/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SCSI driver
Fra : webnoob
Vist : 1139 gange
200 point
Dato : 07-06-09 10:10

Nu må jeg sgu' ha' hjælp fra jer. Er der mon nogen der kan finde en SCSI driver til en Fujitsu Siemens SCALEO 600. Har selv ledt vidt og bredt uden held.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-06-09 10:23

har du været her ??
http://support.ts.fujitsu.com/com/support/downloads.html

det er vel bare chipset driver der mangler ??

du kan nøjes med at skrive scaleo 600 i feltet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 10:35

Find dit serie nummer
http://support.ts.fujitsu.com/Include/IdentHelp.asp?lng=DK

Smid det herind
http://support.ts.fujitsu.com/Download/Consumer.asp

og se efter SATA eller ULTRA ATA storage driver.
SCALEO er i flere modeller med forskellige bundkort/Chipset,derfor serie nummer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-09 10:40

Øøh, har Du en enhed med SCSI interface ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-06-09 10:44

scsi er jo lidt ut, efter at usb er blevet så populært.
Men du kan selvfølgelig have noget scsi udstyr, som man ikke lige skifter ud.

Du får ikke scsi tilslutning uden et scsi interface kort i computeren. Disse findes næsten altid med en bios udvidelse på kortet. Så skal der ingen driver til.

Men jeg har ikke erfaring med scsi siden Win98.

Det ban være at en jumper på kortet skal flyttes eller at du i computerens bios skal justere for at aktiver udvidelsen.
Hvis det ikke var klaret med bios alene ville man ikke kunne boote fra et scsi drev.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 10:53

SCSI dækker både over sata og SCSI interface i window,sata kaldes også SCSI i nogle bios.

http://www.manse9933.dk/test_info/vis/vis_img/12.jpg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 10:58
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 11:05

der er ikke installeret noget windows endnu, da jeg mangler denne driver til at kunne formatere den HDD jeg skal installere windows på.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 11:07

SCSI bruges mest på servere nu om dage og er ikke yt,det er meget brugt,hurtigere end sata og der kan tilsluttes mange flere diske på controlleren,det bliver brugt meget i server miljøer.

http://en.wikipedia.org/wiki/SCSI

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 11:09

Du skal have fat i sata driver og taste F6 under starten af installationen med en diskette i floppy drevet hvis det er XP du installere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 11:11

Har du prøvet??
Find dit serie nummer
http://support.ts.fujitsu.com/Include/IdentHelp.asp?lng=DK

Smid det herind
http://support.ts.fujitsu.com/Download/Consumer.asp

og se efter SATA eller ULTRA ATA storage driver.
SCALEO er i flere modeller med forskellige bundkort/Chipset,derfor serie nummer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 11:27

Citat
Find dit serie nummer
http://support.ts.fujitsu.com/Include/IdentHelp.asp?lng=DK

Smid det herind
http://support.ts.fujitsu.com/Download/Consumer.asp

Har jeg prøvet, S/N kan ikke genkendes, ellers var det jo lige til.

Jeg skal eksperimentere lidt og prøvet og installere win 2k3 std. edition.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 11:40

Det skal da også lige siges at jeg har været inde i BIOS'en for at se hvor om jeg kunne slå SCSI controlleren fra.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 11:40

Hvis du hved hvilket bundkort/Chipset?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 11:40

er det xp du vil installere?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 11:42

Jeg skal eksperimentere lidt og prøver og installere win 2k3 std. edition.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 11:44

Hvis du viste hvilket bundkort/chipset der er i skulle det ikke være umuligt at finde driverne.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 12:13

K7T266 Pro2 (MS-6380 ver.3)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 12:31

Hvis det er dette så er det via chipset 4 i 1 driver
dem pakker du ud uden at installere dem så vil der ligge sata drivere eller kig under ide/sata driver under system sektionerne,råb højt hvis du er i tvivel.
http://www.msi.com/index.php?func=techexpressdesc2&express_no=23

via chipset 4 i 1

http://www.viaarena.com/?PageID=2

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 12:39

du er med på at det skal være en driver der skal indlæses igennem et floppy drev?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 12:39

VIA Hyperion 4in1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 12:42

ja,hvis det er en SATA disk du har i.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 12:44

det er en ata disk, men jeg får ikke lov til at formatere disken.

"Setup was unable to format the partition. The disk may be damaged.
Make sure the disk is switched on and properly connected to your computer. If your disk is a SCSI disk, make sure your SCSI devices are properly terminated. Consult your computer manual or SCSI adapter documentation for more information."

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 12:50

Citat
If your disk is a SCSI disk

Det er ikke problemet hvis du har en ata (IDE) disk i,sidder den på bundkortet med et bredt flad kabel,hvis så er det ikke SATA.
Så kan det kun være disken der er røget,find ud af hvilken producent der har lavet disken så kan du gå ind på dens hjemmeside og downloade en DOS diagnostik disk program og køre nogle test af disken via floppy disk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 12:54

Eller hent denne ultimate boot cd
http://www.ultimatebootcd.com/
og brænd den som image(iso)
Den har alt som du kan teste med,jeg kan ikke leve unden når alle venner og familie kommer rendene med deres problemer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 12:58

jeg har lige siddet og low level formateret to raptor SATA diske med samme,som jeg skal bruge til en ny test maskine,har lige smidt et par nye VelociRaptor diske i min master pc.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 13:02

Samme fremgangs måde med ultimate boot cd >
http://manse9933.dk/sub/html/guide/image_burn/

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-06-09 13:16

Jeg hopper af nu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 13:17

problemet er at jeg har prøvet og formatere den på min egen maskine og det var der ikke nogen problemer i.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 13:17

har en ide om at det må være en bios indstilling, kan bare ikke finde den.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 13:21

Prøv at sætte bios til standart/fabriks indstillinger,du kan som reglen se det på skærmen hvordan,en F tast.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 13:24

F7 ,loade bios setup defaults.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 13:30

forresten,så har jeg oplevet på et gammelt MOBO at bios ikke fik fjernet dens gamle settings(via bios) og måtte gøre det via COMS batteriet,tag strømmen fra maskinen og tag batteriet ud i 10 sekunder og sæt det i igen,eller gør det via jumper.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-09 17:28

det hjalp heller ikke, BIOS er totalt resat den vil bare stadig ikke.