/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vandskade gulv - forsikring?
Fra : mostmighty
Vist : 6382 gange
50 point
Dato : 09-06-09 15:25

Hvis man har fået en vandskade på sit gulv som følge af uforsætligt at åbenbart have brugt for meget vand til gulvvask, så parketgulvet får decidere vandskader, dækker ens forsikring så normalt udbedringen af denne skade?

Skal nævnes at der er tale om leje-lejlighed.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-06-09 15:30

Nej hvor ærgeligt.
Jeg kan oplyse dig om at det gør de ikke. Desværre.
Du får meget svært ved at bevise det ikke er med "vilje".

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 15:40

Du skriver ikke hvad det er for en slags gulv, er det Eg - Bøg eller anden sort ??
det ville da være en stor hjælp til at løse dit problem hvis du lige skrev det ??

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 09-06-09 16:04

Træsorten er vel lige meget at vide når der spørges til forsikring ?

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 09-06-09 16:04

tror det er bøg

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-06-09 16:11

Citat
Træsorten er vel lige meget at vide når der spørges til forsikring ?

Netop

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 09-06-09 16:12

Tænkte jeg nok piaskov

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-06-09 16:34

hvis først et bøgeparketgulv har fået så meget vand, at brædderne er begyndt at blive tykke, er der ikke så meget at gøre andet end at slibe det eller skifte det. bøg er desværre meget slem til at suge vand og blive grimt. der kommer som regel ret store sprækker mellem brædderne også, og de forsvinder ikke ved slibning.
og boligforeningerne plejer at være ret hurtige til at kræve et nyt gulv hvis det er vandskadet.
men der kan jo selvfølgelig altid gå hul på et vandrør eller hvad man nu kan finde på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-09 16:49

Desværre er der ingen forsikring der dækker en selvforskyldt vandskade

Citat
men der kan jo selvfølgelig altid gå hul på et vandrør eller hvad man nu kan finde på

Den bliver dælme svær at sno sig udenom, når det er hele gulvet, (uden et merforbrug af vand, og ingen skjulte rør)

Du må jo i første omgang prøve at slibe gulvet ned, og se om det kan blive pænt

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 09-06-09 17:08

hvis forsikringen evt. dækker skal det være pludselig udsivende vand, som rørbrud eller et stort akvarie der springer læk mens du ikke er tilstede og kan stoppe skaden, ikke grundet gulvvask da det ikke er en pludselig hændelse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-09 17:12

Citat
et stort akvarie der springer læk mens du ikke er tilstede og kan stoppe skaden

Den lyder umiddelbar som en god forklaring, men er der ikke noget om, at akvarier af en vis størrelse, skal forsikres netop pga vandskaderisikoen??

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-06-09 17:15

Hvis dit forsikringsselskab vil betragte som en grov uagtsom handling, vil de betale, men de vil nok ikke i din situation betragte det som en grov uagtsom handling, men jeg syntes at du skal spørge dem.

Umiddelbart, så skal en grov gulvvaskning ikke give gulvet anledning til at "rejse sig", så du må have nærmest hældt vandet ud over gulvet - og det er groft uagtsomt.

Hvis selskabet siger, at du har gjort det med vilje, så har de bevisbyrden for, at du har gjort det med vilje!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-09 17:16

Hos Tryg står der følgende:

Udstrømning af væsker
Indboforsikringen dækker skader som følge af pludselig udstrømning af vand, olie, kølevæske eller lignende fra installationer, akvarier eller beholdere med et rumindhold på 20 liter eller derover.

Forsikringen dækker ikke for skader:

som følge af frostsprængning i lokaler, som sikrede disponerer over, med mindre årsagen er tilfældigt svigtende varmeforsyning.
opstået under påfyldning og aftapning af olietanke eller andre beholdere.
som følge af opstigende grund- eller kloakvand, medmindre skaden skyldes voldsomt sky- eller tøbrud.
som følge af bygge og reparationsarbejder.
for tabet af selve den udflydende væske.

Men nu var der jo ikke tale om et akvarie

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-06-09 17:32

For at være lidt grov "dumhed er ikke dække af forsikringen"".
Så kunne alle der trænger til et nyt gulv jo bare bruge din ide med alt for meget vand.
Det er bare ærgeligt.

hawaii7

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 17:35

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 09-06-09 16:04

--------------------------------------------------------------------------------
tror det er bøg

OK
Er det så hele gulvet,?? eller er det bare nogle steder ?? hvor lang tid har det stået og tøret efter at det har fået vand, er der begyndt at blive GRÅT eller nærmere sort, ??
er der ikke sket noget med træet ??? til du kan se ?? er samlingerne begyndt at åbne sig, ??

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 09-06-09 17:41

Er kun et mindre område.

samlingerne har åbnet sig.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 17:48

Du skal hjælpes på bedste facon ved at du siger det som det er, og ikke begynder
og hænge løgne i røven på dit problem som nogen fore slår,
pkt.1 kommer der en syns mand fra forsikring, det er ikke dumpapper lige som nogen giver rår her,
de kan hurtig vurdere om du lyver eller ej,
men prøv om du vil svare på det som jeg har skrevet

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 09-06-09 17:49

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 18:04

hvor lang tid har det stået efter det gik galt??

hvis ikke der ellers er sket noget med træet . så har du den mulig hed og købe en dåse plastic træ i bøg, og så lukke samlingerne med det.

er selve træet begyndt at blive grå så kan du give det par gange eller tre BRINT og ILTE, og så tøre efter med f.eks. en petroliums klud eller lidt teak træ,s olie , så træet igen får noget fedtstof,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 18:25

Er det i jeres ny lejlighed det er sket, eller er det i den gamle i er flyttet fra ???
fik i jeres terrasse fin
kjeld

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 09-06-09 18:26

Det er nok 3-4 måneder siden det har vist sig.

Træet har ikke umiddelbart taget farve.

Hvordan fungerer det med plastic træ?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-06-09 18:36

CITAT]Ska hele parketgulvet skiftes?"[/CITAT]

Er det den der spøger, fra sidste indlæg ??
jeg vender hurtig tilbage

Accepteret svar
Fra : vic2000

Modtaget 50 point
Dato : 09-06-09 19:10

Citat
Træet har ikke umiddelbart taget farve.

super så køber du en dåse bøg plast træ , f,eks. en 5cm bred spartel , så fylder du bare revnerne op, men vend spartelen bredden på langs af revnen for at undgå ikke at spartle for meget uden for,
det overskyende det kan du tage med en sprit klud, så snart det er tør som normalt er 5-10 min.
skal hele gulvet så lakeres over det hele. efter krav fra boligforening ??????????
men kik lige i din skriv box, og gør bare det som jeg skriver

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 10-06-09 17:13

Altså hvis du som du selv skriver, har påført skaden selv, hvorfor pokker skal der så, som der antydes flere steder, snydes med forsikringen??????

Du har lavet fejlen, du betaler.........

Ansvar for egen handlinger......TAK

Det er desværre en tendens, der tit ses her på kandu,: Gør sådan og sådan, så tager forsikringen den....

Der er ikke noget at sige til, min forsikringspremie er høj.

Gasmande2

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 27-06-09 13:31

Tak for svaret vic2000.