/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad mener I?
Fra : PeterTheisen
Vist : 594 gange
20 point
Dato : 06-06-09 15:41

Hvad er jeres holdning til nedenstående? Er du enig eller uenig?

1. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at der bruges flere penge på miljøforbedringer.

2. Kommunerne skal sprede indvandrerbørn, så de ikke er koncentreret på enkelte skoler inden for hver kommune.

3. 24-års-reglen for familiesammenføringer skal afskaffes.

4. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at Danmark bruger flere penge på ulandsbistand.

5. Samtlige EU-forbehold skal ophæves hurtigst muligt.

6. Tilknytningskriteriet for udlændinges ret til at gifte sig skal afskaffes.

7. De danske soldater bør snarest muligt trækkes tilbage fra Irak.

8. Efterlønnen skal afskaffes inden for en overskuelig årrække.

9. Der skal lægges mere vægt på paratviden og konkrete faglige kundskaber i folkeskolen.

10. Kommende ændringer i udlændingelovgivningen må ikke føre til, at der kommer væsentligt flere indvandrere til Danmark end i dag.

11. Når politikerne vil lette indkomstskatten, er det særligt vigtigt, at topskatten, dvs. beskatningen af den sidst tjente krone for de højere indkomster, afskaffes.

12. Den enkelte bør i højere grad tage ansvar for sin egen velfærd ved at tegne forsikringer, f.eks. mod sygdom.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 06-06-09 15:57

Du bliver ved med at poste disse lister af spørgsmå. Det er da sjovt nok at svare. Men hvorfor gør du det, og hvorfor skriver du kun sjældent hvad du selv mener?

1. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at der bruges flere penge på miljøforbedringer.

Uenig

2. Kommunerne skal sprede indvandrerbørn, så de ikke er koncentreret på enkelte skoler inden for hver kommune.

Uenig

3. 24-års-reglen for familiesammenføringer skal afskaffes.

Enig

4. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at Danmark bruger flere penge på ulandsbistand.

Enig

5. Samtlige EU-forbehold skal ophæves hurtigst muligt.

Enig

6. Tilknytningskriteriet for udlændinges ret til at gifte sig skal afskaffes.

Enig

7. De danske soldater bør snarest muligt trækkes tilbage fra Irak.

Hverken enig eller uenig

8. Efterlønnen skal afskaffes inden for en overskuelig årrække.

Uenig

9. Der skal lægges mere vægt på paratviden og konkrete faglige kundskaber i folkeskolen.

Paratviden, nej. Faglige kundskaber, ja.

10. Kommende ændringer i udlændingelovgivningen må ikke føre til, at der kommer væsentligt flere indvandrere til Danmark end i dag.

Uenig

11. Når politikerne vil lette indkomstskatten, er det særligt vigtigt, at topskatten, dvs. beskatningen af den sidst tjente krone for de højere indkomster, afskaffes.

Uenig

12. Den enkelte bør i højere grad tage ansvar for sin egen velfærd ved at tegne forsikringer, f.eks. mod sygdom.

Uenig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-09 16:02

2. De kan sprede dem i hjemlandet hvor de kommer fra.

5. Forkert spørgsmål, vi skal ophæve medlemsskabet pr omgående.

7. Styrken skal kun skæres ned, istedet skal de udstyres med udtjente passagerjets som de kan vippe ned i hovedet på Bin Laden.

11. Topskatten skal hæves, det indkomne skal hæve bundfradraget for de svagest lønnede.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 06-06-09 16:03

Hej Peter Theisen !

God Lørdag !

Hvad er jeres holdning til nedenstående? Er du enig eller uenig?

1. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at der bruges flere penge på miljøforbedringer.

uenig

2. Kommunerne skal sprede indvandrerbørn, så de ikke er koncentreret på enkelte skoler inden for hver kommune.

uenig

3. 24-års-reglen for familiesammenføringer skal afskaffes.

enig

4. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at Danmark bruger flere penge på ulandsbistand.

enig

5. Samtlige EU-forbehold skal ophæves hurtigst muligt.

uenig

6. Tilknytningskriteriet for udlændinges ret til at gifte sig skal afskaffes.

enig

7. De danske soldater bør snarest muligt trækkes tilbage fra Irak.

enig

8. Efterlønnen skal afskaffes inden for en overskuelig årrække.

uenig

9. Der skal lægges mere vægt på paratviden og konkrete faglige kundskaber i folkeskolen.

uenig

10. Kommende ændringer i udlændingelovgivningen må ikke føre til, at der kommer væsentligt flere indvandrere til Danmark end i dag.

uenig

11. Når politikerne vil lette indkomstskatten, er det særligt vigtigt, at topskatten, dvs. beskatningen af den sidst tjente krone for de højere indkomster, afskaffes.

uenig

12. Den enkelte bør i højere grad tage ansvar for sin egen velfærd ved at tegne forsikringer, f.eks. mod sygdom.

uenig

JR

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 06-06-09 16:08

Citat
8. Efterlønnen skal afskaffes inden for en overskuelig årrække.

Den skal der ikke røres ved på nogen punkter, først når der er alternativ på lige fod som pt,
så hvorfor røre ved det for så er det jo bare en ordveksling.

Citat
10. Kommende ændringer i udlændingelovgivningen må ikke føre til, at der kommer væsentligt flere indvandrere til Danmark end i dag.

indfør total stop pr, 01-06-2009, så er alt andet overflødigt.

Citat
5. Samtlige EU-forbehold skal ophæves hurtigst muligt.

Alt incl det der er skal ophæves omgående, og sennest 01-08-2009, så vi spare og skal give de inddivider der er pt. julegaver.

Citat
4. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at Danmark bruger flere penge på ulandsbistand.

Der skal ikke løsnes en krone til nogen syd for den dansk tyske grænse, så længe der findes fattidom i DK, hvorfor skal vi sende flere store matza 626 ned til nogen som har i forvejen,
de skal ikke have mand og kone bil på min konto,

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 06-06-09 16:12

Vi venter på vagnr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-09 16:19

Hvad er din eller dit partis egen holdning.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-09 16:35

Som sagt venter vi på Vagnr.....

....og iøvrigt er PeterTheisen en latterlig der stort set aldrig deltager i egne tråde, men kun fremfører politisk propaganda og lal. Modsiges han, måske endda kun marginalt, blacklistes vedkommende omgående.

...og bare for det skal passe, er det kun vagnr der accepteres. Deltager han ikke annullerer "vi".

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-09 16:49

Du må da gerne få min mening (selvom jeg bliver blacklistet lige om lidt)

1. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at der bruges flere penge på miljøforbedringer. IKKE NØDVENDIGVIS. VI HAR NOGLE GAMLE, SYGE, UNGE MV DER OGSÅ LIGE SKAL TAGES HÅND OM. ENSIDIG ÆVL OM MILJØ ER IKKE NØDVENDIGVIS KLOGT. KIG ISTEDET PÅ VISIONÆRE KOMMUNER SOM KOLDING. DER SKÆVER MAN TIL INVESTERING OG GRØN TANKEGANG OG MINDRE TIL NU OG HER KASSETÆNKNING

2. Kommunerne skal sprede indvandrerbørn, så de ikke er koncentreret på enkelte skoler inden for hver kommune. KLART.

3. 24-års-reglen for familiesammenføringer skal afskaffes. NEJ HVORFOR.

4. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at Danmark bruger flere penge på ulandsbistand. NEJ HVORFOR. LUG UD I EGEN BAGHAVE, INDEN LILLEBITTE DANMARK SKAL REDDE HEL JORDKLODEN.

5. Samtlige EU-forbehold skal ophæves hurtigst muligt. NEJ HVORFOR

6. Tilknytningskriteriet for udlændinges ret til at gifte sig skal afskaffes. NEJ HVORFOR

7. De danske soldater bør snarest muligt trækkes tilbage fra Irak. NEJ HVORFOR

8. Efterlønnen skal afskaffes inden for en overskuelig årrække. NEJ HVORFOR. INDENFOR EN DEL ERHVERV ER FOLK BRUGT OP NÅR DE ER TRES. OG PÅ TRODS AF NYRUPS LØFTEBRUD FORELIGGER DER I DAG EN MULIGHED FOR AT STOPPE. DEM DER KAN, KAN FORTSÆTTE MED AT JOBBE, MOD EN BEHØRIG ØKONOMISK KOMPENSATION.

9. Der skal lægges mere vægt på paratviden og konkrete faglige kundskaber i folkeskolen. ??? FOLKESKOLEN BURDE VÆRE SIT ANSVAR VOKSEN OG MELDE FRA NÅR DE IKKE MAGTER OPGAVEN. F.EKS. MED LÆSEHANDICAPPEDE.

10. Kommende ændringer i udlændingelovgivningen må ikke føre til, at der kommer væsentligt flere indvandrere til Danmark end i dag. NEMLIG

11. Når politikerne vil lette indkomstskatten, er det særligt vigtigt, at topskatten, dvs. beskatningen af den sidst tjente krone for de højere indkomster, afskaffes. NJAAAE, DET ER NOGET POPULISTISK ÆVL. MEN EN FLADERE BESKATNING VILLE MÅSKE GØRE DET LIDT INTERESSANT AT BESTILLE NOGET.

12. Den enkelte bør i højere grad tage ansvar for sin egen velfærd ved at tegne forsikringer, f.eks. mod sygdom. IDAG ER DET SIMPELTHEN NØDVENDIGT. DET OFFENTLIGE ER DESVÆRRE PRÆGET AF FOR MEGET SPILDEN TID PÅ DET ENE OG DET ANDET, ISTEDET FOR AT KONCNTRERE SIG OM DET ESSENTIELLE.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-06-09 17:15

1. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at der bruges flere penge på miljøforbedringer.

uenig

2. Kommunerne skal sprede indvandrerbørn, så de ikke er koncentreret på enkelte skoler inden for hver kommune.

uenig

3. 24-års-reglen for familiesammenføringer skal afskaffes.

enig

4. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at Danmark bruger flere penge på ulandsbistand.

enig

5. Samtlige EU-forbehold skal ophæves hurtigst muligt.

uenig

6. Tilknytningskriteriet for udlændinges ret til at gifte sig skal afskaffes.

enig

7. De danske soldater bør snarest muligt trækkes tilbage fra Irak.

enig

8. Efterlønnen skal afskaffes inden for en overskuelig årrække.

uenig

9. Der skal lægges mere vægt på paratviden og konkrete faglige kundskaber i folkeskolen.

uenig

10. Kommende ændringer i udlændingelovgivningen må ikke føre til, at der kommer væsentligt flere indvandrere til Danmark end i dag.

uenig

11. Når politikerne vil lette indkomstskatten, er det særligt vigtigt, at topskatten, dvs. beskatningen af den sidst tjente krone for de højere indkomster, afskaffes.

uenig

12. Den enkelte bør i højere grad tage ansvar for sin egen velfærd ved at tegne forsikringer, f.eks. mod sygdom.

uenig

Kilde JR
http://www.kandu.dk/spg136664.aspx#1561680

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 20 point
Dato : 06-06-09 17:48

1. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at der bruges flere penge på miljøforbedringer.
Bedre miljø, ja tak. Men det betyder ikke nødvendigvis at det offentlige skal putte en masse penge i det.

2. Kommunerne skal sprede indvandrerbørn, så de ikke er koncentreret på enkelte skoler inden for hver kommune.
Jeg går ind for fri skolevalg.

3. 24-års-reglen for familiesammenføringer skal afskaffes.
Ja.

4. Når politikerne prioriterer de offentlige udgifter, er det særligt vigtigt, at Danmark bruger flere penge på ulandsbistand.
Igen er det ikke så meget et spørgsmål om at bruge flere penge på, men at bruge pengene rigtigt. Og at få nogle fornuftige samhandelsregler med U-landene.

5. Samtlige EU-forbehold skal ophæves hurtigst muligt.
I princippet ja, men det er ikke kritisk.

6. Tilknytningskriteriet for udlændinges ret til at gifte sig skal afskaffes.
Jeg synes ikke staten skal blande sig i hvem der må gifte sig.

7. De danske soldater bør snarest muligt trækkes tilbage fra Irak.
Er de ikke blevet det?

8. Efterlønnen skal afskaffes inden for en overskuelig årrække.
Ja og nej. Der er mennesker i efterlønsalderen der trænger til pension.

9. Der skal lægges mere vægt på paratviden og konkrete faglige kundskaber i folkeskolen.
Nej, tværtimod. Paratviden kan skaffes på nettet på sekunder, kreativitet og selvstændig tænkning tager der årevis at lære.

10. Kommende ændringer i udlændingelovgivningen må ikke føre til, at der kommer væsentligt flere indvandrere til Danmark end i dag.
Enig.

11. Når politikerne vil lette indkomstskatten, er det særligt vigtigt, at topskatten, dvs. beskatningen af den sidst tjente krone for de højere indkomster, afskaffes.
Nej.

12. Den enkelte bør i højere grad tage ansvar for sin egen velfærd ved at tegne forsikringer, f.eks. mod sygdom.
Tværtimod.

Kommentar
Fra : Bertel_Brander

Dato : 06-06-09 17:56

Mener det stik modsatte af BertelBrander, som får points lige om lidt !

Tillykke Bertel !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-09 18:03

Citat
Bertel_Brander

Dato : 06-06-09 17:56

--------------------------------------------------------------------------------
Mener det stik modsatte af BertelBrander, som får points lige om lidt !

Tillykke Bertel !

Kan du blive enig med dig selv om, hvad du mener ?????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-06-09 18:23

Bertel_Brander er en platugle der plagierer mig. Mit navn er BertelBrander uden _ Jeg ved ikke hvem Bertel_Brander er.

Jeg undrer mig i øvrigt over at han mener at der skal mange flere indvandrere til Danmark.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-09 19:06

Ja, jeg har set forskellen.

Det er jo BertelBrander, der plejer at få point af PeterTheisen, når Vagnr ikke er der

Undskyld Bertel_Brander

Kommentar
Fra : Bertel_Brander

Dato : 06-06-09 19:28

Nemlig. Sådan forholder det sig.

Venlig Hilsen Bertel med _

Men der er jo intet galt i at Bertel uden _
har nogle lige så gode svar som Vagnr !

Bertel_Brander

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-06-09 19:39

Hvis jeg troede at det ville hjælpe, ville jeg bede "teamet bag kandu.dk" om at fjerne Bertel_Brander, med _, for magen til fup & svindel skal man lede længe efter.

Kommentar
Fra : Bertel_Brander

Dato : 06-06-09 19:53

Der er altså 2 med det navn!

http://www.dst.dk/Statistik/Navne/Document.aspx?path=%2fhomedk%2fstatistik%2fnavne%2fhvormange&layout={AB08C697-2973-4A81-98AC-E038190BA8DB}

Jeg fortryder jeg har taget dit foto. Undskyld.
Det laver jeg om på.

Bertel_Brander

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-06-09 20:10

Du hedder ikke Bertel Brander

Kommentar
Fra : Bertel_Brander

Dato : 06-06-09 20:30

Nej jeg hedder ikke Bertel Brander.

Det var dumt af mig at plagiere dig. Undskyld.

Men skal vi nu ikke bede Peter Theisen om at dele sine points ud.

Undskyld igen!

Ja, det er for pjattet.

Venlig Hilsen
Platuglen.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 06-06-09 22:57

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 06-06-09 23:14

Klaphat

Kommentar
Fra : Bertel_Brander

Dato : 07-06-09 06:14

Nåh det var da godt at den rigtige Bertel Brander fik sine points, og det ikke gik til en "platugle".

Bertel_Brander

(Hedder hverken Bertel, Peter eller Vagn - men jeg er en platugle)

Uhhh Uhhh

Tillykke igen til Bertel Brander (Den rigtige!!!)