/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Fra win Xp til Home edition
Fra : Crowone
Vist : 472 gange
155 point
Dato : 08-06-09 21:57

hej jeg havde xp pro på min pc, jeg syntes ikke den kørte iorden! så lagde jeg home Edition ind istedet, den kører kanon nu er problemet at den siger jeg kun har 722 mb tilbage på mit c: drev som er det eneste drev jeg har. Harddisken har været delt op i 4 stk lige store dele på 18,6 mb ca. og hele disken er på 80 Gb hvad fanden er der gået galt og hvordan får jeg den resterende plads tilbage HJÆLP HJÆLP

Med venlig hilsen
Carsten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-09 22:02

En oprydning måske ?

Kommentar
Fra : Crowone

Dato : 08-06-09 22:09

Der er kun de programmer der skal være du, det er ca 61,4 Gb der er væk!!!!!
Crow

Så oprydning, I dont Think So my friend

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 08-06-09 22:36

Hvad siger ''denne computer'' du må da nogle flere drev end c. ??? Win vil formentlig lægge sig på c, men de 3 andre at de forsvender under ny-installation af win lyder da underligt. Måske skal du om-formattere /partitionere de resterende 60 igen. Men fortæl lige hvad du ellers har i ''denne computer''

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-09 00:45

Gå til Diskhåndtering og se hvad der er i vejen med resten af harddisken, klik på Start og højre klik på Denne computer, klik på Administrer, der finder du Diskhåndtering, klik på den og din harddisk vil vises, kan du se de andre 3 partioner og er de i orden ?
Har du ting og sager på de partioner ? De kan måske reddes ud med en Linux (Ubuntu) live cd, når du har reddet det du ønsker, så er der også et partions værktøj på den cd: Gparted, den kan du bruge til at formatere dine partioner igen, og udvide C drevet hvis du ønsker det: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download?action=show&redirect=Download

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 09-06-09 10:32

Home edition installationen har fjernet partitions informationen for de 3 andre partitioner.
De kan genskabes til samme tilstand som før med forskellige værktøjer.
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=recover+lost+partition&meta=lr%3D&aq=f&oq=

Dit c-drev har muligvis begge windows versioner liggende, hvad siger de totale størrelse af c-drevet ?