/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
mail til grupper
Fra : svendmogensen
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 07-06-09 10:44

Når jeg sender mails til grupper bliver de liggende i udbakken, Selv om jeg sender igen, det viser sig at de er sendt, så jeg får svar tilbage at jeg ikke behøver at sende flere gang.

Jeg bruger outlook 2007

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-09 12:52

Det er nok fordi der er en "forkert" adresse i gruppen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-09 12:53

Derved er mailen IKKE sendt selv om de fleste har fået den....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-06-09 15:04

....og så kan du sikkert se at du får en mail fra denne postserver, der ikke kunne finde modtageren, at adressen ikke længere er aktiv. Så slet den i dit mail kartotek og i gruppen.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 08-06-09 08:45

Drt er fra en af modtagerne jeg får svar om, at de har modtaget det. Jeg har ikke fået svar om ukendt adresse.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-09 10:02

Hvis adressen er forkert (ikke eksistere) vil mailserveren returnere en besked om det, der kan dog godt gå en rum tid, da ikke alle mailservere er lige hurtige, eller måske har ret travlt med at slikke frimærker!

Når du ikke får noget respons på en sendt mail, så er det fordi at mailen er modtaget. Om det så er den rigtige person der fik den, kan så være et godt spørgsmål.
Du kan dog ved afsendelse af mail, bede om en kvitering. Men det kræver så at modtageren returnere denne kvitering, men han kan også ignorere den (ikke så høfligt).

Men folk der permanent bruger denne metode, kan godt gå hend og blive en pestilens, især hvis det er en mail man alligevel skal svare på.

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 08-06-09 11:09

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 08-06-09 11:32

tak, severino, det hjalp