/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Prins Henrik og minR..
Fra : hawaii7
Vist : 927 gange
50 point
Dato : 09-06-09 18:48

Sikke dog noget snak fra prins Henrik om ligestilling at han vil kaldes konge.
Burde manden ikke lære dansk først?
Burde han ikke koncentrerer sig om Danmark i stedet for Frankrig og hans vinmarker?
Send dog manden hjem?
Han gider jo ikke engang lære dansk?
Se de 2 andre piger som kaldes prinsesser, de kan allerede dansk.

Er det kun mig der er mærkelig angående prins Henrik eller hvad er jeresholdning.

hawaii7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-06-09 18:50

Send ham hjem, så kan trampe rundt i sine druer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-09 19:10

Citat
Sikke dog noget snak fra prins Henrik om ligestilling at han vil kaldes konge.

Det sidste har han vist ALDRIG udtalt sig om....

Det er journalisternes måde at tolke tingene på

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 60 point
Dato : 09-06-09 19:11

Franskmændene er i bund og et arrogant folkefærd.Som man ikke kan satse på,når det virkelig gælder.(Nu tænker jeg Historisk). Tyskerne løb dem over ende,så let som en pennestrøg.Skønt de havde en kæmpe hær,på daværende tidspunkt.De stolede 100% på Maginot-linjen.
Først da USA og Storbritanien greb ind,fik de samlet lidt modstand.Typisk for dem,forsømte de ikke en lejlighed,til at nedvurdere de allieredes indsats....... efter krigen.Da Nato blev dannet,var de medlem,med stor forbehold.F.eks. deres atomslagstyrke,blev holdt uden for Nato`s indflydelse.
Med andre ord:Det er et folk,der er rimelig flinke,så længe andre gør arbejdet for dem.Men godt højrøvet,når der ingen problemer er.Vi kan også tydeligt se deres arrogance i nutiden.(Placeringer af EU-møder).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-06-09 19:33

skyd hans forbandede køter og send ham hjem. hvis vi tog til frankrig og skabte os, som han skaber sig her, ville vi sidde i spjældet inden der var gået en time.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 19:56

Han fik vist ikke lov til at lære det Danske sprog.
Hoffet talte jo Fransk til manden.
Tøserne var jo på skolebænken med det samme.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-06-09 20:45

Citat
Det sidste har han vist ALDRIG udtalt sig om

Og jo, det har han faktisk...han har udtalt, at han ikke forstår det danske system med, at når en konge gifter sig, at hans kone så bliver dronning, men at når en dronning gifter sig, at hendes mand så ikke bliver konge

Det så urætfædi system i Dænmak ...når en kong bliv gift så hans kon' bli dronning....men når min dronning bli gift jag ik' ble' kong

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-09 21:12

Citat
men at når en dronning gifter sig, at hendes mand så ikke bliver konge

Og HVOR har du så set/hørt det henne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-06-09 21:21

Det har da stået i BT. For et par år siden fik han jo også et mindre nervesammenbrud. Han var træt af altid at være nummer 2. Rejste til Frankrig for at komme til kræfter.

Men i Kongehuset har han slet ikke et nummer.

Han udtalte også i søndags :

" Jeg vil blive ved med at stå fast ved det... Jeg håber, at mænd vil blive ligeså ligestillet som piger, sagde prins Henrik til B.T.'s reporter søndag."

http://www.bt.dk/article/20090609/royalt/90609018/

Sådan en nasseprins.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-06-09 21:36

" Måtte bede Margrethe om cigaretter
I 1984 fortalte han i et tv-interview, at han var blevet så træt af altid at skulle bede dronningen om penge til cigaretter, fordi han ikke havde sit eget budget.

Kort efter vedtog folketinget, at han skulle have del i dronningens apanage.

Foto: ScanpixAnden gang var i 2002, da Prinsen midt i vintermørket meldte afbud til kongeligt bryllup i Holland og i stedet tog til sit franske vinslot i Caïx.

Her fortalte han til BTs reporter Bodil Cath, at han siden sit giftermål med majestæten havde lært at leve med at være nummer to efter sin kone.

Men da man ved årets nytårskur placerede Kronprins Frederik ved dronningens side i stedet for Henrik, som dermed blev nummer tre, sagde han fra.
Siden er visse ting taget op til revision ved hoffet. "

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/baggrund/article.php/id-924559.html

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-06-09 23:43

Han har altid vidst, at han ikke ville blive konge - så nu må han jo så skilles for at finde en, der vil gøre ham til konge..... mage til arrogance, skal man lede længe efter!

Han bliver aldrig en "større" mand, selvom han blev konge - han har ikke formatet!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 09-06-09 23:56

Han er såmænd bare en gammeldags stivnakket franskmand.

Der har snart været så meget med ham, og hans uopdragne hunde, så .....

Helt ærligt... Hvis det var en "almindelig" dansker, der opførte sig som han gør, så ville man da have seriøse problemer.
Manden må jo være psykisk syg - har flere pyskopatiske træk (ingen empati - sætter sig selv først altid osv)

Han fatter bare ikke at han er så s.... upopulær i Danmark.

Han må jo være retarderet, at det ikke snart går op for ham, at vi ikke kan fordrage ham.

Ligestilling min bare... Han udnytter hver en chance for at få fremturret sine egne ønsker (det psykopatiske igen)

Henrik - rejs dog hjem.

Nå nej, han forstår jo ikke et kvidder af hvad vi siger.

Ggggrrrrrrr

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-06-09 00:10

Han har jo heller ikke vundet førsteprisen i børneopdragelse!

Kronprinsen sagde i en tale til sin far: "den man elsker, tugter man - de var aldrig i tvivl om hans kærlighed...

Han sku' skamme sig!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 10-06-09 00:36

Hvis mary kan blive dronning burde Henrik sq da også blive konge, ligestilling i kongehuset min bare... Næ det kørte fint som det gjorde, og hvad så om en enkelt prinsesse måske blive lidt knotten fordi hun ikke kan blive overhoved, bah. Hvorfor overhovedet begynde og lave en gammel institution som kongehuset om!

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 10-06-09 05:42

Ligestilling i kongehuset?

Hvorfor skal Frederik så ikke have fartbøder, de er jo fritaget?

Hvorfor skal de kongelige så ikke betale moms?

Ja man kan blive med alle deres fritagelser.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-06-09 07:31

Citat
’Skambidt garder’ af P. Henri.

KUNSTANMELDELSE
Af vor havkunstanmelder, Trine Hvalross

Nogle vil nok mene, at det er et temmelig indskrænket monarki, der tillader et medlem af kongehuset at bidrage med egne værker til en seriøs kunstudstilling. Prins Henris skulptur, 'Skambidt garder', føjer sig imidlertid smukt til Bruce Grobbelaars 'Nedgravet gravemaskine', Ken Hibbitts 'Parasolfod med ligtorne' og Teddy Sheringhams 'Bølgebryder i havsnød' på udstillingen 'Sculptures by the Sea' i strandkanten syd for Århus.

Ganske vist har prinsen holdt sig uden for udstillingens maritime tema, men skulpturens markante stoflighed med formmæssige referencer til klassiske modernister som Billy Bremner og Ray Clemence udtrykker til gengæld en næsten religiøs tilstand af sansning og erkendelse, som tillader beskueren at træde ind i et andet rum.

Hvad beskueren så skal dér, er et åbent spørgsmål, men det ændrer ikke ved, at prins Henri med 'Skambidt garder' skærer (eller måske snarere bider) helt ind til benet af den dobbelthed mellem harmoni og kaos, som er kunstens grundvilkår, hvad enten den udøves til lands, til vands eller i de højere luftlag.

Bare lige en lige så skarp journalistisk indfaldsvinkel på herren, som BT kan finde på...

http://politiken.dk/bagsiden/atsbagsiden/bagsidensenesteats/article728900.ece

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-06-09 12:26

Nu fatter jeg ikke noget.... Det vi stemte om var, at den førstefødte (pige eller dreng) vil blive tronfølger, modsat nu...

Det varer maaange år, før det bliver aktuelt!

Hvad har det med andre i kongehuset at gøre ?

Der står altid nogen klar til at hægte sig på i den tro, at det handler om dem...

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 14-06-09 17:47

Tak for svaret Mosebaek.