/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad fejler min mynte?
Fra : lassethorsted
Vist : 4510 gange
20 point
Dato : 07-06-09 11:16

Jeg er den lykkelige ejer af en schweizisk mynte (Mentha spicata) men den er vidst blevet syg. Er der nogen der kan se hvad den fejler, og ved hvad man evt. kan sprøjte den med?

Se billede her: http://img3.imageshack.us/img3/204/mynte.jpg

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 11:36

Du må ikke sprøjte vand på en syg hund, der da synd for hunden

Et godt Råd da det er en Schwejzisk vovse, så selvfølgelig har du ikke fået rep, sæt med til den.

men indholdet af rep. sættet er 80% Schwejzisk Rom. men det skal du give den indvortes, og e.v.t. selv drikke rest dråberne, ( smager også godt for mennesker, har selv prøvet det, med god resultat og virkning, det holdt i 2 døgn, ny kur gentages, o.s.v. giv vovse en halsklud på.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-06-09 11:38

Ud fra billedet, kunne det ligne MELDUG, - (men immervæk kan et billede være misvisende, hvis det drejer sig om falsk lys fra f.eks.blitz). Meldug er en hvid "støvlignende" belegning.
MVH Akle

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 11:42

ps
jeg toede det var en hund, for der var ingen link på min putter, men er kommet pt.
men behandlings formen er den samme.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-06-09 11:43

Det er noget hvidligt skimmel-lignende stads... Umiddelbart ville jeg også tro at det var meldug... Men hvad gør man ved det? Tvivler på at det smager godt i min mojito!

vic2000 - hunden du taler om hedder en "mynde" og ikke en mynte... tag et kursus i retstavning, eller gennemgå Læs og Forstå serien fra folkeskolen igen...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 07-06-09 12:00

I dette link er der afbilledet nogle planter med meldug, der står også beskrevet hvordan du kan slippe af med det igen

http://www.plante-doktor.dk/meldug.htm

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 07-06-09 12:03

Ser ud som meldug, og til VIC: mynder kan ikke få meldug!

prøv med dette link: www.plante-doktor.dk/meldug.htm

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 07-06-09 12:04

Sorry nordsted1, havde ikke set dit svar, men det tyder jo på at vi er enige

Godkendelse af svar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-06-09 12:09

Tak for svaret Nordsted1. Atamon it is!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 12:11

Citat
min mojito!

er det ikke udenbys snak

skide være med hunden den skal nok lystre hvis dens herre har fortalt at den skal det

Citat
Læs og Forstå serien fra folkeskolen igen...

Du er bag ud, den serie findes ikke mere, Spørgsmål;;; hvor langt stritter dine lillefingre ud til siderne, mere end normal, så skriv det i din næste indlæg, f.eks. jeg er den hvor lillefingerne de stritte ud mere end normal, så ved os der har været på kursus, hu ha det er en giftig person ,
som så igen har smittet af på mynte der går ud

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 12:17

Citat
Malermester fra Fyn.

vi er jo kollegaer

den type har ellers ikke ord for at pralle,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 12:24

Citat
Atamon it is!

og det spørger du om, Gud fader bevares hvad bliver det næste

jeg tror jeg vil slette min malermester tittel. selom der ligger en guld mønt i svende brevet

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 13:22

Citat
Tvivler på at det smager godt i min mojito!

så bare kom noget mere lys rom i og it is , så holder det meldugen væk.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-06-09 13:42

vic2000: nu er atamon ikke lige normalt det jeg sprøjter på mine planter... Mere noget jeg ved at nogle malere bruger når de laver byggesjusk!