/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dugholder/klemme søges
Fra : hyggemor
Vist : 5698 gange
100 point
Dato : 08-06-09 22:20

Hej alle,

Ved egentlig ikke hva' de hedder sådanne nogle "dimser" man sætter på dugen, så den bliver på bordet i tilfælde af blæsevejr.

Det skal være sådan een man sætter fast med en klemme og så hænger der et smykke/motiv der vejer rimeligt, for at holde dugen på plads. Har set nogle der ligner en sommerfugl men behøver ikke at være dette motiv.

Er der nogle, der har et link?

Skal bruge nogle stykker (ca. 12-16)

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:22
Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:22
Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-09 22:24
Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 08-06-09 22:35

Dahab, det er netop denne stil jeg søger: http://www.alstrom.dk/product.jsp?prodkey=7116&source=/product_view.jsp%3Fcategory%3D1042

De andre er også fine, men den enkelte stil passer mig bedst.

Lader mit spørgsmål stå lidt endnu; måske der kommer flere

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:38

Ja det kan være der kommer flere forslag

Ellers kan det være din lokale isenkræmmer ligger inde med nogle gode/flotte nogle ?

Håber du finder nogler der passer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-09 22:49

De dugklemmer er mere søde at se på end praktiske.

Med al det blæst vi efterhånden har fået i DK, så flyver selv klemmerne af, og hvis de så er af metalt, skal man passe på hvad man har i nærheden

Jeg har set nogle der simpelthen laver søde halvstore sandposer og binder dem fast i en snor, eller sætter dugen fast med tegnestifter under bordet

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:52

Tror nu sagtens at dem jeg henviste til i 2. link er tunge nok

http://www.inspiration.dk/produkt/96181/dugklemmer

Men sandposer lyder da også kreativt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-09 22:54

Ti hi... sandposerne bliver hvor de skal, men de andre har jeg set flyve som et projektil ud i haven - godt det ikke var ind i vinduerne

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:56

Ja det tror jeg gerne.

Ellers er der clips der kan holde dugen på plads, så skal der ikke tænkes på vægt.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 08-06-09 23:17

Hej Nordsted1 - længe siden

Kan godt høre hvad du siger omkring flyvende projektil. Nu er det på de der billige plast haveborde og tvivler lidt, hvorvidt jeg kan få en tegnestift til at sidde fast og holde på en dug.

Hvor har du set disse sandposer henne eller har du evt. et billede du kan henvise til? Det lyder smart. Det er de almindelige velour duge vi skal have på og jeg kunne måske godt binde en knude i hvert hjørne og tilføje en snor med en sandpose.

Dahab, den du henviser til hos Inspiration er flotte flotte, men det er prisen også, når vi nu skal have så mange.

Jeg har en clipsemaskine, men mener kun den kan clipse i træ.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 23:34

De klips jeg tænkte på er disse :

http://www.jysk.dk/165/389/430/3709900/a/catalog

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 23:36
Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 08-06-09 23:40

Dahab, dem tror jeg bliver svære at få til at sidde fast.

De plastborde vi har er der kun en lille kant. Men det er da et forsøg værd. Smutter lige forbi Jysk i morgen. Det er nogengange nemmere når man ser det med fingerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-09 23:41

De der klipsedimser, er altså ikke så gode, men det afhænger nok også af tykkelsen på bordet??

Nej jeg har desværre ikke noget billede af sandposerne, men det må være nemt selv at lave evt at samme stof som dugene??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-09 23:42

I må udstyre jeg med fyrværkeribriller, hvis det blæser

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 08-06-09 23:48

Vi skal på kræmmermarked og det er vores udstillingsborde der skal være duge på. Det danske vejr er jo ikke til at stole på og det er derfor jeg gerne vil være på forkant.

Måske vi skulle tage et parti fyrværkeribriller med til gratis udlevering, når de handler hos os

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 23:49

Kan være det er en god ide, det bliver nok en stand der er mange der vil huske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-09 23:57

DMI snakker ikke særlig godt om week-endvejret

Kan du ikke male nogle sten, og lægge i hjørnerne af bordet, når det ikke er et kaffebord, kan det da godt gøres lidt festligt

Håber du får et rigtigt godt salg... jeg selv ææælsker at gå på kræmmermarked, der er så mange ting, jeg ikke vidste at jeg manglede

(håber da ikke det er papirklip, det kan være svært at styre i regn og blæst)

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 09-06-09 00:22

Papirklip hi hi

Nu er det først om 2 uger og jeg HAR bestilt godt vejr men mangler at få ordrebekræftelsen

Jeg tror at jeg må være kreativ. Tør ikke bruge de clips med vedhæng. Jeg lukker herfra og har valgt at give Dahab point i denne tråd.

Og til dig Nordsted1: http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=136753 - I har begge bidraget og hjulpet mig på vej. Takker for i aften.

Kig forbi Jægersprisfesten - måske vi mødes

Godkendelse af svar
Fra : hyggemor

Dato : 09-06-09 00:23

Tak for svaret Dahab.