er det måske Gud selv, ??

mvh kjeld

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-06-09 20:25

Tak for de seriøse svar.

Nej, jeg er ingen internet-politibetjent, og ja, jeg følte mig trådt over tæerne.

Og ja, måske er min tålmodigheds og overbærenhedslunte meget kort i aften.

Men jeg synes, det er groft, og unødvendigt at bruge en studerendes spørgsmål på denne måde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-09 20:25

Hun er jo lærerinde = hjernevasket til at tro sig være mere end andre.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 20:31

Teil ennig 114%

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 20:35

Citat
de sidste par år.....

Det er alle dobbeltprofiler....

Ikke alle REFI

VIC2000 er kommet inden for de sidste 7 uger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-09 20:38

Tænk hvis hun er neger.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 20:39

Citat
Hun er jo lærerinde = hjernevasket

Teil hvorfor lukker sådan en hjerne vasker ikke for vandet til vaske tromlen,??? ja jeg spørger bare ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-09 20:40

Ups man må ikke sige neger, det er racistisk nedladende.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 20:43

Teil Du må godt sige Neger sved og så masse af hjernevask

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-06-09 20:44

Så er det vist tid til at slutte denne tråd.

Og bruge black list-knappen, som jeg ellers ikke er flittig bruger af.

Tjys Teil: Trist, vi har ind imellem haft nogler udmærkede samtaler herinde os to, men den bemærkning var under bæltestedet.

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 09-06-09 20:44

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-06-09 20:46

Citat
Ikke alle REFI

Vrøvl vic2000 er en dobbeltprofil for kj1945

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 20:47

Teil - husk nu at tage de piller......................................

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 20:49

Citat
Og ja, måske er min tålmodigheds og overbærenhedslunte meget kort i aften

Så et godt til sådan en vasker, så vendt til der bliver 2 Fredage i en uge

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 20:56

Bentjuul er det den første eller er det den anden, kan du finde dem begge, jeg har prøvet at være igennem et par gamle skiver, men har ikke kunne finde noget,

Refi siger jo at der er kun 60% , så det er nok ovre i de andre 40% så de ligger

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-06-09 20:56

Så et godt til sådan en vasker, så vendt til der bliver 2 Fredage i en uge

Nogen, der kan oversætte det til dansk?

Nej, skidt, ikke det værd.

PS: Jeg har endda holdt mig fra at rette stavefejlene.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 09-06-09 20:58

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 21:01

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-06-09 21:45

Ham vic2000 er en belastning *støn*

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 10-06-09 08:25

I morgenlysets klare skær (overskyet, regner) læser jeg de forskellige indlæg igen, for selv at prøve at forstå hvorfor jeg reagerede så ”voldsomt” i går aftes.

Almindeligvis finder jeg det spild af tid og kræfter at reagere på stupide bemærkninger herinde. Jeg kan jo, rigtigt nok, bare lade være med at læse dem.

Small-talk-spørgsmål holder jeg mig oftest fra.

Men i dette tilfælde:

En mail popper op i min inbox: Et HASTER-spørgsmål fra en studerende, der sidder med en 24-timers forberedelse. Hun/han har forberedt sig godt. Kommer ikke bare med en ”Kan I ikke lige skrive/oversætte det her for mig?”
Fortjener, efter min mening, et seriøst svar.

Weld sidder spændt og venter.

4 minutter senere.
Jubi, her kommer et svar!

En kommentar fra vic, om at han (undskyld, min fordomsfuldhed) hader tyskere.

Den kan Weld sørme ikke bruge til noget.

Efter endnu 5 minutters spændt venten.

En perfid (nærmest ulæselig/uforståelig) uddybning af vics had til tyskere.

Stakkels Weld!

Og her begår jeg så min store fejl; undskyld, Weld!

I stedet for at ignorere vic og besvare Welds spørgsmål, ”eksploderer” jeg, lader mig synke ned på vics niveau og sætter en kædereaktion af imbecile indlæg i gang.

Min reaktion havde været den samme, hvis vics had havde været rettet mod svenskere/københavnere/amerikanere. Hans indlæg havde intet med spørgsmålet at gøre. PS. Jeg kan også en masse gode århusianervittigheder. Det kan enhver århusianer.

Min eneste undskyldning er, at jeg prøver at ”lappe” på det, ved 1. at åbne et andet spørgsmål for at lede diskussionen (hvis man ellers kan kalde den det) derover, 2. at prøve at give Weld et seriøst svar.

Undskyld igen, Weld. Jeg håber, din eksamen gik godt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-06-09 08:56

vic2000 er udenfor pædagogisk rækkevidde, men jeg kan godt forstå din reaktion, da hans mindreværdskomplekser overfor andre/tyskere intet havde med spørgsmålet at gøre.