/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bjælkelag
Fra : ejay1982
Vist : 1047 gange
78 point
Dato : 08-06-09 17:35

Hvordan fastgøre man henholdsvis et træbjælkelag og stålbjælker til en betonmur?
Send gerne detaljer og evt. henvisninger til producenter

email: jope-21@unv.eucsj.dk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-06-09 19:28

kunne du give lidt flere detaljer om projektet.
hvad skal du have lavet og er det noget der skal holde til meget.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 08-06-09 21:16

Fræs riller i muren og fastgør med et patentbånd omkring bjælken og fsatgør/søm så båndet ind i rillerne (skråt nedad) og mur/puds efter.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-09 21:25

Typisl dårligt kandu råd.
Myg aner ikke hvad det bjælkelag skal bære, ellet hvor vidt det spænder. Alligevel brager han ud med en primitiv løsning.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 08-06-09 21:33

ejay 1982, jeg undskylder meget min simple frembusende form for hjælp.

Jeg refererede bare den løsning, der har holdt mit garagetag i 30 år. Primitivt måske, men det har holdt.

Jeg bøjer mig i støvet og trækker mig ærbødigst tilbage for transor-specialisten, der sikkert er på vej med det helt korrekte svar, der dækker alle de situationer du kan komme ude for.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-06-09 21:39

transor

hvornår ser vi så din professionelle udgave af et svar på spørgsmålet ???

per

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 09-06-09 08:27

Bjælkerne spænder ca. 5,2 m og der er en last på 4,78 kN/m. Der er påregnet forstærkning af bjælkelag med U-profiler på begge sider har ikke beregnet størrelsen af disse endnu.
Skriv hvis der er andre informationer i har brug for...
Og så vil jeg gerne have en detalje af fastgørelsen, det behøver ikke være noget særligt, men jeg har nemmere ved at se det for mig med en tegning

MVH Construxi (Joan)

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 15-06-09 08:54

Hvad blev der af svaret?

Accepteret svar
Fra : billebie

Modtaget 78 point
Dato : 16-06-09 21:55

Hej ejay1982.

BMF Strongtie har nogle gode produkter som du kan bruge. De har noget de kalder bælkesko som man nærmest "lægger" bjælken i gør selve beslaget fast i væggen vha. gevindstænger + klæbeanker eller rawplugs. Beslagene kan både bruges til at samle træ/træ og træ/murværk/beton
Jeg tegnede gerne en skitse, men er i tvivl om hvordan man uploader her på siden
Mvh billebie

Godkendelse af svar
Fra : ejay1982

Dato : 20-06-09 20:24

Tak for svaret billebie.
Det er alligevel tæt på at være for sent, men mange tak jeg tror jeg kan bruge det